Introduzione

Impara come sostituire lo schermo dell'iPhone SE 2020. Questa parte è dotata di fotocamera anteriore, altoparlante voce e schermatura EMI già installate, e questo rende la riparazione molto più facile.

Tutto quello che devi fare è rimuovere il vecchio schermo e trasferire il pulsante home sul nuovo display per consentire al Touch ID di funzionare.

Nota: La funzionalità True Tone viene disabilitata dopo la sostituto schermo, perfino se usi uno schermo Apple originale.

    • Spegni il tuo iPhone prima di iniziare lo smontaggio.

    • L'apertura del display dell'iPhone comprometterà le sue tenute impermeabili. Vedi di avere pronte delle guarnizioni sostitutive prima di procedere oltre questo passo, altrimenti dovrai prestare attenzione ad evitare esposizioni a liquidi dopo aver rimontato il tuo iPhone senza sostituire le guarnizioni.

    just how long are those screws- i turn and turn and turn and the lift off is soooo slight, seemingly insignificant…

    An. Jahnke - Replica

    I would recommend, from the very beginning, dumping all tools out of the kit (if you got it) and using that white paper tool box as a tray to organize the screws and braces in. It’s nice to work over because it catches screws well and makes it easy to see them if you drop any.

    Johnny Emrica - Replica

  2. Se il vetro del display è rotto, l'uso del nastro adesivo sulla superficie impedisce alla rottura di espandersi e previene danni fisici dovuti alle schegge di vetro. Stendi delle strisce sovrapposte di nastro adesivo da pacchi trasparente sul display dell'iPhone fino a coprire l'intera superficie. In questo modo i frammenti di vetro resteranno uniti tra loro e potrai lavorare su un elemento strutturalmente integro quando dovrai staccare e sollevare il display.
    • Se il vetro del display è rotto, l'uso del nastro adesivo sulla superficie impedisce alla rottura di espandersi e previene danni fisici dovuti alle schegge di vetro.

    • Stendi delle strisce sovrapposte di nastro adesivo da pacchi trasparente sul display dell'iPhone fino a coprire l'intera superficie.

    • In questo modo i frammenti di vetro resteranno uniti tra loro e potrai lavorare su un elemento strutturalmente integro quando dovrai staccare e sollevare il display.

    • Indossa occhiali di sicurezza per proteggere gli occhi da pezzi di vetro che potrebbero volare in giro durante la riparazione.

    In case of broken glass you can make the suction cup much more effective by covering the glass with a broad piece of translucent tape which eliminate air leakage through cracks in the glass.

    lionno1 - Replica

    Il n’est pas nécessaire de mettre beaucoup de scotch.

    Au contraire plus vous mettez de scotch, plus il y aura de défauts et la ventouse ne collera pas.

    Une bande bien positionnée suffit.

    Chloé Bossuette - Replica

    I’ve used hot glue on low setting to remove all types of crystals. The hot glue will release with a little iso alcohol. No damage to glass or plastic faced crystals or screens. Use a narrow piece of wood as a prying handle.

    Emilio Gonzalez - Replica

    I recently had issues with removing the glass with the suction cup. I have done this many times with older generation iPhones but this time the glass seemed sealed on quite solidly. I told myself that the last option would be to use the screwdriver tip. After all my attempts, I transitioned to the option of using the screwdriver tip. Surprisingly, it was the easiest thing ever. I placed the 1mm flathead screwdriver at the interface between the glass and the cover (normal start location) and pried up very gently. Voila, the glass came up and I can’t even notice any dents or scratches. It felt much easier than the suction cup technique. If the suction cup is giving you a hard time consider using that 1mm flathead.

    forhereyesonly - Replica

    This is definetly the best option to open this thing up. I’ve spend 30min with trying to heat it up and remove it using the suction cup. I needed 3sec with the 1mm flat screwdriver and i t was’nt scary at all. No dents nor scratches here too. Thanks for your comment.

