Introduzione

Usa questa guida per rimuovere in sicurezza la batteria incollata del tuo MacBook Pro. Un compito che si svolge meglio con l'aiuto di un kit da sostituzione batteria iFixit; il prodotto antiadesivo nel tuo kit scioglierà l'adesivo che fissa la batteria, permettendoti di rimuoverla facilmente. In alternativa, puoi usare un iOpener per applicare una modesta quantità dic alore per ammorbidire l'adesivo prima di provare a staccare la batteria.

Il prodotto antiadesivo iFixit è altamente infiammabile. Questa procedura va eseguita in un'area ben ventilata. Non fumare e non lavorare vicino a una fiamma libera durante la procedura.

Per la tua sicurezza, scarica la batteria del tuo MacBook Pro prima di iniziare questa procedura.. Una batteria al litio-ioni carica può creare un incendio pericoloso e incontrollabile se viene forata accidentalmente.

Nota: il solvente usato per sciogliere l'adesivo della batteria può danneggiare alcuni tipi di plastica, come le coperture in plastica degli altoparlanti del MacBook Pro. Stai attento quando applichi l'antiadesivo.

Rimuovi le 10 viti seguenti che fissano il coperchio inferiore al case superiore:

    • Due viti Pentalobe da 2,3 mm

    • Otto viti Pentalobe da 3,0 mm

Aggiungi Commento

Infila le tue dita tra il case superiore e quello inferiore.

  • Rimuovi il case inferiore e mettilo da parte.

Aggiungi Commento

Aggiungi Commento

  • Rimuovi la copertura in plastica attaccata alla scheda dei contatti della batteria.

This plastic cover wasn’t included with the new battery so I placed the original one back in. Was it supposed to go back in? This detail wasn’t clear since the original cover didn’t fit exactly over the newer battery connector. Plus any stickiness of adhesive that may have been there was gone.

arnolfo santoro - Replica

  • Rimuovi le seguenti viti che fissano la scheda del connettore della batteria alla scheda logica:

    • Due viti Torx T6 da 2,8 mm

    • Una vite a colletto Torx T6 da 7,0 mm

Top screw in this image was not a T6. I found that a T5 bit fit this one.

Alex Grayson - Replica

  • Usa delle pinzette per rimuovere il piccolo coperchio in plastica posizionato vicino alla parte inferiore destra della scheda del connettore della batteria.

Is adhered to screw beneath, so lift firmly and slowly.

Andrew - Replica

  • Rimuovi la vite a testa larga Torx T6 da 6,4 mm che fissa il connettore della batteria al gruppo della scheda logica.

I lost this screw! How important is it? Will it be okay with just the 3 previously removed screws?

Gerardo Jimenez - Replica

  • Solleva con delicatezza dalla scheda logica la scheda del connettore della batteria.

  • Si raccomanda di piegare poco i cavi della batteria, quanto basta per tenere la scheda sospesa sopra alla scheda logica, dove non dà fastidio.

  • Non ribaltate completamente la scheda e non piegati i cavi, perché questo potrebbe danneggiare la batteria.

Aggiungi Commento

  • Afferra con delle pinzette l'interposer.

    • Interposer è il nome di un'interfaccia elettrica che collega una connessione elettrica ad un'altra. In questa riparazione è la scheda che connette la batteria alla scheda logica.

  • Solleval'interposer dalla scheda logica e rimuovilo.

    • La rimozione di questa scheda assicura che la batteria resti disconnesso durante la tua riparazione, evitando del tuo computer possa accidentalmente accendersi. È anche una buona idea allontanarlo in modo che non possa ricadere inaspettatamente.

WHy to remove battery contact board? Replace can happen without it also, right.

Behram Beldagli - Replica

You don’t want to work on a live system as you could damage parts

Dan -

How can I remove interposer I m not able to remove it

Raunak - Replica

  • Usa l'estremità piatta di uno spudger per staccare il lato destro del connettore del cavo dati della scheda I/O dal suo zoccolo sulla scheda I/O.

