Introduzione

Il nuovo iPad Pro 11" propone cornici più sottili, angoli dell'LCD arrotondati e silicio d'avanguardia. Questo, apparentemente, è l'iPad che Apple aveva sognato di produrre fin dall'inizio, ma ciò che noi sogniamo è un dispositivo facile da riparare. Questo iPad farà avverare entrambi i sogni oppure il nostro rimarrà nel cassetto? C'è solo un modo per rispondere: con uno smontaggio!

Prendi al volo i nostri Tweets o buttati sulle nostre pagine Facebook e Instagram per tenerti al passo con le ultime notizie sugli smontaggi!

Questo smontaggio non è una guida di riparazione. Per riparare il tuo iPad Pro 11", usa il nostro manuale di assistenza.

  1. Diamo un'occhiata a che cosa distingue questo iPad Pro dai suoi compari dilettanti:
    • Diamo un'occhiata a che cosa distingue questo iPad Pro dai suoi compari dilettanti:

      • Display TFT da 11" Liquid Retina a laminazione completa retroilluminato a LED, risoluzione di 2388×1668 (264 ppi), Tecnologia ProMotion

      • Processore octa-core specifico Apple A12X Bionic con coprocessore di movimento M12 e GPU 7-core integrata

      • Fotocamera posteriore da 12 MP con registrazione video 4K a 60 fps e fotocamera TrueDepth da 7 MP con video 1080p

      • Audio con quattro altoparlanti e balance automatico

      • Face ID, cinque microfoni, sensore luce ambiente, accelerometro, barometro e giroscopio a tre assi

      • Wi-Fi MIMO dual band 802.11a/​b/​g/​n/​ac + Bluetooth 5.0

      • Memorizzazione interna da 64 GB, 256 GB, 512 GB oppure 1 TB

    Aggiungi Commento

  2. Ogni anno che passa, Apple appare sempre più vicina a realizzare il suo sogno di vendere una lastra di vetro con il suo logo sul retro.
    • Ogni anno che passa, Apple appare sempre più vicina a realizzare il suo sogno di vendere una lastra di vetro con il suo logo sul retro.

    • È una fortuna per noi poter disporre liberamente dei raggi X di Creative Electron, altrimenti questo sembrerebbe soltanto un rettangolo nero.

    • Come sempre, le parti più scure nell'immagine a raggi X rappresentano materiali densi che assorbono una maggior quantità di raggi X; di solito si tratta di magneti come quelli utilizzati negli altoparlanti e per accessori applicabili.

    • Di questi vediamo un numero considerevolmente superiore al solito.

    Aggiungi Commento

    • È il momento dell'ispezione visuale. Sopra lo Smart Connector riposizionato di fresco, abbiamo un nuovo numero modello: A1980.

    • Rispetto al suo predecessore da 10,5", sembra più o meno lo stesso e gli 0,2 mm persi sono difficili da valutare a causa dei bordi arrotondati.

    • Note finali prima di tuffarci all'interno: non c'è il jack cuffie ☹, c'è una porta USB-C (non-Thunderbolt) invece della Lightning e un lungo ovale scuro per caricare il nuovo Pencil.

    Aggiungi Commento

    • Avevamo amato l'esperienza di affettare tutta la colla presente per aprire il nostro primo iPad e da allora è sempre stato un caro ricordo.

      • Questa affermazione vi giunge a cura della Coalizione degli Aggiustatori Sarcastici e della Giornata Nazionale degli Opposti.

    • Essere allenati a questa pratica aiuta, ma queste cornici ultra sottili rendono la cosa ancora un po' più straziante del solito. Scalda, intaglia, trattieni il respiro e spera che non si rompa nulla.

    • Si scopre che la scocca è un po' più spessa attorno all'area di ricarica del Pencil: abbiamo iniziato a far leva in questo punto e ce ne siamo subito pentiti.

    • Tra le cose positive, c'è il fatto che i cavi a nastro del display sono a distanza di sicurezza dalle cornici; è anche vero, però, che sono sparsi in giro in un modo che rende veramente scomoda la rimozione del display.

