Aggiusta la tua roba

Diritto alla Riparazione

Componenti & Strumenti

Introduzione

Schermo rotto? Il touchscreen non risponde? Dipslay OLED difettoso? Usa questa guida per far funzionare di nuovo il tuo iPhone X con un nuovo schermo OLED e un digitalizzatore.

Provare un nuovo schermo potrebbe aiutare in caso il tuo iPhone X sembri non accendersi.

Nota: il gruppo altoparlante voce + gruppo sensori attaccato al retro del display è accoppiato in fabbrica al tuo esemplare di iPhone, quindi devi in ogni caso trasferirlo dal tuo vecchio display a quello nuovo quando sostituisci lo schermo. Comprende l'illuminatore flood, parte integrante del Face ID, il sistema biometrico di sicurezza per l'accesso. Se danneggiato o sostituito, il Face ID smetterà di funzionare, quindi presta una particolare attenzione a non danneggiare nessuna di queste parti nel corso della procedura. In caso di danneggiamento, solo Apple può recuperare le funzionalità Face ID.

Nota: se la luminosità automatica del tuo iPhone non funziona correttamente in seguito alla riparazione, accertati che il tuo iPhone sia aggiornato a iOS 12. La funzionalità True Tone resta disabilitata dopo la sostituzione lo schermo, anche utilizzando uno schermo Apple originale.

Panoramica Video

  1. Prima di iniziare, scarica la batteria del tuo iPhone sotto il 25%. Una batteria agli ioni di litio carica può prendere fuoco e/o esplodere se viene perforata accidentalmente.
    • Prima di iniziare, scarica la batteria del tuo iPhone sotto il 25%. Una batteria agli ioni di litio carica può prendere fuoco e/o esplodere se viene perforata accidentalmente.

    • Spegni il tuo iPhone prima di iniziare a smontarlo.

    • Se le viti sono rotte o danneggiate, sostituisci le viti.

    • L'apertura del display dell'iPhone comprometterà le sue guarnizioni impermeabili. Procurati guarnizioni di ricambio prima di procedere al passo successivo oppure stai attento ad evitare di esporre il tuo telefono ai liquidi se non sostituisci le guarnizioni.

    There are 6.81mm long screws!

    Daniel - Replica

    One of the pentalobe screws is stripped :( - suggestions for how to get it out?

    cgtyoder - Replica

    same situation here

    kaunomarcius - Replica

  2. Se il tuo iPhone ha lo schermo in pezzi, applicando del nastro adesivo sulla superficie eviterai ulteriori rotture e la possibilità di farti male nel corso della riparazione. Disponi strisce sovrapposte di nastro da pacchi sul display dell'iPhone fino a ricoprire tutta la superficie. In questo modo impedirai la dispersione di schegge di vetro e assicurerai l'integrità strutturale del display quando lo forzerai per sollevarlo.
    • Se il tuo iPhone ha lo schermo in pezzi, applicando del nastro adesivo sulla superficie eviterai ulteriori rotture e la possibilità di farti male nel corso della riparazione.

    • Disponi strisce sovrapposte di nastro da pacchi sul display dell'iPhone fino a ricoprire tutta la superficie.

    • In questo modo impedirai la dispersione di schegge di vetro e assicurerai l'integrità strutturale del display quando lo forzerai per sollevarlo.

    • Indossa occhiali di sicurezza per proteggere gli occhi da schegge di vetro che potrebbero volare via nel corso della riparazione.

    • Se la rottura del vetro rende difficile far aderire una ventosa come indicato nei prossimi passi, prova a ripiegare un pezzo di nastro adesivo molto tenace (come il nastro americano) attorno a una maniglia e usalo al posto della ventosa per sollevare il display.

    How to detect my Iphone what screen it is, OLED or LCD?

    sabrihakulii - Replica

    General tip regarding heating necessary to remove adhesive:

    consider using a heated tip of a small screwdriver or metal spudger (not the one made of plastic, provided in kit), rather than to heat the device itself.

    Uri - Replica

    You then need to be careful about the temp of the tool which if hot enough can melt plastic components or harm them. Keeping the heat source (heat gun) far enough away from the object that you’ll eventually melt the glue but would be much harder to melt components. I try to keep 4” or 5” gap between the source & object

    Sandman619 -

  4. I due prossimi passi sono la dimostrazione d'uso dell'iSclack, un attrezzo comodo che raccomandiamo a chiunque effettui spesso riparazioni. Se non usi l'iSclack, salta questi due passi e continua con il metodo alternativo. Se il regolatore di profondità di plastica è attaccato alla parte centrale dell'iSclack, staccalo ora. Non serve sui telefoni più grandi come l'iPhone X.

