Introduzione

Impara a riparare lo schermo del tuo iPhone 8.

Questa parte ha già installati il gruppo fotocamera anteriore, l'altoparlante e la schermatura dell'LCD, il che semplifica la riparazione.

Tutto quello che dovrai fare è rimuovere il vecchio schermo e trasferire il tasto home nel nuovo schermo, in modo tale che il Touch ID funzioni.

Nota: Se la luminosità automatica del tuo iPhone non funziona correttamente dopo la riparazione, assicurati che il tuo telefono sia aggiornato a iOS 12.

La funzionalità True Tone è disabilitata dopo la riparazione, anche usando uno schermo originale Apple.

Panoramica Video

    • Spegni il tuo iPhone prima di iniziare lo smontaggio.

  2. Se il vetro del display è rotto, l'uso del nastro adesivo sulla superficie impedisce alla rottura di espandersi e previene danni fisici dovuti alle schegge di vetro. Stendi delle strisce sovrapposte di nastro adesivo da pacchi trasparente sul display dell'iPhone fino a coprire l'intera superficie. In questo modo i frammenti di vetro resteranno uniti tra loro e potrai lavorare su un elemento strutturalmente integro quando dovrai staccare e sollevare il display.
    • Se il vetro del display è rotto, l'uso del nastro adesivo sulla superficie impedisce alla rottura di espandersi e previene danni fisici dovuti alle schegge di vetro.

    • Stendi delle strisce sovrapposte di nastro adesivo da pacchi trasparente sul display dell'iPhone fino a coprire l'intera superficie.

    • In questo modo i frammenti di vetro resteranno uniti tra loro e potrai lavorare su un elemento strutturalmente integro quando dovrai staccare e sollevare il display.

    • Indossa occhiali di sicurezza per proteggere gli occhi da pezzi di vetro che potrebbero volare in giro durante la riparazione.

    In case of broken glass you can make the suction cup much more effective by covering the glass with a broad piece of translucent tape which eliminate air leakage through cracks in the glass.

    lionno1 - Replica

    Il n’est pas nécessaire de mettre beaucoup de scotch.

    Au contraire plus vous mettez de scotch, plus il y aura de défauts et la ventouse ne collera pas.

    Une bande bien positionnée suffit.

    Chloé Bossuette - Replica

    I’ve used hot glue on low setting to remove all types of crystals. The hot glue will release with a little iso alcohol. No damage to glass or plastic faced crystals or screens. Use a narrow piece of wood as a prying handle.

    Emilio Gonzalez - Replica

    I recently had issues with removing the glass with the suction cup. I have done this many times with older generation iPhones but this time the glass seemed sealed on quite solidly. I told myself that the last option would be to use the screwdriver tip. After all my attempts, I transitioned to the option of using the screwdriver tip. Surprisingly, it was the easiest thing ever. I placed the 1mm flathead screwdriver at the interface between the glass and the cover (normal start location) and pried up very gently. Voila, the glass came up and I can’t even notice any dents or scratches. It felt much easier than the suction cup technique. If the suction cup is giving you a hard time consider using that 1mm flathead.

    forhereyesonly - Replica

    The screen on my phone was so broken, a suction cup did not work, so I softened the adhesive with a blow dryer and used a Jimmy to carefully pry open the phone from the bottom just enough to slip a pick in.

    charguy - Replica

    • Fermati vicino all'angolo superiore sinistro del display.

  9. Batterie per PC portatili

    Una soluzione semplice per un grande aumento di potenza.

    Acquista ora

    Batterie per PC portatili

    Acquista ora

  13. Rimuovi le quattro viti Phillips che fissano la staffa del cavo inferiore del display alla scheda logica: Due viti da 1,3 mm
    • Rimuovi le quattro viti Phillips che fissano la staffa del cavo inferiore del display alla scheda logica:

    • Due viti da 1,3 mm

    • Due viti da 2,8 mm

    • Rimuovi la staffa.

    Not Y000 this time haha

    Easy Repair - Replica

    • Rimuovi la staffa.

    If you are replacing the adhesive liner, the remaining release liner strips will interfere with the two outer screws. I had to cut a working section out of the liner at each location and move it aside with the spudger.

    Thomas Tritt - Replica

  19. Rimuovi il gruppo display.
  20. Rimuovi le quattro viti tri-wing Y000 che fissano la staffa sopra il sensore home/Touch ID: Una vite da 1,2 mm

    • Una vite da 1,2 mm

    • Tre viti da 1,3 mm.

    • Rimuovi la staffa.

  21. Usa uno strumento di apertura per far leva sotto il bordo sinistro del connettore del cavo del pulsante home per disconnetterlo dal suo zoccolino. Se l'intero connettore inizia a sollevarsi ma non si stacca, premi con la parte piatta del tuo spudger sul cavo in corrispondenza del bordo superiore del connettore, mentre allo stesso tempo sollevi il bordo sinistro del connettore. Stai attento a non danneggiare il cavo o il connettore, perché potresti disabilitare permanentemente il sensore. Se l'intero connettore inizia a sollevarsi ma non si stacca, premi con la parte piatta del tuo spudger sul cavo in corrispondenza del bordo superiore del connettore, mentre allo stesso tempo sollevi il bordo sinistro del connettore. Stai attento a non danneggiare il cavo o il connettore, perché potresti disabilitare permanentemente il sensore.
    • Usa uno strumento di apertura per far leva sotto il bordo sinistro del connettore del cavo del pulsante home per disconnetterlo dal suo zoccolino.

    • Se l'intero connettore inizia a sollevarsi ma non si stacca, premi con la parte piatta del tuo spudger sul cavo in corrispondenza del bordo superiore del connettore, mentre allo stesso tempo sollevi il bordo sinistro del connettore. Stai attento a non danneggiare il cavo o il connettore, perché potresti disabilitare permanentemente il sensore.