    Berggorilla -

    thank you!!!!!

    Adrian Phan -

    Great suggestion to use the screwdriver!! Thanks, it really helped

    obo12759 - Replica

    No hair dryer so GENTLY heated over stove burner

    John Toth - Replica

    Hello,

    What temperature is suitable for removing the front display ? I bought i-Fixit ProTech which is not include the heating "roller" . Thanks for help

    Jiří Sítko - Replica

    Ich habe eine heiße Wärmflasche verwendet. Das hat gut funktioniert :-)

    Moritz Hartges - Replica

    I laid my phone face-down on my 3D printer’s heated bed, and set the temperature to 60 C. After a few minutes, it was ready to loosen.

    Nate B - Replica

    • Se il tuo schermo è molto crepato, ricoprirlo con uno strato di nastro adesivo può aiutarti a far aderire la ventosa. In alternativa, puoi usare del nastro adesivo molto tenace al posto della ventosa. Se tutto questo non funziona, puoi incollare la ventosa con della supercolla (cianoacrilica) allo schermo rotto.

    Even with using high heat from a blow dryer, I had to put the suction cup over the home button or the bottom edge wouldn’t lift at all. That waterproof adhesive is incredibly strong.

    Aaron Soderholm - Replica

    As others have said, this part really stinks, but it’ll work if you keep trying. Agree with multiple rounds of hair dryer on high (did about 60-90s each time), and with having to out the suction cup over the home button. You don’t need a big gap to pry it open - it’ll be slight …

    Johnny Emrica - Replica

    The screen on my phone was so broken, a suction cup did not work, so I softened the adhesive with a blow dryer and used a Jimmy to carefully pry open the phone from the bottom just enough to slip a pick in.

    charguy - Replica

    Just completed a smashed screen replacement, this is probably the most time consuming part. Used packing tape to cover the screen to help create a suction surface (had to replace it a couple times because it pulls away after a purple good pulls ) Used consistent heat for about 5 minutes, then stuck a pick in the tiniest opening… and pry pry pry!

    Brian Gill - Replica

    I failed at this step. No amount of heating, pulling, and rocking opened up enough of a gap to slip in even a knife let alone the blue plastic tool. That's with a phone that has an undamaged screen - just trying to replace the battery. Apple won this round :(

    Michael Sherman - Replica

    Be really careful here. I placed a sucker to the front and rear to help lever off the screen. However, the whole thing came away much easier than I anticipated and I ripped the front part completely away from the rear, tearing all three connector cables. New iPhone required.

    Chris Wood - Replica

    Note that the opening pick they show here does not appear to come with the kit, which is a bummer! The plunger, the mini blue crowbar thing, these are too thick. I ended up using a really thin guitar pick.

    Johnny Emrica - Replica

    Following careful methods can mostly preserve the seal and reusable. Won’t be as water tight but probably still pretty good.

    Bottom edge is pull up with suction + separating tool. Use small precision scissor to cut any tape that gets overly stretched upon initial opening.

    - For the 2 long edges, use an exacto knife to separate the seal from the screen. This keeps the tape on the chassis. Go slow along the long sides. Becareful to avoid scratching the paint on underside of the screen’s edge.

    - Top corners have a thick sealed tape. Best to just use separating tool to twist it open.

    In summary, top and bottom edge use separating tool. Side long edges can use exacto knife to gradually gently separate the seal from underside of the screen’s edge.

    Howard - Replica

    • Fermati vicino all'angolo superiore sinistro del display.

    Nach RECHTS klappen - nicht nach links!

    Manfred Wachtel - Replica

    Als ich das Flachbandkabel auf der rechten Seite sah, hab ich mich auch gefragt, ob die das mit nach Links klappen ernst meinen, und das „Buch“ lieber auf japanische Art nach rechts aufgeklappt. Das sollte dringend in der Anleitung korrigiert werden!

