Aggiusta la tua roba

Diritto alla Riparazione

Store

Introduzione

Usa questa guida per rimuovere in sicurezza la batteria incollata del tuo MacBook Pro. Un compito che si svolge meglio con l'aiuto di un kit da sostituzione batteria iFixit; il prodotto antiadesivo nel tuo kit scioglierà l'adesivo che fissa la batteria, permettendoti di rimuoverla facilmente. In alternativa, puoi usare un iOpener per applicare una modesta quantità dic alore per ammorbidire l'adesivo prima di provare a staccare la batteria.

Il prodotto antiadesivo iFixit è altamente infiammabile. Questa procedura va eseguita in un'area ben ventilata. Non fumare e non lavorare vicino a una fiamma libera durante la procedura.

Per minimizzare il rischio di danneggiamento, accendi il tuo MacBook e lascia che la batteria si scarichi completamente prima di iniziare questa procedura.. Una batteria agli ioni di litio carica può creare un incendio pericoloso e incontrollabile se viene forata accidentalmente. Se la tua batteria è gonfia, prendi adeguate precauzioni.

Nota: il solvente usato per sciogliere l'adesivo della batteria può danneggiare alcuni tipi di plastica, come le coperture in plastica degli altoparlanti del MacBook Pro. Stai attento quando applichi l'antiadesivo.

Se stai usando il vecchio tipo di solvente anticolla iFixit con siringa e bottiglia separata (non più in vendita), clicca qui per passare a un set di istruzioni lievemente diverso.

    • Due viti Pentalobe da 2,3 mm

    • Otto viti Pentalobe da 3,0 mm

    • Nel corso dell'intera procedura, tieni traccia di ogni vite e accertati che ritorni esattamente al suo posto per evitare di danneggiare il dispositivo.

    If don’t have one of those neat project mats, then you can use small pieces of flattened blu-tack to hold the screws. If you arrange them in the shape of your mac book cover, and put the screws down methodically, you can get a one-to-one mapping of the screws to the correct screw holes.

    Toby Thurston - Replica

    Or you can use an ice tray where you put the screws and the parts in separate bays in the same order as they come in the instructions.

    timofej.se -

    The colors of the circles marking the locations of the screws are reversed.

    Homer Hegedus - Replica

    On my model A1425 these were all 1.2mm P5 screws. They all looked the same to me.

    bigfish333 - Replica

    This is great! I used a small magnetic white board, and wrote on it to identify the parts as I went. This whole process, from the fast shipment to the great instructions to the complete, high quality, tool kit has been great. I’m typing this comment on my resurrected laptop. Thank you! Sue

    Susan Greer - Replica

    • Rimuovi il case inferiore e mettilo da parte.

  2. Il case inferiore è collegato a quello superiore con due clip di plastica in posizione centrale. Durante il rimontaggio, spingi con delicatezza il centro del case inferiore per riattaccare le due clip in plastica. Durante il rimontaggio, spingi con delicatezza il centro del case inferiore per riattaccare le due clip in plastica.

    Please put an arrow on the picture of the bottom to show where the clips are. NOT clear. The black gizmos in the middle??

    Robert - Replica

  3. Rimuovi la copertura in plastica attaccata alla scheda dei contatti della batteria.
    • Rimuovi la copertura in plastica attaccata alla scheda dei contatti della batteria.

    This plastic cover wasn’t included with the new battery so I placed the original one back in. Was it supposed to go back in? This detail wasn’t clear since the original cover didn’t fit exactly over the newer battery connector. Plus any stickiness of adhesive that may have been there was gone.

    arnolfo santoro - Replica

    Hi, any issues with you computer after a year? I didn’t put mine back in either…

    Kevin Burlinson -

    Kevin, I forgot to place mine back in! How is your laptop doing without it?

    Dominic Radcliffe - Replica

    My “on button” isn't working. I was wondering can I just disconnect the battery like this, and plug it in to turn it on? Which is shown possible on earlier models on YouTube.

    carsrcrap - Replica

    Is it ok if I did put the plastic cover back in?

    Sandy Lyon - Replica

    yes, it is okay

    Deniel Alekseev -

  4. Rimuovi le seguenti viti che fissano la scheda del connettore della batteria alla scheda logica:
    • Rimuovi le seguenti viti che fissano la scheda del connettore della batteria alla scheda logica:

    • Due viti Torx T6 da 2,8 mm

    • Una vite a colletto Torx T6 da 7,0 mm

    Top screw in this image was not a T6. I found that a T5 bit fit this one.

    Alex Grayson - Replica

    I can not put back top screw holding the plastic part. Help please

    Tatiana Garcia - Replica

    The colors of the circles marking the locations of the screws in the photo are reversed.

    Homer Hegedus - Replica

    stop abusing

    Deniel Alekseev -

  5. Usa delle pinzette per rimuovere il piccolo coperchio in plastica posizionato vicino alla parte inferiore destra della scheda del connettore della batteria. Usa delle pinzette per rimuovere il piccolo coperchio in plastica posizionato vicino alla parte inferiore destra della scheda del connettore della batteria.
    • Usa delle pinzette per rimuovere il piccolo coperchio in plastica posizionato vicino alla parte inferiore destra della scheda del connettore della batteria.

    Is adhered to screw beneath, so lift firmly and slowly.

    Andrew - Replica

  6. Rimuovi la vite a testa larga Torx T6 da 6,4 mm che fissa il connettore della batteria al gruppo della scheda logica.
    • Rimuovi la vite a testa larga Torx T6 da 6,4 mm che fissa il connettore della batteria al gruppo della scheda logica.

    I lost this screw! How important is it? Will it be okay with just the 3 previously removed screws?

    Gerardo Jimenez - Replica

    Check your speakers for the screws. The magnet for the speakers is strong enough to stick to them.

    Jeff M - Replica

  7. Solleva con delicatezza dalla scheda logica la scheda del connettore della batteria. Si raccomanda di piegare poco i cavi della batteria, quanto basta per tenere la scheda sospesa sopra alla scheda logica, dove non dà fastidio.
    • Solleva con delicatezza dalla scheda logica la scheda del connettore della batteria.

    • Si raccomanda di piegare poco i cavi della batteria, quanto basta per tenere la scheda sospesa sopra alla scheda logica, dove non dà fastidio.

    • Non ribaltate completamente la scheda e non piegati i cavi, perché questo potrebbe danneggiare la batteria.

  8. Afferra con delle pinzette l'interposer. Interposer è il nome di un'interfaccia elettrica che collega una connessione elettrica ad un'altra. In questa riparazione è la scheda che connette la batteria alla scheda logica.
    • Afferra con delle pinzette l'interposer.

    • Interposer è il nome di un'interfaccia elettrica che collega una connessione elettrica ad un'altra. In questa riparazione è la scheda che connette la batteria alla scheda logica.

