Aggiusta la tua roba

Diritto alla Riparazione

Componenti & Strumenti

Inglese
Italiano

Traduzione in corso passo 2

Passo 2
Adjust the sewing machine to a stitch-width of two or three.
  • Adjust the sewing machine to a stitch-width of two or three.

  • Stitch-width controls the sideways distance of the stitch, so if you feel you need a little more width, three is acceptable.

  • Every sewing machine is different, so refer to your sewing machine manual to find the stitch width adjustment on your machine.

  • Be sure your sewing machine is fitted with a wide-mouthed pressor foot, as opposed to one with a small round hole. When the sewing machine does a satin stitch, it will bump into the the pressor foot and break if there is not a wide enough opening.

Impostare la larghezza del punto sul valore due o tre

La larghezza del punto determina l'ampiezza del punto, quindi se si ritiene che sia meglio un punto un po’ più ampio, selezionare il valore tre.

Dato che ogni macchina da cucire è diversa dalle altre, per capire come impostare la larghezza del punto si consiglia di consultare il manuale d'uso.

Assicurarsi che la macchina da cucire sia dotata di piedino con apertura ampia, piuttosto del tipo con apertura piccola e rotonda. Infatti, quando la macchina da cucire esegue un punto piatto, se il piedino non è largo abbastanza l'ago rischia di urtarlo e di rompersi.