  • Quando fai leva per staccare dal suo zoccolo il connettore del cavo dati della scheda, stai attento ad agire sul connettore e non sullo zoccolo. Forzare su quest'ultimo può causare danni irreversibili alla scheda I/O.

Aggiungi Commento

  • Infila l'estremità piatta di uno spudger sotto il lato sinistro del connettore del cavo dati della scheda I/O.

  • Torci delicatamente lo spudger per staccare il connettore del cavo dati della scheda I/O dal suo zoccolo sulla scheda logica.

This step is NOT really necessary. The trackpad can be removed with this cable still in place.

Robert - Replica

  • Solleva e rimuovi dal MacBook Pro il cavo dati della scheda I/O.

Aggiungi Commento

  • Usa l'estremità piatta di uno spudger per staccare il connettore del cavo dell'SSD dal suo zoccolo sulla scheda logica.

  • Sposta il connettore del cavo dell'SSD dove non dia fastidio.

Because it is attached to the battery with a tiny bit of tape near where the spudger is in the picture, this cable should probably be loosened. But it is NOT necessary to remove the speaker entirely.

Robert - Replica

  • Infila l'estremità piatta di uno spudger sotto il connettore del cavo dell'altoparlante destro.

  • Stacca con delicatezza dalla sua sede sulla scheda logica il connettore del cavo dell'altoparlante destro.

  • Assicurati di far leva sul connettore, non sullo zoccolo.

When reassembling be careful that the right speaker wire is flush against the battery. At first, it was slightly touching the airport/bluetooth board causing wifi and bluetooth to not work after restarting.

Stu - Replica

NOT truly necessary to remove either speaker.

Robert - Replica

  • Rimuovi le seguenti viti che fissano l'altoparlante destro al case superiore:

    • Una vite Torx T5 da 6,8 mm

    • Due viti Torx T5 da 6,3 mm

  • La vite nell'angolo potrebbe essere coperta da un pezzo di espanso. Se è questo il caso, usa le pinzette per staccarlo e rimuoverlo.

There are two 6.8mm screws, both fit to the side of the Macbook.

Bhoom Suktitipat - Replica

On my "Early 2013" A1425 EMC2672 the corner screw is under some metallic foam that needs to be removed with tweezers or the corner of a spudger before the screw can be accessed.

Matt Sephton - Replica

On my Early 2013 A1425 EMC2672 the corner screw is covered by foam that needs to be removed with tweezers or the corner of a spudger before the screw can be accessed.

Matt Sephton - Replica

For me the corner screw was covered by metal sponge that needs to be removed before the screw can be accessed.

Matt Sephton - Replica

For me the corner screw was covered by metal sponge

Matt Sephton - Replica

For me the corner screw was covered

Matt Sephton - Replica

  • Solleva e rimuovi dal case superiore l'altoparlante destro.

  • Se necessario, sfila il cavo dell'altoparlante destro dal suo canale nel case superiore.

NOT necessary to remove this speaker.

Robert - Replica

Yes it is…the speakers cover up the three screws on each side that hold in the battery.

Redwolf - Replica

  • Inserisci l'estremità piatta di uno spudger per sollevare, staccandolo, il connettore del cavo del jack altoparlanti dal suo zoccolino sulla scheda logica.

  • Piega con delicatezza il cavo del jack altoparlanti a 90° dalla scheda logica.

  • La piegatura del cavo del jack altoparlanti ti permetterà di disconnettere il connettore del cavo dell'altoparlante sinistro senza interferenze col lavoro.

Aggiungi Commento

  • Infila la punta di uno spudger sotto il connettore del cavo dell'altoparlante di sinistra.

  • Fai leva delicatamente sul connettore del cavo dell'altoparlante di sinistra per staccarlo dal suo zoccolino sulla scheda logica.

  • Accertati di far leva sul connettore e non sullo zoccolo.

