Introduzione

Guida solo prerequisita per staccare il gruppo display,

  1. Prima di iniziare, scarica la batteria del tuo iPhone sotto il 25%. Una batteria agli ioni di litio carica può prendere fuoco e/o esplodere se viene perforata accidentalmente.
    • Prima di iniziare, scarica la batteria del tuo iPhone sotto il 25%. Una batteria agli ioni di litio carica può prendere fuoco e/o esplodere se viene perforata accidentalmente.

    • Spegni il tuo iPhone prima di iniziare a smontarlo.

    • Se le viti sono rotte o danneggiate, sostituisci le viti.

    • L'apertura del display dell'iPhone comprometterà le sue guarnizioni impermeabili. Procurati guarnizioni di ricambio prima di procedere al passo successivo oppure stai attento ad evitare di esporre il tuo telefono ai liquidi se non sostituisci le guarnizioni.

    There are 6.81mm long screws!

    Daniel - Replica

    One of the pentalobe screws is stripped :( - suggestions for how to get it out?

    cgtyoder - Replica

    same situation here

    kaunomarcius - Replica

    Same issue for me too, how do I get the stripped screw out?

    patronics - Replica

    Update: I was able to get the “stripped” screw out using another Pentalobe-2 screwdriver bit from another company. It seems it wasn’t the screw, but the screw driver that was actually stripped. Hence why the other screwdriver kit I got came with 3 of this bit, I suppose.

    patronics - Replica

    I ended up going to a jewelry store, and they drilled down into the screw, with of course an incredibly tiny bit. That allowed me to insert the P2 driver, and I was able to unscrew it at that point. Good luck!

    cgtyoder - Replica

    Same issue with the stripping. The tip of the iFixit P2 head in my $70 kit just ground off on the first screw and that was that. Not much you can do.

    Kyle Harris - Replica

    yes correct the same happened to me, the screws were perfect shaped never been open and as soon as i used the P2 it stripped the screws, seems like the P2 is slightly smaller but Dremel kit with a very small drill bits and precise knife tool is the way to go.

    Dulce Vidal - Replica

    Hi, there this is a great informative post that is really shareable to all newbies who are interested in the Guide for the mobile phone repair industry. Really the mobile phone repair blogging is a great way to make money online. Thank you for sharing the post.

    You may know more about iPhone Repair, https://fixnrepair.org/iphone-repair/

    Muhammad Forhad - Replica

    This step in automatically followed through, without any thought. Why remove these screws? Can anybody explain? The Screen is detachable all the same, with them well screwed in…

    Uri - Replica

    These screws attach to a plate that’s part of the screen half of the phone. If you succeed in detaching the screen without removing those, it would seem reasonable that you will have damaged that plate or its ability to keep the two halves together.

    Dan Long -

    General tip regarding heating necessary to remove adhesive:

    consider using a heated tip of a small screwdriver or metal spudger (not the one made of plastic, provided in kit), rather than to heat the device itself.

    Uri - Replica

    You then need to be careful about the temp of the tool which if hot enough can melt plastic components or harm them. Keeping the heat source (heat gun) far enough away from the object that you’ll eventually melt the glue but would be much harder to melt components. I try to keep 4” or 5” gap between the source & object

    Sandman619 -

    Thanks for the info. Could a air convector do the job

    dominique.br - Replica

    When opening a device that has previously been worked on, and on which the adhesive might not have been replaced, be extremely carful when opening the phone. It will open much more easily than expected. If you’re not careful you might rip a cable.

    jonpol - Replica

  3. I due prossimi passi sono la dimostrazione d'uso dell'iSclack, un attrezzo comodo che raccomandiamo a chiunque effettui spesso riparazioni. Se non usi l'iSclack, salta questi due passi e continua con il metodo alternativo. Se il regolatore di profondità di plastica è attaccato alla parte centrale dell'iSclack, staccalo ora. Non serve sui telefoni più grandi come l'iPhone X.