    • Se il regolatore di profondità di plastica è attaccato alla parte centrale dell'iSclack, staccalo ora. Non serve sui telefoni più grandi come l'iPhone X.

    • Premi saldamente sulle ventose per farle attaccare bene.

    • Se il tuo display o il vetro posteriore è seriamente crepato, coprilo con uno strato di nastro trasparente affinché le ventose possano aderire. L'iSclack include due pezzi di nastro a tal fine.

  5. Tieni fermamente il tuo iPhone e chiudi il manico dell'iSclack per separare leggermente il display dal case posteriore del telefono. Non provare a separare interamente il display; basta una piccola fessura lungo il bordo. Inserisci un plettro di apertura nella fessura.

    • Inserisci un plettro di apertura nella fessura.

    • Salta i prossimi due passi.

  6. Se usi una sola ventosa, applicala sul bordo inferiore del telefono evitando la parte curva del vetro. Se il tuo display è gravemente danneggiato, coprilo con uno strato di nastro trasparente da pacchi affinché la ventosa possa aderire. Oppure usa un nastro molto tenace al posto della ventosa. Se entrambi i metodi falliscono, prendi della supercolla (cianoacrilica) per attaccare la ventosa al display danneggiato.

    • Se il tuo display è gravemente danneggiato, coprilo con uno strato di nastro trasparente da pacchi affinché la ventosa possa aderire. Oppure usa un nastro molto tenace al posto della ventosa. Se entrambi i metodi falliscono, prendi della supercolla (cianoacrilica) per attaccare la ventosa al display danneggiato.

    If you were using some form of screen protector, it may come off first as soon as you pull on the suction cup. Do not be alarmed. That is normal behavior.

    Alain-Daniel Wa-Baguma - Replica

  7. Tira la ventosa applicando una tensione forte e costante fino a creare una piccola fessura tra il pannello frontale e il case posteriore. Inserisci un plettro di apertura nella fessura. L'adesivo impermeabile che tiene in posizione il display è molto tenace. La creazione di questa fessura iniziale richiede l'applicazione di una forza piuttosto elevata. Se hai difficoltà nell'aprire una fessura, applica altro calore e muovi lo schermo su e giù per indebolire l'adesivo finché non riesci a infilare lo strumento di apertura.

    In addition to safety goggles, I would recommend you also wear good gloves to avoid getting cut with the glass as you try to pry it open.

    Alain-Daniel Wa-Baguma - Replica

  8. Fai scorrere il tuo attrezzo attorno all'angolo inferiore sinistro e lungo il bordo sinistro dell'iPhone per rompere l'adesivo che tiene in posizione il display. Non inserire il plettro troppo in profondità nell'iPhone. Potresti danneggiare i componenti interni. Non inserire il plettro troppo in profondità nell'iPhone. Potresti danneggiare i componenti interni.

  9. Inserisci nuovamente il tuo attrezzo nell'angolo inferiore destro dell'iPhone e fallo scorrere lungo il lato destro del telefono per separare l'adesivo. Non inserire il plettro troppo in profondità: potresti danneggiare i cavi del display presenti lungo questo lato dell'iPhone. Inseriscilo solo per alcuni millimetri, più o meno la larghezza della cornice del display. Non inserire il plettro troppo in profondità: potresti danneggiare i cavi del display presenti lungo questo lato dell'iPhone. Inseriscilo solo per alcuni millimetri, più o meno la larghezza della cornice del display.

  10. Il bordo superiore del display è fissato sia con la colla sia con delle clip. Fai scorrere il plettro sotto il bordo superiore del display, mentre muovi o scuoti delicatamente il display verso il basso, in direzione della porta Lightning. Se ci metterai troppa forza, le clip si romperanno. Lavora con cautela e pazienza.

    These are the best instructions I’ve ever read for anything.! Thank you!

    Peter Andrew - Replica

  11. Nintendo Switch Kits

    A quick fix to get back in the game

    Shop Switch Kits

    Nintendo Switch Kits

    A quick fix to get back in the game

    Shop Switch Kits

    My phone came apart in a different way and looks not right the little box at the top of the display as actually bolted to the top of the frame body I think something went really wrong when I opened it.

