Aggiusta la tua roba

Diritto alla Riparazione

Store

Introduzione

Usa questa guida per sapere come sostituire lo schermo del tuo iPhone 8 Plus. Questo componente ha già installati il gruppo fotocamera anteriore, l'altoparlante voce e la schermatura dell'LCD, il che semplifica la riparazione.

È sufficiente rimuovere il vecchio gruppo display e trasferire il pulsante home sul nuovo gruppo per consentire il funzionamento del Touch ID.

Se il tuo display sostitutivo non include queste parti, segui questa guida più approfondita per rimuoverle dal vecchio display e trasferirle su quello nuovo.

Nota: se la funzione luminosità automatica del tuo iPhone non funziona correttamente dopo la riparazione dello schermo, accertati che il tuo iPhone si aggiornato a iOS 12. La funzionalità True Tone e disabilitata dopo la sostituzione dello schermo, anche se si usa un display originale Apple.

    • Spegni il tuo iPhone prima di iniziare lo smontaggio.

    • L'apertura del display dell'iPhone comprometterà le sue tenute impermeabili. Preparati prima le guarnizioni sostitutive prima di procedere con il prossimo passo, o assicurati di non esporre il dispositivo al contatto con liquidi se decidi di riassemblare il tuo iPhone senza le guarnizioni impermeabili.

    what do I do about super stripped screws?

    Ean Palacios - Replica

  2. Se il vetro del tuo display è crepato, l'applicazione di nastro adesivo sullo schermo blocca ulteriori rotture e previene possibili  infortuni. Disponi strisce sovrapposte di nastro adesivo trasparente sul display dell'iPhone fino a coprire l'intera superficie. In questo modo eviterai la dispersione di schegge di vetro e assicurerai l'integrità strutturale dello schermo quando staccherai e solleverai il display.
    • Se il vetro del tuo display è crepato, l'applicazione di nastro adesivo sullo schermo blocca ulteriori rotture e previene possibili infortuni.

    • Disponi strisce sovrapposte di nastro adesivo trasparente sul display dell'iPhone fino a coprire l'intera superficie.

    • In questo modo eviterai la dispersione di schegge di vetro e assicurerai l'integrità strutturale dello schermo quando staccherai e solleverai il display.

    • Indossa occhiali di sicurezza per proteggere gli occhi da schegge di vetro che potrebbero saltar via durante la riparazione.

    Tape doesn’t hold. suction cup doesn’t work. Tape folded over doesn’t work as a handle. I’ve used 3m’ s Gorilla duct tape. The glass is so shattered I cant get a point started to remove the glass. Phone has been in an otter box for years. dropped it and shattered glass while replacing case. Now what?

    Martin Speedy - Replica

    When all else fails, you can superglue your suction cup (or tape) to the display, wait for it to cure, and pull.

    Jeff Suovanen -

    I had issues getting the suction cup to stick on my cracked screen, so I tried using scotch tape (only tape I had around), but it didn’t work. This best thing I did was to forcefully pry the screen off (I wasn’t worried about damages because it’s already cracked) with the spudger. I think its best to find something stickier (like Duct Tape) and used that to lift up the screen.

    Definitely surprised how sticky the adhesive was.

    Jeffrey Robinos - Replica

    When using packing tape: the suction won’t hold well with the overlapping pieces, so add a square of tape where you want to put the suction cup, so it will provide an unbroken surface for the seal.

    Christa - Replica

    It’s amazing how a heat gun or hair dryer makes life easier to soften up the adhesive. Then use a thin iSesame opening tool to get in under the screen (start @ 90 degrees/vertical either side of the home button & slowly go horizontal) the need to use suction cups. Run the opening tool along the front and down both sides to cut the adhesive before trying to lift the screen.

    Cheers Wayne

    Wayne Lyell - Replica

    I didn’t have a hair dryer so I (gingerly) used an iron over some wet coffee filters (I mean , it is waterproof) . Then, quickly dried i off with paper towels, used gorilla tape and my fixit metal splunger . worked like a charm .