    • Solleval'interposer dalla scheda logica e rimuovilo.

    • La rimozione di questa scheda assicura che la batteria resti disconnesso durante la tua riparazione, evitando del tuo computer possa accidentalmente accendersi. È anche una buona idea allontanarlo in modo che non possa ricadere inaspettatamente.

    WHy to remove battery contact board? Replace can happen without it also, right.

    Behram Beldagli - Replica

    You don’t want to work on a live system as you could damage parts

    Dan -

    How can I remove interposer I m not able to remove it

    Raunak - Replica

    you must lift it absolutely vertically, or it fouls against the locator pin in the corner- you can easily get the impression that it won’t come over the end of this pin- almost like it’s rivetted in. it isn’t. get a good grip on it with the tweezers in the centre hole & one of the sides, & lift it STRAIGHT up.

    duncan rmi -

    What happens if the Battery Contact Board fails?

    racoon2956 - Replica

    Be extra careful when tightening down on the interposer. When I powered on upon completion, the battery was not connected. When I opened it back up, I saw that one of the little metal nubs holding the interposer in place had snapped off (the one on the side, not the corner). I was able to carefully tighten the wide head screw back in, watching the alignment, and the battery was successfully recognized. Hopefully the connection holds up.

    Doug Krieger - Replica

    So something similar happened to me. One the the metal alignment nubs snapped off, and when I went to screw down the interposer it started emitting a burning smell. Do you guys think I fried the board? There doesn’t look to be any visual damage but the computer wont turn on.

    Geremy C -

    Where can I buy a replacement interposer? I may have lost mine in the process of replacing the battery.

    juan.su - Replica

    земля пухом братан, ты приехал

    Deniel Alekseev -

    I bought an interposer on amazon

    Kris K - Replica

    I think I snapped off the nub as well, and the battery is not recognized . Replacing the interposer did not help, or trying to align it right. will have to try to replace the battery next.

    Kris K - Replica

    I really dont understand why to unplug so many parts if the SSD can be easily removed without all this effort. its not even connected to the battery..

    Gabriel Beolchi - Replica

    I was reassembling and put the interposer back and when the battery contact board touched the interposer, there was a little spark. Should I be worried?

    Sandy Lyon - Replica

  9. Usa l'estremità piatta di uno spudger per staccare il lato destro del connettore del cavo dati della scheda I/O dal suo zoccolo sulla scheda I/O. Quando fai leva per staccare dal suo zoccolo il connettore del cavo dati della scheda, stai attento ad agire sul connettore e non sullo zoccolo. Forzare su quest'ultimo può causare danni irreversibili alla scheda I/O.
    • Usa l'estremità piatta di uno spudger per staccare il lato destro del connettore del cavo dati della scheda I/O dal suo zoccolo sulla scheda I/O.

    • Quando fai leva per staccare dal suo zoccolo il connettore del cavo dati della scheda, stai attento ad agire sul connettore e non sullo zoccolo. Forzare su quest'ultimo può causare danni irreversibili alla scheda I/O.

    I keep my fingernails fairly long, very handy for many computer repair jobs. This gives me 10 spudgers over which I have very fine muscular control. It is far easier to pop some of these tiny delicate MacBook parts loose with my nails.

    Ben Myers - Replica

  10. Infila l'estremità piatta di uno spudger sotto il lato sinistro del connettore del cavo dati della scheda I/O. Torci delicatamente lo spudger per staccare il connettore del cavo dati della scheda I/O dal suo zoccolo sulla scheda logica.
    • Infila l'estremità piatta di uno spudger sotto il lato sinistro del connettore del cavo dati della scheda I/O.

    • Torci delicatamente lo spudger per staccare il connettore del cavo dati della scheda I/O dal suo zoccolo sulla scheda logica.

    This step is NOT really necessary. The trackpad can be removed with this cable still in place.

    Robert - Replica

  11. Solleva e rimuovi dal MacBook Pro il cavo dati della scheda I/O.
    • Solleva e rimuovi dal MacBook Pro il cavo dati della scheda I/O.

  12. SKIP THE UPGRADE

    Save by fixing with an all-in-one kit.

    Shop iPhone Fix Kits

    SKIP THE UPGRADE

    Save by fixing with an all-in-one kit.

    Shop iPhone Fix Kits
  13. Usa l'estremità piatta di uno spudger per staccare il connettore del cavo dell'SSD dal suo zoccolo sulla scheda logica. Sposta il connettore del cavo dell'SSD dove non dia fastidio. Sposta il connettore del cavo dell'SSD dove non dia fastidio.
    • Usa l'estremità piatta di uno spudger per staccare il connettore del cavo dell'SSD dal suo zoccolo sulla scheda logica.

    • Sposta il connettore del cavo dell'SSD dove non dia fastidio.

    Because it is attached to the battery with a tiny bit of tape near where the spudger is in the picture, this cable should probably be loosened. But it is NOT necessary to remove the speaker entirely.

    Robert - Replica

  14. Infila l'estremità a punta di uno spudger sotto il connettore del cavo dell'altoparlante destro. Stacca con delicatezza dalla sua sede sulla scheda logica il connettore del cavo dell'altoparlante destro.
    • Infila l'estremità a punta di uno spudger sotto il connettore del cavo dell'altoparlante destro.

    • Stacca con delicatezza dalla sua sede sulla scheda logica il connettore del cavo dell'altoparlante destro.

    • Assicurati di far leva sul connettore, non sullo zoccolo.

    When reassembling be careful that the right speaker wire is flush against the battery. At first, it was slightly touching the airport/bluetooth board causing wifi and bluetooth to not work after restarting.

    Stu - Replica

    It just has happened to me. How have you been able to solve it?

    Thanks

    Jose L Vercher Conejero -

    NOT truly necessary to remove either speaker.

    Robert - Replica

    Looks like the pointy end of the spudger tool is used in the picture. That's what I used.

    bill wiley - Replica

  15. Usa un cacciavite Torx T5 per rimuovere le seguenti viti che fissano l'altoparlante destro al case superiore: Una vite nera da 6,8 mm
    • Usa un cacciavite Torx T5 per rimuovere le seguenti viti che fissano l'altoparlante destro al case superiore:

    • Una vite nera da 6,8 mm

    • Una vite cromata da 6,3 mm

    • Una vite nera da 4,9 mm

    • La vite cromata (nell'angolo) potrebbe essere coperta da un pezzo di schiuma espansa. Se è questo il caso, usa le pinzette per staccarlo e rimuoverlo.

    There are two 6.8mm screws, both fit to the side of the Macbook.

    Bhoom Suktitipat - Replica

    Confirming, 2x T5 6.8mm, one with metal sponge stuff on top. And one T5 6.3mm on the bottom right.

    Joris Sewandono - Replica

    Silver screw is 6.8mm. The 6.3mm screw is the other blank one, closest to the trackpad/SSD.