Aggiungi Commento

  • Rimuovi le viti seguenti, che fissano l'altoparlante sinistro al case superiore:

    • Una vite Torx T5 da 6,8 mm

    • Due viti Torx T5 da 6,3 mm

  • La vite d'angolo potrebbe essere coperta da un cuscinetto in espanso. Se è questo il caso, usa delle pinzette per staccarlo e rimuoverlo.

The 6.3mm screw appears to be on the lower central part of the Macbook that I'm working on.

Bhoom Suktitipat - Replica

On my Early 2013 A1425 EMC2672 the screw in the corner is under some metallic foam that needs to be removed before the screw.

Matt Sephton - Replica

Be very careful on this step. If you aren’t you can snap the plastic on the corners where the screws go in. Remember to go slowly when spinning the screws back in, it doesn’t take gorilla torque to tighten them, just take it easy!

Stacey Deel - Replica

  • Solleva e rimuovi l'altoparlante sinistro dal case superiore.

Aggiungi Commento

  • Usa il pollice o le dita per tenere piegata la barra a molla in plastica sul vassoio dell'SSD, liberando le due clip sul lato frontale del dispositivo.

  • Mentre tieni premuta la barra a molla, fai ruotare verso l'alto, fuori dalla sua cavità, il gruppo SSD.

Aggiungi Commento

  • Rimuovi il gruppo dell'SSD dal case superiore.

Aggiungi Commento

  • Rimuovi le tre viti Torx T5 da 2,2 mm presenti su ogni lato della batteria (sei viti in totale).

Aggiungi Commento

  • Il liquido antiadesivo contenuto nel tuo kit può rovinare il rivestimento antiriflesso del display del tuo MacBook Pro.

  • Per proteggere il display, disponi un foglio di stagnola tra il display e la tastiera e lascialo lì mentre lavori.

Aggiungi Commento

  • Ora che il tuo MacBook Pro è stato preparato per l'intervento, è ora di preparare anche te.

  • L'antiadesivo iFixit contiene acetone, un debole irritante per la pelle e gli occhi.

    • Indossa occhiali protettivi quando maneggi e applichi l'antiadesivo (gli occhiali protettivi sono inclusi nel tuo kit).

    • Non indossare lenti a contatto senza gli occhiali protettivi.

    • Anche i guanti protettivi sono inclusi nel tuo kit. Se ti preoccupa un'eventuale irritazione alla pelle, mettiti subito i guanti.

Aggiungi Commento

  • Apri il contenitore dell'antiadesivo.

  • Riempi la siringa inclusa nel kit con una piccola quantità (circa 1-2 millilitri) di antiadesivo.

    • È meglio non riempire la siringa con oltre 1-2 ml di antiadesivo alla volta per evitare di farne uscire troppo accidentalmente.

    • Riempi la siringa quando serve durante il resto della procedura.

Aggiungi Commento

  • Applica uniformemente una modesta quantità di antiadesivo (circa 1 ml) sotto il bordo della cella della batteria più a destra.

  • Prima di procedere con il passo successivo, aspetta 2-3 minuti per dare tempo all'antiadesivo di penetrare sotto la cella della batteria.

Aggiungi Commento

  • Inserisci l'estremità piatta di uno spudger o una scheda di plastica sotto la cella della batteria più a sinistra.

  • Fai scorrere il tuo attrezzo lungo il perimetro inferiore della cella della batteria e fai leva per iniziare a separare l'adesivo.

This is the most difficult step. The tip of my spudger got bended and the aluminum case damaged it.

Ahmed Almulhim - Replica

I also broke a spudger trying to do this. Eventually I figured out it is easier to go in diagonally from the corner, just to one side of the screw hole, and lever until you hear the adhesive pad tear and give way.

