Aggiusta la tua roba

Diritto alla Riparazione

Store

Introduzione

Il "pulsante" home dell'iPhone 8 è in realtà un sensore a stato solido che comprende anche la funzionalità Touch ID (riconoscimento impronta digitale).

La maggior parte dei pulsanti home sostitutivi non funzionerà, quindi verifica tutto con cura prima di iniziare la tua riparazione. Il pulsante home originale del tuo iPhone è accoppiato singolarmente in fabbrica alla scheda logica: senza la procedura di calibrazione proprietaria di Apple, perfino un pulsante home originale proveniente da un altro iPhone non funzionerà. Per sistemare un pulsante home guasto, dovresti installare un pulsante home di tipo universale realizzato appositamente. Nota che questi ricambi assolvono solo al ruolo di pulsante; il Touch ID non funzionerà.

Se stai sostituendo uno schermo rotto, puoi usare questa guida per rimuovere e trasferire, con cautela, il tuo pulsante home originale funzionante sul nuovo schermo, conservando così tutte le funzionalità, incluso il Touch ID.

Nel corso di questa procedura, per evitare di sforzare o strappare i cavi del display, la cosa migliore e di staccare completamente il gruppo schermo prima di iniziare le riparazioni sul sensore home/Touch ID. D'altra parte, se ti senti sicuro del fatto tuo, puoi saltare la sezione relativa al gruppo display di questa guida e andare direttamente a quella relativa al sensore home/Touch ID.

    • Spegni il tuo iPhone prima di iniziare lo smontaggio.

    • L'apertura del display dell'iPhone comprometterà le sue tenute impermeabili. Vedi di avere pronte delle guarnizioni sostitutive prima di procedere oltre questo passo, altrimenti dovrai prestare attenzione ad evitare esposizioni a liquidi dopo aver rimontato il tuo iPhone senza sostituire le guarnizioni.

    just how long are those screws- i turn and turn and turn and the lift off is soooo slight, seemingly insignificant…

    An. Jahnke - Replica

    No hair dryer so GENTLY heated over stove burner

    John Toth - Replica

    Hello,

    What temperature is suitable for removing the front display ? I bought i-Fixit ProTech which is not include the heating "roller" . Thanks for help

    Jiří Sítko - Replica

    Ich habe eine heiße Wärmflasche verwendet. Das hat gut funktioniert :-)

    Moritz Hartges - Replica

    • Se il tuo schermo è molto crepato, ricoprirlo con uno strato di nastro adesivo può aiutarti a far aderire la ventosa. In alternativa, puoi usare del nastro adesivo molto tenace al posto della ventosa. Se tutto questo non funziona, puoi incollare la ventosa con della supercolla (cianoacrilica) allo schermo rotto.

    Even with using high heat from a blow dryer, I had to put the suction cup over the home button or the bottom edge wouldn’t lift at all. That waterproof adhesive is incredibly strong.

    Aaron Soderholm - Replica

    The screen on my phone was so broken, a suction cup did not work, so I softened the adhesive with a blow dryer and used a Jimmy to carefully pry open the phone from the bottom just enough to slip a pick in.

    charguy - Replica

    Just completed a smashed screen replacement, this is probably the most time consuming part. Used packing tape to cover the screen to help create a suction surface (had to replace it a couple times because it pulls away after a purple good pulls ) Used consistent heat for about 5 minutes, then stuck a pick in the tiniest opening… and pry pry pry!

    Brian Gill - Replica

    I failed at this step. No amount of heating, pulling, and rocking opened up enough of a gap to slip in even a knife let alone the blue plastic tool. That's with a phone that has an undamaged screen - just trying to replace the battery. Apple won this round :(

    Michael Sherman - Replica

    • Fermati vicino all'angolo superiore sinistro del display.

    Nach RECHTS klappen - nicht nach links!

    Manfred Wachtel - Replica

    Als ich das Flachbandkabel auf der rechten Seite sah, hab ich mich auch gefragt, ob die das mit nach Links klappen ernst meinen, und das „Buch“ lieber auf japanische Art nach rechts aufgeklappt. Das sollte dringend in der Anleitung korrigiert werden!