    Mike Kostersitz - Replica

    • Rimuovi cinque viti viti tri-wing Y000 che tengono in posizione la staffa del connettore della scheda logica, delle seguenti lunghezze:

    • Tre viti da 1,1 mm

    • Una vite da 3,1 mm

    • Una vite da 3,7 mm

    One thing I found helpful for replacing the screws was to use only the 000screwdriver tip, without the handle. This way, the tip isn’t magnetized and the screw doesn’t tend to ‘roll’ off the screwdriver tip (the screw has almost no mass, so the head (largest surface) is pulled around to the side of the screwdriver tip when magnetized).

    Rich May 23, 2020

    ungodly - Replica

  14. Rimuovi la staffa.
    • Rimuovi la staffa.

    • La staffa può opporre una lieve resistenza al distacco. Sollevala delicatamente ma in modo fermo per staccarla.

  16. Usa la punta di uno spudger o un'unghia per staccare il connettore del gruppo sensori del pannello frontale. Usa la punta di uno spudger o un'unghia per staccare il connettore del gruppo sensori del pannello frontale.
    • Usa la punta di uno spudger o un'unghia per staccare il connettore del gruppo sensori del pannello frontale.

  17. Usa la punta di uno spudger o un'unghia per staccare il connettore del cavo del pannello OLED. Per ricollegare connettori a pressione come questo, premi su un lato finché senti il clic di bloccaggio, poi ripeti l'operazione dall'altro lato. Non premere dal centro. Se il connettore è disallineato può piegarsi, danneggiandosi irreparabilmente.
    • Usa la punta di uno spudger o un'unghia per staccare il connettore del cavo del pannello OLED.

  18. Usa la punta di uno spudger per staccare il connettore del touch pad dal suo zoccolo. Lo spazio ristretto intorno a questo connettore rende la riconnessione più difficile. Prendi il tuo tempo per allinearlo bene, poi premi delicatamente con la punta del dito, prima da un lato e poi dall'altro. Devi sentire un clic quando si blocca in posizione.
    • Usa la punta di uno spudger per staccare il connettore del touch pad dal suo zoccolo.

    • Lo spazio ristretto intorno a questo connettore rende la riconnessione più difficile. Prendi il tuo tempo per allinearlo bene, poi premi delicatamente con la punta del dito, prima da un lato e poi dall'altro. Devi sentire un clic quando si blocca in posizione.

  19. Il cavo flessibile del gruppo sensori del pannello frontale è incollato ma con adesivo poco tenace. Solleva delicatamente il cavo finché non si stacca. Solleva delicatamente il cavo finché non si stacca.
    • Il cavo flessibile del gruppo sensori del pannello frontale è incollato ma con adesivo poco tenace.

    • Solleva delicatamente il cavo finché non si stacca.

    Do this sensor affect face id?

    bonglkv - Replica

    It is part of the face id part so yes. This is the ear piece too so if the ribbon tears there is a chance the ear piece will stop working as well.

    Stephen Patterson - Replica

    Be super careful handling this ribbon particularly. I did a battery install and, when I was done, I had a phone with a new battery and no Face ID. That’s a $300 Apple repair, and no 3rd party shop will touch it. I believe the ribbon lays vertically (i.e., perpendicular to the “floor” of the phone, against the side edge of the battery. During the re-install, I must have forced the ribbon into position after seating the connector, causing fatal flexing of the ribbon. (Don’t know this for sure, but I see another comment saying that this cable is part of Face ID.) Anyway, bottom line: BE CAREFUL REMOVING AND REINSTALLING THIS RIBBON!

    Jonathan Pines - Replica

  20. Rimuovi il gruppo display.
  21. Rimuovi la singola vite tri-wing Y000 da 1,2 mm sul retro del gruppo display, vicino alla porta della fotocamera a infrarossi.
    • Rimuovi la singola vite tri-wing Y000 da 1,2 mm sul retro del gruppo display, vicino alla porta della fotocamera a infrarossi.

    Not sure as of what to do now, I have stripped this screw.

    Kelvin - Replica

    It might be your driver tip that is no good. Try a new driver tip Y000

    carol - Replica

    when I opened my iPhone the screw was already stripped, I had the phone once at an Apple store for repair about 2 years ago. Had not opened it in between so it seems they stripped the screw there or it came like that from the factory. Any ideas? I don’t want to try and force it out.