Matt Sephton - Replica

we use a hair dryer and gently blow hot air in between the battery for a good minute before trying to lift it with a spunger. It worked wonderfully! When lifting, just give it constant force upward and you'll hear the battery slowly breaking away from the macbook, and we don't even see glue residues on our macbook at all. Just be patient. :)

Allen Lin - Replica

Just a note to say that the above comments were written before the liquid adhesive remover was added to the guide—you should definitely NOT be breaking any spudgers using the current procedure, which requires very little force. I recommend using plastic cards rather than spudgers—it's pretty easy to slide them under each battery cell and separate the adhesive once the solvent has done its work.

Jeff Suovanen - Replica

This is much easier to do using a plastic card. Just slide the card under the side of the battery and rock it back and forth. The battery will separate pretty quickly with minimal residue.

lukecparr -

by a plastic card, do you mean a credit card type thing? thanks in advance.

Jennifer McPherson - Replica

Exactly—one of these or an old credit card should work fine.

Jeff Suovanen -

  • Inserisci lo spudger lungo il lato sinistro della cella della batteria più a sinistra.

  • Fai scorrere lo spudger lungo il lato sinistro della cella della batteria più a sinistra.

  • Fai leva delicatamente sulla cella più a sinistra per staccarla dall'adesivo.

Aggiungi Commento

  • Ripeti i passi precedenti per separare la cella adiacente dal suo adesivo:

    • Applica una modesta quantità (circa 1 ml) di antiadesivo sotto la cella della batteria.

    • Attendi 2-3 minuti per lasciar penetrare l'antiadesivo e ammorbidire la colla.

    • Incunea con delicatezza, verso l'interno, uno spudger o una scheda di plastica, stando attento non danneggiare la batteria e separa la cella della batteria dall'adesivo che la fissa al tuo MacBook Pro.

Aggiungi Commento

  • Inserisci l'estremità piatta di uno spudger sotto la cella di sinistra più grande.

  • Incunea con delicatezza, verso l'interno, lo spudger stando attento non danneggiare la batteria.

  • Stacca la cella di sinistra più grande dal case superiore.

Aggiungi Commento

  • Afferra le celle della batteria e muovile dolcemente (ma senza rimuoverle) dal loro alloggiamento nel case superiore.

  • Lascia le celle della batteria sopra il case superiore, come mostrato nella terza immagine.

Aggiungi Commento

  • Inverti i lati e ripeti la procedura precedente per le due celle della batteria sul lato destro del MacBook Pro.

    • Ricordati di applicare una modesta quantità (circa 1 ml) di antiadesivo sotto ognuna delle celle e di aspettare 2-3 minuti per lasciarlo penetrare prima di procedere al distacco.

    • Stai attento a non forare o danneggiare le celle della batteria.

Puncturing the battery’s protective covering can lead to release of caustic fumes or fire.

Chris Leeds - Replica

  • Solleva in una volta sola l'intera batteria fuori dal case superiore e rimuovila.

  • Prima di installare la tua nuova batteria, rimuovi tutto il vecchio adesivo dal case del MacBook Pro.

    • Con un po' di fortuna, dovresti riuscire un po' alla volta a staccare ogni striscia di adesivo con le dita.

    • In caso contrario, bagna ogni striscia di adesivo con un po' di antiadesivo per 2-3 minuti e poi grattala via con uno strumento di plastica. Può essere richiesto abbastanza lavoro, quindi cerca di avere pazienza.

    • Elimina ogni traccia dell'adesivo rimanente e lascia asciugare all'aria il tuo MacBook Pro per qualche minuto.

  • La batteria sostitutiva inclusa nel tuo kit iFixit è dotata di adesivo preinstallato. Controlla bene la posizione e l'allineamento della batteria prima di staccare la pellicola che copre l'adesivo; quindi premi con decisione ogni cella. Se ci fossero ulteriori pellicole o nastri che non erano presenti sulla tua batteria originale, rimuovili ora.

