Introduzione

Segui questa guida per sostituire il gruppo connettore Lightning del tuo iPhone 8 Plus. Questa riparazione può risolvere problemi di ricarica e connessione.

  1. Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus, Viti Pentalobe: passo 1, immagine 1 di 1

    • Spegni il tuo iPhone prima di iniziare lo smontaggio.

    • L'apertura del display dell'iPhone comprometterà le sue tenute impermeabili. Preparati prima le guarnizioni sostitutive prima di procedere con il prossimo passo, o assicurati di non esporre il dispositivo al contatto con liquidi se decidi di riassemblare il tuo iPhone senza le guarnizioni impermeabili.

    what do I do about super stripped screws?

    Ean Palacios - Replica

    I’m sorry, your comment slipped past my radar earlier. For future fixers that might see this and ask the same question, you can check out our stripped screw guide for some detailed advice.

    Adam O'Camb -

    Do you need a toolkit like the essential toolkit

    Adam Palmer - Replica

    Hi Adam. Having a tool kit with all of the listed parts above is best. The screw heads are very small and each set of screws needs a very specific type of driver to remove them without stripping any of them.

    Kyle Luksa -

  2. Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus, Procedura di apertura: passo 2, immagine 1 di 1

  3. Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus: passo 3, immagine 1 di 2 Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus: passo 3, immagine 2 di 2

    • Se il tuo schermo è gravemente danneggiato, coprirlo con uno strato di nastro adesivo per pacchi può aiutarti a far aderire la ventosa. In alternativa puoi usare del nastro adesivo molto tenace al posto della ventosa. Se nessuna di queste soluzioni funziona, puoi incollare la ventosa allo schermo rotto con della supercolla (cianoacrilica).

    Warning ! If you pull too hard (reheat the underside of the display again), you create an gap of air between the glass and the lcd display !

    When you replace the display assembly you end up with gray stains on the display.

    Result: you have to buy a new display (assembly).

    Arnoud - Replica

    Using just the single suction cup that is included in the battery replacement kit probably wouldn’t open the device. An iOpener and an iSlack should be the recommended method. However, you can get it open with just the single suction cup and iOpener, but does take a lot of time.

    Get an iOpener and iSlack with the battery replacement kit.

    Chris - Replica

    I used a flat x-acto (#18) blade knife tool to gently pry back the screen enough to allow me to insert the pick near the bottom corner. I then worked the pick under the screen as mentioned in steps 5 & 6 below then. This worked really well for me.

    Kyle Luksa - Replica

    I used the suction cup without heating the phone - the adhesive came away quite easily without applying any heat. Maybe due to age of phone (nearly 4 years old). Worth trying.

    Ben Vinnerd - Replica

    I can’t get the single suction cup to work. Hate being stuck on the simplest step!

    Donny - Replica

    My screen was very shattered, and was quite hard to get suction, as my tape was very low quality. However, after pulling it up a little bit, I was able to insert a regular razor blade into the very small gap and used that as a lever.

    Michael Scroop - Replica

  4. Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus: passo 4, immagine 1 di 3 Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus: passo 4, immagine 2 di 3 Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus: passo 4, immagine 3 di 3

    After multiple tries and using a very hot iOpener, it will not open.

    Kenneth Ewald, Sr. - Replica

    In sheer frustration, I pulled out my trusty pocket knife and managed to lift the bottom of the screen slightly, but in the process, cracked the glass from the bottom to the home button. The case is open now.

    Kenneth Ewald, Sr. - Replica

    this was by far the most difficult part. be diligent and follow the “firm and constant pressure” guide... the “gap” will be extremely “slight”. you will be able to slide a corner of the pry tool even if you cannot see the gap.

    Colleen V - Replica

    • Fermati vicino all'angolo superiore sinistro del display.

    Do not go over the top otherwise you can crack the screen. Sadly happened to me :(

    The instruction should be:

    “Stop near BUT BEFORE REACHING the top left corner of the display”

    Leonardo Piga - Replica

    I had really good luck using a hairdryer on some of the more stubborn portions of adhesive.

