Introduzione

Segui questa guida per sostituire la ventola della PlayStation 4.

Scollega il cavo dell'alimentazione prima di iniziare con la riparazione.

  1. Prima di iniziare, assicurati che la PS4 non sia collegata alla corrente. Afferra la PS4 con entrambe le mani seguendo la fessura nella copertura superiore. Spingi la parte della copertura superiore con la finitura lucida con i tuoi pollici finchè non scatta verso l'esterno.
    • Prima di iniziare, assicurati che la PS4 non sia collegata alla corrente.

    • Afferra la PS4 con entrambe le mani seguendo la fessura nella copertura superiore.

    • Spingi la parte della copertura superiore con la finitura lucida con i tuoi pollici finchè non scatta verso l'esterno.

    • Alza la copertura lucida per rimuoverla dalla PS4.

    I have a CUH-1102A version of this PS4.

    Would this teardown work for it?

    Cary B - Replica

  2. Usa un cacciavite a croce Phillips per rimuovere la vite da 6,5 ​​mm che fissa la staffa del disco rigido al case. Usa un cacciavite a croce Phillips per rimuovere la vite da 6,5 ​​mm che fissa la staffa del disco rigido al case.
    • Usa un cacciavite a croce Phillips per rimuovere la vite da 6,5 ​​mm che fissa la staffa del disco rigido al case.

  3. Estrai la staffa del disco rigido dal contenitore. Fai attenzione a non far cadere il disco rigido. I componenti interni sono fragili e possono essere danneggiati da urti violenti. Fai attenzione a non far cadere il disco rigido. I componenti interni sono fragili e possono essere danneggiati da urti violenti.
    • Estrai la staffa del disco rigido dal contenitore.

    • Fai attenzione a non far cadere il disco rigido. I componenti interni sono fragili e possono essere danneggiati da urti violenti.

    Can these take an SSD?

    Cary B - Replica

  4. Rovescia la PS4 disponendola con il retro rivolto verso di te.
    • Rovescia la PS4 disponendola con il retro rivolto verso di te.

  5. Usa le pinzette per rimuovere i due adesivi al centro del retro della PS4 per esporre due viti della scocca. Usa le pinzette per rimuovere i due adesivi al centro del retro della PS4 per esporre due viti della scocca. Usa le pinzette per rimuovere i due adesivi al centro del retro della PS4 per esporre due viti della scocca.
    • Usa le pinzette per rimuovere i due adesivi al centro del retro della PS4 per esporre due viti della scocca.

  6. Usa delle pinzette per rimuovere con delicatezza le cover delle viti che trovi in ciascuno dei due angoli, esponendo altre due viti. Usa delle pinzette per rimuovere con delicatezza le cover delle viti che trovi in ciascuno dei due angoli, esponendo altre due viti.
    • Usa delle pinzette per rimuovere con delicatezza le cover delle viti che trovi in ciascuno dei due angoli, esponendo altre due viti.

    What If my PS4 doesn't have the two screws on the side

    Michael Jimenez - Replica

    I should imagine that plastic cover will come off?

    How did you go?

    Cary B -

  7. Rimuovi le 4 viti Torx Security da 7.2mm dal retro della PS4. Rimuovi le 4 viti Torx Security da 7.2mm dal retro della PS4.
    • Rimuovi le 4 viti Torx Security da 7.2mm dal retro della PS4.

    I only have two screws, those in the middle of the console.

    Oscar Martinez - Replica

    Have you removed the plastic covers mentioned in the previous step? That will expose the other two screws.

    Sam Omiotek -

    same, here. there are only the middle screws, no covers or screws on the sides. and it sits pretty tight

    Johannes Müller - Replica

    turns out 12XX models are different. Look at this for reference: https://www.youtube.com/watch?v=Hpr0z0ve...