    Aggiungi Commento

    • Questi cavi non sono ancora veramente sicuri, perché siamo costretti a disporre il display a uno strano angolo con la speranza di non danneggiare nulla mentre scolleghiamo i cavi stessi.

    • Mettiamo al lavoro il nostro cacciavite Phillips per liberare entrambi i connettori dei cavi.

    • Ora vediamo quello che i raggi X avevano cercato di mostrarci! Una cosa che spicca immediatamente è il quartetto di altoparlanti dell'iPad.

      • Quattro woofer e quattro tweeter, per un totale di otto altoparlanti, rendono questo dispositivo una potente stazione Netflix, perché anche i professionisti qualche volta hanno bisogno di prendersi una pausa.

    Is there a reason for empty space in the body of the iPad? Prevent interference or damage from the wireless charging unit?

    Matt - Replica

    The space is reserved for Display cable/PCB. You can refer to the X-Ray photos and the screen assembly

    Orange Chen -

    • Ecco il nuovo display Liquid Retina: ingrandito da quando l'abbiamo visto per la prima volta e con la stessa fantastica frequenza di refresh di 120 Hz che avevamo trovato sull'ultimo iPad Pro.

    • Questo nuovo e sofisticato display porta con sé anche alcuni nuovi chip:

      • Timing controller Parade Technologies DP825 (lo stesso che avevamo già visto sull'iPad Pro 10.5”)

      • Texas Instruments TPS65158 (forse una variazione dell'IC LCD Bias TPS65168)

      • Intersil 24883A D826AB

    Aggiungi Commento

    • Ansiosi di dare un primo sguardo a questo chip A12Xbox, passiamo a staccare la cover della scheda logica.

    • Ma che schifo: come sempre, la scheda è fissata con adesivo e la cosa è resa ancora più impegnativa degli altoparlanti, che bloccano quasi tutti i punti di accesso all'apertura.

    • Ma noi siamo impazienti e ne usciamo rapidamente vincitori. La scheda logica emerge trionfalmente dal canyon tra le celle della batteria.

      • Questa predisposizione a Netflix ha il suo prezzo.

    Aggiungi Commento

  3. Diffondi allegria Fixmas
    Diffondi allegria Fixmas
    • Alla fine siamo premiati da pezzi di silicio:

      • Soc A12X Bionic Apple APL1083

      • Memoria flash (64 GB totali) Toshiba TSB3247M61710TWNA1

      • 2x RAM Micron 8MBT9 D9WHG RAM (4 GB totali)

      • Controller NFC NXP 100VB27

      • Modulo Wi-Fi / Bluetooth Apple / USI 339S00551

      • 2x controller touchscreen Broadcom BCM15900B0KWFBG

      • Controller alimentazione Texas Instruments CD3215C00

    Looks like there's is a reserved space for second nand storage chip. I wonder if in future storage updates would be possible?

    Rok - Replica

    The space is likely to be filled if you bought the higher capacity iPad Pro option. This is the lowest capacity option, so there is a free pad.

    Arthur Shi -

    Wonder if that RAM is upgradeable…?

    Zhao Su - Replica

    More interesting is that the DRAM looks like it’s mounted on the same substrate as the A12X (ie not directly on the PCB like earlier iPads), so slightly closer to the PoP of iPhones. Is the substrate Si, or something else with lower capacitance than PCB?

    name99 - Replica

    It is not PoP package(Package-on-Package) . From the photo of A12X, it should not be PoP package(processor is next to two memory chips). Is that TSMC’s InFo or CoWos package technology?

    JJ Wu -

    Yes, that substrate is super-interesting. We need benchmarks comparing RAM bandwidth between this and the prior-gen iPads. What’s next for Apple … HBM?

    dglow - Replica

    HBM can provide higher BW. But, from power consumption, most likely, it can not be. LPDDR4x can provide lower power consumption menory solution for mobile devices, such as iPad.

    JJ Wu -

    So for the 6GB of RAM in the 1TB version, it is likely there is 1x4GB and 1x2GB DRAM chips, or might Apple have actually put 8GB of RAM, but only expose 6GB for user apps ?

    perhaps the extra 2GB would used by the storage controller so it can manage the extra 512GB of storage ?

    Any plans to tear down the 1TB version ?