    Mike Kostersitz - Replica

  22. Sotto la vite che hai appena rimosso c'è una piccola clip di messa a terra in metallo. Se non è venuta via insieme alla vite, rimuovila adesso. In fase di rimontaggio, orienta la clip come illustrato. Tieni ferma la clip mentre infili di nuovo e serri la vite. In fase di rimontaggio, orienta la clip come illustrato. Tieni ferma la clip mentre infili di nuovo e serri la vite.
    • Sotto la vite che hai appena rimosso c'è una piccola clip di messa a terra in metallo. Se non è venuta via insieme alla vite, rimuovila adesso.

    • In fase di rimontaggio, orienta la clip come illustrato. Tieni ferma la clip mentre infili di nuovo e serri la vite.

    sin ese clip la señal wifi se recibe a duras penas

    Harizola Taberna Margari - Replica

    Is there a way to just buy the gold grounding clip because my phone cannot search for wifi anymore!

    Anonymous - Replica

  23. Rimuovi altre due viti tri-wing Y000 che bloccano il gruppo altoparlante/sensore:
    • Rimuovi altre due viti tri-wing Y000 che bloccano il gruppo altoparlante/sensore:

    • Una vite da 1,6 mm

    • Una vite da 1,3 mm

    What do you do if the 1.6mm tripoint screw won’t come out…? I think it may be stripped :(

    Salvatore Boenzi - Replica

    You could try using an old screwdriver & carefully adding a dab of superglue to the screw to attach it to the screwdriver, Then the screw may come out, Superglue’s strength is holding 2 pieces together when the stress point is pulling the 2 pieces away from each other. Superglue becomes surprisingly easy to break when twisting the 2 pieces. So be careful since the rotation of the screw will put the stress point at the weakest of the glue’s strength.

    Sandman619 - Replica

  24. L'altoparlante voce è incollato con adesivo poco tenace. Usando uno spudger, fai leva delicatamente sotto il bordo superiore del gruppo altoparlante e rovescialo verso il basso allontanandolo dal bordo superiore del display.
    • L'altoparlante voce è incollato con adesivo poco tenace.

    • Usando uno spudger, fai leva delicatamente sotto il bordo superiore del gruppo altoparlante e rovescialo verso il basso allontanandolo dal bordo superiore del display.

    • L'altoparlante rimane collegato da un cavo a nastro molto sottile. Stai attento a non forzare il cavo per non danneggiarlo.

    i damage the cable, where can i buy a replacemnt

    Haoyu Li - Replica

  25. Usa un asciugacapelli o una pistola termica oppure prepara un iOpener e applicalo sulla parte superiore del display dal lato frontale per circa un minuto per ammorbidire l'adesivo che blocca i sensori.
    • Usa un asciugacapelli o una pistola termica oppure prepara un iOpener e applicalo sulla parte superiore del display dal lato frontale per circa un minuto per ammorbidire l'adesivo che blocca i sensori.

  26. Infila con cautela il bordo del tuo plettro di apertura sotto il microfono, passando sotto al cavo flex. Torci delicatamente il plettro per staccare il microfono, stando attento a non forzare o danneggiare il cavo flex. Se necessario, usa la punta dello spudger per portare a termine la separazione del microfono dal suo vano nel pannello anteriore.
    • Infila con cautela il bordo del tuo plettro di apertura sotto il microfono, passando sotto al cavo flex.

    • Torci delicatamente il plettro per staccare il microfono, stando attento a non forzare o danneggiare il cavo flex.

    • Se necessario, usa la punta dello spudger per portare a termine la separazione del microfono dal suo vano nel pannello anteriore.

  27. Lavorando da sinistra verso destra, fai scorrere un plettro di apertura nella parte sottostante al cavo flex e sotto il modulo sensore prossimità + illuminatore flood. Scuoti e solleva delicatamente il modulo per staccarlo dal suo alloggiamento nel pannello frontale. Può essere di aiuto sollevare e tenere discosto l'altoparlante per accedere al modulo. Fai solo attenzione a non tirare il sottile cavo flessibile nel corso dell'operazione.
    • Lavorando da sinistra verso destra, fai scorrere un plettro di apertura nella parte sottostante al cavo flex e sotto il modulo sensore prossimità + illuminatore flood.

    • Scuoti e solleva delicatamente il modulo per staccarlo dal suo alloggiamento nel pannello frontale.

    • Può essere di aiuto sollevare e tenere discosto l'altoparlante per accedere al modulo. Fai solo attenzione a non tirare il sottile cavo flessibile nel corso dell'operazione.