    MajorCouillon - Replica

    • Se il tuo schermo è gravemente danneggiato, coprirlo con uno strato di nastro adesivo per pacchi può aiutarti a far aderire la ventosa. In alternativa puoi usare del nastro adesivo molto tenace al posto della ventosa. Se nessuna di queste soluzioni funziona, puoi incollare la ventosa allo schermo rotto con della supercolla (cianoacrilica).

    Warning ! If you pull too hard (reheat the underside of the display again), you create an gap of air between the glass and the lcd display !

    When you replace the display assembly you end up with gray stains on the display.

    Result: you have to buy a new display (assembly).

    Arnoud - Replica

    Using just the single suction cup that is included in the battery replacement kit probably wouldn’t open the device. An iOpener and an iSlack should be the recommended method. However, you can get it open with just the single suction cup and iOpener, but does take a lot of time.

    Get an iOpener and iSlack with the battery replacement kit.

    Chris - Replica

  6. Fai scorrere il tuo attrezzo attorno all'angolo e lungo il bordo sinistro del telefono, spostandoti verso i pulsanti del controllo volume e l'interruttore della modalità silenziosa, per rompere l'adesivo che tiene in posizione il display. Fermati vicino all'angolo superiore sinistro del display. Fermati vicino all'angolo superiore sinistro del display.

    • Fermati vicino all'angolo superiore sinistro del display.

    I had really good luck using a hairdryer on some of the more stubborn portions of adhesive.

    Jessica Kirsh - Replica

  8. Tira dolcemente la ventosa per sollevare il lato inferiore del display.

  9. Tira la linguetta per staccare la ventosa dal pannello anteriore.

  10. Fai scorrere uno strumento di apertura sotto il display lungo il bordo superiore del telefono per allentare l'adesivo rimasto. Fai scorrere uno strumento di apertura sotto il display lungo il bordo superiore del telefono per allentare l'adesivo rimasto. Fai scorrere uno strumento di apertura sotto il display lungo il bordo superiore del telefono per allentare l'adesivo rimasto.

    Das “links” ist auf dem Foto rechts.

    Matze Diamond - Replica

    • Due viti da 1,3 mm

    • Una vite da 1,4 mm

    • Una vite da 2,7 mm

  13. Rimuovi la staffa del cavo inferiore del display.
    • Rimuovi la staffa del cavo inferiore del display.

  14. Usa la punta di uno spudger per staccare il connettore della batteria sollevandolo dal suo zoccolo sulla scheda logica. Piega lievemente da un lato il cavo del connettore per evitare che questo possa fare contatto con lo zoccolo e quindi alimentare il telefono nel corso della tua riparazione.

    When I reassembled the iPhone 8 Plus, I had to plug it into a Lightning cable to wake it up (just pushing power button wasn’t sufficient).

    browniestarmite - Replica

  15. Usa la punta di uno spudger oppure un'unghia per staccare il grande connettore inferiore del display tirandolo dritto verso l'alto dal suo alloggiamento. Per ricollegare connettori a pressione come questo, premi su un lato finché senti il clic di bloccaggio, poi ripeti l'operazione dall'altro lato. Non premere dal centro. Il connettore, se è disallineato anche di pochissimo, può piegarsi, danneggiandosi irreparabilmente.

    I got hold of a iPhone 8 Plus with cracked screen that I am planning to fix.

    Here is my problem:

    When I tried to take out the screen from my phone, (step 15-18) I was curious about the new screen, so I tried to connect it. It was completely dead! Then I tried the old cracked one, and suddenly that was dead to! This is a phone that some fool has been inside earlier and changed battery, but I suspect he has done some more really stupid things. The Taptic Engine is living its own life and vibrating every time I slightly touch the home button. (I have a new Taptic Engine) The phone is also full of dust and small particles that does not belong there. One tri-point Y000 screw (step 18) is even missing! Now the biggest problem is that both screens are black! I know the phone is on, because I hear voice command speak when I turn on the power. The screen worked before I tried to change it? And one last thing: My new LCD screen came with new flex cables. Is it possible to switch over, so I can use the old ones?

    smikalsen - Replica

  16. Stacca il secondo connettore inferiore del cavo del display, proprio sotto quello che hai disconnesso nel passo precedente. Stacca il secondo connettore inferiore del cavo del display, proprio sotto quello che hai disconnesso nel passo precedente.