    Dan G - Replica

    Any idea what the “gold strips” on the front bottom and back are? Grounding pads?

    jimwitte - Replica

    I wonder what’s the minimum storage option that will start having a second NAND chip (assuming that empty space will indeed be covered with a second NAND chip in other size options).

    Jailbreaking Bad - Replica

    I believe that TI’s CD3215C00 is a USB-3.1 redriver.

    https://forum.hddguru.com/viewtopic.php?...

    Franc Zabkar - Replica

    What are the dimensions of this board?

    ping471158 - Replica

    • Questi chip non possono essere confinati nello spazio di un solo passo, quindi eccone degli altri:

      • PMIC STMicroelectronics STB601A0

      • 343S00252-A0 1834PHHE

      • 343S00257-A0 1834PHGI

      • 343S00248-A0 1835NHGY

      • 343S00235 88A49H8 D TI

      • P13DPXT2 05A12LBE 1832GC

    Pretty sure the last one is a Pericom / Diodes Incorporated PI3DPX1205A USB 3.1 / DisplayPort 1.4 Alternate Mode 10 Gbps Type-C Active Mux / Linear Re-driver (or something similar): https://www.diodes.com/products/connecti...

    repoman27 - Replica

    • È il momento della batteria! Non siamo fan degli iPad dell'anno scorso, che avevano eliminato le strisce adesive allungabili per estrarre la batteria.

    • Quest'anno le strisce allungabili fanno un grande ritorno: sei strisce a forma di U! Ogni striscia ha due linguette, garantendo al riparatore una seconda possibilità nel caso che una dovesse rompersi. Bello!

    • Ma il piacere finisce qui. Un enorme pezzo di roba appiccicosa percorre l'intero lato sinistro. Sigh. È il momento di tirar fuori gli strumenti di apertura.

      • Siamo rimasti senza parole. Perché Apple ha fatto questo? Possiamo solo ipotizzare che l'adesivo sia qui come "rinforzo alla rigidezza".

    • Questo iPad è alimentato da una batteria da 7812 mAh e 3,77 V ovvero 29,45 Wh; un lieve passo indietro rispetto al pacco da 30,8 Wh dell'iPad Pro da 10,5" e molto meno della batteria da 45 Wh del più recente Microsoft Surface Pro.

    They should put the U shaped strips on iPhones

    Malcolm Hall - Replica

    “We were left speechless. Why would Apple do this?”

    Those speakers pack a load of low bass.

    component vibrations are out.

    Alex Bowden - Replica

    That is definitely a possibility. However, we were confused as to why Apple would choose to use stretch adhesives in conjunction with it, and why it’s only one one side of the battery…the left side. We found a similar band of super-adhesive in the same location on the new 2018 iPad Pro 12.9”.

    Arthur Shi -

    Very weird. Is it possible that Apple repair techs use an adhesive dissolving solution? Would make the repair “easy” for them while keeping the batteries solidly in place.

    Colin Stalter - Replica

    Plan: make a go of it with the strips. Late testing reveals strips don’t hold as well as hoped. The fix: add supergoop.

    dglow - Replica

    • Ed eccolo, al debutto nell'iPad: il Face ID.

    • Più specificamente, questo è lo stesso hardware di base che abbiamo visto dai tempi dell'iPhone X: proiettore di punti a infrarossi, fotocamera da selfie e fotocamera a infrarossi, ma con un fattore di forma lievemente modificato.

    • Nel frattempo, peschiamo la fotocamera posteriore; Apple dice che ha le stesse prestazioni della fotocamera degli iPad precedenti, ma è stata ripensata per avere un minore spessore.

    Where’s the flood illuminator?

    Alex - Replica

    It’s part of the front assembly, see Step 6.

    MrUNIMOG -

    The IR dot projector IS the flood illuminator.

    Michael Jones - Replica

    No it isn’t. Those are two separate components, just like on iPhone.

    The IR flood illuminator sits right between the FaceTime- and IR-camera and is probably part of the front assembly, while the IR dot projector is way off to the right of the FaceTime camera as seen above.