    Jessica Kirsh - Replica

  7. Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus: passo 7, immagine 1 di 1

    Be very careful at this step. The glass at the top will break very easy when the display is lifted too much.

    Gerdschi D - Replica

    Das “links” ist auf dem Foto rechts.

    Matze Diamond - Replica

    Das ist falsch. Wenn man auf das iPhone sieht, ist der Home Button unten. Auf dem Photo ist deutlich sichtbar, dass die linke Seite angehoben wird.

    Hans - Replica

    • Due viti da 1,3 mm

    • Una vite da 1,4 mm

    • Una vite da 2,7 mm

    • Rimuovi la staffa del cavo inferiore del display.

    When I reassembled the iPhone 8 Plus, I had to plug it into a Lightning cable to wake it up (just pushing power button wasn’t sufficient).

    browniestarmite - Replica

  14. Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus, Gruppo display: passo 15, immagine 1 di 2 Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus, Gruppo display: passo 15, immagine 2 di 2

    I got hold of a iPhone 8 Plus with cracked screen that I am planning to fix.

    Here is my problem:

    When I tried to take out the screen from my phone, (step 15-18) I was curious about the new screen, so I tried to connect it. It was completely dead! Then I tried the old cracked one, and suddenly that was dead to! This is a phone that some fool has been inside earlier and changed battery, but I suspect he has done some more really stupid things. The Taptic Engine is living its own life and vibrating every time I slightly touch the home button. (I have a new Taptic Engine) The phone is also full of dust and small particles that does not belong there. One tri-point Y000 screw (step 18) is even missing! Now the biggest problem is that both screens are black! I know the phone is on, because I hear voice command speak when I turn on the power. The screen worked before I tried to change it? And one last thing: My new LCD screen came with new flex cables. Is it possible to switch over, so I can use the old ones?

    smikalsen - Replica

    Hi,

    Is your problem solved?

    Daniel Leprince -

    I used the other end of the spudger on this connector and it seemed to work a little better for me. I came in from underneath the top-right edge instead of the bottom right.

    Jessica Kirsh - Replica

    • Una vite da 1,0 mm

    • Una vite da 1,2 mm

    una vite da 1mm e due viti da 1.2 mm???

    Matteo Carachino - Replica

    Ciao Matteo! Grazie per l’osservazione. Ho appena modificato il testo :) La traduzione è aperta a tutti. Hai quindi la possibilità di fare le tue suggestione direttamente nel testo e sei il benvenuto se vuoi usare di questa possibilità nel futuro. Grazie ancora per la vigilanza! Saluti, Claire

    Claire Miesch -

    The tool kit does include a 1.0 or1.2mm screwdriver! How am I supposed to remove those screws?

    peter frommer - Replica

    Bought the screwdriver that supposedly fits these screws and it still doesn’t work.

    hypercarduser - Replica

    My bracket looks different. Can’t get these screws out.

    Ray Rushing - Replica

    kit came with wrong bit. i received 2x P02 (penta tips) and no tri point y000.

    Christopher Shane Gripp - Replica

  20. Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus, Fotocamere posteriori: passo 21, immagine 1 di 2 Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus, Fotocamere posteriori: passo 21, immagine 2 di 2
    • Svita le due viti Y000 che tengono in posizione la staffa del connettore della fotocamera posteriore:

    • Una vite da 1,4 mm

    • Una vite (non ferrosa) da 1,4 mm

    • Questa vite non è attirata da un cacciavite magnetizzato. Assicurati di rimontarla al posto giusto, una vite magnetizzata potrebbe interferire con la bussola.

    • Togli la staffa.

    • Svita le due viti che fissano la piastra di protezione del modulo della fotocamera:

    • Una vite a croce Phillips da 1,8 mm

    • Un distanziale a vite (non ferroso) da 2,7 mm

    • Per rimuovere distanziali a vite l'ideale è usare una punta o un cacciavite per distanziali.

    Yeah, the flathead screw driver is not really a good option for the standoff screwdriver bit. I managed to remove the standoff screws easily enough, but replacing them with the flathead was laborious.

    andystills - Replica

    • Rimuovi la piastra di protezione dal modulo della fotocamera.