    Sebastian Plickert - Replica

    “Up from the left” means lift up the left side.

    Which is the same as folding to the right.

    “Like the back cover of a book” explains it even more clearly.

    Maybe it gets lost in translation?

    Nick Shtangey -

    Fold to THE RIGHT - not to the left!

    Jim Glenys - Replica

    When I saw the ribbon cable on the right side, I also wondered if they were serious about folding it to the left, and the "book" would rather be opened to the right in the Japanese way.This should be corrected urgently in the manual!

    Jim Glenys - Replica

    Hi Jim, the display opens from the left side, toward the right side. It should look like the back cover of a book. Hope this helps. Good luck with the repair!

    Adam O'Camb -

    • Rimuovi quattro viti a croce Phillips che fissano la staffa del cavo inferiore del display alla scheda logica, delle seguenti lunghezze:

    • Due viti da 1,3 mm

    • Due viti da 2,8 mm

    • Nel corso dell'intera procedura, tieni traccia di ognuna delle tue viti in modo che, durante il rimontaggio, ciascuna di esse torni esattamente dove si trovava in precedenza. Mettere una vite al posto sbagliato può causare danni permanenti al telefono.

    • Rimuovi la staffa.

    Not Y000 this time haha

    Easy Repair - Replica

    can same length screws mixed up?

    Brook布魯克 - Replica

    It is not ideal, but possible for these screws.

    Arthur Shi -

    using the repair kit i purchased with my screen replacement, i am currently having issues removing these screws with the PH000. please help

    Mark Ordaz - Replica

    I was too, thankfully I had another set that contained the PH00 bit, that worked great for me.

    William Mitchell -

    Ok. My screw is stuck. How do I remove it? Philips head is stripped.

    Kristina Graham - Replica

    Solved it myself. Firm pressure did the trick.

    Kristina Graham -

    Takes a little pressure with the Philips head

    John Toth - Replica

    Upon this step, I noticed I had no bracket or screws. I had my screen replaced previously and I’m disappointed to find out the repairperson made no effort to replace these parts. I’ll start trusting myself more to do my own repairs.

    O D - Replica

    Make sure you pry the battery connector off from the right hand side as shown in the picture. Theres a delicate component on the logicboard near the battery connector called a Mosfet which is linked to the battery charging software. If you knock it off accidently you’ll loose battery charging and the phone will boot loop and youll need to have it re-soldered back on.

    Gareth - Replica

    So this is it. You don’t have to go any further removing the screen. You can replace the battery right from this point.

    John M - Replica

    I wish I saw this comment 2 hours ago

    Kenneth Moore -

    • Rimuovi la staffa.

    If you are replacing the adhesive liner, the remaining release liner strips will interfere with the two outer screws. I had to cut a working section out of the liner at each location and move it aside with the spudger.

    Thomas Tritt - Replica

    This part is throwing me for a loop. Having difficulty finding the read head for these screws. Is it the same size as the two small 1.3mm screws in step 12?

    Jared Hensley - Replica

    ended up getting it with the PH000, I must of just been rushing it.

    Jared Hensley - Replica

    My bracket looks different and none of the screw heads I have fits.

    Ray Rushing - Replica

    Mine too? Any help?

    George Waller -

    These screws did not stick to the magnetic screwdriver. Extremely difficult to get them back in place - but with some patience i succeeded :)

    Niklas Brammer - Replica

  17. Rimuovi il gruppo schermo.

    Hi ifixit, if you find my method dangerous, please remove it.

    After Step 17, I skipped Step 18 to Step 28.

    At Step 29, I lifted up the four adhesive black pull-tabs to expose the white adhesive side. Next, I use hot air gun and blow on the back cover of the iphone for about a minute (maybe a hairdryer will work too) .

    Warning: Don't overheat the iPhone, or you may accidentally ignite the battery.

    I think the temperature was around 60 DegC.