    MrUNIMOG -

    Why would they remove the OIS if they’re still going to have a camera bump? I thought the *reason* for the bump was because the OIS required it (though that doesn’t explain it for the iPod/iPhone’s that don’t have OIS). Does OIS make it too big in terms of die size?

    jimwitte - Replica

    • Vogliamo proprio rimuovere questi altoparlanti?

    • Più facile a dirsi che a smontarsi. Gli alloggiamenti sono scavati nel case di alluminio e gli altoparlanti chiaramente non sono pensati per essere rimossi. La loro estrazione richiede una tonnellata di calore e forza di volontà.

      • I tweeter vengono via senza lottare, ma i woofer sono ben altra cosa: c'è da augurarsi che siano realizzati in materiale antiguasto!

    • Nascosti nella camera degli altoparlanti, ci sono degli altri magneti! Se ci dessero un soldino per ogni magnete qui dentro, potremmo fondere il ricavato e farne un soldone gigante.

    Any idea why so many magnets? That looks like 12 in the housing on the right side, but only one voice coil with the one large one in the middle. What are the 3x3 array on the left, and the 2x1 array on the right for?

    jimwitte - Replica

    • Il prossimo estratto è la scheda di ricarica del Pencil, insieme alle sue bobina di ricarica in rame.

      • Tecnicamente è stato estratto, ma non è stato senza spargimento di sangue...

    • Piccoli condensatori e altri pezzi della scheda volano via per protesta mentre rimuoviamo le schermature. Ci dispiace per loro? Niente affatto.

    • Ma che cosa c'è qui, nascosto nell'angolo? È una MCU ARM Cortex STMicroelectronics STM32L476JGY6.

    Those flying board bits are the Chinese spy chips trying to evade identification. Conspiracy theorists discuss…

    Troy Tadych - Replica

    Do you think it would be possible to "extend” the charging coil from outside so that pencil could be charged without removing from a case? I’m very unfamiliar with how coil charging works so this may be a totally stupid question. In the simplest terms I’m thinking of just a piece that fits on the outside of the ipad case where the pencil would go, and extends it about 5mm into the hole on most of the cases that are currently available.

    Chimera - Replica

    Technically, that is possible, and one could even build it into a case. You could place something made of iron in a specific shape that would couple and extend the magnetic field out. Efficiency would drop based on how well it’s implemented though. But, this wouldn’t be necessary if the case material is thin.

    Arthur Shi -

    • L'ultimo estratto è la porta USB-C: diversamente dagli iPad precedenti, è totalmente modulare.

      • Sul piano strettamente tecnico, i precedenti iPad non avevano per nulla prese USB-C; per gli stessi scopi usavano porte Lightning e queste erano saldate alla scheda logica.

    • Si tratta di un componente soggetto a forte usura, quindi la possibilità di sostituirlo in modo indipendente dalla scheda principale è una bella vittoria per il riparatore.

    • Potrebbe non essere una vittoria per chi ha pesantemente investito nell'interfaccia Lightning, ma il nostro messaggio per questa gente è: perlomeno l'USB-C offre una velocità di trasferimento più elevata in un fattore di forma standardizzato e non di tipo proprietario.

    • Di fatto nello chassis rimane solo un'intera tonnellata di soldini magneti.

    Anyone has an idea what's the pinout of “smart connector”?

    Rok - Replica

    “At least USB-C offers faster throughput in a standardized, non-proprietary form factor.”

    At least Lightening could configure itself to carry analogue audio at an adequate power level for headphones.

    Alex Bowden - Replica

    The Lightning spec has never allowed analog passthrough, to the best of my knowledge—it’s all digital. If it could carry an analog signal, you wouldn’t need a DAC embedded in the headphone dongle. USB-C headphones in general are definitely kind of a mess right now though.

    Jeff Suovanen -

    “At least Lightening could configure itself to carry analogue audio at an adequate power level for headphones.”