    • Usa uno strumento di apertura iFixit o un'unghia per scollegare i due connettori del cavo della fotocamera sollevandoli verso l'alto fuori dalle loro prese.

    • Adopera l'estremità piatta di uno spudger per sollevare il gruppo fotocamera frontale dal bordo superiore dell'iPhone.

    • Se hai delle difficoltà, cambia lato e usa la punta del tuo spudger per sollevare l'angolo superiore destro della fotocamera.

    • Rimuovi il gruppo fotocamera posteriore.

  26. Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus, Antenna superiore sinistra: passo 28, immagine 1 di 1
    • Svita le tre viti a croce Phillips che tengono in posizione il componente antenna superiore sinistra:

    • Due viti da 1,3 mm

    • Una vite da 3,1 mm

    • Rimuovi la vite a croce Phillips da 1,3 mm che fissa il componente antenna al bordo superiore della cover posteriore.

    • L'occhiello della vite nella parte superiore del componente antenna è incastrato in un piccolo incavo nel bordo superiore dell'iPhone.

    • Inclina il componente antenna verso l'alto e la parte superiore dell'iPhone.

    • Fai scorrere l'occhiello della vite verso il basso e fuori dal suo incavo.

    • Togli il componente antenna superiore sinistra.

  30. Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus, Antenna Diversity Wi-Fi: passo 32, immagine 1 di 2 Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus, Antenna Diversity Wi-Fi: passo 32, immagine 2 di 2
    • Rimuovi le tre viti di fissaggio della staffa a forma di L vicino al Taptic Engine:

    • Una vite Torx Y000 da 1,3 mm

    • Una vite a croce Phillips da 2,6 mm

    • Una vite a croce Phillips da 3,5 mm

    De Y000 schroef nam meteen ook de  2.4 mm standoff-schroef aan de achterzijde mee. Wat lastig om die uit elkaar te halen.

    nilsplackle - Replica

    • Rimuovi la staffa.

    • Usa un plettro di apertura per separare con cautela la parte del cavo flessibile dell'antenna incollata dalla superficie superiore dell'altoparlante

    • Questa parte del cavo flessibile è bloccata da adesivo poco tenace. Se necessario, applica un po' di calore con un iOpener o un asciugacapelli per ammorbidire l'adesivo. Questo rende più facile e sicuro separare (e far aderire di nuovo) il cavo flessibile.

    should i be worried if the piece with the two holes broke off

    Robert Quinn - Replica

    • Usa la punta di uno spudger per staccare e scollegare dalla scheda logica il cavo flessibile dell'antenna.

    • Con la punta di uno spudger stacca e scollega l'altra estremità del cavo flessibile dell'antenna dal suo zoccolo vicino alla porta Lightning.

    • Collegare di nuovo questo cavo può essere complicato. Per semplificare l'azione, usa le tue pinzette per tenere in posizione il cavo flessibile in modo che il connettore si allineato con il suo zoccolo. Quindi, premi dolcemente verso il basso il connettore con l'estremità piatta dello spudger finché non senti il clic che conferma l'inserimento.

    I was unable to plug this back in when re-assembling. My home button doesn’t work anymore. The connector it was supposed to plug into seems to spin around.

    Dan Putnam - Replica

    I had a similar experience during this repair. My problem was that the nib on the ribbon that actually connects in to the socket came off the ribbon cable when I initially detached the cable. I didn’t realize this until after the repair, but I also had to replace the Wifi Diversity cable entirely. A tell-tale sign is that you don’t receive good cell reception.

    Lucas -

    I did not notice until reassembly, but the antenna socket pulled off the board. I have no micro-soldering tools. The friction of the connector was greater than the solder holding it in place.

    David Hampson - Replica

    The little connector in the first picture ripped the component off the circuit board when trying to pry it up so be careful. I’m guessing it’s like a previous poster said and the socket is stronger than the glue/material that holds the component to the PCB. This was on a new board during disassembly trying to locate a potential problem. Phone still workings with WiFi and cellular normally but the cellular signal is down about 1/3 on average wherever I am.