    Johannes Müller - Replica

  8. Solleva la scocca inferiore con le mani e rimuovila. La scocca inferiore è bloccata in posizione da clip di plastica. Può rivelarsi necessario applicare una forza apprezzabile per rimuoverla.
    • Solleva la scocca inferiore con le mani e rimuovila.

    • La scocca inferiore è bloccata in posizione da clip di plastica. Può rivelarsi necessario applicare una forza apprezzabile per rimuoverla.

  9. Usa ldele pinzette per estrarre, sollevandolo, il cavo dell'alimentatore e disconnettere l'alimentatore dalla scheda madre. Usa ldele pinzette per estrarre, sollevandolo, il cavo dell'alimentatore e disconnettere l'alimentatore dalla scheda madre.
    • Usa ldele pinzette per estrarre, sollevandolo, il cavo dell'alimentatore e disconnettere l'alimentatore dalla scheda madre.

    This part looks dangerous. There should be a flag/warning not to destroy that cable yes?

    Shawn - Replica

    I second Shawn's comment. That cable seems to be very fragile, and one of the wires snapped on mine while removing the cable. It wouldn't have bothered me so much, if it wasn't a pain to find a replacement for it.

    Matt Gaia - Replica

    The tweezers used here, do not cut it. Not enough grip.

    I had to use a set of needle nose pliers to remove this.

    Cary B - Replica

  10. Rimuovi le tre viti Torx security da 9,7 mm. Rimuovi le due viti a croce Phillips da 41 mm e le staffe.
    • Rimuovi le tre viti Torx security da 9,7 mm.

    • Rimuovi le due viti a croce Phillips da 41 mm e le staffe.

  11. Solleva l'alimentatore e rimuovilo dalla PS4. L'alimentatore è tenuto ben fermo da delle sporgenze sul lato sinistro. Potrebbero essere necessari diversi tentativi per rimuoverlo del tutto. Durante il riassemblaggio, assicurati che le sporgenze siano allineate, poi premi l'alimentatore fino a rimetterlo al suo posto.
    • Solleva l'alimentatore e rimuovilo dalla PS4.

    • L'alimentatore è tenuto ben fermo da delle sporgenze sul lato sinistro. Potrebbero essere necessari diversi tentativi per rimuoverlo del tutto.

    • Durante il riassemblaggio, assicurati che le sporgenze siano allineate, poi premi l'alimentatore fino a rimetterlo al suo posto.

    How do you remove the battery wires? I’ve personally been wiggling it to no effect, is there a certain way i have to pull it out, and should i pull it out of the power supply or the console?

    Tubby - Replica

  12. Usa la punta di uno spudger per disconnettere il cavo dell'antenna dalla scheda madre. Usa la punta di uno spudger per disconnettere il cavo dell'antenna dalla scheda madre.
    • Usa la punta di uno spudger per disconnettere il cavo dell'antenna dalla scheda madre.

    dumb question but I’m very new to this. when reconnecting the wifi antenna, does it just click back on? I'm hesitant to try this procedure if I need to solder anything since I have zero experience.

    cliodhna - Replica

    Yup! Hold it in place and press straight down on top of it with your finger or a spudger. If you have any other cable/connector questions see this guide.

    Sam Omiotek -

  13. Afferra il cavo dell'antenna con le pinzette o le dita e spostalo fuori dalle guide dei cavi. Afferra il cavo dell'antenna con le pinzette o le dita e spostalo fuori dalle guide dei cavi. Afferra il cavo dell'antenna con le pinzette o le dita e spostalo fuori dalle guide dei cavi.
    • Afferra il cavo dell'antenna con le pinzette o le dita e spostalo fuori dalle guide dei cavi.

  14. Usa le pinzette o le dita per sfilare il cavo dell'antenna da sotto il cavo del drive ottico. Usa le pinzette o le dita per sfilare il cavo dell'antenna da sotto il cavo del drive ottico. Usa le pinzette o le dita per sfilare il cavo dell'antenna da sotto il cavo del drive ottico.
    • Usa le pinzette o le dita per sfilare il cavo dell'antenna da sotto il cavo del drive ottico.