    Do you mean that this cannot? https://www.apple.com/shop/product/MU7E2...

    dglow - Replica

    Lightning plugs have all of their contacts exposed, and users inevitably touch them, depositing skin salts and oils that together with the electrical current over time causes corrosion of the plugs and the device’s internal contacts. USB-C ought to be much more reliable in the long term because users can’t casually touch any of the contacts. Lightning cables also have an extremely high failure rate at the point where the cable attaches to the connector, with broken conductors and/or insulators.

    irvbromberg - Replica

    USB-C also can handle much higher current and much faster data rate than Lightning.

    irvbromberg - Replica

    And USB-C allows for hard drives, Ethernet, monitors, DSLRs, CD/BluRay drives - if anyone uses them - CD seems basically dead - is BluRay on its way out too?

    jimwitte - Replica

    Just about. It’ll be replaced by SD’s or small SSD’s, which will likely be followed by holochrons.

    Jacob Faseler -

    • Vi regaliamo un altro giro: prendiamo il nuovo Apple Pencil.

    • Possiamo già dire, basandoci sul numero di punti di accesso visibili (leggi: zero), che non sarà un'impresa facile (di nuovo).

    • Prima che l'affare si complichi, proviamo con i raggi X.

    Aggiungi Commento

    • Ok, tecnicamente c'è un punto di accesso, ma sappiamo che da questa punta non si va da nessuna parte.

      • La punta è in effetti l'unica cosa compatibile con il modello precedente: se hai comprato un nuovo iPad quest'anno e vuoi un Pencil, preparati a spendere degli altri soldi.

    • Rimossa la punta, passiamo ai grossi calibri. Estraiamo la Lama ultrasonica!

    • Quando la polvere si dirada, emerge una barra metallica dal guscio di plastica color bianco Apple.

    • Guardandoci in giro, notiamo il nuovo arnese di ricarica wireless, dei magneti, una guaina nera e un tecnico di smontaggi ferito.

      • Un solo tecnico è stato maltrattato nel corso di questo smontaggio.

    We tried pairing the old Pencil to the new iPad by using a Lightning to USB-C connector, but the iPad refuses to acknowledge the old Pencil.

    Arthur Shi - Replica

    We honor the engineer’s sacrifice

    Juan Martinez - Replica

    how did he get cut? I thought iFixit was safe!

    Jack Johnson - Replica

    “She” actually =) I was wearing safety goggles, but unfortunately my hands weren’t wearing armor.

    Sam Lionheart -

    Is there a technical reason why the new pencil couldn’t be backward compatible to the first-gen iPad Pro? Or to allow for wireless charging on the old iPads, could Apple have made a thin smart-connector accessory that would get power from the smart connector and then have the necessary Qi-like charging coil to transmit to the ApplePen2. That would be a problem for the first gen non-Pro iPad, which doesn’t have a smart connector - but it could also have a lightning plug in the center.)

    It seems that “buy the pencil now, upgrade to a new iPad pro later when you have the 2K to do so” marketing strategy might work. Though if you’re going to drop 2K on a new iPad, 0.12K for a new pencil really isn’t that much I guess.

    jimwitte - Replica

    • Un grande cavo a nastro nero si srotola lungo il corpo del Pencil, mostrando quello che sembra una griglia capacitiva!

      • Questa serve probabilmente a registrare gli input della pressione, ma questa griglia potrebbe aiutare il Pencil a sapere dove - e non solo quando - premi. Forse sono in vista delle gesture più complesse?

    • Sfortunatamente, dobbiamo ritornare all'opera di demolizione: i molti strati di acciaio saldati del Pencil sono un osso duro e noi riusciamo a scoprire solo pochi componenti.

      • Batteria (nemmeno noi vogliamo avere a che fare con questo piccolo esplosivo)

      • Bobina di ricarica wireless

      • Magneti di allineamento

      • Controller touch Broadcom 59358A0

      • IC personalizzato Apple 343S0025

    What is the gold piece at the end of the pen? My dog chewed mine off. Its still working ;)

    d c woodley - Replica

    The logic board features a SoC ARM chip from Nordic Semi that has Bluetooth 5 and NFC capabilities - see this article in Macworld Norge (Norway).

    Arno Vaa - Replica

    I’m surprised the Apple IC (blue) doesn’t have “P2” on it (P for “pencil”).. How does the “tap” work - is it a tap of the pen tip on a surface, or a finger tap/squeeze on the barrel of the pencil itself? The capacitance grid looks like it’s separated into “square-like-areas” (9x6 it looks like). Could this be to allow for multi-touch on different places? Something like different brushes in a graphics app depending on where you held the pen? (Say holding it with index and thumb - close to the tip end for a writing tool, middle for something like a paintbrush , or the “erase” end for something like a “spray-paint” or dodge/burn brush).