    J.Garrecht Metzger - Replica

    • Rimuovi l'antenna diversity del Wi-fi.

    This had a little adhesive on the metal band. Couldn’t just pluck it out as shown. What I did worked but what I should’ve done is run my blue puck up and down the length.

    Mark Hintze - Replica

  36. Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus, Taptic Engine: passo 38, immagine 1 di 2 Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus, Taptic Engine: passo 38, immagine 2 di 2
    • Rimuovi le tre viti che fissano la staffa vicino al Taptic Engine:

    • Due viti a croce Phillips da 1,5 mm

    • Un distanziale a vite da 2,4 mm

    • Per rimuovere distanziali a vite l'ideale è usare un cacciavite per distanziali o una punta specifica.

    • Usa la punta di uno spudger per staccare e scollegare il cavo flessibile del Taptic Engine.

    • Rimuovi il Taptic Engine.

  39. Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus, Scheda SIM: passo 41, immagine 1 di 3 Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus, Scheda SIM: passo 41, immagine 2 di 3 Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus, Scheda SIM: passo 41, immagine 3 di 3
    • Inserisci lo strumento di estrazione SIM o una graffetta nel piccolo foro del vassoio della scheda SIM.

    • Premi saldamente per espellere il vassoio.

    • Rimuovi il vassoio della scheda SIM dall'iPhone.

    • La scheda SIM cade facilmente dal vassoio.

    • Quando inserisci di nuovo la scheda SIM, assicurati che sia correttamente orientata rispetto al vassoio.

    • Una sottile guarnizione di gomma attorno al vassoio della scheda SIM protegge dall'intrusione di acqua e polvere. Se questa guarnizione è danneggiata o manca, sostituiscila per proteggere i componenti interni del tuo iPhone.

  41. Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus, Gruppo connettore Lightning: passo 43, immagine 1 di 3 Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus, Gruppo connettore Lightning: passo 43, immagine 2 di 3 Sostituzione gruppo connettore Lightning iPhone 8 Plus, Gruppo connettore Lightning: passo 43, immagine 3 di 3
    • Usa la punta di uno spudger per spostare il cursore di estrazione della scheda SIM lontano dalla scheda logica.

    • Svita le due viti a croce Phillips che fissano la staffa che copre il connettore del cavo superiore:

    • Una vite da 3,1 mm

    • Una vite da 1,3 mm

    • Ricordati che la vite più lunga si trova a sinistra.

    the right screw is 1,33mm, not 3,1mm.

    Boni Zei - Replica

    • Rimuovi la staffa del connettore del cavo superiore.

    • Svita le due viti a croce Phillips da 1,2 mm che fissano la clip di messa a terra all'angolo superiore sinistro della scheda logica.

    • Rimuovi la clip di messa a terra.

    • Svita la vite a croce Phillips da 1,2 mm che fissa il cavo flessibile dell'antenna al bordo superiore del case posteriore dell'iPhone.

    • Usa un'unghia o la punta affilata di uno strumento di apertura iFixit per sollevare e scollegare il connettore del cavo flessibile dell'antenna dalla scheda logica.

    • Fai scorrere l'estremità piatta di uno spudger sotto il cavo flessibile dell'antenna per staccare l'adesivo che lo tiene in posizione.

    • L'occhiello della vite nella parte superiore del cavo flessibile dell'antenna è incastrato in una piccola cavità nel bordo superiore dell'iPhone.

    • Inclina il cavo flessibile dell'antenna verso l'alto e il bordo superiore dell'iPhone.

    • Togli il cavo flessibile dell'antenna.

    • Svita le tre viti a croce Phillips che fissano l'altoparlante inferiore:

    • Due viti da 1,4 mm

    • Una vite da 2,4 mm

    • In fase di rimontaggio, spingi l'altoparlante verso il bordo inferiore dell'iPhone finché i fori filettati siano allineati e tienilo in questa posizione mentre installi le viti.

    • Rimuovi l'altoparlante inferiore.

    • Facendo leva dal bordo superiore, usa un'unghia o uno spudger per staccare e scollegare il connettore del cavo superiore.