  15. Rimuovi la vite Torx security da 9,7 mm che tiene ferma l'antenna. Rimuovi la vite Torx security da 9,7 mm che tiene ferma l'antenna.
    • Rimuovi la vite Torx security da 9,7 mm che tiene ferma l'antenna.

    This does not work on the newer 12 series

    raseemhassan123 - Replica

  16. Rimuovi l'antenna Wi-Fi. Rimuovi l'antenna Wi-Fi.
    • Rimuovi l'antenna Wi-Fi.

  17. Con un'unghia premi sulla leva di rilascio del cavo a nastro in cima al lettore ottico. Usa le dita o le pinzette per disconnettere il cavo a nastro, tirando la linguetta nera. Non devi premere la leva di rilascio quando reinserisci il cavo. Un click segnala la corretta riconnessione del cavo.
    • Con un'unghia premi sulla leva di rilascio del cavo a nastro in cima al lettore ottico.

    • Usa le dita o le pinzette per disconnettere il cavo a nastro, tirando la linguetta nera.

    • Non devi premere la leva di rilascio quando reinserisci il cavo. Un click segnala la corretta riconnessione del cavo.

    Please note that the younger generations of PS4 have a different setup of connectors to the driver, its sometimes 3 of these as presented but with different sizes and no pad to press down. However, dont be alarmed, just use the pair of tweezers and gently pull them off the connectors of the motherboard. Grab on tight on the blue area of the ribbon cable and pull gently! They tend to sit tight so take some time and patience on this.

    Mathias Kopp - Replica

  18. Usa le unghie per tenere premuta la leva di rilascio del cavo a nastro connesso alla scheda madre. Usa le dita o le pinzette per disconnettere il cavo a nastro tirando la linguetta nera. Metti da parte il cavo a nastro per il riassemblaggio.
    • Usa le unghie per tenere premuta la leva di rilascio del cavo a nastro connesso alla scheda madre.

    • Usa le dita o le pinzette per disconnettere il cavo a nastro tirando la linguetta nera.

    • Metti da parte il cavo a nastro per il riassemblaggio.

  19. Usa le dita o le pinzette per disconnettere il cavo del lettore ottico dalla scheda madre. Usa le dita o le pinzette per disconnettere il cavo del lettore ottico dalla scheda madre.
    • Usa le dita o le pinzette per disconnettere il cavo del lettore ottico dalla scheda madre.

  20. Usa le dita o le pinzette per rimuovere il cavo del lettore ottico dalle guide che lo tengono fermo. Usa le dita o le pinzette per rimuovere il cavo del lettore ottico dalle guide che lo tengono fermo. Usa le dita o le pinzette per rimuovere il cavo del lettore ottico dalle guide che lo tengono fermo.
    • Usa le dita o le pinzette per rimuovere il cavo del lettore ottico dalle guide che lo tengono fermo.

  21. Rimuovi le quattro viti che tengono fermo il lettore ottico. Tre viti Torx da 9,7 mm
    • Rimuovi le quattro viti che tengono fermo il lettore ottico.

    • Tre viti Torx da 9,7 mm

    • Una vite a croce Phillips da 6,2 mm

  22. Solleva il lettore ottico fino a rimuoverlo dalla PS4. Solleva il lettore ottico fino a rimuoverlo dalla PS4.
    • Solleva il lettore ottico fino a rimuoverlo dalla PS4.

  23. Rimuovi le due viti Torx da 9,7 mm che tengono ferma la scocca superiore. Rimuovi le due viti Torx da 9,7 mm che tengono ferma la scocca superiore.
    • Rimuovi le due viti Torx da 9,7 mm che tengono ferma la scocca superiore.

