Introduzione

L'aggiornamento della memoria RAM nel Mac mini versione metà 2010 è un'operazione semplice che non richiede attrezzi.

Posizionare i pollici negli incavi tagliati nel coperchio inferiore.
  • Posizionare i pollici negli incavi tagliati nel coperchio inferiore.

Aggiungi Commento

Inclinare il Mac mini abbastanza da sganciare il coperchio inferiore dal case esterno.

  • Rimuovere coperchio inferiore e conservarlo altrove.

Aggiungi Commento

  • Sganciare le linguette sui lati del chip di memoria RAM, premendole contemporaneamente in senso opposto alla RAM.

  • Queste linguette bloccano il chip in posizione. Sganciandole, il chip "salterà" fuori.

  • Dopo aver sganciato il chip di memoria RAM, estrarlo dal relativo connettore.

  • Ripetere la procedura in presenza di un secondo chip di memoria RAM.

A spudger makes this job much easier and less stressful with the second (lower) RAM stick.

Mike Haines - Replica

Conclusione

66%

Inizia a tradurre ›

Do the RAM chips have to be paired, or could I replace a one gig bar with a 4 gig bar?

Thanks for any hints!

Hansen - Replica

They don't need to be paired, although that is the optimum. Just remember, it is best to make sure they are the same speed, or the Mac will just operate both RAMs at the speed of the slowest stick. For example, if you have 2x 1GB PC8500 sticks in there, and you replace one of them with a 4GB PC10600 stick (fastest speed this Mac Mini will run) you will get a benefit form the extra memory, but not the full speed upgrade as both RAMs will operate at the speed of the 8500 stick. Does that make sense? So replacing both with 2x 2GB PC10600 will give you better performance.

Mike Haines -

This Mac Mini will run PC10600 RAM sticks, although I believe only 4GB per slot.

Mike Haines -

This Mac can run 16GB of RAM, mine does. Just FYI.

Greg Martin - Replica

my mac mini starts making a tone every 5 sec. and do not boot up

Rune Heesch - Replica

@Greg: Do you have any indication that your Mini actually uses 16MB? I’ve put 4MB in a Mini 2,1 well aware of that it only utilizes 3 of those but it still reports 4MB on “About”…

aduckinthecrowd - Replica

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 12

Ultimi 7 Giorni: 59

Ultimi 30 Giorni: 225

Tutti i Tempi: 57,759