    • Adopera la punta di uno spudger per sollevare e staccare con cautela il cavo flessibile della bobina di ricarica wireless.

    • Solleva e scollega il cavo flessibile del gruppo connettore Lightning dalla scheda logica con la punta di uno spudger.

    I did this repair and I followed it too a T, but when I reassembled, the flex cable for the Lightning connector assembly keeps popping out. Ive replaced it twice and followed your guide exactly. No mistakes. But when I go to clip it back in, it always does that….

    12 oz Willie - Replica

    • Svita le cinque viti che tengono in posizione la scheda logica:

    • Due viti a croce Phillips da 1,8 mm

    • Un distanziale a vite da 2,3 mm

    • Un distanziale a vite da 2,4 mm

    • Un distanziale a vite da 2,7 mm

    My repair kit from iFixit included a standoff screwdriver bit. I do not recommend trying this without one.

    jefflongcore - Replica

    • Solleva la scheda logica dai bordi inferiori e falla scorrere verso la parte inferiore dell'iPhone per rimuoverla.

    • Stai attento che la scheda logica non si impigli nei cavi.

    • In fase di rimontaggio nota la posizione della clip nera di messa a terra attaccata all'angolo superiore destro della scheda logica, vicino alle fotocamere posteriori. La scheda logica dovrebbe passare sotto la clip.

    • Svita le due viti a croce Phillips che fissano lo sfiato barometrico all'angolo inferiore sinistro dell'iPhone:

    • Una vite da 3,2 mm

    • Una vite da 1,8 mm

    • Spingi con cautela lo sfiato barometrico verso la batteria per staccare l'adesivo che fissa lo sfiato al bordo inferiore dell'iPhone.

    • Togli lo sfiato.

    • Svita le cinque viti a croce Phillips che attaccano il gruppo connettore Lightning alla cover posteriore:

    • Due viti da 1,2 mm

    • Due viti da 2,4 mm

    • Una vite da 2,5 mm

    • Togli le due viti a croce Phillips che fissano la porta Lightning al bordo inferiore dell'iPhone.

    • Usa il bordo affilato di uno strumento di apertura iFixit per staccare i due microfoni dall'adesivo che li fissa al bordo inferiore dell'iPhone.

    • Non provare ancora a rimuovere completamente i microfoni; staccali solo dall'adesivo come illustrato.

    • Applica un iOpener o usa un asciugacapelli per riscaldare il case posteriore dietro il cavo flessibile del connettore Lightning. Questa procedura ammorbidisce l'adesivo che tiene in posizione il cavo flessibile e permette di staccarlo più facilmente.

    • Adopera l'estremità piatta di uno spudger per allontanare con cautela il connettore del cavo flessibile della batteria dalla parte superiore del gruppo connettore Lightning.

    • Quando stacchi il gruppo connettore Lightning nei passi seguenti, stai attento a non danneggiare accidentalmente il cavo flessibile della batteria.

    • Fai scorrere un plettro di apertura o un sottile attrezzo da leva sotto la parte superiore del cavo flessibile del gruppo connettore Lightning.

    • Fai scorrere con cautela il plettro verso il bordo esterno dell'iPhone (allontanandolo dalla batteria).

    • Una parte della bobina di ricarica wireless si trova direttamente sotto questo pezzo del cavo del connettore Lightning. Se sei troppo aggressivo nel far leva, potresti danneggiare la bobina.

    • Se necessario, usa di nuovo il tuo asciugacapelli o iOpener per riscaldare l'area dietro il cavo flessibile del gruppo connettore Lightning al fine di staccarlo più facilmente.

    • Continua a staccare la parte superiore del cavo flessibile del connettore Lightning, stando attento a non danneggiare nessun componente vicino.

    • Spingi il connettore della batteria con cautela da parte in modo da non danneggiarlo.

    • Fai molto attenzione a non danneggiare la batteria stessa. Una batteria perforata può rilasciare sostanze chimiche pericolose e/o prendere fuoco.

    • Continua a separare il cavo flessibile del gruppo connettore Lightning finché superi il bordo inferiore della batteria.