  • Calibra la tua batteria prima di usarla: falla scaricare per tutta la notte, poi caricala al 100% e scaricala di nuovo finché il tuo MacBook Pro non si spegnerà automaticamente. Caricala ancora una volta e quindi usala normalmente.

  • Se noti qualsiasi comportamento insolito o problemi dopo aver installato la tua batteria nuova, potrebbe essere necessario resettare l'SMC (System Management Controller) del tuo MacBook Pro.

During battery replacement take care to position the two left and right battery packs inwards and upwards towards the macbook center such, that there is sufficient space for reinstallation of the two speakers!

Fred Ziegler - Replica

If you're replacing the top case that includes a new battery, can't you skip removal of the battery?

jaredcastello - Replica

Wie setze ich die Zyklen wieder auf 0 wenn ich einen neuen Akku verbaut habe?

Albert Zweistein - Replica

@Albert: you don’t need to reset the cycles as it is done automatically.

Serge Struß - Replica

When you are at this step and before you put the new battery in, take the time to clean your computer really well. You will be surprised how much dust/dirt and even pet hairs have gotten into your computer. After I removed the battery, I use a little more of the acetone to clean the bays up and after it dried, I used a tiny bit of Isopropyl Alcohol to make sure there was a good clean area for the new bonding. Make sure you clean the fans. Don’t use a toothbrush or anything like that. If your have a Lowes or Home Depot, you can buy a shop vac attachment kit for about $20, it’s well worth it. Don’t use that air in a can crap, it will put moisture on circuits. Take your time, it’s not a hard task to do everything, just use a little patience.

Stacey Deel - Replica

thanks to everyone for the helpful comments along with this really good tick list of things to do. The main thing I have learned is, I don’t have the patience to do this so I am taking my macbook pro (early 2013) 90 odd miles to my nearest Apple store with a Genuis bar. They can sort it for me. They might charge a lot to do it, but at least it will be them risking messing the process up not me! Thanks again.

Jennifer McPherson - Replica

Really well done on this. I followed it to a T. Perfect. Thank you for all your work on this.

Stephen Johnson - Replica

Excellently communicated.

Andrew Goldberg - Replica

I wouldn’t have thought to drain my old battery! (Which means I cannot begin my ‘new battery install’ until later today.

Andrew Goldberg - Replica

Conclusione

70%

Inizia a tradurre ›

Hi where can u buy the battery for these

Kevin Higgins - Replica

Did you find out where to buy?

Uli -

There is a much easier way to get the batteries out. If you look at the 2 cells on either side (left and right), you will notice that they put them in an area that is slightly lowered. This is by design. To remove the batteries, pour a small amount of 90% isopropyl alcohol on both sides and let it sit for about 30 to 45 mins. It will dissolve the glue and you can gently then lift out the batteries without any prying. After you remove the batteries, simply wipe up any remaining alcohol, let it dry, buff it clean, and insert the new battery. Considerably easier and safer than potentially damaging the battery packs. If you are putting the same battery pack back, just use double sided tape. IMPORTANT NOTE: ALWAYS BE SAFE USING ISOPROPYL ALCOHOL AROUND FLAMES OR ANYTHING THAT MIGHT MAKE IT BURN. ALSO, NEVER ATTEMPT TO PRY THE BATTERIES IN ANY WAY IF ANY ALCOHOL IS STILL POTENTIALLY PRESENT!! WAIT UNTIL IT IS EVAPORATED!!

jimhoffa69 - Replica

Thank You for the hint with the alcohol, but where can I buy a spare battery?

Uli -

looks like they run for $100 on ebay

bluto20 - Replica

They are on amazon for around $60-$70.

Noah -

Prying the battery out is HARD! and VERY dangerous. I tried using a flat head screwdriver, put it under the battery and twisting the thing out. DO NOT DO THAT!! as it can punch a hole in the battery if you twist it too hard. I had a small smoke coming off by doing that and was lucky enough it didn't burn. Using isopropyl would be an ideal solution. But to bad I can't find that around here :(.