    Or (either as an Apple joke, or a third-party joke) use said hypothetical multi-touch capacity to turn the Apple Pencil into a kazoo/flute? (Or a Ressikan flute penny whistle for the Star Trek fans?). But that would need a separate tip or some device to pick up the signals and transmit them over a longer distance - or does the Apple Pencil use “normal range” Bluetooth?

    jimwitte - Replica

    Been wondering at the battery capacity of this thing. It seems to discharge much faster than the previous generation, but also charges much faster. I had a hopeful guess that maybe it was a capacitor and not lithium, increasing longevity and justifying the odd capacity quirks.

    Jono Spiro - Replica

    DNB Markets, DNB Bank ASA deeper and more brutal teardwon actually. There is a nRF52832 Bluetooth Low Energy chip from Nordic Semiconductor in there. Here is a ref from IHS. https://twitter.com/LeeRatliff/status/10...

    Body Double - Replica

    • Questo iPad Pro non è più tra noi: lo abbiamo ridotto ai suoi singoli costituenti!

    • È difficile dire se questa Mela è buona o cattiva. Ci sono una porta USB-C modulare e delle strisce allungabili per rimuovere la batteria, ma è ancora quasi tutto incollato insieme e c'è anche una striscia di tenace colla convenzionale per fissare la batteria.

    • Sembra che Apple stia cercando di cambiare, ma questa volta la voce tentatrice è stata un po' più forte di quella dell'angelo della riparabilità. Detto ciò, dato che i prodotti Apple di fine 2018 mostrano qualche miglioramento, speriamo che l'angelo della riparabilità stia guadagnando una maggiore considerazione.

    Can you highlight the magnet locations? Maybe tear down the keyboard or folio case? Interested to know where the focus of the magnetic contact are. Might help with future case designs.

    Marc Ceres - Replica

    For magnets, you can’t do much better than the X-ray image in Step 2.

    Jeff Suovanen -

  4. Considerazioni Finali
    • La porta USB-C è modulare e può essere sostituita in modo indipendente.
    • L'assenza di un pulsante home fisico elimina uno dei guasti più comuni e può semplificare le riparazioni.
    • La batteria è fissata sia con strisce di estrazione allungabili sia con adesivo convenzionale e non rimovibile.
    • L'LCD e il vetro del pannello frontale sono fusi insieme: è più semplice la procedura di apertura, ma cresce il costo della riparazione.
    • Quasi tutto è tenuto in posizione da pezzi di adesivo, il che complica qualsiasi intervento.
    Punteggio Riparabilità
    3
    Riparabilità 3 su 10
    (10 è il più facile da riparare)

95%

Inizia a tradurre ›

Just a question on how these 2-cell batteries work…

If I’m on 50% battery charge, will both “sides” be half-full or will one be completely depleted?

Chris - Replica

The 2 cells are connected in parallel so they both drain at the same rate.

zai fuchigami -

With the 1TB model having 6GB, is that achieved with a higher capacity part or is there space for a third RAM chip?

Tom - Replica

As I noticed the ram is installed on chip, it is unlikely there will be enough space for a third one

Orange Chen -

So either the 1TB version uses two 3GB RAM chips (not sure this size exists), or the A12X on the 1TB version offers up the additional 2GB internally, or the flash controller contains 2GB RAM that somehow gets mapped into the OS (doubt this). I have the 1TB version and am just curious how this is implemented.

tskwara -

There were 3GB LPDDR4 RAM chip offered by Samsung and were used in the iPhone 8 Plus. Not sure if it will be the case of the iPad Pro, but 3GB RAM did exist.

Orange Chen -

24 Gb (3 GB) LPDDR4X packages are definitely a thing, so most likely just two of those.

repoman27 -

Why did you not mention the amount of RAM used in this model ?

Pranay - Replica

It said that there is 4GB in total

Orange Chen -

Concerning this picture from step 5: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/ig...