    • Fai scorrere con cautela il tuo plettro dall'angolo della batteria verso l'angolo dell'iPhone per staccare la parte del cavo flessibile che aderisce al telaio esterno.

    • Fai scorrere il tuo plettro lungo la larghezza dell'iPhone per staccare le parti rimaste del gruppo connettore Lightning dal case posteriore.

    What purpose do the ribboned screw brackets or bosses have

    Hunter Shaver - Replica

    • Rimuovi il gruppo connettore Lightning.

    • Prima di installare o rimuovere il gruppo connettore Lightning:

    • Adopera un attrezzo di plastica per staccare tutti i pezzi di adesivo residuo dalla cover posteriore.

    • Pulisci accuratamente ogni residuo adesivo dalla superficie con alcol isopropilico (concentrazione pari o superiore al 90%) e un panno privo di pelucchi. Passa il panno in un'unica direzione, non avanti e indietro.

    • Una guarnizione di gomma sulla parte inferiore del connettore Lightning protegge il tuo iPhone dall'intrusione di acqua e polvere. Se installi un nuovo gruppo connettore Lightning, dovrai forse rimuovere e trasferire la guarnizione sulla nuova parte.

    • Anche il piccolo pezzo di adesivo sotto ogni altoparlante protegge il tuo iPhone dall'intrusione di acqua e polvere. L'ideale è sostituire i due pezzi di adesivo prima di installare il tuo gruppo connettore Lightning.

    • Importante: In fase di rimontaggio posiziona correttamente il tuo nuovo gruppo connettore Lightning in modo che i ritagli nel cavo siano centrati attorno ai quattro fori filettati. In caso contrario il cavo sarà disallineato e non sarà possibile riconnetterlo al suo zoccolo sulla scheda madre.

    Dopo la sostituzione non funziona più il microfono, ma se non ho capito male i microfoni sono integrati nel gruppo connettore di ricarica giusto? Questo significa che è difettoso? Non mi pare sia possibile montarli male (dato che appunto in effetti non sono da montare). Potrebbe essere qualche impostazione nel sistema operativo per abilitare i nuovi microfoni?

    giulio carlini - Replica

    Correctly positions the new Lightning connector assembly is very important! I found that event the slightest misalignment will prevent you from easily reconnecting the flex cable to the logic board. I had to remove the logic board and peel back some of the new adhesive on my replacement Lightning connector a few times in order to get the proper alignment. I found it useful to plug in the flex cable prior to mounting the logic board so that you have at some leeway when lining up the connectors.

    Lucas - Replica

    Make sure to save the rubber gasket for the lightning connector as my kit did not come with a replacement. The kit also included replacement screens for the microphones but no instructions or labelled parts so you’ll have to use your best guess as to how to install them. Make sure to take pictures of the old screens before you pull them out and use those pics as reference.

    J.Garrecht Metzger - Replica

Conclusione

Confronta la tua parte nuova sostitutiva con quella originale: potrebbe essere necessario trasferire alcuni componenti o rimuovere supporti adesivi dalla nuova parte prima di installarla.

Per rimontare il tuo dispositivo, segui i passi qui sopra in ordine inverso.

en it

100%

Inizia a tradurre ›

Jeff Suovanen

Membro da: 06/08/2013

388.143 Reputazione

260 Guide realizzate

Team

iFixit Membro di iFixit

Community

141 Membri

15.076 Guide realizzate

15 Commenti

40 minutes seems crazy fast for this repair. If anyone can do this entire repair from beginning to end utilizing these steps in 40 minutes… they should spend a day or two practicing the Rubik’s cube and go smash the world record.

The guide helped me accomplish the repair. So, for that, thank you very much.

andystills - Replica

Very well done and easy to follow. Great piece of work and I appreciate the time spent putting it all together.

Have repaired 2 other iPhones, 6 and 6S, using the guides found here. When confronted with the iPhone 8 plus repair this is the site I came to.

Again, very well done indeed.

Kudos

Rick W - Replica

Where dose one find a new gasket for the lighting cable?