  24. Solleva la scocca superiore e sfilala spingendola indietro per rimuoverla dalla PS4. La scocca superiore è fissata da delle clip di plastica sul lato frontale. Per separare la scocca dalle clip è necessaria una certa forza . La scocca superiore è fissata da delle clip di plastica sul lato frontale. Per separare la scocca dalle clip è necessaria una certa forza .
    • Solleva la scocca superiore e sfilala spingendola indietro per rimuoverla dalla PS4.

    • La scocca superiore è fissata da delle clip di plastica sul lato frontale. Per separare la scocca dalle clip è necessaria una certa forza .

    “Significant force” is a bit of an understatement. It’s like it’s superglued together..

    Wouter Rietberg - Replica

    You absolutely should not need a lot of force for this. In the picture above, press upward using the left thumb from under the outer lip of the cover. You may need to pull it slightly toward you as well. Once that half is lifted, the right-hand side is still firmly attached. Keeping the left-hand side of the top separated, flip the unit over. Along the right-hand side, press the outside lip with your thumb about 2 thumb-widths down from the corner. There is a tab here and once released, the cover comes off easily and off in the back. Otherwise, you’ll be placing stress vertically (and rotationally) on the first tab on the side.

    Donovan Ray - Replica

    I appreciate this feedback – thank you. This sounds like a safer method. I’ll test it on our guide unit and update the procedure.

    Sam Omiotek -

    THIS SET OF INSTRUCTIONS FROM YOU, IS ABSOLUTELY SENSATIONAL.

    I got this cover off quite easily. Still some resistance, but I didn't need this significant force at all.

    THANK YOU!!

    :)

    Cary B -

    There is a piece of plastic underneath the casing here. The PS4 I worked on got so hot on the inside that part of the plastic started to melt and warped some inside the metal plate underneath. This made it tricky to open the case, but by using spacers I managed to get it off.

    Kerstin - Replica

  25. Rimuovi le dodici viti Torx da 9,7 mm che tengono ferma la schermatura EMI superiore. Rimuovi le dodici viti Torx da 9,7 mm che tengono ferma la schermatura EMI superiore.
    • Rimuovi le dodici viti Torx da 9,7 mm che tengono ferma la schermatura EMI superiore.

    In my PS4, there is a small black Philips screw behind where the power lead connects to the motherboard. That screw connects the EMI shield to the inner metal where the power supply sits.

    Wouter Rietberg - Replica

    I had exactly the same thing, and mine is a fairly old model of PS4. Confused me for a moment until I spotted it.

    Tom G -

    Can confirm this.

    This screw was on mine. To anyone reading this, flip the PS4 over and look where the pain in the ass power supply connector is.

    Black screw right there.

    If you have that screw of course. :)

    Cary B -

  26. Questo passaggio ti mostrerà come rimuovere la piastra di pressione. Rimuovi le due viti a croce Phillips da 15,6 mm. Svita gradualmente le due viti facendo mezzo giro alla volta per ognuna.
    • Questo passaggio ti mostrerà come rimuovere la piastra di pressione.

    • Rimuovi le due viti a croce Phillips da 15,6 mm.

    • Svita gradualmente le due viti facendo mezzo giro alla volta per ognuna.

    • Alternati tra le due viti per mantenere una pressione costante sulla piastra.

    • Non svitare completamente una vite alla volta lasciando avvitata l'altra perché potresti danneggiare il processore.

    why does my PS4 have some metal thing attaching the plate to the metal beneath it?

    Beetroot - Replica

    My PS4 also has 2 metal rings around each screw hole and 4 metal pieces 2 on each side closing in the same shape as the pressure plate as you take the pressure plate off?

    Geoff King - Replica

  27. Rimuovi la piastra di pressione.
    • Rimuovi la piastra di pressione.

  28. Rimuovi la schermatura EMI superiore. Rimuovi la schermatura EMI superiore.
    • Rimuovi la schermatura EMI superiore.