    David - Replica

    it is a sticker, move it out like a sticker

    Deniel Alekseev - Replica

    My machine has the silver screw where the red circle/6.8mm is in this diagram. I switched them to match this picture.

    Robert - Replica

  16. Solleva e rimuovi dal case superiore l'altoparlante destro. Se necessario, sfila il cavo dell'altoparlante destro dal suo canale nel case superiore.
    • Solleva e rimuovi dal case superiore l'altoparlante destro.

    • Se necessario, sfila il cavo dell'altoparlante destro dal suo canale nel case superiore.

    NOT necessary to remove this speaker.

    Robert - Replica

    Yes it is…the speakers cover up the three screws on each side that hold in the battery.

    Redwolf - Replica

    For those who don’t realize it, the speakers you are removing really are the plastic corner pieces that look like they’re just there to fill the space.

    S Cockerille - Replica

  17. Inserisci l'estremità piatta di uno spudger per sollevare, staccandolo, il connettore del cavo del jack altoparlanti dal suo zoccolino sulla scheda logica. Piega con delicatezza il cavo del jack altoparlanti a 90° dalla scheda logica. La piegatura del cavo del jack altoparlanti ti permetterà di disconnettere il connettore del cavo dell'altoparlante sinistro senza interferenze col lavoro.
    • Inserisci l'estremità piatta di uno spudger per sollevare, staccandolo, il connettore del cavo del jack altoparlanti dal suo zoccolino sulla scheda logica.

    • Piega con delicatezza il cavo del jack altoparlanti a 90° dalla scheda logica.

    • La piegatura del cavo del jack altoparlanti ti permetterà di disconnettere il connettore del cavo dell'altoparlante sinistro senza interferenze col lavoro.

  18. Infila la punta di uno spudger sotto il connettore del cavo dell'altoparlante di sinistra. Fai leva delicatamente sul connettore del cavo dell'altoparlante di sinistra per staccarlo dal suo zoccolino sulla scheda logica.
    • Infila la punta di uno spudger sotto il connettore del cavo dell'altoparlante di sinistra.

    • Fai leva delicatamente sul connettore del cavo dell'altoparlante di sinistra per staccarlo dal suo zoccolino sulla scheda logica.

    • Accertati di far leva sul connettore e non sullo zoccolo.

  19. Usa un cacciavite Torx T5 per rimuovere le seguenti viti che fissano l'altoparlante sinistro al case superiore:
    • Usa un cacciavite Torx T5 per rimuovere le seguenti viti che fissano l'altoparlante sinistro al case superiore:

    • Una vite nera da 6,8 mm

    • Una vite cromata da 6,3 mm

    • Una vite nera da 4,9 mm

    The 6.3mm screw appears to be on the lower central part of the Macbook that I'm working on.

    Bhoom Suktitipat - Replica

    Be very careful on this step. If you aren’t you can snap the plastic on the corners where the screws go in. Remember to go slowly when spinning the screws back in, it doesn’t take gorilla torque to tighten them, just take it easy!

    Stacey Deel - Replica

    The two black screws aren’t both 6.8mm long, one is shorter than the other. The shorter one goes nearest to trackpad

    Spencer - Replica

    Spencer is right, I think you should update the step 19

    Christos Arvanitis - Replica

    Yes, the comments on incorrectly described screws are similar to those on step 15.

    David - Replica

    Thanks everyone for the heads up! We’ve gone back and remeasured the screws to confirm, and have updated the guide appropriately.

    Craig Lloyd - Replica

    Robert - Replica

  20. Solleva e rimuovi l'altoparlante sinistro dal case superiore. Solleva e rimuovi l'altoparlante sinistro dal case superiore.
    • Solleva e rimuovi l'altoparlante sinistro dal case superiore.

  21. Usa il pollice o le dita per tenere piegata la barra a molla in plastica sul vassoio dell'SSD, liberando le due clip sul lato frontale del dispositivo. Mentre tieni premuta la barra a molla, fai ruotare verso l'alto, fuori dalla sua cavità, il gruppo SSD. Mentre tieni premuta la barra a molla, fai ruotare verso l'alto, fuori dalla sua cavità, il gruppo SSD.
    • Usa il pollice o le dita per tenere piegata la barra a molla in plastica sul vassoio dell'SSD, liberando le due clip sul lato frontale del dispositivo.

    • Mentre tieni premuta la barra a molla, fai ruotare verso l'alto, fuori dalla sua cavità, il gruppo SSD.

  22. Rimuovi il gruppo dell'SSD dal case superiore.
    • Rimuovi il gruppo dell'SSD dal case superiore.

  23. Rimuovi le tre viti Torx T5 da 2,2 mm presenti su ogni lato della batteria (sei viti in totale). Rimuovi le tre viti Torx T5 da 2,2 mm presenti su ogni lato della batteria (sei viti in totale).
    • Rimuovi le tre viti Torx T5 da 2,2 mm presenti su ogni lato della batteria (sei viti in totale).

  24. Il liquido antiadesivo contenuto nel tuo kit può rovinare il rivestimento antiriflesso del display del tuo MacBook Pro.
    • Il liquido antiadesivo contenuto nel tuo kit può rovinare il rivestimento antiriflesso del display del tuo MacBook Pro.

    • Per proteggere il display, disponi un foglio di stagnola tra il display e la tastiera e lascialo lì mentre lavori.

    Steps 24-34 are UNNECESSARY for this repair! Removing the adhesive portion of the battery is not required to remove the trackpad. Just lift up the top part of the battery that is screwed in and unplug the trackpad cable.

    bizwfshane - Replica

    You can use a heat gun to remove the adhesive. Remember you can always add more heat so don’t over do it. I put my heat gun on high for less than 10 seconds at a time

    BRUCEL86 - Replica

    Using a heat gun on a lithium-ion battery is not a good idea. You can get away with it if you are careful, but a solvent is much safer. ;)

    Jeff Suovanen -

  25. Ora che il tuo MacBook Pro è stato preparato per l'intervento, è ora di preparare anche te. L'antiadesivo iFixit contiene acetone, un debole irritante per la pelle e gli occhi.
    • Ora che il tuo MacBook Pro è stato preparato per l'intervento, è ora di preparare anche te.

    • L'antiadesivo iFixit contiene acetone, un debole irritante per la pelle e gli occhi.

    • Indossa occhiali protettivi quando maneggi e applichi l'antiadesivo (gli occhiali protettivi sono inclusi nel tuo kit).

    • Non indossare lenti a contatto senza gli occhiali protettivi.

    • Anche i guanti protettivi sono inclusi nel tuo kit. Se ti preoccupa un'eventuale irritazione alla pelle, mettiti subito i guanti.