    I used the other end of the spudger on this connector and it seemed to work a little better for me. I came in from underneath the top-right edge instead of the bottom right.

    Jessica Kirsh - Replica

  17. Rimuovi le due viti tri-wing Y000 che tengono in posizione la staffa sopra il connettore del gruppo sensore del pannello frontale: Una vite da 1,0 mm

    • Una vite da 1,0 mm

    • Una vite da 1,2 mm

    una vite da 1mm e due viti da 1.2 mm???

    Matteo Carachino - Replica

    Ciao Matteo! Grazie per l’osservazione. Ho appena modificato il testo :) La traduzione è aperta a tutti. Hai quindi la possibilità di fare le tue suggestione direttamente nel testo e sei il benvenuto se vuoi usare di questa possibilità nel futuro. Grazie ancora per la vigilanza! Saluti, Claire

    Claire Rapp -

    The tool kit does include a 1.0 or1.2mm screwdriver! How am I supposed to remove those screws?

    peter frommer - Replica

    Bought the screwdriver that supposedly fits these screws and it still doesn’t work.

    hypercarduser - Replica

    My bracket looks different. Can’t get these screws out.

    Ray Rushing - Replica

  18. Rimuovi la staffa che copre il connettore del gruppo sensore del pannello frontale.

  19. Usa la punta di uno spudger oppure un'unghia per staccare dalla sua sede il connettore del gruppo sensore del pannello frontale. Usa la punta di uno spudger oppure un'unghia per staccare dalla sua sede il connettore del gruppo sensore del pannello frontale.

  20. Rimuovi il gruppo display.
  21. Svita le quattro viti tri-wing Y000 che fissano la staffa sopra il sensore home/Touch ID: Una vite da 1,2 mm
    • Svita le quattro viti tri-wing Y000 che fissano la staffa sopra il sensore home/Touch ID:

    • Una vite da 1,2 mm

    • Tre viti da 1,3 mm

    The 1.2mm screw on the home button stripped for me. I ended up bending the bracket on each side in order to remove the home button. I then bent it back as best I could during reassembly and screwing it down.

    browniestarmite - Replica

    The leftmost screw here (attaching the display bracket to the front panel plastic) was not present on my aftermarket screen assembly. Had to pull it from the original.

    handemail - Replica

  22. Rimuovi la staffa che blocca il sensore home/Touch ID.
    • Rimuovi la staffa che blocca il sensore home/Touch ID.

  23. Fai leva sotto il bordo sinistro del connettore del cavo del pulsante home per disconnetterlo dal suo zoccolino. Se l'intero connettore inizia a sollevarsi ma non si stacca, premi con la parte piatta del tuo spudger sul cavo in corrispondenza del bordo superiore del connettore, mentre allo stesso tempo sollevi il bordo sinistro del connettore. Stai attento a non danneggiare il cavo o il connettore, perché potresti disabilitare permanentemente il sensore. Se l'intero connettore inizia a sollevarsi ma non si stacca, premi con la parte piatta del tuo spudger sul cavo in corrispondenza del bordo superiore del connettore, mentre allo stesso tempo sollevi il bordo sinistro del connettore. Stai attento a non danneggiare il cavo o il connettore, perché potresti disabilitare permanentemente il sensore.
    • Fai leva sotto il bordo sinistro del connettore del cavo del pulsante home per disconnetterlo dal suo zoccolino.

    • Se l'intero connettore inizia a sollevarsi ma non si stacca, premi con la parte piatta del tuo spudger sul cavo in corrispondenza del bordo superiore del connettore, mentre allo stesso tempo sollevi il bordo sinistro del connettore. Stai attento a non danneggiare il cavo o il connettore, perché potresti disabilitare permanentemente il sensore.

  24. Il riscaldamento dell'area attorno al sensore home/Touch ID aiuta ad ammorbidire l'adesivo che tiene in posizione il suo delicato cavo, rendendo più facile e sicura la rimozione.