Joshua spaulding - Replica

You will not find a more comprehensive or thorough or accurate guide to dismantling and replacing the charging port on an iPhone 8 Plus than this. Awesome guide, thanks for your attention to detail and thoroughness! Bravo!

Will White - Replica

Thank you very much for the very detailed repair instructions. My microphone wasn’t working properly and I was able to get it fixed for just $12! (got the replacement from eBay)

Vishvaka Ranasinghe - Replica

giulio carlini - Replica

Mi correggo, ho problemi solo durante le chiamate, se uso l’app note vocali o whatsapp o faccio video con entrambe le fotocamere non ho problemi

giulio carlini -

Why is removing the camera and antenna necessary for replacing the lightning port?

nvrm i see why

Miles Henry - Replica

Buon pomeriggio, devo fare i complimenti al sito per come e dettagliato ogni guida e riparazione. adesso ho finito di riparare un iphone 8 plus e va una bomba

Rocco Granato - Replica

Wish I had been told I would need a standoff screwdriver before I was halfway into taking the thing apart…

Nathaniel Moliterno - Replica

This was not a quick job. It took me far longer than expected because the sound did not work the first time that I re-assembled it. I took the phone back apart far enough to remove the speaker and clean the contacts. On re-assembly, it would not boot cleanly. It continuously rebooted until I had to restore to factory settings and reload from save.

Make sure you have a current save _before_ you do this repair.

jefflongcore - Replica

I want to let everyone know that it is absolutely unnecessary to remove the entire logic board when doing this repair. You only need to remove the SIM holder and the the 2 (or 3 on XR) logic board screws (2 saddle screws and 1 Phillips on XR, 2 saddles on 7/8 series) that hold the logic board down. Once those are removed, you can gently lift the lower end of the logic board up enough to slide the portion of the dock flex that is under the logic board out from under the logic board. A few things to keep in mind when removing the existing port are that once all screws and brackets and such are taken off, you need to start the pulling up and removal of the old charging port flex starting from the very bottom first, I start with the with the 2 microphones and then the lightning port itself. As you free the existing port from the bottom upwards, when you peel up the flex where it is held down with adhesive nearing the logic board, it will then simply slide out from under the logic board.

Show less

Chad McCollister - Replica

Ran out of characters!..When you go to install the new port, you must START the process by sliding the new flex cable back up underneath the logic board first (you may need to hold the battery flex cable out of the way a bit and pre bend the new ports flex cable at the connector so that it will slide up easily) and then attach the new flex cable to the connector on the logic board FIRST before you do any other screw or adhesive installations. This way you don't end up struggling to try to get the connector to re-connect to the logic board at the end. If you don't do it this way and you start re-installing the new port from the bottom without pre-connecting it to the logic board, any slight misalignment may cause the connector to not line up properly when you go to connect it to the logic board. I feel on any iPhone component removal/replacement, the less extra parts and connectors you have to touch, pry on, disconnect and/or remove and then reconnect, the better. Good luck all! - Chad from GURUmicro.

Show less

Chad McCollister -

This was a very helpful guide and the photos were really well done. A few pointers for newbies to iPhone repair like myself.

1) The base install (no mesh screen replacements near the microphones) is about 3 hours. Another 45 minutes or so for the mesh screens as there were no instructions.

2) There were no instructions on how to start the phone back up so here is what happened to me. After plugging everything back in (but the phone screen still physically separated from the phone body) I could not start the phone from the battery despite it having about a 30% charge. I ended up taking the phone apart 2 times checking all the connections but couldn’t find a faulty one. In this process I ended up snapping a part related to the antenna off of the PCB (Step 36, see comment above). What ended up working was plugging the phone into a fast charger and waiting about 5 minutes. I wasn’t able to start it after 1 minute and was worried, but after 5 minutes it booted up normally and everything is fine.

J.Garrecht Metzger - Replica

Does this remove any functionality with the phone? I know apple is very difficult with the “right to repair”. At least with replacing the home button and battery, fingerprint and battery health functionality is removed. Does something similar happen with this?

Bryan White - Replica

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 40

Ultimi 7 Giorni: 412

Ultimi 30 Giorni: 1,656

Tutti i Tempi: 76,389