[DO THIS ON YOUR OWN RISK] What I ended up doing is using the screwdriver to gouge the underlying glue out as much as I can on the side (about 10%) and use fingers to pry it up. Good luck!

Hlung - Replica

Perfect! not as difficult as it looked first, especially with the proper tools. To take the batteries out the alcohol (I used ethanol used for cleaning purposes) works like charm. I put a few ml in nearby the batteries, waited maybe 20min and was able to pry them out easily. Tried before without the alocohol and nothing moved. I ordered the battery on ebay for 70€ and it has the same numbers and text as the original it says apple japan as well. My old battery had more than a thousand cycles after 3 years and did not last vey long. Now the software shows 0 cycles and it is charging starting at 15% and will be fully charged in 2:45h. I think apple charges 249€ for the job here in Gernany. It took me about 1 hour to replace it (with waiting).

Olaf Querhammer - Replica

How much ethanol was necessary to remove the battery? Did you use a spudger or similar to pry it out? I just put about 3 ml of Isopropanol nearby the battery and waited for about 30 minutes. Unfortunately I couldn't remove it though. It still was firmly glued.

Tim Bo -

Thanks for the excellent instructions. They were easy to follow and the new battery is working. I purchased my battery on Amazon from Brtong for $49.99. I just installed it so I don't know how long it will last but it was new and the cheapest price. It came with two tools to remove all the screws.

derrymatheson - Replica

This is a great resource. Thanks to all that contributed to this. I was able to replace my battery today and all went well. I had a very hard time removing the old battery. The spudger broke on me and I was afraid to use alcohol so I used a screw driver and sure enough, sparks flew removing the old battery. But got it done.

Thanks again to all and ifixit.com

aljimenez - Replica

Thanks for the guide! Perfectly presented. Took me about an hour following the steps.

Todor Lirkov - Replica

t's very important to keep organized during this replacement for ease of reassembly as there may be different size/length screws in the same step.

Someone else had mentioned using isopropyl alcohol to remove the adhesive from the batteries which is truly a great idea.

In my specific case, isopropyl alcohol was not something I had on hand. As a substitute, I used my wife's nail polish remover since Acetone evaporates fairly well (yay high school science class FTW) and sure enough, they came loose no problem. This method is NOT guaranteed, but to the careful DIYer can work great in a pinch.

Daniel Conley - Replica

Followed this point to point description and it worked like a charm (Isopropyl alcohol also helped)! (Isopropyl alcohol is sold under different brand names.)

Screws described in points 15 and 19 are not exactly as my MacBook. You describe 2 long and 1 short. I have 1 short black screw and 2 long screws (1 black and 1 silver) - the silver one in the corner and is hidden and covered by "metal wool" (peel it of).

Einar - Replica

Sadly this was a disaster for me.

All went well at first. I was able to follow all the instructions, and I used some alcohol, since the batteries were very hard to remove. Make sure the force you apply is aimed downward, to scrape through into the adhesive. And don't use much. When the battery is ready to come up free, it will. Don't rush it and pry upward until it's really starting to lift, meaning the glue is giving way.

The rest of the instructions are easy, so I thought. I actually managed to break the left speaker connector from the board. I wasn't too worried, as I don't use the computer speakers much anyway. On reassembly, I tried to glue the connector back. Doubt that worked.

I was able to reassemble the whole machine. When I powered it on (with cable), the battery was recognized (system report) but WOULD NOT charge. The system then started to degrade. Mouse and keyboard started malfunctioning. It's dead. Will return the battery, and go shopping.

Gene - Replica

Just performed this today suing the same brtong battery from Amazon that someone else mentioned. $50 on Amazon. The instructions were perfect. All worked like a charm. I was scared off at first due to the stated difficulty. It is possible the glue on mine wasnt very good maybe. But seriously, anyone considering doing this, do it. It is not hard. And well worth it.