    • Se il regolatore di profondità di plastica è attaccato alla parte centrale dell'iSclack, staccalo ora. Non serve sui telefoni più grandi come l'iPhone X.

    • Premi saldamente sulle ventose per farle attaccare bene.

    • Se il tuo display o il vetro posteriore è seriamente crepato, coprilo con uno strato di nastro trasparente affinché le ventose possano aderire. L'iSclack include due pezzi di nastro a tal fine.

  4. Tieni fermamente il tuo iPhone e chiudi il manico dell'iSclack per separare leggermente il display dal case posteriore del telefono. Non provare a separare interamente il display; basta una piccola fessura lungo il bordo. Inserisci un plettro di apertura nella fessura.

    • Inserisci un plettro di apertura nella fessura.

    • Salta i prossimi due passi.

  5. Se usi una sola ventosa, applicala sul bordo inferiore del telefono evitando la parte curva del vetro. Se il tuo display è gravemente danneggiato, coprilo con uno strato di nastro trasparente da pacchi affinché la ventosa possa aderire. Oppure usa un nastro molto tenace al posto della ventosa. Se entrambi i metodi falliscono, prendi della supercolla (cianoacrilica) per attaccare la ventosa al display danneggiato.

    • Se il tuo display è gravemente danneggiato, coprilo con uno strato di nastro trasparente da pacchi affinché la ventosa possa aderire. Oppure usa un nastro molto tenace al posto della ventosa. Se entrambi i metodi falliscono, prendi della supercolla (cianoacrilica) per attaccare la ventosa al display danneggiato.

    If you were using some form of screen protector, it may come off first as soon as you pull on the suction cup. Do not be alarmed. That is normal behavior.

    Alain-Daniel Wa-Baguma - Replica

    3m VSB double stick tape will stick to the screen when the suction cups fail (see my comment on step 1)

    Tawan Khamapirad - Replica

  6. Tira la ventosa applicando una tensione forte e costante fino a creare una piccola fessura tra il pannello frontale e il case posteriore. Inserisci un plettro di apertura nella fessura. L'adesivo impermeabile che tiene in posizione il display è molto tenace. La creazione di questa fessura iniziale richiede l'applicazione di una forza piuttosto elevata. Se hai difficoltà nell'aprire una fessura, applica altro calore e muovi lo schermo su e giù per indebolire l'adesivo finché non riesci a infilare lo strumento di apertura.

    In addition to safety goggles, I would recommend you also wear good gloves to avoid getting cut with the glass as you try to pry it open.

    Alain-Daniel Wa-Baguma - Replica

  7. Fai scorrere il tuo attrezzo attorno all'angolo inferiore sinistro e lungo il bordo sinistro dell'iPhone per rompere l'adesivo che tiene in posizione il display. Non inserire il plettro troppo in profondità nell'iPhone. Potresti danneggiare i componenti interni. Non inserire il plettro troppo in profondità nell'iPhone. Potresti danneggiare i componenti interni.

  8. Inserisci nuovamente il tuo attrezzo nell'angolo inferiore destro dell'iPhone e fallo scorrere lungo il lato destro del telefono per separare l'adesivo. Non inserire il plettro troppo in profondità: potresti danneggiare i cavi del display presenti lungo questo lato dell'iPhone. Inseriscilo solo per alcuni millimetri, più o meno la larghezza della cornice del display. Non inserire il plettro troppo in profondità: potresti danneggiare i cavi del display presenti lungo questo lato dell'iPhone. Inseriscilo solo per alcuni millimetri, più o meno la larghezza della cornice del display.

  9. Il bordo superiore del display è fissato sia con la colla sia con delle clip. Fai scorrere il plettro sotto il bordo superiore del display, mentre muovi o scuoti delicatamente il display verso il basso, in direzione della porta Lightning. Se ci metterai troppa forza, le clip si romperanno. Lavora con cautela e pazienza.

    These are the best instructions I’ve ever read for anything.! Thank you!