Is there really so much unused/empty space on the left side of the enclosure or am I missing something here?

And could you provide the battery ratings for Apple Pencil 2?

Simon - Replica

If you look at the XRay photo and the screen assembly, you will find that these space are reserved for display cables.

Orange Chen -

Indeed, the display panel’s logic board occupies this space. In the last iPad Pro teardown, however, no extra space was needed.

Simon -

Well, in the iPad Pro 10.5 inch model this empty space is located on the bottom side of the enclosure.

Simon -

My guess is that it’s a loudspeaker enclosure, among other things it helps make the sound more punchy and less tinny from the 4 woofers

https://en.wikipedia.org/wiki/Loudspeake...

Paul Cooper -

How did they get all those parts into the pencil?

Gadget Revue - Replica

Magic, Elves and Fairies at the FoxConn factory. All of the above have small hands! ;-)

Vuong Pham -

Custom engineered enveloping and machining.

Alexander Le - Replica

An apple shop representative in Miami, told me that, the 1tb model iPad Pro is on par with this you opened up and all the others, about the ram, so it is just 4gb.

she said the 6gb ram on the 1tb iPad Pro is only a rumor.

Has anyone evidence of this 6gb ram? If I can be sure about it I would buy that size of memory..

Syme - Replica

This firstly comes from Xcode which implies that there is a new iDevice with 6GB RAM, and it is very likely to be the new iPad Pro, as none of those iPhones get 6GB RAM.

GeekBench indicates that there are 4 models of iPad Pros has 6GB Memory: iPad8,2,iPad8,4,iPad8,6 and iPad8,8.

All of those models have “x“ in the Mother Board model name, and those names somehow connect from each other, for example: “J317xAP“ for iPad8,2; “J318xAP“ for iPad8,4; etc, and iPad8,8 got “J321xAP”.

In contrast, the ones with 4GB RAM do not have “x” in their Motherboard name. For example, iPad8,7 got “J321AP“, indicates that model is similar to iPad8,8, but the latter is an “enhanced x“ version.

Refer to https://browser.geekbench.com/v4/cpu/sea...

Orange Chen -

So what about the12.9 inch one?would you like to tear down? I want to make a comparison.

Jakleos - Replica

What type of aluminium is the iPad Pro made from?

Lyall Meintjes - Replica

What about the extra Holes in this new iPad? There is one on the display front, right next to the FaceID Camera. And there is one on the left side in the middle. First i thought it is the SIM tray removal hole… but: i am using the WiFi model…

Henry M. (WEissbr0t) - Replica

Microphones. The iPad has multiple mics to help with noice cancellation and for Hey Siri functionality.

djfriar -

The ability of the Face ID to work in both orientations is hw- or sw-based? Thanks.

Tomáš Baránek - Replica

please uninstall all Magnets! Over 100.. new wight ? Nothing is netter than a lightweight Tablet

Markus Falk - Replica

If you compare the 11-inch to the 10.5 inch last year, the wifi model is actually lighter.

This also applies to the 12.9 vs 12.9

So those magnets did not make the tablet heavier. If you are comparing the 12.9 inch this year with 10.5 inch last year, of cause it is heavier

Orange Chen -

Can anyone give a definitive answer as to if the 1tb version has 6gb ram please.

I'm a total non tech so forgive my lack of tech

But I've read many reviews and learnt a little

Even one of the messages above refers to Xcode 'implies'

Still nothing definitive

Others say the geekbench tests don't prove 6gb but suggest

Got thru to Apple managers of both CPU and IOS department

- unbelievably they don't have a clue!

…and even they agreed Apple should publicise their specs

We all get why they don't but still…

Still no certainty after over 3 weeks of rumours.

Plus much debate over whether it'll make any difference for any but the uber power users

So probably only solution is a tear down of a 1tb

Have I missed this?

Even a hi tech apple store guy I know well said ifixit had a tear down to prove the 6gb

..but all I can't find this.

Seems like the only definitive answer is a tear down

Is this going to happen guys?

Thanks

JJ1 - Replica

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 353

Ultimi 7 Giorni: 2,249

Ultimi 30 Giorni: 14,760

Tutti i Tempi: 90,898