Aaron West - Replica

Worked like a charm. Except my batteries were harder to pry off than the guide would lead me to believe. Other than that, perfect, and now I've got a brand new battery. Tip: the batteries for late 2012 AND early 2013 13" MacBook Pros are the same, so you can get a battery that's listed as either.

danqaurooni - Replica

Really useful and unbelievably specific instruction. All crystal clear on every step.

The battery removal part was really tricky, and I ended up making a wedger of my own - about 4 cm wide plywood piece that I cut at an angle (so there would be a wedge) and sanded smooth (to not damage the batteries). I found that the wide tool provided much more lifting force, while distributing the pressure equally along the whole length of battery sides.

It's definitely not as hard as it first seems. Go for it!

uldiszeidurs - Replica

Just finished replacing my battery. 30 minutes start to finish. There's nothing difficult or too risky if you keep organized and follow these excellent step-by-step instructions. Couple of tips: absolutely agree with using isopropyl alcohol to loosen old adhesive, also – I printed out the instructions and just taped the screws/parts to the appropriate step/picture with a bit of masking tape and stacked them on top of each other as I went (in order), this way going back was a breeze! Go for it!

Steven Lubensky - Replica

Fantastic instructions!I had no issues completing the battery change in a little over an hour, at a leisurely pace. Took my time to make sure I did every step just right. Acetone worked for me (Thanks for the tip Daniel). Slightly different screws from those in the instructions, as with Einar. Had the instructions on my desktop while doing the battery change on the laptop. Now the new battery is in full charge, and the MacBook works as before. The battery is not an OEM part, so we'll see how long it will last... Thank you Walter + all who chipped in!

Jouni - Replica

Thank you- is there any place where I can buy the correct tools to remove the battery?

dalia rochwarger - Replica

I bought all tools on Aliexpress, it costs there just few dollars.

micer -

Really helpful guide, I just installed a new battery and seems like it works great! It took me about 2 hours, the tricky part was to remove the old battery as others said. I used some liquid for glue removal, I think it should be available in every shop with paints and lacquers etc. I took a piece of fabric, put it into the liquid and pushed it under the battery until I could easily remove it. Finally not so difficult, but I can't imagine removing the battery without the liquid to melt the glue. Btw I bought a battery on Aliexpress for $45, hope it'll live for a while.

micer - Replica

I wasn't difficult, I recommend you to use an old credit card to remove the batteries, this will help you a lot!!

wg.varela - Replica

I just installed a new Egoway Macbook Pro 13 inch Retina Display battery (the instructions were great!). Powered it up and got nothing. Plugged it in and it worked but my battery icon has a 'X' through it and it says 'No Battery Available'.

Can someone please help????

Thank you!

ha.robert - Replica

Try resetting the SMC. (This is in the guide, but it's the very last step so folks sometimes overlook it. It pays to read to the end!)

Jeff Suovanen -

Hello

I performed the battery change without problems. But the battery connector board becomes super hot immediately after making contact with the mother board. And the machine has the same problems as before.

Is this a short on the mother board/SMC? Or could I have gotten a faulty battery replacement?

Thanks

Sune Frederiksen - Replica

Hi Jeff. I tried that. Still didn't work.

ha.robert - Replica

I suppose it's possible you got a defective battery. I would try reconnecting the old battery and see whether that solves the problem. You may not have to re-do the entire procedure—instead, see if you can disconnect the new battery you already installed, lay the old battery directly on top of it, plug it in, and tape it down temporarily so you can flip the laptop over and boot it up. If this resolves this issue, you probably have a bad battery. And if it doesn't, drop your question into a post in our Answers forum for more detailed troubleshooting. Good luck!

Jeff Suovanen -

Great Guide - Thanks!

My repair went off without a hitch. I used iFixit's part-only new replacement battery (which showed full capacity after installation) and my wife's nail polish remover as a solvent to loosen the adhesive. I poured a few ml's into each slight depression (i.e. under each battery pair), left that for around 20 mins to evaporate, then poured a tiny bit in again and gently pried each battery out with a spudger.