    This is the 2nd PS4 I have disassembled and on both units I have found there is a black Phillips screw securing the upper EMI shield. This should be mentioned in the teardown as the EMI shield cannot be removed completely without first removing this screw and you risk damaging the EMI shield in the process . To locate the screw turn the unit over and you will see a small black Phillips screw located near the power supply prongs. There will be a set of arrows pointing to the screw. Once you remove this screw then you can fully release the upper EMI shield.

    Geoff King - Replica

    Ditto. This is my first time disassembling a PS4. EMI shield didn’t lift off easily on one corner. Noticed the black Phillips screw holding it in place. I scrolled up in the tutorial to see if I missed it. Easy enough.

    Kwan Park Tom - Replica

  29. Inserisci l'estremità piatta di uno spudger tra il cavo della ventola e la scheda madre. Torci lo spudger per sollevare il connettore e disconnetterlo dalla scheda madre.
    • Inserisci l'estremità piatta di uno spudger tra il cavo della ventola e la scheda madre.

    • Torci lo spudger per sollevare il connettore e disconnetterlo dalla scheda madre.

  30. Afferra il bordo della scheda madre dalla parte frontale della PS4. Solleva la scheda madre fino a che le porte USB siano libere dalla scocca.
    • Afferra il bordo della scheda madre dalla parte frontale della PS4.

    • Solleva la scheda madre fino a che le porte USB siano libere dalla scocca.

  31. Solleva la scheda madre fino a farla uscire dalla PS4. Applica uno strato di pasta termica al processore prima di installare la scheda madre seguendo questa guida. La mancata applicazione della pasta termica causerà surriscaldamento e danni alla PS4.
    • Solleva la scheda madre fino a farla uscire dalla PS4.

    • Applica uno strato di pasta termica al processore prima di installare la scheda madre seguendo questa guida.

    • La mancata applicazione della pasta termica causerà surriscaldamento e danni alla PS4.

    • Inserisci prima il lato I/O della scheda madre, poi inserisci l'altro lato abbassandolo.

  32. Rimuovi le tre viti a croce Phillips da 6,2 mm dalla schermatura EMI inferiore. Rimuovi le tre viti a croce Phillips da 6,2 mm dalla schermatura EMI inferiore.
    • Rimuovi le tre viti a croce Phillips da 6,2 mm dalla schermatura EMI inferiore.

  33. Solleva e rimuovi la schermatura EMI e il dissipatore dalla PS4. Solleva e rimuovi la schermatura EMI e il dissipatore dalla PS4.
    • Solleva e rimuovi la schermatura EMI e il dissipatore dalla PS4.

  34. Rimuovi le due viti Phillips da 6,2 mm dalla ventola. Rimuovi le due viti Phillips da 6,2 mm dalla ventola.
    • Rimuovi le due viti Phillips da 6,2 mm dalla ventola.

    The screw located to the far left in the picture above is in a different place in my PS4. In mine it is located in the hole at the very top right hand corner of the fan right next the the black plastic post that secures it in place. The other screw is located in the same position as shown above.

    Geoff King - Replica

    Agree. Screw on top left is wrong. That screw is for EMI plate. The right screw is top right.

    Munir Ib - Replica

    Hi Munir, thanks for pointing this out, are you doing this repair on a PS4 Pro or PS4 Slim?

    Sam Omiotek -

  35. Solleva la ventola dalla scocca PS4. Solleva la ventola dalla scocca PS4.
    • Solleva la ventola dalla scocca PS4.

    When installing the new fan, the holes may be slightly out-of-spec. If the fan is not completely seated, I suggest making a minor adjustment to the hole that is off with a Dremel bit. (the ball-like one worked for me). Tried to use a regular drill bit and power drill but couldn’t cut it. Dremel bit had it expanded perfectly in seconds. In my case, the errant hole was the one that fits into a plastic post, closest to the corner and at the bottom of the picture above.