    Sebastian Plickert - Replica

    “Up from the left” means lift up the left side.

    Which is the same as folding to the right.

    “Like the back cover of a book” explains it even more clearly.

    Maybe it gets lost in translation?

    Nick Shtangey -

    • Rimuovi quattro viti a croce Phillips che fissano la staffa del cavo inferiore del display alla scheda logica, delle seguenti lunghezze:

    • Due viti da 1,3 mm

    • Due viti da 2,8 mm

    • Nel corso dell'intera procedura, tieni traccia di ognuna delle tue viti in modo che, durante il rimontaggio, ciascuna di esse torni esattamente dove si trovava in precedenza. Mettere una vite al posto sbagliato può causare danni permanenti al telefono.

    • Rimuovi la staffa.

    Not Y000 this time haha

    Easy Repair - Replica

    can same length screws mixed up?

    Brook布魯克 - Replica

    It is not ideal, but possible for these screws.

    Arthur Shi -

    using the repair kit i purchased with my screen replacement, i am currently having issues removing these screws with the PH000. please help

    Mark Ordaz - Replica

    I was too, thankfully I had another set that contained the PH00 bit, that worked great for me.

    William Mitchell -

    Ok. My screw is stuck. How do I remove it? Philips head is stripped.

    Kristina Graham - Replica

    Solved it myself. Firm pressure did the trick.

    Kristina Graham -

    Takes a little pressure with the Philips head

    John Toth - Replica

    Make sure you pry the battery connector off from the right hand side as shown in the picture. Theres a delicate component on the logicboard near the battery connector called a Mosfet which is linked to the battery charging software. If you knock it off accidently you’ll loose battery charging and the phone will boot loop and youll need to have it re-soldered back on.

    Gareth - Replica

    So this is it. You don’t have to go any further removing the screen. You can replace the battery right from this point.

    John M - Replica

    I wish I saw this comment 2 hours ago

    Kenneth Moore -

    • Rimuovi la staffa.

    If you are replacing the adhesive liner, the remaining release liner strips will interfere with the two outer screws. I had to cut a working section out of the liner at each location and move it aside with the spudger.

    Thomas Tritt - Replica

    This part is throwing me for a loop. Having difficulty finding the read head for these screws. Is it the same size as the two small 1.3mm screws in step 12?

    Jared Hensley - Replica

    ended up getting it with the PH000, I must of just been rushing it.

    Jared Hensley - Replica

    My bracket looks different and none of the screw heads I have fits.

    Ray Rushing - Replica

    Mine too? Any help?

    George Waller -

    These screws did not stick to the magnetic screwdriver. Extremely difficult to get them back in place - but with some patience i succeeded :)

    Niklas Brammer - Replica

  16. Rimuovi il gruppo schermo.

    Hi ifixit, if you find my method dangerous, please remove it.

    After Step 17, I skipped Step 18 to Step 28.

    At Step 29, I lifted up the four adhesive black pull-tabs to expose the white adhesive side. Next, I use hot air gun and blow on the back cover of the iphone for about a minute (maybe a hairdryer will work too) .

    Warning: Don't overheat the iPhone, or you may accidentally ignite the battery.

    I think the temperature was around 60 DegC.

    Extreme Caution: Do Not overheat. I use my hand to gauge the hotness. Careful not to burn yourself or the board.

    I was able to pull out all the white adhesive tapes easily as the adhesive soften.

    DO NOT TRY this method if you are a novice or inexperience! I am not responsible if you hurt yourself or damage your iphone!

    John - Replica

    Hey John! I’m glad the repair worked out for you!

    From our research, applying heat does soften the adhesive strips, but it also causes them to lose structural integrity and break more easily. That’s why we normally suggest using heat after the strips are already broken. Removing the Taptic Engine definitely takes a few extra steps, but we feel that it gives fixers the best chance of pulling out the adhesive strips intact.