  26. Tira via il cappuccio nero di gomma dalla tua bottiglia di antiadesivo. Ruota il tappo erogatore per allentarlo o rimuoverlo prima di tagliare la punta del beccuccio. In questo modo la bottiglia non sarà più sigillata e si annullerà ogni differenza di pressione tra interno ed esterno. Se salterai questo passo, l'antiadesivo potrebbe schizzare fuori inaspettatamente mentre tagli il beccuccio.
    • Tira via il cappuccio nero di gomma dalla tua bottiglia di antiadesivo.

    • Ruota il tappo erogatore per allentarlo o rimuoverlo prima di tagliare la punta del beccuccio.

    • In questo modo la bottiglia non sarà più sigillata e si annullerà ogni differenza di pressione tra interno ed esterno. Se salterai questo passo, l'antiadesivo potrebbe schizzare fuori inaspettatamente mentre tagli il beccuccio.

    • Usa delle forbici per tagliare la punta ancora sigillata dell'applicatore.

    • Effettuare il taglio vicino all'estremità più stretta ti darà un controllo migliore perché potrai applicare l'antiadesivo in piccole quantità.

    • Riavvita e chiudi bene il tappo erogatore prima di continuare.

  27. Applica uniformemente delle piccole gocce di antiadesivo sotto il bordo in rilievo della cella della batteria più a destra.
    • Applica uniformemente delle piccole gocce di antiadesivo sotto il bordo in rilievo della cella della batteria più a destra.

    • Non è necessario usare molto antiadesivo. La bottiglietta contiene oltre due volte la quantità di solvente necessario per rimuovere tutte le celle della batteria.

    • Prima di procedere con il passo successivo, aspetta 2-3 minuti per dare tempo all'antiadesivo di penetrare sotto la cella della batteria.

    Can I do this without adhesive remover and just rip off the cells?

    Benoît Mussche - Replica

    If you use a heat gun be sure to point the heat gun away from the motherboard. After heating for 10 seconds or less use the blunt end of the metal pry tool as you don’t want to puncture the battery. You don’t need much force as after you have enough heat you will hear it unsticking when you pry at it lightly with the BLUNT end of the metal pry tool. Repeat this step on the other side. You don’t need to heat the cells near the motherboard as they are secured with small screws

    BRUCEL86 - Replica

  28. Inserisci l'estremità piatta di uno spudger o una scheda di plastica sotto la cella della batteria più a sinistra. Fai scorrere il tuo attrezzo lungo il perimetro inferiore della cella della batteria e fai leva per iniziare a separare l'adesivo. Fai scorrere il tuo attrezzo lungo il perimetro inferiore della cella della batteria e fai leva per iniziare a separare l'adesivo.
    • Inserisci l'estremità piatta di uno spudger o una scheda di plastica sotto la cella della batteria più a sinistra.

    • Fai scorrere il tuo attrezzo lungo il perimetro inferiore della cella della batteria e fai leva per iniziare a separare l'adesivo.

    This is the most difficult step. The tip of my spudger got bended and the aluminum case damaged it.

    Ahmed Almulhim - Replica

    I also broke a spudger trying to do this. Eventually I figured out it is easier to go in diagonally from the corner, just to one side of the screw hole, and lever until you hear the adhesive pad tear and give way.

    Matt Sephton - Replica

    we use a hair dryer and gently blow hot air in between the battery for a good minute before trying to lift it with a spunger. It worked wonderfully! When lifting, just give it constant force upward and you'll hear the battery slowly breaking away from the macbook, and we don't even see glue residues on our macbook at all. Just be patient. :)

    Allen Lin - Replica

    Just a note to say that the above comments were written before the liquid adhesive remover was added to the guide—you should definitely NOT be breaking any spudgers using the current procedure, which requires very little force. I recommend using plastic cards rather than spudgers—it's pretty easy to slide them under each battery cell and separate the adhesive once the solvent has done its work.

    Jeff Suovanen - Replica

    This is much easier to do using a plastic card. Just slide the card under the side of the battery and rock it back and forth. The battery will separate pretty quickly with minimal residue.

    lukecparr -

    by a plastic card, do you mean a credit card type thing? thanks in advance.

    Jennifer McPherson - Replica

    Exactly—one of these or an old credit card should work fine.

    Jeff Suovanen -

    I second this, I also used an old credit card and it totally worked! I did not use any heat or liquid

    yas.siqueira - Replica

  29. Inserisci lo spudger lungo il lato sinistro della cella della batteria più a sinistra. Fai scorrere lo spudger lungo il lato sinistro della cella della batteria più a sinistra. Fai leva delicatamente sulla cella più a sinistra per staccarla dall'adesivo.
    • Inserisci lo spudger lungo il lato sinistro della cella della batteria più a sinistra.

    • Fai scorrere lo spudger lungo il lato sinistro della cella della batteria più a sinistra.

    • Fai leva delicatamente sulla cella più a sinistra per staccarla dall'adesivo.

  30. Ripeti i passi precedenti per separare la cella adiacente dal suo adesivo: Applica poche gocce di antiadesivo sotto la cella della batteria. Attendi  2-3 minuti per lasciar penetrare l'antiadesivo e ammorbidire la colla.
    • Ripeti i passi precedenti per separare la cella adiacente dal suo adesivo:

    • Applica poche gocce di antiadesivo sotto la cella della batteria.

    • Attendi 2-3 minuti per lasciar penetrare l'antiadesivo e ammorbidire la colla.

    • Incunea con delicatezza, verso l'interno, uno spudger o una scheda di plastica, stando attento non danneggiare la batteria e separa la cella della batteria dall'adesivo che la fissa al tuo MacBook Pro.

    I used a flat metal spudger coated with some acetone to slide under the batteries and loosen the adhesive. My plastic spudger broke early on. Finally, I used a plain old large flat-head screwdriver to pry the battery cells loose.

    Ben Myers - Replica

  31. Inserisci l'estremità piatta di uno spudger sotto la cella di sinistra più grande. Incunea con delicatezza, verso l'interno, lo spudger stando attento non danneggiare la batteria. Stacca la cella di sinistra più grande dal case superiore.
    • Inserisci l'estremità piatta di uno spudger sotto la cella di sinistra più grande.

    • Incunea con delicatezza, verso l'interno, lo spudger stando attento non danneggiare la batteria.

    • Stacca la cella di sinistra più grande dal case superiore.

  32. Afferra le celle della batteria e muovile dolcemente (ma senza rimuoverle) dal loro alloggiamento nel case superiore. Lascia le celle della batteria sopra il case superiore, come mostrato nella terza immagine. Lascia le celle della batteria sopra il case superiore, come mostrato nella terza immagine.
    • Afferra le celle della batteria e muovile dolcemente (ma senza rimuoverle) dal loro alloggiamento nel case superiore.

    • Lascia le celle della batteria sopra il case superiore, come mostrato nella terza immagine.