    Extreme Caution: Do Not overheat. I use my hand to gauge the hotness. Careful not to burn yourself or the board.

    I was able to pull out all the white adhesive tapes easily as the adhesive soften.

    DO NOT TRY this method if you are a novice or inexperience! I am not responsible if you hurt yourself or damage your iphone!

    John - Replica

    Hey John! I’m glad the repair worked out for you!

    From our research, applying heat does soften the adhesive strips, but it also causes them to lose structural integrity and break more easily. That’s why we normally suggest using heat after the strips are already broken. Removing the Taptic Engine definitely takes a few extra steps, but we feel that it gives fixers the best chance of pulling out the adhesive strips intact.

    Arthur Shi -

    I agree with John, skip 18 through 27. These are to make it easier to remove the battery adhesive. I replaced the batteries on two IPhone 8s. The first one I did all that stuff and the adhesive still broken and I had to carefully pry the battery out anyway. When I reassembled the phone the Home button no longer worked. Looking it up, this is apparently fairly common due to all the fragile wires involved in these steps. The second I skipped these steps and when I reassembled it everything worked fine. Not one of the eight (both phones) adhesive strips came out properly. I fully drained the batteries before doing the repairs. By the way, I use the virtual home button on the one phone, it’s a little annoying, but the phone is still usable if you’re not ready to shell out for a new phone.

    Gary Berman -

    I also skipped these steps. I won’t say it was entirely successful - two of the four adhesive strips broke and could not be grabbed with tweezers. But I had gotten most of the adhesive out already and the battery was quite loose, so I used a warmer under the phone, then gently slid a flat plastic blade under one end of the battery and slowly worked it up the phone. (Dental floss would have been safer-don’t do what I did, kids!)

    Matt D - Replica

    Likely can skip step 18-28 and all the risks. Battery tape is relatively removable by the following method

    - use a tweezer to pull up a corner of each tape. Then use fingers to peel back all the black tab on top of battery

    - use 2 hands. Index and thumb on both. Pull about 1/4” with one hand, hold the tension and pull 1/4” with the other hand. Alternate, go slow. Pull out all 4 tape completely. I think the pause after each 1/4” while holding the stretched tape firmly prevents the tape from over stretching to become too thin and break.

    - Don’t apply heat, I would guess that makes tape softer and break easier.

    Have tried other methods and failed in the past. Pulling too fast (tape will snap) or use a tweezer to twist/roll (sharp edges will cut tape) Anyway, just use index/thumb on both hands and alternately pull slowly

    I did do 2 iPhone 8 battery change this way. One removed all tape without breaking. Another broken all 4 tape after about 1/3 pulled so likely some factory assembly differeces.

    Howard - Replica

  18. Rimuovi le quattro viti tri-wing Y000 che fissano la staffa sopra il sensore home/Touch ID: Una vite da 1,2 mm

    • Una vite da 1,2 mm

    • Tre viti da 1,3 mm.

    • Rimuovi la staffa.

    • In fase di rimontaggio, stai attento non serrare troppo queste viti, altrimenti il tuo pulsante home potrebbe non funzionare più.

    Bei meinem iPhone waren das Y00 Schrauben, nicht Y000

    Andreas Veeser - Replica

    If the screw on the home button is broken, you can bend the metal sides upwards and pull down out of the phone and push and refold into the new display. Example: https://www.youtube.com/watch?v=DTCQA-jn...

    Andy Knapp - Replica

    Andy Knapp - wherever you are - you saved me. NOTE: the iphone 8 has four tri-wing screws - that means you need a tri-wing screwdriver. I ordered an entire replacement set and mine had one in there, but it does not mention anything about tri-wing in these instructions… so. Hope that helps someone.

