Aggiusta la tua roba

Diritto alla Riparazione

Store

Introduzione

Questa guida ti mostrerà come rimuovere e sostituire la batteria nella TI-30 XS MultiView. Assicurati di segnare l'orientamento della batteria per quando installarai la nuova.

  1. Se una vite non si svita, non forzarla. Forzandola potresti spanarla. Leggi la guida Come rimuovere una vite danneggiata se è già spanata. Usando un cacciavite a croce #00, svita le sei viti a croce Phillips da 6 mm.
    • Se una vite non si svita, non forzarla. Forzandola potresti spanarla. Leggi la guida Come rimuovere una vite danneggiata se è già spanata.

    • Usando un cacciavite a croce #00, svita le sei viti a croce Phillips da 6 mm.

    • Usa lo spudger per fare leva nello spazio tra la copertura posteriore e il corpo bianco per rimuovere la copertura.

  2. Usando un cacciavite a croce Phillips #00, svita le due viti da 3 mm posizionate vicino al bordo superiore della calcolatrice.
    • Usando un cacciavite a croce Phillips #00, svita le due viti da 3 mm posizionate vicino al bordo superiore della calcolatrice.

    • Solleva la copertura in metallo della batteria e mettila da parte.

  3. Usa lo spudger per sollevare la batteria dal suo supporto nero.
    • Usa lo spudger per sollevare la batteria dal suo supporto nero.

    • Inserisci la nuova batteria CR2032. Non inserire mai una batteria diversa.

    • Rimonta seguendo i passi 2 e 1 al contrario.

Conclusione

en it

100%

Inizia a tradurre ›

Nancy Ruiz

Membro da: 22/09/2015

225 Reputazione

1 Guida realizzata

Team

Cal Poly, Team 11-2, Forte Fall 2015 Membro di Cal Poly, Team 11-2, Forte Fall 2015

CPSU-FORTE-F15S11G2

4 Membri

7 Guide realizzate

Hi, I followed your steps but my battery cover is not in the location that your photo indicates and the cover screws are not visible. There seems to be something covering them?

Why would my battery be situated next to the round black thing and yours is located above it at the top? If the calculator is a TI-XS 30 Multiview why on earth would they vary the orientation of internal components?

(I have had this calculator since 2006 - 12 years - it died this morning and I am disconsolate. Please help me figure out how to take the battery cover off or convince me to dispose of it.) ….I hate throwing away a good machine, even if I need to buy a more up to date graphing machine.

Eric of Ann Arbor

eric@engeltutors.com

Eric Engel - Replica

Please note - My battery screws (the ones that were inside the calculator next to battery) were actually glued over. I had to push the old battery out with my screw driver and push it out manually. It worked though. Glad I didn’t have to toss it, one less thing going into the land-field.

castanedaky36 - Replica

Wait a minute. Why does this calculator need a battery if it has a solar cell. It must be a fake solar cell to deceive.

Julio Lizzo - Replica

It charges the CR2032.

You can shine a light on the panel and remove the battery and the calculator will still work.

Steve Benitah -

It should be mentioned that you should insert a rechargable ML2032 instead of a common non-rechargable CR2032, since the solar panel will recharge the battery and standard CR2032 batteries are non-rechargable.

limsupsinx - Replica

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 24

Ultimi 7 Giorni: 166

Ultimi 30 Giorni: 1,094

Tutti i Tempi: 39,153