  33. Inverti i lati e ripeti la procedura precedente per le due celle della batteria sul lato destro del MacBook Pro. Ricordati di applicare una modesta quantità di antiadesivo sotto ognuna delle celle e di aspettare 2-3 minuti per lasciarlo penetrare prima di procedere al distacco. Stai attento a non forare o danneggiare le celle della batteria.
    • Inverti i lati e ripeti la procedura precedente per le due celle della batteria sul lato destro del MacBook Pro.

    • Ricordati di applicare una modesta quantità di antiadesivo sotto ognuna delle celle e di aspettare 2-3 minuti per lasciarlo penetrare prima di procedere al distacco.

    • Stai attento a non forare o danneggiare le celle della batteria.

    Puncturing the battery’s protective covering can lead to release of caustic fumes or fire.

    Chris Leeds - Replica

  34. Solleva in una volta sola l'intera batteria fuori dal case superiore e rimuovila. Prima di installare la tua nuova batteria, rimuovi tutto il vecchio adesivo dal case del MacBook Pro. Con un po' di fortuna, dovresti riuscire un po' alla volta a staccare ogni striscia di adesivo con le dita.
    • Solleva in una volta sola l'intera batteria fuori dal case superiore e rimuovila.

    • Prima di installare la tua nuova batteria, rimuovi tutto il vecchio adesivo dal case del MacBook Pro.

    • Con un po' di fortuna, dovresti riuscire un po' alla volta a staccare ogni striscia di adesivo con le dita.

    • In caso contrario, bagna ogni striscia di adesivo con un po' di antiadesivo per 2-3 minuti e poi grattala via con uno strumento di plastica. Può essere richiesto abbastanza lavoro, quindi cerca di avere pazienza.

    • Elimina ogni traccia dell'adesivo rimanente e lascia asciugare all'aria il tuo MacBook Pro per qualche minuto.

    • La batteria sostitutiva inclusa nel tuo kit iFixit è dotata di adesivo preinstallato. Controlla bene la posizione e l'allineamento della batteria prima di staccare la pellicola che copre l'adesivo; quindi premi con decisione ogni cella. Se ci fossero ulteriori pellicole o nastri che non erano presenti sulla tua batteria originale, rimuovili ora.

    • Calibra la nuova batteria appena installata: carica al 100% e tieni in carica almeno altre 2 ore. Stacca il cavo e usa il laptop per farlo scaricare. All'avviso di batteria in esaurimento, salva il lavoro corrente e tieni acceso il MacBook finché non si iberna perché scarico. Aspetta almeno altre 5 ore, poi carica senza interruzioni fino al 100%.

    • Se noti qualsiasi comportamento insolito o problemi dopo aver installato la tua batteria nuova, potrebbe essere necessario resettare l'SMC (System Management Controller) del tuo MacBook Pro.

    During battery replacement take care to position the two left and right battery packs inwards and upwards towards the macbook center such, that there is sufficient space for reinstallation of the two speakers!

    Fred Ziegler - Replica

    I second Fred’s suggestion. I had to “smoosh” the right speaker in since my battery replacement was a little bit too far over. It was fine, but the “heads up” note is warranted.

    David Ryan -

    If you're replacing the top case that includes a new battery, can't you skip removal of the battery?

    jaredcastello - Replica

    Yes!! If uppercase Assembly(Includes Trackpad, keyboard, Palmrest & BATTERY) is being replaced, there is no need to remove battery from old uppercase assembly.

    lamajr -

    Wie setze ich die Zyklen wieder auf 0 wenn ich einen neuen Akku verbaut habe?

    Albert Zweistein - Replica

    @Albert: you don’t need to reset the cycles as it is done automatically.

    John Wayne - Replica

    When you are at this step and before you put the new battery in, take the time to clean your computer really well. You will be surprised how much dust/dirt and even pet hairs have gotten into your computer. After I removed the battery, I use a little more of the acetone to clean the bays up and after it dried, I used a tiny bit of Isopropyl Alcohol to make sure there was a good clean area for the new bonding. Make sure you clean the fans. Don’t use a toothbrush or anything like that. If your have a Lowes or Home Depot, you can buy a shop vac attachment kit for about $20, it’s well worth it. Don’t use that air in a can crap, it will put moisture on circuits. Take your time, it’s not a hard task to do everything, just use a little patience.

    Stacey Deel - Replica

    thanks to everyone for the helpful comments along with this really good tick list of things to do. The main thing I have learned is, I don’t have the patience to do this so I am taking my macbook pro (early 2013) 90 odd miles to my nearest Apple store with a Genuis bar. They can sort it for me. They might charge a lot to do it, but at least it will be them risking messing the process up not me! Thanks again.

    Jennifer McPherson - Replica

    Really well done on this. I followed it to a T. Perfect. Thank you for all your work on this.

    Stephen Johnson - Replica

    Excellently communicated.

    Andrew Goldberg - Replica

    I wouldn’t have thought to drain my old battery! (Which means I cannot begin my ‘new battery install’ until later today.

    Andrew Goldberg - Replica

    Hi all,

    After installing the new batteries, my mac is not powering up… Do i need to charge the battery first and then check again? Have anyone faced similar issue before?

    My 1st battery from ifixit came out to be defective and it caused fire at the centre of the long battery. I have got a replacement for the defective piece which i have installed now. However, now i am worried that connecting to power could lead to any potential fire / harm to my mac???

    Already i have spent lot of time in this and it would be very upsetting if this battery spoils my mac!!!

    Any suggestion people???? thanks in advance!

    BR,

    Vijay

    Vijayaprasath Rajendran - Replica

    Hi Vijay!

    Uh-oh, we’re sorry to hear about the battery trouble!

    Our batteries come with a 1-year warranty, so this would definitely be something we can assist with. Please feel welcome to reach out via help.ifixit.com and provide our Support team with your order number so that they can look into these battery troubles with you.

    Thanks!

    Kadan Sharpe -

    My Macbook Pro late 2012 battery is swollen. All 6 cells are. I noticed it when I replaced the cooler paste using your excellent guide.

    This Macbook has become a desktop Mac, I don’t carry it around much anymore. Can I just remove the old battery, dispose of it in appropriate channel and use my Macbook Pro without battery always on power cable? This will also increase ventilation. Or will the Macbook Pro refuse to start up in the absence of the battery? I remember this worked on the white Macbook back in the days.

    Benoît Mussche - Replica

    Hi All,

    Just replaced battery, and am typing this on the live MacBook. The unit fired up as soon as I plugged in the power adapter. Nice. The battery percentage indicator said the battery had approximately 85% power charge. Is this normal? If not, what steps should I take to ensure that this battery is properly calibrated?