  28. Usa delle pinzette per smuovere il sensore luce ambiente e sollevarlo dal suo recesso nel display. Il sensore resta collegato al resto del gruppo da un cavo a nastro molto sottile. Stai attento a non forzare o danneggiare il cavo.
    • Usa delle pinzette per smuovere il sensore luce ambiente e sollevarlo dal suo recesso nel display.

    • Il sensore resta collegato al resto del gruppo da un cavo a nastro molto sottile. Stai attento a non forzare o danneggiare il cavo.

  29. Se hai avuto successo nella rimozione del sensore luce ambiente, come illustrato nella prima foto, continua con il prossimo passo qui sotto. Se la striscia diffusiva bianca si è staccata e rimane attaccata al display, come mostrato nella seconda foto, devi staccarla facendo leva con delicatezza lungo il bordo superiore utilizzando una lama sottile o uno strumento di apertura. L'operazione è un po' più facile se prima di iniziare riscaldi di nuovo la parte. In fase di rimontaggio, per prima cosa installa il diffusore sul display, facendo attenzione che sia rivolto nella giusta direzione (la faccia frontale è illustrata la prima immagine, quella posteriore nella terza foto).
    • Se hai avuto successo nella rimozione del sensore luce ambiente, come illustrato nella prima foto, continua con il prossimo passo qui sotto.

    • Se la striscia diffusiva bianca si è staccata e rimane attaccata al display, come mostrato nella seconda foto, devi staccarla facendo leva con delicatezza lungo il bordo superiore utilizzando una lama sottile o uno strumento di apertura. L'operazione è un po' più facile se prima di iniziare riscaldi di nuovo la parte.

    • In fase di rimontaggio, per prima cosa installa il diffusore sul display, facendo attenzione che sia rivolto nella giusta direzione (la faccia frontale è illustrata la prima immagine, quella posteriore nella terza foto).

    • A questo punto, disponi il sensore luce ambiente al di sopra del diffusore. Dovrai tenere in posizione il sensore mentre rimonti le viti che fissano il gruppo altoparlante/sensore. Una volta che le viti saranno strette a fondo, il sensore rimarrà al suo posto e funzionerà normalmente.

    quá rõ ràng, cảm ơn ifixit

    Dang Tuan - Replica

  30. Rimuovi il gruppo altoparlante e il gruppo dei sensori frontali. In fase di riassemblaggio, controlla la posizione del modulo di plastica nera che contiene questi componenti: Sensore di prossimità
    • Rimuovi il gruppo altoparlante e il gruppo dei sensori frontali.

    • In fase di riassemblaggio, controlla la posizione del modulo di plastica nera che contiene questi componenti:

    • Sensore di prossimità

    • Illuminatore flood

    • Il modulo deve essere posizionato in modo tale che questi componenti non siano coperti in alcun modo da adesivo.

    there was no bracket on my new screen I purchased from here.. am I supposed to heat up and remove the old one, or was their supposed to be one on the new screen ??

    0perationguttertech - Replica

    @br0k3nilluzion If your new display didn’t come with a front camera frame, you can (and should) remove the old one from your broken display and transfer it over. Use heat and careful wiggling/prying to remove it—and if it’s stubborn, add a few drops of isopropyl alcohol. Hope this helps!

    Jeff Suovanen - Replica

    Does face-id stop working if the black plastic separates from the flex(The orange and red dot)?

    tharshan91 - Replica

    If the black plastic piece with the flood illuminator and the proximity sensor is separated from the flex cable, then Face ID will definitely not work. Be very careful not to damage any of the parts in the front sensor assembly.

    Adam O'Camb -

    There is some sort of a tape in front of the flood illuminator which is not present on the replacement screen! Is that gonna cause a problem too?

    BTW, it’s so difficult to position the front camera frame without glue. I guess it takes a few attempts of trial and error!

    shoeib - Replica

    It might not cause any major problems, but there’s a chance that it could effect FaceID functionality. If possible, transfer the tape from the old screen to the new one.

    Adam O'Camb -

    I find it better, regardless of if your new screen comes with the transparent front camera frame, to remove the front sensor assembly from the old screen with the frame, and lifting up the whole assembly using the frame. That way you do not need to apply heat directly to the fragile assembly, but apply it to the other side, the front of the screen at the top, instead, to soften the frame adhesive. The frame is then usually easy to pry loose using a narrow spudger, and comes off cleanly. After that it is much easier to remove the sensors and microphone from the frame, no heat needed usually. And if your new screen doesn’t come with the frame, just plonk the whole frame/sensor assembly down in the right place, and boom, Bob’s your uncle.

