Aggiusta la tua roba

Diritto alla Riparazione

Store

Introduzione

Segui questa guida per sostituire l'antenna diversity del Wi-Fi e il cavo flessibile del tuo iPhone 8. In questo modo è possibile correggere alcuni problemi di connettività.

    • Spegni il tuo iPhone prima di iniziare lo smontaggio.

    • L'apertura del display dell'iPhone comprometterà le sue tenute impermeabili. Vedi di avere pronte delle guarnizioni sostitutive prima di procedere oltre questo passo, altrimenti dovrai prestare attenzione ad evitare esposizioni a liquidi dopo aver rimontato il tuo iPhone senza sostituire le guarnizioni.

    No hair dryer so GENTLY heated over stove burner

    John Toth - Replica

    • Se il tuo schermo è molto crepato, ricoprirlo con uno strato di nastro adesivo può aiutarti a far aderire la ventosa. In alternativa, puoi usare del nastro adesivo molto tenace al posto della ventosa. Se tutto questo non funziona, puoi incollare la ventosa con della supercolla (cianoacrilica) allo schermo rotto.

    The screen on my phone was so broken, a suction cup did not work, so I softened the adhesive with a blow dryer and used a Jimmy to carefully pry open the phone from the bottom just enough to slip a pick in.

    charguy - Replica

    Just completed a smashed screen replacement, this is probably the most time consuming part. Used packing tape to cover the screen to help create a suction surface (had to replace it a couple times because it pulls away after a purple good pulls ) Used consistent heat for about 5 minutes, then stuck a pick in the tiniest opening… and pry pry pry!

    Brian Gill - Replica

    • Fermati vicino all'angolo superiore sinistro del display.

  9. SKIP THE UPGRADE

    Save by fixing with an all-in-one kit.

    Shop iPhone Fix Kits

    SKIP THE UPGRADE

    Save by fixing with an all-in-one kit.

    Shop iPhone Fix Kits

    Nach RECHTS klappen - nicht nach links!

    Manfred Wachtel - Replica

    • Rimuovi quattro viti a croce Phillips che fissano la staffa del cavo inferiore del display alla scheda logica, delle seguenti lunghezze:

    • Due viti da 1,3 mm

    • Due viti da 2,8 mm

    • Nel corso dell'intera procedura, tieni traccia di ognuna delle tue viti in modo che, durante il rimontaggio, ciascuna di esse torni esattamente dove si trovava in precedenza. Mettere una vite al posto sbagliato può causare danni permanenti al telefono.

    • Rimuovi la staffa.

    Not Y000 this time haha

    Easy Repair - Replica

    can same length screws mixed up?

    Brook布魯克 - Replica

    It is not ideal, but possible for these screws.

    Arthur Shi -

    using the repair kit i purchased with my screen replacement, i am currently having issues removing these screws with the PH000. please help

    Mark Ordaz - Replica

    I was too, thankfully I had another set that contained the PH00 bit, that worked great for me.

    William Mitchell -

    Ok. My screw is stuck. How do I remove it? Philips head is stripped.

    Kristina Graham - Replica

    Solved it myself. Firm pressure did the trick.

    Kristina Graham -

    Takes a little pressure with the Philips head

    John Toth - Replica

    Make sure you pry the battery connector off from the right hand side as shown in the picture. Theres a delicate component on the logicboard near the battery connector called a Mosfet which is linked to the battery charging software. If you knock it off accidently you’ll loose battery charging and the phone will boot loop and youll need to have it re-soldered back on.

    Gareth - Replica

    • Rimuovi la staffa.

    If you are replacing the adhesive liner, the remaining release liner strips will interfere with the two outer screws. I had to cut a working section out of the liner at each location and move it aside with the spudger.

    Thomas Tritt - Replica

    This part is throwing me for a loop. Having difficulty finding the read head for these screws. Is it the same size as the two small 1.3mm screws in step 12?

    Jared Hensley - Replica

    ended up getting it with the PH000, I must of just been rushing it.

    Jared Hensley - Replica

    My bracket looks different and none of the screw heads I have fits.

    Ray Rushing - Replica

  17. Rimuovi il gruppo schermo.

    Hi ifixit, if you find my method dangerous, please remove it.

    After Step 17, I skipped Step 18 to Step 28.

    At Step 29, I lifted up the four adhesive black pull-tabs to expose the white adhesive side. Next, I use hot air gun and blow on the back cover of the iphone for about a minute (maybe a hairdryer will work too) .

    Warning: Don't overheat the iPhone, or you may accidentally ignite the battery.

    I think the temperature was around 60 DegC.

    Extreme Caution: Do Not overheat. I use my hand to gauge the hotness. Careful not to burn yourself or the board.

    I was able to pull out all the white adhesive tapes easily as the adhesive soften.

    DO NOT TRY this method if you are a novice or inexperience! I am not responsible if you hurt yourself or damage your iphone!

    John - Replica

    Hey John! I’m glad the repair worked out for you!

    From our research, applying heat does soften the adhesive strips, but it also causes them to lose structural integrity and break more easily. That’s why we normally suggest using heat after the strips are already broken. Removing the Taptic Engine definitely takes a few extra steps, but we feel that it gives fixers the best chance of pulling out the adhesive strips intact.

    Arthur Shi -

  18. Rimuovi le tre viti che fissano la staffa vicino al Taptic Engine:
    • Rimuovi le tre viti che fissano la staffa vicino al Taptic Engine:

    • Una vite tri-wing Y000 da 1,3 mm

    • Una vite a croce Phillips da 2,7 mm

    • Una vite a croce Phillips da 2,9 mm

    My phone had Phillips screws in all three places, so I did not need the Y000 screwdriver bit.