  22. Il riscaldamento dell'area attorno al sensore home/Touch ID aiuta ad ammorbidire l'adesivo che tiene in posizione il suo delicato cavo, rendendo più facile e sicura la rimozione.

    • Capovolgi il gruppo display. Usa un asciugacapelli oppure prepara un iOpener e applicalo sul bordo inferiore del display per circa 90 secondi per ammorbidire l'adesivo sottostante.

    • Non surriscaldare il display. Deve diventare lievemente troppo caldo per poter essere toccato a lungo.

  23. Usa con delicatezza una levetta di apertura per separare  l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display. Usa con delicatezza una levetta di apertura per separare  l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display. Usa con delicatezza una levetta di apertura per separare  l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display.
    • Usa con delicatezza una levetta di apertura per separare l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display.

  24. Rimuovi il gruppo sensore home/Touch ID facendolo passare dal lato anteriore del display.

Conclusione

Per rimontare il tuo dispositivo, applica di nuovo l'adesivo del display e segui i passi qui sopra in ordine inverso.

La riparazione non è andata secondo i piani? Vai alla nostra Comunità Risposte per trovare aiuto nella risoluzione dei problemi.

100%

Inizia a tradurre ›

Adam O'Camb

Membro da: 11/04/2015

62.874 Reputazione

159 Guide realizzate

Team

iFixit Membro di iFixit

Community

101 Membri

9.053 Guide realizzate

So once the adhesive seal is broken, obviously the warranty is done for, but is there any way to restore water-resistance?

Chris - Replica

You need to buy a special waterproof glue for it.

Ou Hiroshizon -

And do you just wing it for the front camera, proximity sensor etc ?

kyle - Replica

This guide assumes you’re replacing the entire display assembly, with those parts included. If you bought a bare display then yes, you’ll have to transfer those additional components over, and that’s beyond the scope of this guide—although as mentioned in the introduction, we’re working on adding guides for those additional components as well.

Jeff Suovanen -

I’m looking to replace the back glass as well. Any advice?

Trey Granger - Replica

This video shows what’s involved. Basically, remove ALL of the internals from the phone, and then painstakingly heat + pry the glass shards off the back of the chassis. The metal camera housing has to be forcibly twisted out and replaced. It’s a very difficult repair, with a high risk of damage to your phone (and a high risk of injury if you don’t wear gloves and safety glasses). I’m not sure the phone will ever look 100% again or retain its IP67 rating. My advice would be to wait until a full enclosure replacement part becomes available with the glass preinstalled, and then transplant your entire phone into that. Meantime, the glass itself is purely cosmetic, so I’d suggest covering it with a custom skin or wrap. Of course, the final option is to pay Apple $349 USD for an “other damage” repair and make it their problem (they’ll swap you out for a new phone and yours will go to a refurbishing center somewhere).

Jeff Suovanen -

You need to buy a after market housing and transfer everything to the new housing

David Olascoaga -

wait a second… Are you saying that when we change the screen it is also necessary to change the front camera?

Caio Antonius - Replica

@eitantonius A lot of new screens come with a replacement front camera already installed. They cost a bit more, but make the job easier. You can save a few bucks if you buy a stripped-down display, but you’ll need to go through some additional steps to transfer the original front camera (and a few other components) from your broken screen to the new one.

Jeff Suovanen -

I cracked the camera glass (housing) on the back of the phone. Is it possible to replace without replacing the entire back of the phone/case?

Chris - Replica

Is there any update on the ambient light sensor yet? Is it working with the new beta version of IOS12? I would be delighted to hear about it.

valentijnawc - Replica

Auto Brightness works on all versions of iOS 12 that we’ve tried. True Tone does not. However, if you have your original display, there’s a fairly inexpensive (~$75 USD) device that can clone the data from the original display to the new one and restore True Tone. They’ve been around for a while and most repair shops should have one by now.

Jeff Suovanen -

any idea when the guide for full replacement will be available?

Cody Robinson - Replica

Replaced screen a success now it is stuck on a boot loop….. help please.

kevin s love - Replica

Boot loop can be caused by bad proximity sensor, which is moved to the new screen from the old. Or if you got one that came with it, it may be defective.

Idaho iRepair -

So, the original screen has these three tabs that slide in the recesses in the top of the phone case, all your pictures show only the aftermarket screens with two aluminum rectangulars (at the top of the screen). Isn’t that going to possibly cause the screen to pop out eventually (if the adhesive fails for say) since there is nothing physically holding it in place?

andyradchishin - Replica

There are no aftermarket parts shown in this guide—that’s an original Apple display on a brand-new iPhone. You might be thinking of a different model? But to answer your question, yes, if the clips aren’t secured correctly then there’s a chance of the screen coming loose at the top.

Jeff Suovanen -

Will Touch ID work after the repair? That is my only concern about the repair.

Pietro Romanato - Replica

As stated at the top, it will work fine provided you are careful to transfer the original home button to your new screen, without damaging it.

Jeff Suovanen -

Why is the Lower Display Cable Bracket on the parts list?

Michael Winston - Replica

Hi Michael! The lower cable bracket is accessible during this guide and has no specific guide of its own. If you were replacing that component you would need to use this guide. The bracket is not required for a screen replacement or subsequent replacement guide.

Sam Goldheart -

Is it true that if you replace a screen on an iPhone 8 at iOS 12 it will lock out?

Michael Winston - Replica

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 408

Ultimi 7 Giorni: 2,645

Ultimi 30 Giorni: 11,980

Tutti i Tempi: 149,580