    Peter Andrew - Replica

  11. Apri l'iPhone sollevando il display dal lato sinistro, come per sollevare la copertina posteriore di un libro. Non cercare di staccare del tutto il display, perché questo è ancora connesso alla scheda logica dell'iPhone da diversi fragili cavi piatti. Come indicato nell'immagine, accertati che il telaio venga via assieme allo schermo e non resti incastrato nel dispositivo.

    • Come indicato nell'immagine, accertati che il telaio venga via assieme allo schermo e non resti incastrato nel dispositivo.

    My phone came apart in a different way and looks not right the little box at the top of the display as actually bolted to the top of the frame body I think something went really wrong when I opened it.

    Mike Kostersitz - Replica

    It opens like a book but be careful not to open it all the way — only as far as shown in the photo. Otherwise it will strain the thin cable that connects the sensor module and then no more FaceID for you (or, as it turns out me). This could have been made more explicit in the instructions.

    Richard Tucker - Replica

    It opens like a book but be careful not to open it all the way  … the small stainless steel tabs that hold the screen around the metal frame, that are on the bend place (right side of the phone)… are tend to bend, you can straighten them back to 90 deg. but the plastic base that they are on? very fragile- watch out not to break the plastic bezel … it may come apart of the glass.

    dabur872 - Replica

    • Rimuovi cinque viti viti tri-wing Y000 che tengono in posizione la staffa del connettore della scheda logica, delle seguenti lunghezze:

    • Tre viti da 1,1 mm

    • Una vite da 3,1 mm

    • Una vite da 3,7 mm

    One thing I found helpful for replacing the screws was to use only the 000screwdriver tip, without the handle. This way, the tip isn’t magnetized and the screw doesn’t tend to ‘roll’ off the screwdriver tip (the screw has almost no mass, so the head (largest surface) is pulled around to the side of the screwdriver tip when magnetized).

    Rich May 23, 2020

    ungodly - Replica

    My 3.1mm screw had a stripped head, could not remove it. (Factory defect, this iPhone was never opened)

    So I had to give up removing the display assembly, and jumped directly to battery replacement, Step 20.

    That was tricky as I had to keep the display at 90º with a risk of breaking display connectors, but hopefully the replacement went well.

    I would not recommend to do this but to follow the guide, but, in case someone encounters a similar issue, that could help!

    vingu - Replica

    My 1.1mm screw had a stripped head. Used a 3mm steel drill to cut the head off (just 1 mm deep haha) so i could remove the bracket.

    Renout v Oijen - Replica

  12. Rimuovi la staffa.
    • Rimuovi la staffa.

    • La staffa può opporre una lieve resistenza al distacco. Sollevala delicatamente ma in modo fermo per staccarla.

    I tested it, then proceeded to close up the device without the bracket. Do I need to reopen and install? All connections are good?

    monastra7 - Replica

    The bracket helps those many connectors underneath maintain good contact. Probably in the short term nothing bad will happen, but I’d hang onto the bracket and reinstall it when convenient.

    Jeff Suovanen -

    Agree with Jeff

    cgtyoder -

    cosa può succedere se non si disconnette la scheda logica'?

    luca.valli - Replica

    note: be careful not to crush or puncture your battery at this step!! I gave mine a minor dent, which I hope wont be a problem.. but something to keep in mind for fxlks in the future!

    Noal Balint - Replica

    Thanks, already did it)

    Stephen Hedrick -

  14. Usa la punta di uno spudger o un'unghia per staccare il connettore del gruppo sensori del pannello frontale. Usa la punta di uno spudger o un'unghia per staccare il connettore del gruppo sensori del pannello frontale.
    • Usa la punta di uno spudger o un'unghia per staccare il connettore del gruppo sensori del pannello frontale.

  15. Usa la punta di uno spudger o un'unghia per staccare il connettore del cavo del pannello OLED. Per ricollegare connettori a pressione come questo, premi su un lato finché senti il clic di bloccaggio, poi ripeti l'operazione dall'altro lato. Non premere dal centro. Se il connettore è disallineato può piegarsi, danneggiandosi irreparabilmente.
    • Usa la punta di uno spudger o un'unghia per staccare il connettore del cavo del pannello OLED.