    Paula Lofland -

    On my iPhone, these were Y00 screws, not Y000

    Jim Glenys - Replica

  19. Usa uno strumento di apertura per far leva sotto il bordo sinistro del connettore del cavo del pulsante home per disconnetterlo dal suo zoccolino. Se l'intero connettore inizia a sollevarsi ma non si stacca, premi con l'estremità piatta del tuo spudger sul cavo in corrispondenza del bordo superiore del connettore, mentre allo stesso tempo sollevi il bordo sinistro del connettore. Stai attento a non danneggiare il cavo o il connettore, perché potresti disabilitare permanentemente il sensore. Se l'intero connettore inizia a sollevarsi ma non si stacca, premi con l'estremità piatta del tuo spudger sul cavo in corrispondenza del bordo superiore del connettore, mentre allo stesso tempo sollevi il bordo sinistro del connettore. Stai attento a non danneggiare il cavo o il connettore, perché potresti disabilitare permanentemente il sensore.
    • Usa uno strumento di apertura per far leva sotto il bordo sinistro del connettore del cavo del pulsante home per disconnetterlo dal suo zoccolino.

    • Se l'intero connettore inizia a sollevarsi ma non si stacca, premi con l'estremità piatta del tuo spudger sul cavo in corrispondenza del bordo superiore del connettore, mentre allo stesso tempo sollevi il bordo sinistro del connettore. Stai attento a non danneggiare il cavo o il connettore, perché potresti disabilitare permanentemente il sensore.

    To have a better view on this connection I have removed the metal plate covering the back of the glass. Its a thin piece of metal held by 9 screws. To unscrew the 8 screws you need the screwdriver head with 3 sides like the Mercedes Benz symbole. The last is with a phillips near the camera.

    forhereyesonly - Replica

    I thought I was going to tear the cable doing it the way it’s suggested in the guide. After examining the cable on the replacement screen, I found it easier to hold the bottom connector pressed against the screen with one leg of needle nose tweezers whilst gently prying off the top connector with an opening tool.

    Cool_Breeze - Replica

    See step 22 to get a clearer picture of what the connector looks like when it is separated from its socket. Your replacement screen will have a new socket (i.e., the bottom piece of the connector). My replacement screen had a new socket attached to the unit by a thin piece of plastic. For reassembly, when working the Home Button/Touch ID assembly back into the new screen, I had to work the connector cable under the socket in order to get the connector re-attached.

    Kristina Graham - Replica

    Be extra careful with this step: it wasn’t clear to me from the description that the connector wrapped from underneath to connect, nor did my set come with picks. I used a blade from the wrong side, inadvertently (but way too easily) severing the connector and destroying the function of the home button and thus the entire phone.

    Jennifer Indeliclae - Replica

  20. Il riscaldamento dell'area attorno al sensore home/Touch ID aiuta ad ammorbidire l'adesivo che tiene in posizione il suo delicato cavo, rendendo più facile e sicura la rimozione.

    • Capovolgi il gruppo display. Usa un asciugacapelli oppure prepara un iOpener e applicalo sul bordo inferiore del display per circa 90 secondi per ammorbidire l'adesivo sottostante.

    • Non surriscaldare il display. Deve diventare lievemente troppo caldo per poter essere toccato a lungo.

    The stove top works well also. Remember, as the main instructions say, it should be slightly too hot to touch comfortably.

    forhereyesonly - Replica

  21. Usa con delicatezza un plettro di apertura per separare  l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display. Usa con delicatezza un plettro di apertura per separare  l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display. Usa con delicatezza un plettro di apertura per separare  l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display.
    • Usa con delicatezza un plettro di apertura per separare l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display.

    My original assembly broke trying to follow this step carefully. :(

    Ann - Replica

    This one’s kind of hard to reconnect. Just remember to be gentle, take your time, and use your hands so that you can really feel it out.

    Johnny Emrica - Replica

    Keep in mind, there’s a tiny rubber ring gasket between the Touch ID button and the display. In my experience when removing the button, the gasket stuck partly to the the button and partly to the display. I gently removed the part that was sticking to the display and guided it back on the button. If you’re missing that gasket it won’t be waterproof.