    Arthur Shi -

    I agree with John, skip 18 through 27. These are to make it easier to remove the battery adhesive. I replaced the batteries on two IPhone 8s. The first one I did all that stuff and the adhesive still broken and I had to carefully pry the battery out anyway. When I reassembled the phone the Home button no longer worked. Looking it up, this is apparently fairly common due to all the fragile wires involved in these steps. The second I skipped these steps and when I reassembled it everything worked fine. Not one of the eight (both phones) adhesive strips came out properly. I fully drained the batteries before doing the repairs. By the way, I use the virtual home button on the one phone, it’s a little annoying, but the phone is still usable if you’re not ready to shell out for a new phone.

    Gary Berman -

    I also skipped these steps. I won’t say it was entirely successful - two of the four adhesive strips broke and could not be grabbed with tweezers. But I had gotten most of the adhesive out already and the battery was quite loose, so I used a warmer under the phone, then gently slid a flat plastic blade under one end of the battery and slowly worked it up the phone. (Dental floss would have been safer-don’t do what I did, kids!)

    Matt D - Replica

  17. Rimuovi le quattro viti tri-wing Y000 che fissano la staffa sopra il sensore home/Touch ID: Una vite da 1,2 mm

    • Una vite da 1,2 mm

    • Tre viti da 1,3 mm.

    • Rimuovi la staffa.

    • In fase di rimontaggio, stai attento non serrare troppo queste viti, altrimenti il tuo pulsante home potrebbe non funzionare più.

    Bei meinem iPhone waren das Y00 Schrauben, nicht Y000

    Andreas Veeser - Replica

    If the screw on the home button is broken, you can bend the metal sides upwards and pull down out of the phone and push and refold into the new display. Example: https://www.youtube.com/watch?v=DTCQA-jn...

    Andy Knapp - Replica

    Andy Knapp - wherever you are - you saved me. NOTE: the iphone 8 has four tri-wing screws - that means you need a tri-wing screwdriver. I ordered an entire replacement set and mine had one in there, but it does not mention anything about tri-wing in these instructions… so. Hope that helps someone.

    Paula Lofland -

  18. Usa uno strumento di apertura per far leva sotto il bordo sinistro del connettore del cavo del pulsante home per disconnetterlo dal suo zoccolino. Se l'intero connettore inizia a sollevarsi ma non si stacca, premi con l'estremità piatta del tuo spudger sul cavo in corrispondenza del bordo superiore del connettore, mentre allo stesso tempo sollevi il bordo sinistro del connettore. Stai attento a non danneggiare il cavo o il connettore, perché potresti disabilitare permanentemente il sensore. Se l'intero connettore inizia a sollevarsi ma non si stacca, premi con l'estremità piatta del tuo spudger sul cavo in corrispondenza del bordo superiore del connettore, mentre allo stesso tempo sollevi il bordo sinistro del connettore. Stai attento a non danneggiare il cavo o il connettore, perché potresti disabilitare permanentemente il sensore.
    • Usa uno strumento di apertura per far leva sotto il bordo sinistro del connettore del cavo del pulsante home per disconnetterlo dal suo zoccolino.

    • Se l'intero connettore inizia a sollevarsi ma non si stacca, premi con l'estremità piatta del tuo spudger sul cavo in corrispondenza del bordo superiore del connettore, mentre allo stesso tempo sollevi il bordo sinistro del connettore. Stai attento a non danneggiare il cavo o il connettore, perché potresti disabilitare permanentemente il sensore.

    To have a better view on this connection I have removed the metal plate covering the back of the glass. Its a thin piece of metal held by 9 screws. To unscrew the 8 screws you need the screwdriver head with 3 sides like the Mercedes Benz symbole. The last is with a phillips near the camera.

    forhereyesonly - Replica

    I thought I was going to tear the cable doing it the way it’s suggested in the guide. After examining the cable on the replacement screen, I found it easier to hold the bottom connector pressed against the screen with one leg of needle nose tweezers whilst gently prying off the top connector with an opening tool.

    Cool_Breeze - Replica

    See step 22 to get a clearer picture of what the connector looks like when it is separated from its socket. Your replacement screen will have a new socket (i.e., the bottom piece of the connector). My replacement screen had a new socket attached to the unit by a thin piece of plastic. For reassembly, when working the Home Button/Touch ID assembly back into the new screen, I had to work the connector cable under the socket in order to get the connector re-attached.