PS - I see the guide lists a T7 Torx as one of the needed tools, but I can't see where that would be needed in this repair. T5, T6 and P5 were all I needed.

Andrew - Replica

The instructions were phenomenal!!! Congratulations to the author. I installed a SIKER11.21V 74WH that I bought from Amazon for $62.99. The only challenge I had is that the adhesive strips that came with the new battery were completely useless as I wasn’t able to remove the plastic layers that were covering them. I ended up removing the adhesives and used double-adhesive tape instead. The thickness was about right and there is little space for the battery cells to move once installed. The battery seems to be functioning well and is charging. Good luck to those adventurers willing to try.

Sergio Shkurovich - Replica

Took about one hour. Pictures and directions and others comments were OUTSTANDING!

Turned on and speakers worked without a problem. Now letting the new battery drain.

Thanks for the great instructions and including everything I needed in the kit.

Harvey Glick - Replica

The operation seems to have worked fine for me, but afterwards I notice that the backlight for the bottom-center part of the keyboard is not lighting. The rest of the keyboard lights up just fine, so it’s really no trouble finding the keyboard in the dark.

I suspect that I was a little too liberal with the acetone and some of the overflow damaged one (or a few) of the keyboard LEDs. Another reason to be careful with how much solvent you apply.

Adam Smith - Replica

This is an absolutely wonderful guide. Thanks very much for providing it.

Don Abrams - Replica

Very nice guide, and the plastic alignment jig in the replacement battery was great!

I did find I was missing some of the bits promised in the repair kit. I pulled out my generic Apple toolkit I’d bought a few years back, but was missing the driver for the six tiny screws holding down the main battery. A tiny flat blade fit and I was able to get them out. I then pulled out the syringe for the acetone….why is it clinking? Syringes don’t clink….and there were the missing bits, slipped inside the handle of the syringe during shipment!

Redwolf - Replica

Almost had a mini heart attack when the fans went on as soon as I reconnected the battery to the motherboard. SMC reset made everything work fine. Thanks for this guide!

mazedlx - Replica

This is a very easy operation. Yes, you can do it in a few less steps, but I chose to do it EXACTLY like the instructions, that way I had the least amount of opportunity to break anything. Yes, potentially removing so many items you have an opportunity to break something, but in my opinion, it’s worth it. At least you learn where the components are and what they look like that way. Very good guide. I’m not sure of their other guides, but if they are like this one, it definitely saves $100 bucks in labor plus $199 for the battery at an Apple Store!

Stacey Deel - Replica

Great guide. The only thing I’d recommend is that when you put the new battery in, don’t stick it down until you’re happy with where it’s going, and that the position leaves a slight gap between the battery packs, and that there’s also room for the speakers.

In my case I had one issue - the interposer wasn’t sitting properly so although the magsafe showed an orange light for charging, when booted up into the OS it showed that it wasn’t charging. I had to go back in and re-seat the interposer. Now working fine!

Stuart - Replica

Do not be scared by the ‘Difficult’ label! If you ever assembled legos as a kid, this should be no problem for you. Just follow the instructions and you’ll be set. Some things I wish I knew that the guide does not mention:

1. The additional screwdriver bits are inside of it. Pull the cap off the end to find them. Took me about 20 mins to realize this.

2. The kit no longer comes with the syringe so no need to mix anything/draw it up. Just use the tip dispenser for the acetone remover.

3. When you put the battery in and are ready to take the plastic cover off, don’t pull up on the blue tipped pull tabs. You have to pull them outwards horizontally and they will come out. I kept pulling them up and away and they were just tearing. Led to me literally needing to snap/break the plastic card attached to battery to get it off.

Good luck and great replacement kit!

jaga8453 - Replica

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 63

Ultimi 7 Giorni: 374

Ultimi 30 Giorni: 1,900

Tutti i Tempi: 81,644