Inglese
Olandese

Demontage van de MacBook Pro 15" met Retina-scherm mid 2012

Informazioni Guida

= Fatto = Incompleto

    Descrivi la parte specifica o il componente di questo device sul quale stai lavorando. Es: Batteria

    Crea un titolo.

    Questo breve riepilogo verrà visualizzato solo nei risultati di ricerca.

    Comunica informazioni di base prima che il lettore si immerga nella guida.

    Passi Guida

    Passo 1

    Mac-fanaten hoeven niet langer te wachten om te zien wat er zich aan de binnenkant van de nieuwe MacBook Pro bevindt.

    Passo 2

    Een snelle inspectie van de zijkant van de MacBook Pro met Retina-scherm onthult al heel wat upgrades:

    Passo 3

    Het ontwerp van de nieuwe schermmodule heeft geen ruimte overgelaten voor het gewoonlijk aanwezige "MacBook Pro"-logo op de smalle omlijning.

    Passo 4

    Hoe ziet een Apple-logo of Finder-icoontje dat uit 220 pixels per inch bestaat eruit van dichtbij?

    Passo 5

    Helaas is deze MacBook Pro, ten opzichte van die van vorige generaties, uitgerust en beveiligd met Apple's propriëtaire pentalobe-schroeven. Gelukkig houden we hier wel van een uitdaging.

    Passo 6

    Zie hier de binnenkant van de MacBook Pro in volle glorie! Als je van details houdt, kun je hier de gigantische versie aanschouwen!

    Passo 7

    De nieuwe batterij huist een stevig vermogen: 95 Wh bij een voltage van 10.95 V (ten opzichte van de 77.5 Wh van vorig jaar).

    Passo 8

    Het is altijd een goed idee om je batterij los te koppelen als je besluit je gadgets leeg te halen.

    Passo 9

    Geweldig nieuws. De batterij is niet langer in de laptop vastgeschroefd.

    Passo 10

    Passo 11

    Op het eerste gezicht lijkt de AirPort-kaart in de MacBook Pro heel erg op degene die we uit de MacBook Air uit mid 2012 trokken.

    Passo 12

    Een beugeltje, wat antennekabels, een aantal schroefjes en eindelijk bereiken we de crème de la crème: de ventilator met asymmetrische bladen.

    Passo 13

    Het volgende slachtoffer is het I/O-bord die een van de twee USB 3.0 poorten en de SD-kaartlezer huist.

    Passo 14

    Het volgende onderdeel dat eruit komt is de processor en het GPU koellichaam plus de lucht in- en uitlaatmodule.

    Passo 15

    De grote spelers op de voorkant van het logic board zijn onder andere:

    Passo 16

    Trouwens: we maken ook software zodat mensen dingen makkelijker kunnen leren. Dozuki maakt het makkelijker om toffe en handige doe-het-zelf-handleidingen te maken.

    Passo 17

    De achterkant van het logic board onthult het volgende:

    Passo 18

    De hoofdtelefoonjack wordt vrij stevig op z'n plek gehouden en is knus ingebouwd, maar ook dat zal ons niet stoppen.

    Passo 19

    ...en als je het over de duivel hebt, komen de speakers eruit!

    Passo 20

    Een aantal kabels en stevige schermscharnierschroeven houden de schermmodule op z'n plek. Maar niet voor lang meer...

    Passo 21

    Iemand wilde echt en absoluut niet dat de batterij van de MacBook Pro uit de bovenste behuizing zou worden gehaald.

    Passo 22

    De MacBook Pro met Retina-scherm 15" uit mid 2012 krijgt een repareerbaarheidsscore van 1 uit 10 (10 is het gemakkelijkst te repareren).