    Donovan Ray - Replica

  36. Usa un paio di pinzette per rimuovere con delicatezza l'imbottitura in schiuma dalla ventola. Installa la striscia di imbottitura in schiuma sulla nuova ventola nella stessa posizione. Installa la striscia di imbottitura in schiuma sulla nuova ventola nella stessa posizione.
    • Usa un paio di pinzette per rimuovere con delicatezza l'imbottitura in schiuma dalla ventola.

    • Installa la striscia di imbottitura in schiuma sulla nuova ventola nella stessa posizione.

    what happen if i don’t get all of them on there correctly?

    cutyoffapercy - Replica

    what happen if i don’t get all of them on there right?

    cutyoffapercy - Replica

    The padding strip was too degraded to remove intact. Instead, I purchased a rectangular felt strip from the hardware store. I inked the existing pad and used it as a “stamp” on the peel-away part of the felt pad and cut with scissors. Placed new curved strip onto new fan and trimmed height with X-acto blade.

    Donovan Ray - Replica

  37. Rimuovi i pezzi di imbottitura dalla ventola. Usa un asciugacapelli o una pistola termica per ammorbidire l'adesivo se necessario. Installa i pezzi di imbottitura sulla ventola nuova nelle stesse posizioni, usando l'adesivo rimasto sulla vecchia ventola come riferimento.
    • Rimuovi i pezzi di imbottitura dalla ventola.

    • Usa un asciugacapelli o una pistola termica per ammorbidire l'adesivo se necessario.

    • Installa i pezzi di imbottitura sulla ventola nuova nelle stesse posizioni, usando l'adesivo rimasto sulla vecchia ventola come riferimento.

    My original fan did not have any pads to transfer. Used foam weather stripping instead.

    Donovan Ray - Replica

  38. Rimuovi la striscia adesiva che tiene fermo il cavo della ventola. Piazza la striscia di adesivo sulla ventola nuova, fermando il cavo nella stessa posizione. Piazza la striscia di adesivo sulla ventola nuova, fermando il cavo nella stessa posizione.
    • Rimuovi la striscia adesiva che tiene fermo il cavo della ventola.

    • Piazza la striscia di adesivo sulla ventola nuova, fermando il cavo nella stessa posizione.

Conclusione

Per riassemblare la PlayStation 4, segui i passi indicati al contrario.

Confronta la parte nuova con la parte da sostituire, potresti dover trasferire alcuni componenti o rimuovere protezioni adesive dalla parte nuova prima di installarla.

en it

100%

Inizia a tradurre ›

Sam Omiotek

Membro da: 25/02/2019

42.425 Reputazione

251 Guide realizzate

Team

iFixit Membro di iFixit

Community

142 Membri

16.794 Guide realizzate

35 Commenti

Great guide, but where to buy a fan for the ps4?!

frankeinarhaugen - Replica

Look one ebay, that's where my store gets the majority of out parts from. considering we fix computers.

jonathon saygidia -

Will this guide work with the CUH-1200 model?

Jose Alvizo - Replica

excellent camarade !

Beaux travail !

Attention au principe de peter... Niveaux d'incom.......

je déconne !

P.S. Ne pas se ronger les ongles ca evite les pinces a épiler !

je déconne pas !

Inversement ce pas très esthétique...

Change rien !

Dall - Replica

My PS4 has been overheating so I decided to take it apart and clean it. I cleaned it well but it still over heats the fan will try to start up but cuts back off plz help

Tristen hudson - Replica

Replace the fan ... Yours works intermittently that probably means ut has a bad bearing.

chrisforfacebook1987 -

Does the Model work for the CUH-1116A ????

ITS HD - Replica

Does the fan recommended work for the Model CUH-1116A if not do you know where you can recommend me to get one that's compatiable for it thank you.

ITS HD - Replica

Well, after replacing the fan, triple checking every thing and plugging it back in…. I got nothing. No power at all.

took it all apart three times to make sure all cables, connections and touch sensors were making contact. Still nothing.