    • Capovolgi il gruppo display. Usa un asciugacapelli oppure prepara un iOpener e applicalo sul bordo inferiore del display per circa 90 secondi per ammorbidire l'adesivo sottostante.

    • Non surriscaldare il display. Deve diventare lievemente troppo caldo per poter essere toccato a lungo.

  25. Usa con delicatezza una levetta di apertura per separare  l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display. Usa con delicatezza una levetta di apertura per separare  l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display. Usa con delicatezza una levetta di apertura per separare  l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display.
    • Usa con delicatezza una levetta di apertura per separare l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display.

    This did not work for me…. ended up breaking the connector from the home button. Most likely messed up the customer’s iPhone… the adhesive would not pry up with just pick… does iFixit offer a home button replacement?

    Sidar M Caceres - Replica

    did not work for me either, also ended up breaking the connector, just use the tweezer to separate it. do not use opening pick!!!!! it’s too thick for it!!

    Jeffrey Tang - Replica

  26. Rimuovi il gruppo sensore home/Touch ID facendolo passare dal lato anteriore del display.

    • La tua parte di ricambio può avere altre viti tri-wing Y000 in più già installate vicino al pulsante Home. Rimuovi le viti non necessarie in modo tale da poter reinstallare la staffa del pulsante home.

Conclusione

Confronta la tua nuova parte di ricambio con la parte originale: prima dell'installazione potrebbe rendersi necessario trasferire alcuni componenti dall'una all'altra o rimuovere dal ricambio eventuali elementi adesivi.

La riparazione non è andata secondo i piani? Vai alla nostra Comunità Risposte per trovare aiuto nella risoluzione dei problemi.

80%

Inizia a tradurre ›

Jeff Suovanen

Membro da: 06/08/2013

317.240 Reputazione

255 Guide realizzate

Team

iFixit Membro di iFixit

Community

129 Membri

12.922 Guide realizzate

Very useful information…

Flica Hussey - Replica

Has anyone found out any info about replacing the Apple iPhone 8 Front glass. Last I checked Apple had made it that if you install a non OEM screen and updates their phone, it will brick there phone. I have not been fixing any iPhone 8’s or iPhone x’s due to this. I So if someone knows if this has been resolved or if this still holds true can you please let me know. Also, Fixing back glass. From what I have seen they use some crazy glue. Does anyone have any methods on a easy way to replace back glass on the iPhone 8’s ? do you still basically have to gut the phone ? what kind of glue is used to glue it back on? Any help with these issues would greatly be appreciated I have been repairing phones for over 8 years + and turning away customers because apple is so dumb with these things upsets me greatly. I loved repairing iPhone up until this point. Help please.

service - Replica

Replacing the screen will not Brick the iPhone, although the 8/8Plus & iPhone X all have an issue with the Ambient Sensor when a new screen is fitted. Although a way around this is to use a EEPROM device to copy the firmware from the original screen. It is also rumored that Apple are fixing the Ambient Sensor issue in iOS 12.

Donald -

Anyone know if the ambient sensor is fixed?

alexaamo91 - Replica

Hi. My iphone 8 plus screen is broken. I purchased it from USA, I’m in Turkey, Istanbul right know. When I took it to the apple store over there, they told me I need a code to replace the screen, and every country has different code. In order for me to replace the screen, I need that code.

Would some one please tell me what to do. I really appreciate it.

Thanks.

Sean Nouhi - Replica

I replaced the screen on an iPhone 8 Plus. When I transfer the home button it does not work in the new screen, but still works in the old, cracked screen. Thoughts?

briankesting - Replica

I’m having same issue and tried numerous aftermarket screens, I had a spare 8Plus here ready to repair (lcd damaged but working) tried it on that separate screen and Touch was fine again so the issue has to be aftermarket screens I’m guessing it’s the quality of the lcd is the issue as all original screens have proven fine but 3 aftermarket screens later and no joy so worth paying a little more for oem quality. The8plus is the only model so far Iv had this issue with as prior models are simple, but so many advertised as “original” it’s hard to pin point decent supplier

nathanjenkins15 -

I successfully substituted the screen with ifixit kit. However, force touch does not work and the luminosity is way less than the original

Ismaele Warren - Replica

The back glass is a pain in the …but it is slot easier if use a heatgun on low. Then use a blade or a prytool. It's still a pain but slot easier. Make sure that u don't scratch or damage the wireless charger in the middle. Hope this helps.