    Sam Tropper - Replica

  22. Rimuovi il gruppo sensore home/Touch ID facendolo passare dal lato anteriore del display.

    • La tua parte sostitutiva potrebbe avere delle viti Y000 supplementari già installate vicino al pulsante home. Rimuovi le viti non necessarie in modo da poter rimettere al suo posto la staffa del pulsante home.

    Instructions were great. Putting the connections back is a bit of a hassle, but patience is your friend. Phone is up and running. Thanks iFixit.

    pwpfef01 - Replica

    Couldn’t get the Home Button (original one I was transferring) to work. I know the instructions said something about not tightening down the 4 screws around the Home Button too much, but how much is too much. Also, a day later, the screen I bought starting having green vertical lines. Took everything back apart and started from scratch the next day and still had the same 2 problems. Just for the heck of it, I put the old cracked screen back on the phone and everything started working again. Figured I wasted about 6-8 hours total on this rather small project and I’m right back where I started again. Something definitely wrong with the screen I ordered and I’m very disappointed. I’ve bought products from ifixit before and they worked, but no such luck this time. Anyone know how I get my 70 bucks back?

    Todd Skobjak - Replica

    Hi Todd!

    I’m sorry to hear about your experience! Please contact our customer support and we will get the issue resolved!

    Arthur Shi -

    I greatly support Ifixit… but.. for me the same story as Todd Skobjak. Put in the new screen. Touch button is not found. Retried with screws loosened and refitting the plug. Nothing. Put the old screen back and the touch button worked again. So.. something with the new provided screen from Ifixed must be the case. I'll also get in touch with customer support.

    Ifixed: not only check the screen but also the cable to the touch button!

    Ton Vaes - Replica

    What’s the trick here?

    Getting an “unable to activate Touch ID” after replacing the home button and a new screen - somewhat similar to that above. Any troubleshooting steps/resolution? I loosened, tightened screws holding the assembly, no effect.

    schaferjon - Replica

Conclusione

Per rimontare il tuo dispositivo, segui queste istruzioni in ordine inverso. Non dimenticarti di riapplicare l'adesivo dello schermo prima di reinstallare il display.

Porta i tuoi rifiuti elettronici a un R2 o e-Stewards.

La riparazione non è andata come previsto? Prova la nostra comunità Risposte iPhone SE 2020 per trovare aiuto nella risoluzione dei problemi.

en it

100%

Inizia a tradurre ›

Adam O'Camb

Membro da: 11/04/2015

141.677 Reputazione

407 Guide realizzate

Team

iFixit Membro di iFixit

Community

136 Membri

16.675 Guide realizzate

6 Commenti

Is the SE 2020 still able to accept the replacement screen from iPhone 8? I thought it was mentioned lots here on the site a while back. If the 8 screen does not fit the new SE there must of been a change added recently.

gary olinger - Replica

The front facing camera system should be replaced as well since the front facing camera system with the new display will not work.

Vishal Mansuria - Replica

So you have to get a camera with a screen?

Brad Holt -

I can’t find a guide on how to apply “iPhone 8/SE 2020 Display Assembly Adhesive” kit.

Anyname - Replica

My daughter dropped her phone into the drive belt system on the beverage cart at the golf course. It was later found almost completely destroyed . The screen has burnt marks and the casing was worn off by rubbing against the belt. I figured I’d give it a shot since it was cheaper then replacing her phone.

After a full day of removing melted plastic from the case, I was finally able to put the screen back together. To my surprise, everything worked flawlessly, and the only issue is the cosmetic worn out casing.

do yourself a favor and purchase the cameras

and everything else with the kit .

jorge - Replica

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 52

Ultimi 7 Giorni: 414

Ultimi 30 Giorni: 1,935

Tutti i Tempi: 22,262