    Daryl Maunder - Replica

    I don’t see the point in steps 18-27 if we’re only changing the battery. I pulled out the sticky tape with taptic and all this other jazz still intact. Am I missing something? Reconnecting that taptic connection cost me 5 years off my life, needlessly.

    William Mitchell - Replica

    Hey William!

    We instruct people to remove the Taptic Engine in order to minimize the chance that the battery adhesive will tear when you try to pull it out. The steep angle you have to pull the adhesive with the Taptic Engine installed dramatically increases the chance that the adhesive will break under the battery.

    Arthur Shi -

  19. Rimuovi la staffa.
    • Rimuovi la staffa.

  20. Infila con delicatezza un plettro di apertura tra il cavo flessibile dell'antenna e la parte superiore dell'altoparlante. Questa parte del cavo flessibile è tenuta in posizione da un debole adesivo. Se necessario, applica un po' di calore con un iOpener o un asciugacapelli per ammorbidire l'adesivo. Questo renderà più facile separare il cavo flessibile. Questa parte del cavo flessibile è tenuta in posizione da un debole adesivo. Se necessario, applica un po' di calore con un iOpener o un asciugacapelli per ammorbidire l'adesivo. Questo renderà più facile separare il cavo flessibile.
    • Infila con delicatezza un plettro di apertura tra il cavo flessibile dell'antenna e la parte superiore dell'altoparlante.

    • Questa parte del cavo flessibile è tenuta in posizione da un debole adesivo. Se necessario, applica un po' di calore con un iOpener o un asciugacapelli per ammorbidire l'adesivo. Questo renderà più facile separare il cavo flessibile.

  21. Usa l'estremità a punta di uno spudger per sollevare e disconnettere il cavo flessibile dell'antenna diversity dalla scheda logica. Usa l'estremità a punta di uno spudger per sollevare e disconnettere il cavo flessibile dell'antenna diversity dalla scheda logica.
    • Usa l'estremità a punta di uno spudger per sollevare e disconnettere il cavo flessibile dell'antenna diversity dalla scheda logica.

  22. Infila un plettro di apertura sotto il cavo flessibile dell'antenna per tenere giù lo zoccolo. Usa l'estremità a punta di uno spudger per sollevare e disconnettere dalla sua presa il cavo flessibile dell'antenna, usando il plettro per tenere giù la presa stessa. Può essere difficile riconnettere questo cavo. Puoi semplificare la cosa usando delle pinzette per tenere il cavo flessibile in modo che il connettore sia allineato con il suo zoccolo. quindi premi delicatamente dall'alto verso il basso sul connettore finché un clic ne conferma il corretto posizionamento.
    • Infila un plettro di apertura sotto il cavo flessibile dell'antenna per tenere giù lo zoccolo.

    • Usa l'estremità a punta di uno spudger per sollevare e disconnettere dalla sua presa il cavo flessibile dell'antenna, usando il plettro per tenere giù la presa stessa.

    • Può essere difficile riconnettere questo cavo. Puoi semplificare la cosa usando delle pinzette per tenere il cavo flessibile in modo che il connettore sia allineato con il suo zoccolo. quindi premi delicatamente dall'alto verso il basso sul connettore finché un clic ne conferma il corretto posizionamento.

    Don’t worry if the socket lifts up a bit as you get it out. You’ll need to lift it up later (Step 25) so don’t push it back into place yet.

    Daryl Maunder - Replica

    Every instruction online (including your YouTube video) leaves the Taptic Engine in place. This added step did not help with battery replacement, and led to an hour of frustration trying to get the connector back in place.

    jgrsf - Replica

  23. Rimuovi l'antenna diversity del Wi-Fi.
    • Rimuovi l'antenna diversity del Wi-Fi.

Conclusione

Per rimontare il tuo dispositivo, segui i passi qui sopra in ordine inverso. Non dimenticarti di applicare di nuovo l'adesivo del display prima di rimontare lo schermo.

100%

Inizia a tradurre ›

Arthur Shi

Membro da: 03/01/2018

129.083 Reputazione

371 Guide realizzate

Team

iFixit Membro di iFixit

Community

128 Membri

13.126 Guide realizzate

Hello, The power of my iphone 8 plus other products is lower than the mains and wifi. When I dismantle the product in question, there is no change. Which product should change. The reason is that when I hold the top part of the phone the wifi and mains power is falling more and more.

kenany123456 - Replica

the two Phillips screws securing the bracket above the Taptic Engine won’t come out what do I do?

donnell wright - Replica

Hi Donnell,

Are the screws stripped or stuck? If they’re stripped, you can try some tips here.

Arthur Shi -

I’ve tested all networks on a phone without this antenna and it seems to work just fine.

What does the absence of this part actually entail?

Smeargle - Replica

The diversity antenna is basically an additional antenna which helps improve the Wi-Fi reliability and quality. Wireless functions should work without it, but this additional antenna can help in congested urban environments.

Arthur Shi -

Can someone please tell me what the connector is that the wifi diversity antenna plugs into by the taptic engine, as I have a phone in parts and it is missing that connector so my wifi diversity antenna has nothing to plug into. I am guessing the person I bought it off of lost it or broke it.

Doug - Replica

Hi Doug,

That connector connects to the lightning connector assembly, as seen here.

Arthur Shi -

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 15

Ultimi 7 Giorni: 129

Ultimi 30 Giorni: 678

Tutti i Tempi: 12,766