Mike - Replica

Did the replacement yesterday on my own with the iFixit kit and the parts supplied. It was really easy and great that it came with the adhesive and all the parts integrated in the replacement screen. The only downside is that the TrueTone isn’t working anymore nut I knew this before buying the kit.

It took me about 2 hours to complete.

Sorin Drache - Replica

I forgot to disconnect the battery connector now my iphone 8 won’t boot up any idea how to fix this ?

orange flash - Replica

My home button is not recognized with the new screen fitted, so I’m left with putting the broken screen back in and a smaller bank balance :-(

simon_kesselman - Replica

Front camera removal is not even mentioned. That seems like a rather large omission on this replacement. Wonder how many people followed this document to the letter only to find out that the front camera is still on the old screen.

danny - Replica

Hi Danny,

Thanks for the note! As stated in the introduction, this guide is written for the replacement part we sell, which comes with the front facing camera, earpiece speaker, and EMI shield already installed. I will amend the instructions to point to a front facing camera guide.

Arthur Shi -

After I completed the repair on my iPhone 8 Plus, there’s some time of back lighting/impact point on the bottom right of screen. Anyone else’s repair have this issue??

Sidar M Caceres - Replica

thank you Jeff and the ifixit folks… great attention to detail. worked out very nicely in practice

kate freitag - Replica

Hi i fixed using this guide, i got to say it is incomplete. You need to remove the metal frame from the original screen as well and also the top of the original screen the camera module and speaker module. And the reminder and the removal of power cable need to be extra careful in choosing the right cable to unplug. I unplug the wrong one and it caused my touch ID not to work. Take note on this pointer.

Aloysius See - Replica

Hi! This guide is written for our iPhone 8 complete screen, which has the metal frame and camera/speaker module pre-installed. We also have a guide for the bare LCD/digitizer part, which requires transferring the frame and front assembly.

Arthur Shi -

Hello, I replaced the display of my 8 plus using the instructions and your replacement display. Now the phone discharges very quickly and gets warm ?! If only I had kept my broken display. What can i do?

Tobias Grossmann - Replica

I replaced the front screen on my iPhone 8 Plus with an iFixit kit and when I turn the phone on you can feel the phone vibrating when you click the home button but the screen is black and won’t come on…. any thoughts? I took it back apart 3 times disconnecting and reconnecting the connectors and it never would come on…. I need HELP!!!

Payton Bland - Replica

Hi Payton,

I would check if the screen backlight was blown out. This commonly happens when you disconnect the screen without disconnecting the battery first. To check, “turn on” the phone as you have been. Shine a bright light directly at the screen, and see if the LCD shows anything. If it does, the LCD is working, but the backlight circuitry is broken.

Arthur Shi -

This is the second ifixit screen replaced on my iPhone 8 Plus. Unfortunately, this second repair kit was a much lower quality that the first one, which was only one year prior. The screen is much lower quality with really poor contrast. It works, but it makes it look like a cheap knockoff phone now. Also, two bits in the included tool kit were too large to use! They are marked the same size as my previous kit, but they are definitely larger and will not fit into the tri-lobe or philips head screws. I ended up using the bits in my previous tool kit. Overall the quality of the components has definitely gone down hill, which is hugely disappointing.

mark - Replica

Hi Mark,

I’m really sorry to hear about your experience with the screen kit. Thanks for bringing this up—we take pride in the quality of our tools and components and seek to rectify any issues that show up. If our customer service team has not reached out, please contact us here.

Arthur Shi -

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 261

Ultimi 7 Giorni: 1,636

Ultimi 30 Giorni: 7,762

Tutti i Tempi: 201,128