    Kristina Graham - Replica

    Be extra careful with this step: it wasn’t clear to me from the description that the connector wrapped from underneath to connect, nor did my set come with picks. I used a blade from the wrong side, inadvertently (but way too easily) severing the connector and destroying the function of the home button and thus the entire phone.

    Jennifer Indeliclae - Replica

  19. Il riscaldamento dell'area attorno al sensore home/Touch ID aiuta ad ammorbidire l'adesivo che tiene in posizione il suo delicato cavo, rendendo più facile e sicura la rimozione.

    • Capovolgi il gruppo display. Usa un asciugacapelli oppure prepara un iOpener e applicalo sul bordo inferiore del display per circa 90 secondi per ammorbidire l'adesivo sottostante.

    • Non surriscaldare il display. Deve diventare lievemente troppo caldo per poter essere toccato a lungo.

    The stove top works well also. Remember, as the main instructions say, it should be slightly too hot to touch comfortably.

    forhereyesonly - Replica

  20. Usa con delicatezza un plettro di apertura per separare  l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display. Usa con delicatezza un plettro di apertura per separare  l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display. Usa con delicatezza un plettro di apertura per separare  l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display.
    • Usa con delicatezza un plettro di apertura per separare l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display.

    My original assembly broke trying to follow this step carefully. :(

    Ann - Replica

  21. Rimuovi il gruppo sensore home/Touch ID facendolo passare dal lato anteriore del display.

    • La tua parte sostitutiva potrebbe avere delle viti Y000 supplementari già installate vicino al pulsante home. Rimuovi le viti non necessarie in modo da poter rimettere al suo posto la staffa del pulsante home.

    Instructions were great. Putting the connections back is a bit of a hassle, but patience is your friend. Phone is up and running. Thanks iFixit.

    pwpfef01 - Replica

    Couldn’t get the Home Button (original one I was transferring) to work. I know the instructions said something about not tightening down the 4 screws around the Home Button too much, but how much is too much. Also, a day later, the screen I bought starting having green vertical lines. Took everything back apart and started from scratch the next day and still had the same 2 problems. Just for the heck of it, I put the old cracked screen back on the phone and everything started working again. Figured I wasted about 6-8 hours total on this rather small project and I’m right back where I started again. Something definitely wrong with the screen I ordered and I’m very disappointed. I’ve bought products from ifixit before and they worked, but no such luck this time. Anyone know how I get my 70 bucks back?

    Todd Skobjak - Replica

    Hi Todd!

    I’m sorry to hear about your experience! Please contact our customer support and we will get the issue resolved!

    Arthur Shi -

Conclusione

en it

100%

Inizia a tradurre ›

Adam O'Camb

Membro da: 11/04/2015

131.124 Reputazione

378 Guide realizzate

Team

iFixit Membro di iFixit

Community

134 Membri

15.617 Guide realizzate

Very good guide! Thank you for NOT have made a shaky video, which is popular nowadays. This kind of information is very much better presented with text and a series of hi-res pictures!

Now I know where to order stuff when I need it!

All the best,

Dr. Robert Svensson

term - Replica

Great Fix It Guide Adam…..I would only add one suggestion to your instructions. To keep all the iPhone screws organized & separated by size I use a Sharpie marker to color code the screw to the bracket. It worked great! Thanks again!

Walter Smith - Replica

my home button is really solid and i cant figure out why, it refuses to activate, and when i press the home button to recover it wont work, please help, ive replace it 6 times and ive checked every step properly and still nothing please help

tycleggnmum - Replica

I have replaced the screen and it works, but with installing a new home button , the home button does not function!

Daryoush Namiranian - Replica

I just completed this guide and did everything by the instructions ( I believe) and the new home button still isn’t working : ( It was a cheap attempt thankfully, but I’m not sure where to go from here. I don’t know iPhones super well. If anybody else has seen this, let me know. Does it need drivers or something? Fresh iOS install? I’m not sure.

Joshua Batchelor - Replica

It's important to say that the home button is “married” with the Mainboard.

Julian - Replica

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 30

Ultimi 7 Giorni: 274

Ultimi 30 Giorni: 1,220

Tutti i Tempi: 29,886