    Cheers,

    James

    James Pineda - Replica

    日本語翻訳ありがとうございます。大変分かりやすかったです。

    1点だけ、下記タイプミスだと思います。

    カリブレーション→キャリブレーション

    kazika - Replica

    ご指摘ありがとうございました!訂正済みです。

    Midori Doi -

    Can someone tell me which model is written in the battery? I saw that is written the model a1437. Is this model compatible with the a1425? Thanks

    mizuno.doss - Replica

    Hi Mizuno,

    The battery model is A1437, and it is compatible with the MacBook Pro model A1425.

    Arthur Shi -

    Folgendes Problem hat sich nach dem Einbau des neuen Akkus eingestellt. Das Symbol für die Batterie zeigt ein schwarzes “X” an. Ich habe es schon mit einem SMC probiert doch es hat sich nichts geändert.

    Please Help

    Marcel O. - Replica

Conclusione

Per prestazioni ottimali, calibra la batteria appena installata: Caricala al 100% e lasciala in carica per almeno due ore. Poi usa il dispositivo finché non si spegne per via della batteria scarica. Infine, carica fino al 100% ininterrottamente.

Porta i tuoi rifiuti elettronici ad un riciclatore certificato R2 o e-Stewards.

La riparazione non è andata come pianificato? Prova con la risoluzione base dei problemi, o chiedi alla nostra comunità Risposte MacBook Pro 13” per avere aiuto.

100%

Inizia a tradurre ›

Hi where can u buy the battery for these

Kevin Higgins - Replica

Did you find out where to buy?

Uli -

Ebay or Amazon.

Ramin Javid Milani -

There is a much easier way to get the batteries out. If you look at the 2 cells on either side (left and right), you will notice that they put them in an area that is slightly lowered. This is by design. To remove the batteries, pour a small amount of 90% isopropyl alcohol on both sides and let it sit for about 30 to 45 mins. It will dissolve the glue and you can gently then lift out the batteries without any prying. After you remove the batteries, simply wipe up any remaining alcohol, let it dry, buff it clean, and insert the new battery. Considerably easier and safer than potentially damaging the battery packs. If you are putting the same battery pack back, just use double sided tape. IMPORTANT NOTE: ALWAYS BE SAFE USING ISOPROPYL ALCOHOL AROUND FLAMES OR ANYTHING THAT MIGHT MAKE IT BURN. ALSO, NEVER ATTEMPT TO PRY THE BATTERIES IN ANY WAY IF ANY ALCOHOL IS STILL POTENTIALLY PRESENT!! WAIT UNTIL IT IS EVAPORATED!!

jimhoffa69 - Replica

Thank You for the hint with the alcohol, but where can I buy a spare battery?

Uli -

I poured isopropanol into those lowered areas but unfortunately it soaked up along the battery leads and got all the way under the keyboard and elsewhere where it shouldn’t. It made some other plastic parts of the computer swell which isn’t good so I would not recommend pouring any solvent in there. Add a very small amount of solvent (0.25 ml) just enough to soften the adhesive, and let it sit for about 30 min and then pry carefully and add a little more, making sure it doesn’t get soaked up by the battery leads.

Another important thing: when you buy a battery, make sure it’s new, up to 1 year from date of manufacture because they have a limited shelf life and get permanently damaged when sitting uncharged.

Imre Treufeld -

looks like they run for $100 on ebay

bluto20 - Replica

They are on amazon for around $60-$70.

Noah -

Prying the battery out is HARD! and VERY dangerous. I tried using a flat head screwdriver, put it under the battery and twisting the thing out. DO NOT DO THAT!! as it can punch a hole in the battery if you twist it too hard. I had a small smoke coming off by doing that and was lucky enough it didn't burn. Using isopropyl would be an ideal solution. But to bad I can't find that around here :(.

[DO THIS ON YOUR OWN RISK] What I ended up doing is using the screwdriver to gouge the underlying glue out as much as I can on the side (about 10%) and use fingers to pry it up. Good luck!

Hlung - Replica

Perfect! not as difficult as it looked first, especially with the proper tools. To take the batteries out the alcohol (I used ethanol used for cleaning purposes) works like charm. I put a few ml in nearby the batteries, waited maybe 20min and was able to pry them out easily. Tried before without the alocohol and nothing moved. I ordered the battery on ebay for 70€ and it has the same numbers and text as the original it says apple japan as well. My old battery had more than a thousand cycles after 3 years and did not last vey long. Now the software shows 0 cycles and it is charging starting at 15% and will be fully charged in 2:45h. I think apple charges 249€ for the job here in Gernany. It took me about 1 hour to replace it (with waiting).

Olaf Querhammer - Replica

How much ethanol was necessary to remove the battery? Did you use a spudger or similar to pry it out? I just put about 3 ml of Isopropanol nearby the battery and waited for about 30 minutes. Unfortunately I couldn't remove it though. It still was firmly glued.

Tim Bo -

Thanks for the excellent instructions. They were easy to follow and the new battery is working. I purchased my battery on Amazon from Brtong for $49.99. I just installed it so I don't know how long it will last but it was new and the cheapest price. It came with two tools to remove all the screws.

derrymatheson - Replica

This is a great resource. Thanks to all that contributed to this. I was able to replace my battery today and all went well. I had a very hard time removing the old battery. The spudger broke on me and I was afraid to use alcohol so I used a screw driver and sure enough, sparks flew removing the old battery. But got it done.

Thanks again to all and ifixit.com

aljimenez - Replica

Thanks for the guide! Perfectly presented. Took me about an hour following the steps.

Todor Lirkov - Replica

t's very important to keep organized during this replacement for ease of reassembly as there may be different size/length screws in the same step.

Someone else had mentioned using isopropyl alcohol to remove the adhesive from the batteries which is truly a great idea.

In my specific case, isopropyl alcohol was not something I had on hand. As a substitute, I used my wife's nail polish remover since Acetone evaporates fairly well (yay high school science class FTW) and sure enough, they came loose no problem. This method is NOT guaranteed, but to the careful DIYer can work great in a pinch.

Daniel Conley - Replica

Followed this point to point description and it worked like a charm (Isopropyl alcohol also helped)! (Isopropyl alcohol is sold under different brand names.)

Screws described in points 15 and 19 are not exactly as my MacBook. You describe 2 long and 1 short. I have 1 short black screw and 2 long screws (1 black and 1 silver) - the silver one in the corner and is hidden and covered by "metal wool" (peel it of).

Einar - Replica

Sadly this was a disaster for me.

All went well at first. I was able to follow all the instructions, and I used some alcohol, since the batteries were very hard to remove. Make sure the force you apply is aimed downward, to scrape through into the adhesive. And don't use much. When the battery is ready to come up free, it will. Don't rush it and pry upward until it's really starting to lift, meaning the glue is giving way.

The rest of the instructions are easy, so I thought. I actually managed to break the left speaker connector from the board. I wasn't too worried, as I don't use the computer speakers much anyway. On reassembly, I tried to glue the connector back. Doubt that worked.

