Introduzione

Impara a riparare lo schermo del tuo iPhone 8.

Questa parte ha già installati il gruppo fotocamera anteriore, l'altoparlante e la schermatura dell'LCD, il che semplifica la riparazione.

Tutto quello che dovrai fare è rimuovere il vecchio schermo e trasferire il tasto home nel nuovo schermo, in modo tale che il Touch ID funzioni.

Nota: Se la luminosità automatica del tuo iPhone non funziona correttamente dopo la riparazione, assicurati che il tuo telefono sia aggiornato a iOS 12.

La funzionalità True Tone è disabilitata dopo la riparazione, anche usando uno schermo originale Apple.

Panoramica Video

    • Spegni il tuo iPhone prima di iniziare lo smontaggio.

    • L'apertura del display dell'iPhone comprometterà le sue tenute impermeabili. Vedi di avere pronte delle guarnizioni sostitutive prima di procedere oltre questo passo, altrimenti dovrai prestare attenzione ad evitare esposizioni a liquidi dopo aver rimontato il tuo iPhone senza sostituire le guarnizioni.

    just how long are those screws- i turn and turn and turn and the lift off is soooo slight, seemingly insignificant…

    An. Jahnke - Replica

  2. Se il vetro del display è rotto, l'uso del nastro adesivo sulla superficie impedisce alla rottura di espandersi e previene danni fisici dovuti alle schegge di vetro. Stendi delle strisce sovrapposte di nastro adesivo da pacchi trasparente sul display dell'iPhone fino a coprire l'intera superficie. In questo modo i frammenti di vetro resteranno uniti tra loro e potrai lavorare su un elemento strutturalmente integro quando dovrai staccare e sollevare il display.
    • Se il vetro del display è rotto, l'uso del nastro adesivo sulla superficie impedisce alla rottura di espandersi e previene danni fisici dovuti alle schegge di vetro.

    • Stendi delle strisce sovrapposte di nastro adesivo da pacchi trasparente sul display dell'iPhone fino a coprire l'intera superficie.

    • In questo modo i frammenti di vetro resteranno uniti tra loro e potrai lavorare su un elemento strutturalmente integro quando dovrai staccare e sollevare il display.

    • Indossa occhiali di sicurezza per proteggere gli occhi da pezzi di vetro che potrebbero volare in giro durante la riparazione.

    In case of broken glass you can make the suction cup much more effective by covering the glass with a broad piece of translucent tape which eliminate air leakage through cracks in the glass.

    lionno1 - Replica

    Il n’est pas nécessaire de mettre beaucoup de scotch.

    Au contraire plus vous mettez de scotch, plus il y aura de défauts et la ventouse ne collera pas.

    Une bande bien positionnée suffit.

    Chloé Bossuette - Replica

    I’ve used hot glue on low setting to remove all types of crystals. The hot glue will release with a little iso alcohol. No damage to glass or plastic faced crystals or screens. Use a narrow piece of wood as a prying handle.

    Emilio Gonzalez - Replica

    I recently had issues with removing the glass with the suction cup. I have done this many times with older generation iPhones but this time the glass seemed sealed on quite solidly. I told myself that the last option would be to use the screwdriver tip. After all my attempts, I transitioned to the option of using the screwdriver tip. Surprisingly, it was the easiest thing ever. I placed the 1mm flathead screwdriver at the interface between the glass and the cover (normal start location) and pried up very gently. Voila, the glass came up and I can’t even notice any dents or scratches. It felt much easier than the suction cup technique. If the suction cup is giving you a hard time consider using that 1mm flathead.

    forhereyesonly - Replica

    This is definetly the best option to open this thing up. I’ve spend 30min with trying to heat it up and remove it using the suction cup. I needed 3sec with the 1mm flat screwdriver and i t was’nt scary at all. No dents nor scratches here too. Thanks for your comment.

    Berggorilla -

    thank you!!!!!

    Adrian Phan -

    Great suggestion to use the screwdriver!! Thanks, it really helped

    obo12759 - Replica

    No hair dryer so GENTLY heated over stove burner

    John Toth - Replica

    Hello,

    What temperature is suitable for removing the front display ? I bought i-Fixit ProTech which is not include the heating "roller" . Thanks for help

    Jiří Sítko - Replica

    Ich habe eine heiße Wärmflasche verwendet. Das hat gut funktioniert :-)

    Moritz Hartges - Replica

    • Se il tuo schermo è molto crepato, ricoprirlo con uno strato di nastro adesivo può aiutarti a far aderire la ventosa. In alternativa, puoi usare del nastro adesivo molto tenace al posto della ventosa. Se tutto questo non funziona, puoi incollare la ventosa con della supercolla (cianoacrilica) allo schermo rotto.

    Even with using high heat from a blow dryer, I had to put the suction cup over the home button or the bottom edge wouldn’t lift at all. That waterproof adhesive is incredibly strong.