    Lars - Replica

    Hello I have an iPhone X i Bought it in 2019 with Face ID not working ( not available try later ) I think the screen was changed with another original , tru tone Off , Als off no auto brightness (and the PROXIMITY SENSOR too ! ) no black screen in calls, i would like to ask u if the earpiece speaker flex was changed with another one (all components ) not the original , did proximity sensor still work ?? Because I don’t know is the original flex of my iphone or not ? I found some scratches in the flex it appears to have small cut so I don’t know the PROXIMITY SENSOR not working because there are a small cut in the flex or because the flex is not the same ?? And if the flex is not the original it can disable (proximity sensor)too not only flood and als ?? Thank you

    Ach - Replica

    Yes it should still work. If you change the assembly to one that isn’t original to that iPhone X everything except the FaceID should still work - I have done so several times for clients. So the reason for yours not working is probably the same small scratches and cuts you have seen. The cable is a bit fragile and some of the copper leads running through it are extremely thin.

    Lars -

    To keep True Tone function on the replacement screen you’ll need a chip data programmer EEPROM to copay data from the old screen onto the new one. There a device called JC-V1 which should do the trick.

    Yousef Ghalib - Replica

    Screen glitching slightly after changing the screen. Any suggestion to what it can be?

    Tim Morell - Replica

    Tim. I had a glitchy screen as well. It would force touch out of nowhere, and “ghost touch” every now and then. Eventually, the top half of the screen stopped responding. Reach out to customer service ASAP. You may have a defective screen.

    Alex Hurtado -

Conclusione

Se hai ancora dei problemi nella riparazione e stai pensando di rimpiazzare il tuo dispositivo, dai un'occhiata a queste occasioni di iPhone X su Backmarket: hanno una grande selezione di dispositivi ricondizionati con una fantastica garanzia.

100%

Inizia a tradurre ›

Jeff Suovanen

Membro da: 06/08/2013

300.814 Reputazione

256 Guide realizzate

Team

iFixit Membro di iFixit

Community

126 Membri

11.824 Guide realizzate

Great Guide, professional and honest to proper procedures, good work Jeff Suovanen.

Alec - Replica

does a new display not come with faceid sensor? so you have to remove this and instal it again with the new glass?

Scott Miller - Replica

yeah, also face id will not work if you don’t replace the flex. Just be careful

jump1n -

FaceID is diabled if the hardware detects a new FaceID module. Using the original parts avoids this issue so that the FaceID feature is’t disabled. This could prevent a FaceID module from being replaced with a doctored or unlicensed part which may fail to provide the same level of security than the Apple supplied part.

Sandman619 -

Sorry, if I replace my iPhone X Lcd, will the Face ID stop working?

Valentine Ebuka -

I have a jailbroken iPhone x and i have to replace my screen in an authorized apple service.

Is necessary after replacement to restore? Or i can stay in 11.3.1 ios which i need to be so i can jailbrake?

jdais2003 - Replica

Hey guys,

I have just completed my third iPhone X screen replacement, but now the taptic engine no longer functions and the phone no longer detects wifi ssid’s.

Does anyone have any advice?

Alex Stewart - Replica

Akex even though you were not working in the area of the Taptic Engine, it sounds like something has happened down there because the wifi long antenna flex cable is attached to the frame at the bottom of the phone that is secured with seven screws. That frame and wifi aerial cable glued to the underside runs right next to the Taptic Engine . The frame also carries three EMC Grounding Pads. Its shown in Step 23 of the iPhone X Taptic Engine Replacement Guide but they dont mentions what the cable is. iFixit dont carry it as a spare part either.

Sean Wren - Replica

So is the iPhone XS’s cracked screen replacement different from the iPhone X’s?

lucas mariani - Replica

@lucasmar The procedure for the XS screen replacement is very nearly identical—you can find the guide for it right here.

Jeff Suovanen -

Does anyone of you know that when you replace iphone x display, you need to transfer codes from the old cracked display to work fine?

amar762 - Replica

Yes, it is needed for TrueTone to work perfect. I guess Apple fixed it on newer updates, but i’m pretty sure there’s a tool to trasnfer the “serial number” of the old screen into your old one. I may get one for the shop soon!