I was able to reassemble the whole machine. When I powered it on (with cable), the battery was recognized (system report) but WOULD NOT charge. The system then started to degrade. Mouse and keyboard started malfunctioning. It's dead. Will return the battery, and go shopping.

Gene - Replica

Just performed this today suing the same brtong battery from Amazon that someone else mentioned. $50 on Amazon. The instructions were perfect. All worked like a charm. I was scared off at first due to the stated difficulty. It is possible the glue on mine wasnt very good maybe. But seriously, anyone considering doing this, do it. It is not hard. And well worth it.

Aaron West - Replica

Worked like a charm. Except my batteries were harder to pry off than the guide would lead me to believe. Other than that, perfect, and now I've got a brand new battery. Tip: the batteries for late 2012 AND early 2013 13" MacBook Pros are the same, so you can get a battery that's listed as either.

danqaurooni - Replica

Really useful and unbelievably specific instruction. All crystal clear on every step.

The battery removal part was really tricky, and I ended up making a wedger of my own - about 4 cm wide plywood piece that I cut at an angle (so there would be a wedge) and sanded smooth (to not damage the batteries). I found that the wide tool provided much more lifting force, while distributing the pressure equally along the whole length of battery sides.

It's definitely not as hard as it first seems. Go for it!

uldiszeidurs - Replica

Just finished replacing my battery. 30 minutes start to finish. There's nothing difficult or too risky if you keep organized and follow these excellent step-by-step instructions. Couple of tips: absolutely agree with using isopropyl alcohol to loosen old adhesive, also – I printed out the instructions and just taped the screws/parts to the appropriate step/picture with a bit of masking tape and stacked them on top of each other as I went (in order), this way going back was a breeze! Go for it!

Steven Lubensky - Replica

Fantastic instructions!I had no issues completing the battery change in a little over an hour, at a leisurely pace. Took my time to make sure I did every step just right. Acetone worked for me (Thanks for the tip Daniel). Slightly different screws from those in the instructions, as with Einar. Had the instructions on my desktop while doing the battery change on the laptop. Now the new battery is in full charge, and the MacBook works as before. The battery is not an OEM part, so we'll see how long it will last... Thank you Walter + all who chipped in!

Jouni - Replica

Thank you- is there any place where I can buy the correct tools to remove the battery?

dalia rochwarger - Replica

I bought all tools on Aliexpress, it costs there just few dollars.

micer -

Really helpful guide, I just installed a new battery and seems like it works great! It took me about 2 hours, the tricky part was to remove the old battery as others said. I used some liquid for glue removal, I think it should be available in every shop with paints and lacquers etc. I took a piece of fabric, put it into the liquid and pushed it under the battery until I could easily remove it. Finally not so difficult, but I can't imagine removing the battery without the liquid to melt the glue. Btw I bought a battery on Aliexpress for $45, hope it'll live for a while.

micer - Replica

I wasn't difficult, I recommend you to use an old credit card to remove the batteries, this will help you a lot!!

wg.varela - Replica

I just installed a new Egoway Macbook Pro 13 inch Retina Display battery (the instructions were great!). Powered it up and got nothing. Plugged it in and it worked but my battery icon has a 'X' through it and it says 'No Battery Available'.

Can someone please help????

Thank you!

ha.robert - Replica

Try resetting the SMC. (This is in the guide, but it's the very last step so folks sometimes overlook it. It pays to read to the end!)

Jeff Suovanen -

Hello

I performed the battery change without problems. But the battery connector board becomes super hot immediately after making contact with the mother board. And the machine has the same problems as before.

Is this a short on the mother board/SMC? Or could I have gotten a faulty battery replacement?

Thanks

Sune Frederiksen - Replica

Hi Jeff. I tried that. Still didn't work.

ha.robert - Replica

I suppose it's possible you got a defective battery. I would try reconnecting the old battery and see whether that solves the problem. You may not have to re-do the entire procedure—instead, see if you can disconnect the new battery you already installed, lay the old battery directly on top of it, plug it in, and tape it down temporarily so you can flip the laptop over and boot it up. If this resolves this issue, you probably have a bad battery. And if it doesn't, drop your question into a post in our Answers forum for more detailed troubleshooting. Good luck!

Jeff Suovanen -

Great Guide - Thanks!

My repair went off without a hitch. I used iFixit's part-only new replacement battery (which showed full capacity after installation) and my wife's nail polish remover as a solvent to loosen the adhesive. I poured a few ml's into each slight depression (i.e. under each battery pair), left that for around 20 mins to evaporate, then poured a tiny bit in again and gently pried each battery out with a spudger.

PS - I see the guide lists a T7 Torx as one of the needed tools, but I can't see where that would be needed in this repair. T5, T6 and P5 were all I needed.

Andrew - Replica

The instructions were phenomenal!!! Congratulations to the author. I installed a SIKER11.21V 74WH that I bought from Amazon for $62.99. The only challenge I had is that the adhesive strips that came with the new battery were completely useless as I wasn’t able to remove the plastic layers that were covering them. I ended up removing the adhesives and used double-adhesive tape instead. The thickness was about right and there is little space for the battery cells to move once installed. The battery seems to be functioning well and is charging. Good luck to those adventurers willing to try.

Sergio Shkurovich - Replica

Took about one hour. Pictures and directions and others comments were OUTSTANDING!

Turned on and speakers worked without a problem. Now letting the new battery drain.

Thanks for the great instructions and including everything I needed in the kit.

Harvey Glick - Replica

The operation seems to have worked fine for me, but afterwards I notice that the backlight for the bottom-center part of the keyboard is not lighting. The rest of the keyboard lights up just fine, so it’s really no trouble finding the keyboard in the dark.

I suspect that I was a little too liberal with the acetone and some of the overflow damaged one (or a few) of the keyboard LEDs. Another reason to be careful with how much solvent you apply.

Adam Smith - Replica

This is an absolutely wonderful guide. Thanks very much for providing it.

Don Abrams - Replica

Very nice guide, and the plastic alignment jig in the replacement battery was great!

I did find I was missing some of the bits promised in the repair kit. I pulled out my generic Apple toolkit I’d bought a few years back, but was missing the driver for the six tiny screws holding down the main battery. A tiny flat blade fit and I was able to get them out. I then pulled out the syringe for the acetone….why is it clinking? Syringes don’t clink….and there were the missing bits, slipped inside the handle of the syringe during shipment!

Redwolf - Replica

Almost had a mini heart attack when the fans went on as soon as I reconnected the battery to the motherboard. SMC reset made everything work fine. Thanks for this guide!

mazedlx - Replica

This is a very easy operation. Yes, you can do it in a few less steps, but I chose to do it EXACTLY like the instructions, that way I had the least amount of opportunity to break anything. Yes, potentially removing so many items you have an opportunity to break something, but in my opinion, it’s worth it. At least you learn where the components are and what they look like that way. Very good guide. I’m not sure of their other guides, but if they are like this one, it definitely saves $100 bucks in labor plus $199 for the battery at an Apple Store!