    Snap ‘em in like little Legos.

    Ray Johnson - Replica

    Maybe the manual should flip step 17 and 18 (as the digitizer cable from 18, is in the way of the OLED cable of step 17) ?

    Renout v Oijen - Replica

  16. Usa la punta di uno spudger per staccare il connettore del touch pad dal suo zoccolo. Lo spazio ristretto intorno a questo connettore rende la riconnessione più difficile. Prendi il tuo tempo per allinearlo bene, poi premi delicatamente con la punta del dito, prima da un lato e poi dall'altro. Devi sentire un clic quando si blocca in posizione.
    • Usa la punta di uno spudger per staccare il connettore del touch pad dal suo zoccolo.

    • Lo spazio ristretto intorno a questo connettore rende la riconnessione più difficile. Prendi il tuo tempo per allinearlo bene, poi premi delicatamente con la punta del dito, prima da un lato e poi dall'altro. Devi sentire un clic quando si blocca in posizione.

    This was probably the hardest part other than trying to get the screen off with the crappy suction cups. I re-installed the bracket only the find out that the touch screen would not respond to touch. Had to remove the five screws, remove the bracket and reseat the recessed screen connector. Reseating the bracket took another 10+ minutes. I carefully used the angled forceps to grab the cable and align the connector being careful not to damage the cable.

    Once you have the connector seated, I would reconnect the battery, power on the phone, and check the touch screen response before re-installing the bracket (step 13).

    Tawan Khamapirad - Replica

    Yeah, this was probably the trickiest part of the reassembly. The power connector cable kept getting in the way so I moved it carefully but fully out of the way. Then it was a matter of fiddling around with it a bit and being careful not to force it on.

    Jeffrey Hoy -

  17. Il cavo flessibile del gruppo sensori del pannello frontale è incollato ma con adesivo poco tenace. Solleva delicatamente il cavo finché non si stacca. Solleva delicatamente il cavo finché non si stacca.
    • Il cavo flessibile del gruppo sensori del pannello frontale è incollato ma con adesivo poco tenace.

    • Solleva delicatamente il cavo finché non si stacca.

    Do this sensor affect face id?

    bonglkv - Replica

    It is part of the face id part so yes. This is the ear piece too so if the ribbon tears there is a chance the ear piece will stop working as well.

    Stephen Patterson - Replica

    Be super careful handling this ribbon particularly. I did a battery install and, when I was done, I had a phone with a new battery and no Face ID. That’s a $300 Apple repair, and no 3rd party shop will touch it. I believe the ribbon lays vertically (i.e., perpendicular to the “floor” of the phone, against the side edge of the battery. During the re-install, I must have forced the ribbon into position after seating the connector, causing fatal flexing of the ribbon. (Don’t know this for sure, but I see another comment saying that this cable is part of Face ID.) Anyway, bottom line: BE CAREFUL REMOVING AND REINSTALLING THIS RIBBON!

    Jonathan Pines - Replica

  18. Rimuovi il gruppo display.

    I tried this and broke the cable can it still repair

    Alexis Rodriguez - Replica

    At this point I would have found it easier to remove the glue from the edges than later on when I was reassembling it. I bought the kit that had the replacement glue in it.

    Grant - Replica

Conclusione

en it

100%

Inizia a tradurre ›

Jeff Suovanen

Membro da: 06/08/2013

358.560 Reputazione

258 Guide realizzate

Team

iFixit Membro di iFixit

Community

137 Membri

16.772 Guide realizzate

Un commento

Meh, i had to Replace the sensors and camera unit thingy too, but i managed it without advice, the iPhone X is nicer to repair as any other iPhone.

Thanks for the detailed step by step description. :)

(the iphone 8 teardown for example lacks extremely much Details)

GotWaffles ? - Replica

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 4

Ultimi 7 Giorni: 38

Ultimi 30 Giorni: 213

Tutti i Tempi: 8,136