Rafael B -

The codes are not transferred. Certain components are have an ID number similar to a MAC address. The components have unique IDs & are registered with the hardware at time of manufacture, When replacing some components, like an LCD display, the unique ID components are transferred from the old part, the LCD display, to the new part, This maintains the functionality of those components, Replacement components need software only available to authorized Apple repair centers to add the new component IDs to the unit. In features like FaceID, this increases the security of iPhones by making it much more difficult to exchange components used by FaceID with components which have been hacked to make it easier to corrupt the iPhone security or for less reputable sources to sell cheaper fake components,

Sandman619 -

Is it possible to separate the digitizer and OLED flex cables from the screen and just replace them?

A_Bortz - Replica

Possible, sure. Practical, no. You’d need an expensive microsoldering rig and a fair bit of practice to pull it off, plus a donor screen to get the cables from. From a DIY perspective, it’s far faster and cheaper to simply replace the entire display.

Jeff Suovanen -

if you are replacing the iphone x screen with a screen from a different iphone X is everything the same

Luke Squire - Replica

No, you need to transfer the earpiece speaker/ sensor flex cable in order for Face ID to work. If you break/ rip or forget to transfer it the display should still work fine… BUT…. no Face ID :(

Rafael B -

After replacing the display correctly, will the face id work?

Gavino Peluso - Replica

Absolutely. If you did everything without mistakes you’re expecting the screen and all other functions to keep working.

Don’t forget to transfer the old earpiece speaker/ sensor flex cable from your broken screen so you can still use Face ID. That cable is paired by Apple to the logic board.

Rafael B -

Great work on the instructions on removing the lcd from my Iphone X. I ended up dropping it from my lap when I got out of the car and place a hairline crack but the screen still completely worked. I ended up purchasing a replacement oled and a glass to replace the cracked screen on a later time. All the info provided here is always right on point. I just want to let you know us techs appreciate a solid source of reliable detailed information with pictures as well. Thanks again and keep up the great work

john bell - Replica

I just finished this repair.

My new screen is showing incorrect battery information.

1. Not showing charging when plugged in.

2. Showing 1% charge. Charge was 30% when I started.

Any help would be fantastic. Thank you.

David

David Ewen - Replica

Battery needs to be recalibrated once the replacement is done, the wrong battery percentage is normal, but if is not charging should be also something else, have you disconnected the battery connector before any other operation?

Gabriel Vendrame -

i dont know what happened but im not getting poor WiFi and Bluetooth and cellular reception is there any thing wrong with the fame that comes with the new display replacement?

Mani Reddy - Replica

Exceptionally detailed and clear guide.

I tried to clean off display adhesive right away upon opening. Found it’s much easier once the 4 connectors are detached and the display screen separated from the rest of the phone. As for the battery, OLED and digitizer cable connectors, a fingernail works best for me to catch the edges without harming the black silicone seal around each of the connectors. The spudger is a bit less precise and without the same tactile finesse.

Thanks, Jeff Suovanen.

Daryl Grove - Replica

Pregunta: si reemplazo este repuesto por uno nuevo, sigue funcionando el Face ID? O deja de funcionar? Saludos

k-amilo - Replica

You must transfer the original sensor onto the new screen.

Debe transferir el sensor original a la nueva pantalla.

Arthur Shi -

have they come out with a true tone fix for the IPhone X with a replacement screen yet? Have one with a cracked screen and was wanting to replace it, but not loose truetone feature. Thanks

Robert Briggs - Replica

True Tone can be restored with a screen programmer, although the programmer itself costs ~$50 or more—so it’s more economical if you’re doing more than one screen repair. We’ll have a guide with instructions for using the programmer sometime in the next month or so. If that’s something you’re interested in, keep your old screen—you’ll need to use the programmer to clone some data from the old screen to the new one.

Jeff Suovanen -

Hi Everyone

Where can I get the apple genuine iPhone X screen replacement please advise thank you?

Remy - Replica

Used this guide and perfectly replaced my first screen.. Thank a million

Louis - Replica

Hi Jeff Suovanen,

Is there already a guide or a release date for the programmer you mentioned on previous comments? I would love to recover True Tone on my iPhone X :(

“True Tone can be restored with a screen programmer, although the programmer itself costs ~$50 or more—so it’s more economical if you’re doing more than one screen repair. We’ll have a guide with instructions for using the programmer sometime in the next month or so. If that’s something you’re interested in, keep your old screen—you’ll need to use the programmer to clone some data from the old screen to the new one.”

Thanks!

Hugo Verastegui - Replica

Guten Tag, habe den goldenen Endungskontakt verloren. Nach dem Umbau, funktioniert mein Face ID nicht mehr. Gibt es Möglichkeiten den Endungskontakt zu kaufen. Habe im Internet nichts gefunden.

k.karaguelle - Replica

salve, una domanda

perché dopo smontaggio e sostituzione dello schermo il riconoscimento facciale non funziona più?