Stacey Deel - Replica

Great guide. The only thing I’d recommend is that when you put the new battery in, don’t stick it down until you’re happy with where it’s going, and that the position leaves a slight gap between the battery packs, and that there’s also room for the speakers.

In my case I had one issue - the interposer wasn’t sitting properly so although the magsafe showed an orange light for charging, when booted up into the OS it showed that it wasn’t charging. I had to go back in and re-seat the interposer. Now working fine!

Stuart - Replica

Do not be scared by the ‘Difficult’ label! If you ever assembled legos as a kid, this should be no problem for you. Just follow the instructions and you’ll be set. Some things I wish I knew that the guide does not mention:

1. The additional screwdriver bits are inside of it. Pull the cap off the end to find them. Took me about 20 mins to realize this.

2. The kit no longer comes with the syringe so no need to mix anything/draw it up. Just use the tip dispenser for the acetone remover.

3. When you put the battery in and are ready to take the plastic cover off, don’t pull up on the blue tipped pull tabs. You have to pull them outwards horizontally and they will come out. I kept pulling them up and away and they were just tearing. Led to me literally needing to snap/break the plastic card attached to battery to get it off.

Good luck and great replacement kit!

jaga8453 - Replica

Muchas gracias, la compra y el envío sin problemas. Hoy la recibí y en un rato coloqué la batería. Un éxito, gracias a todos los que contribuyeron a que esto sucediera

José Pablo Ramos - Replica

Absolutely amazing! It was the first time I ever opened a Macbook Pro, but it took me less than 60 minutes to reboot with the new battery. All rolled out smoothly. with a minor hindrance when reattaching the battery connector. The wiring was a bit stiff so I had to proceed with even more caution. As for the rest, awesome 90€ investment in my MBP to have it juiced up again. Just reset the SMC and I am 69% with 5H6M remaining. Thank you, Walter and ifixit!

bucovina.booking - Replica

I decided not to use the adhesive on the new battery- why make life difficult for the next time the battery needs swapping out? the cells will rattle if you don’t fix them somehow, though, so after I was sure everything was working (coconut battery app can read make & s/n of new battery, & states capacity as 110% of original, which is nice), I tucked a couple of iphone screen cloths in there instead.

I managed to lift the smaller cells away from the case just with the ifixit card & patient force. I used a few drops of goo-gone under the larger cells & to clean up the residual glue. I could definitely do this a lot quicker next time.

thanks all at ifixit!

duncan rmi - Replica

I successfully replaced batteries in two 2012/2013 MBP retinas this week, thanks to this guide! A few things that I noticed are worth mentioning.

First, the screws on the speaker diagrams seem to be mislabeled. The screw closest to the touchpad was clearly the shortest of the three, and the other two were the same length (although one is silver and one is black).

On three of the four speakers I removed, the plastic bracket nearest the touchpad disintegrated, so I stuck some adhesive backed neoprene on the back of the speaker to hold it firmly against the back plate and prevent vibration.

It makes much more sense to remove the SSD tray immediately after disconnecting the SSD. Even though I read through the guide before starting, I did not realize this until I got to step 22.

I also did not find it particularly useful to bend cables in order to move components out of the way, so I skipped this on the second replacement that I did and just held components back slightly when necessary.

John - Replica

Can I change my SSD and battery at the same time? Are there any potential issues i.e. recognition of the new parts?

Angela - Replica

I just finished replacing the battery using this guide and I just want to say thank you. By far the “hardest” part was just getting the old adhesive off once the old battery was removed. That being said, this thing was a breeze.

Jason Rueckert - Replica

It’s worth to mention, that speakers lower corners with 6.8 T5 screw could be cracked. Many MacBooks got it cracked by the Apple factory itself. Do not bother. Good to know, not to screw that T5 too much, becouse you can damage unibody uppercase .

matlosz pl - Replica

Bin leider sehr enttäuscht, hätte mir mehr von ifixit erwartet.

Habe den Akku genau wie in der Anleitung eingebaut und anschließend kalibriert.

Bis 51% Akkustatus läuft alles normal, aber bei 50% Akku springt die Akkuanzeige in einer Sekunde auf 7%!

Ich habe extra den Akku bei ifixit bestellt, weil ich dachte, dass er besser performen würde als die billigen Akkus von Amazon usw.

Leider verhält der Akku sich genauso wie alle anderen Nachbau-Akkus.

Hätte ich das gewusst, hätte ich mir gleich einen günstigeren Akku bei Amazon bestellen können.

Außerdem ist es nicht mein erster Akku den ich eingebaut habe und mir ist klar, dass man diesen Kalibrieren muss.

Armin Robb - Replica

Hallo Armin, es tut mir sehr leid zu hören, dass du Grund zur Beanstandung hattest. Bitte wende dich doch direkt an unseren Kunden-Support, da wird dir ganz sicher weitergeholfen: eustore@ifixit.com wenn du im EU Store bestellt hast oder support@ifixit.com, wenn du im US Store bestellt hast.

Sandra Hiller -

Fantastic guide very well written thank you very much and MacBook now fixed !

Andy Grover - Replica

Vielen Dank für die Anleitung und die hervorragende Übersetzung! Der Akku-Tausch hat einwandfrei geklappt. Ich habe die neue Batterie inklusive Repair-Kit bestellt. Das Lösen der verklebten Akkus benötigt viel Geduld - die 2-3 Minuten Wartezeit sind nicht untertrieben.

Der iFixIt-Akku hat mehr Kapazität als angegeben und wird vom MacBook einwandfrei erkannt. Jetzt noch ein wenig Training und das alte MacBook ist wieder fit für unterwegs!

Thomas Langel - Replica

Not that difficult! I took my time and followed these instructions precisely. I could not be more pleased. The ifixit battery and tool kit were exactly what I needed. A very pleasant experience, and flawless results.

S Cockerille - Replica

Thank you a lot. Great detailed manual. You saved my Mac!!!

oliver.markus - Replica

Thank you for this kit. Replaced my defunct Macbook Pro battery (13” 2012 model) with the aftermarket battery and the instructions listed in this guide. Everything worked out great, and as was noted, the hardest part with removing the old adhesive off of the batteries was the hardest part, but with the images provided, the instructions definitely provided more confidence that I was doing the right thing. Well done, and I would highly recommend this solution to anyone who has older hardware that they’re not quite ready to get rid of yet! I had gone to an after market Apple technical support store who indicated that they could replace the battery for me for about $650 - I spent just over $100 on the kit here at Ifixit!

Bertrand Hui - Replica

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 40

Ultimi 7 Giorni: 254

Ultimi 30 Giorni: 1,462

Tutti i Tempi: 128,096