With the bad fan in it at least still powered on befor this.

Many help appreciated !

TomJ - Replica

Did you find a solution

tchageman -

Did you find a solution? I’m currently having the same issue!

ketaamarie17 -

This was a great guide! I successfully completed the repair today. Thanks for the comprehensive steps and accompanying photos.

Dylan - Replica

Thank you very much for this repair instructions. I do have one question. At the top of metal plate of the fan are none of the four (I guess) cooling pads shown on the pictures. With which material can I replace them (thickness?)? Thank you in advance.

Marinho - Replica

My power button doesn’t work, but the eject works and the console seems to be running fine when I turn it on with my controller. Any ideas on what I did wrong?

Megan - Replica

I followed the guide with no issues, but when I hooked my ps4 up again and pressed the power button, the console beeped, I got the blue light, but then it turned off. No fan, no screen, nothing.

The power button works, and there is power - otherwise I wouldn’t get a beep.

So I took it apart and reinstalled the old noisy fan. When I put it back together, same result.

Anyone have any ideas what the problem could be?

Derek - Replica

Nice man. Very very so good your guide.

leo.woiciechoski - Replica

Did this repair, fan is better but now my PS4 cuh-1116a won’t read any game discs?! It did beforehand but I did notice there is a bracket on the top of my optical drive? Is it in the wrong way? Could a wire being loose cause this and if so which one? Any help is appreciated thanks.

Charis Smith - Replica

After I replaced the fan and thermal paste and reassembled my ps4, I have NO POWER at all. I have disassembled and reassembled countless times to make sure I didn’t miss something. All wires are correctly placed. Someone please help!

ketaamarie17 - Replica

https://www.easeus.com/resource/how-to-f...

There is also a risk of frying components with static electricity if your were touching all over the motherboard.

Tom Riddle -

Cleaned out the dust and when I put it back together everything worked perfectly, and the stock fan is now silent.

Tom Riddle - Replica

my playstation is now booting in Safe Mode… please help!

Joe Aguirre - Replica

My fan circuit was damaged so i try to power the fan by an external 12V 1.5 amp power supply (your typical adapter 230v-12v)

However when i connect brown wire with +12v and the black one with Minus- , it spins for a couple seconds then stops.

Repeatedly does the same .

So my question is, where is the grey wire for and where do i connect it? Is it a speed regulator? Can i add the grey wire with the plus or the minus?

F.p. - Replica

Great guide. Used it to replace the fan on my PS4 launch edition.

Hernan Trujillo - Replica

I followed this guide step by step, things were going smoothly… after several hours I reach the finish line, I plug it all in get it hooked up, ready to play ,,, bam smoke and sparks come out the back and now its toast. .

jlc1167 - Replica

My PS4 layout does not look like this in step 1? My model is CUH-1215A

Rick Sanchez - Replica

Ps4 turns on but when I load a game the red line appears and it shuts off.

Jarrett Conrey - Replica

Sam rules!!!

Katie Pena - Replica

I replaced the thermal paste and now it's working great. No more overheating red light. Silent as a fish running full throttle. Thank you so much for making this for us!

Jarrett Conrey - Replica

Thank you! Worked like a charm. The worst part was that it died right before the weekend so I had to wait longer to get the new fan. It was actually a pretty fun repair.

Andy Conklin - Replica

why so much things just to get to the fan?

BrysonDowning998697 - Replica

It is because the EMI shield has to be removed to access the fan screws, unfortunately.

Sam Omiotek -

Thank you. Great guide. I used it to disassemble my PS4 to clean it. Works great!

Benedick Miller - Replica

İnanılmaz güzel bir rehber. PS4’ün sesinden eser kalmadı. Teşekkürler…

An amazing guide. Fan noise completely gone. Thanks…

Onur Gülce - Replica

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 175

Ultimi 7 Giorni: 1,105

Ultimi 30 Giorni: 5,103

Tutti i Tempi: 408,286