Riccardo Mazzoni - Replica

Perché il face id come il touch id è associato alla scheda madre, ora se ha portato tutte le componenti dallo schermo rotto a quello nuovo dovrebbe funzionare mentre se ha acquistato uno schermo pre assemblato chiaramente non funzionerà mai.

Se invece rientra nel primo caso e ancora non funziona i connettori potrebbero non essere connessi correttamente o uno dei componenti del face id danneggiati (la cosa più probabile sono i flex cable che si rompono con niente durante la sostituzione)

Gabriel Vendrame -

A certificated Shop told me that the displays have to be coded that the True Tone works, I see they use a special software, and then the True Tone works. Have someone Informationen about the software they used to code the display. The touch reaction after the coding work also exactly like the original. I need to know more about their calibration software.

Saman Razavi - Replica

Fantastic! My battery swelled up and ruined my screen. Purchased a screen kit and battery and the repair went perfect. I originally was going to buy a screen and battery from amazon, but this kit was first class. The tools are very nice too. So in the end I’m glad I spent an extra $80 and got quality parts, great instruction, and nice tools. Best part is of course is my phone is aces again!

Ryan Roraback - Replica

Does the replacement screen come with a new display module or is that a separate part??

Erik kurka - Replica

As 1 part, no worries

Uri -

Beautiful. Amazed at myself and proud. I was also referring to https://www.youtube.com/watch?v=22_bONU0... and did it in 3 and a half hours today. Thank you!

Uri - Replica

Does this repair make any conflict with True Tone setting? I’ve heard that if I don’t connect the replacement screen to certain apple machine the True Tone setting disappears or is no longer adjustable.

Joon Han - Replica

That is correct. True Tone functionality is disabled after a screen replacement, even when using an original Apple screen.

Arthur Shi -

Does anyone know if after replacement the iPhone stays waterproof?

mitrofanid4 - Replica

Awesome tutorial Mate!

Aji Kurniawan - Replica

Hello guys

I just replaced the screen for my Iphone X. I got the display from https://www.buypaz.com/en/original-apple...

But after replacing the screen and turning it on only the back light is functioning. I tried reusing the old display and it worked just fine. Is there any suggestions to why this one is not working or is my new screen just a bust ?

Jeremy - Replica

Because of my phone screen having the top half frozen, I cannot shut down my phone. Do I just wait for it to die completely? Before install?

dmstrohm - Replica

You can wait for it to die completely! If you don’t want to though, as long as the battery is at a low percentage and you disconnect it as soon as you open the phone (as this guide instructs), you should be okay. Best of luck to you!

Taylor Dixon -

Jerk move not including extra screws in the kit (not even one) and reassembly instruction. Thank goodness for https://youtu.be/22_bONU08dc

Chad - Replica

This guide was thorough and pointed out all of the delicate spots. The only problems I had were due to my eyesight! Really great to be able to handle this myself, especially now when it’s not so easy to walk into a store.

Thanks!

ungodly - Replica

This was my first time fixing any part of a phone. Pretty easy to follow. I had no major issues. Nice to see first hand what’s inside a phone. Thank you guys!

Anthony Montano - Replica

Do we need to reprogram the display before using it??

There are no instructions on how to put it

Pranit Sonigra - Replica

Hi Pranit,

You do not need to reprogram the display to have it work, but True Tone is disabled after the repair.

Arthur Shi -

Just completed the disassembly and the replacement of the screen up to Step 13 in reverse order (starting from the bottom of the guide). I am now attempting to power up the device, but it won’t come on. Any idea what I may have done wrong?

Alain-Daniel Wa-Baguma - Replica

Update: plugging the phone to my USB port in order to perform DFU reset caused it to reboot and start up. So, kudos to the author and editors of the guide!

Alain-Daniel Wa-Baguma -

Great guide!! repaired phone and good to go

Amy L Martinez - Replica

Very detailed guide and easy to follow. I successfully replaced my screen after my iphonex got wet with a green screen. Thanks Jeff Suovanen and others who contributed to this guide!

Xiaofeng Guo - Replica

Hello, what about the glue? Where can i find a new glue to apply after replacement?

Francesco - Replica

love you all guys!! best guide ever

antoniomarse - Replica

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 870

Ultimi 7 Giorni: 5,356

Ultimi 30 Giorni: 24,532

Tutti i Tempi: 575,400