    Aaron Soderholm - Replica

    The screen on my phone was so broken, a suction cup did not work, so I softened the adhesive with a blow dryer and used a Jimmy to carefully pry open the phone from the bottom just enough to slip a pick in.

    charguy - Replica

    Just completed a smashed screen replacement, this is probably the most time consuming part. Used packing tape to cover the screen to help create a suction surface (had to replace it a couple times because it pulls away after a purple good pulls ) Used consistent heat for about 5 minutes, then stuck a pick in the tiniest opening… and pry pry pry!

    Brian Gill - Replica

    I failed at this step. No amount of heating, pulling, and rocking opened up enough of a gap to slip in even a knife let alone the blue plastic tool. That's with a phone that has an undamaged screen - just trying to replace the battery. Apple won this round :(

    Michael Sherman - Replica

    Be really careful here. I placed a sucker to the front and rear to help lever off the screen. However, the whole thing came away much easier than I anticipated and I ripped the front part completely away from the rear, tearing all three connector cables. New iPhone required.

    Chris Wood - Replica

    • Fermati vicino all'angolo superiore sinistro del display.

    Nach RECHTS klappen - nicht nach links!

    Manfred Wachtel - Replica

    Als ich das Flachbandkabel auf der rechten Seite sah, hab ich mich auch gefragt, ob die das mit nach Links klappen ernst meinen, und das „Buch“ lieber auf japanische Art nach rechts aufgeklappt. Das sollte dringend in der Anleitung korrigiert werden!

    Sebastian Plickert - Replica

    “Up from the left” means lift up the left side.

    Which is the same as folding to the right.

    “Like the back cover of a book” explains it even more clearly.

    Maybe it gets lost in translation?

    Nick Shtangey -

    • Rimuovi quattro viti a croce Phillips che fissano la staffa del cavo inferiore del display alla scheda logica, delle seguenti lunghezze:

    • Due viti da 1,3 mm

    • Due viti da 2,8 mm

    • Nel corso dell'intera procedura, tieni traccia di ognuna delle tue viti in modo che, durante il rimontaggio, ciascuna di esse torni esattamente dove si trovava in precedenza. Mettere una vite al posto sbagliato può causare danni permanenti al telefono.

    • Rimuovi la staffa.

    Not Y000 this time haha

    Easy Repair - Replica

    can same length screws mixed up?

    Brook布魯克 - Replica

    It is not ideal, but possible for these screws.

    Arthur Shi -

    using the repair kit i purchased with my screen replacement, i am currently having issues removing these screws with the PH000. please help

    Mark Ordaz - Replica

    I was too, thankfully I had another set that contained the PH00 bit, that worked great for me.

    William Mitchell -

    Ok. My screw is stuck. How do I remove it? Philips head is stripped.

    Kristina Graham - Replica

    Solved it myself. Firm pressure did the trick.

    Kristina Graham -

    Takes a little pressure with the Philips head

    John Toth - Replica

    Make sure you pry the battery connector off from the right hand side as shown in the picture. Theres a delicate component on the logicboard near the battery connector called a Mosfet which is linked to the battery charging software. If you knock it off accidently you’ll loose battery charging and the phone will boot loop and youll need to have it re-soldered back on.

    Gareth - Replica

    So this is it. You don’t have to go any further removing the screen. You can replace the battery right from this point.

    John M - Replica

    I wish I saw this comment 2 hours ago

    Kenneth Moore -

    • Rimuovi la staffa.

    If you are replacing the adhesive liner, the remaining release liner strips will interfere with the two outer screws. I had to cut a working section out of the liner at each location and move it aside with the spudger.

    Thomas Tritt - Replica

    This part is throwing me for a loop. Having difficulty finding the read head for these screws. Is it the same size as the two small 1.3mm screws in step 12?

    Jared Hensley - Replica

    ended up getting it with the PH000, I must of just been rushing it.

    Jared Hensley - Replica

    My bracket looks different and none of the screw heads I have fits.

    Ray Rushing - Replica

    Mine too? Any help?

    George Waller -

    These screws did not stick to the magnetic screwdriver. Extremely difficult to get them back in place - but with some patience i succeeded :)

    Niklas Brammer - Replica

  17. Rimuovi il gruppo schermo.

    Hi ifixit, if you find my method dangerous, please remove it.

    After Step 17, I skipped Step 18 to Step 28.

    At Step 29, I lifted up the four adhesive black pull-tabs to expose the white adhesive side. Next, I use hot air gun and blow on the back cover of the iphone for about a minute (maybe a hairdryer will work too) .

    Warning: Don't overheat the iPhone, or you may accidentally ignite the battery.

    I think the temperature was around 60 DegC.

    Extreme Caution: Do Not overheat. I use my hand to gauge the hotness. Careful not to burn yourself or the board.

    I was able to pull out all the white adhesive tapes easily as the adhesive soften.

    DO NOT TRY this method if you are a novice or inexperience! I am not responsible if you hurt yourself or damage your iphone!

    John - Replica

    Hey John! I’m glad the repair worked out for you!

    From our research, applying heat does soften the adhesive strips, but it also causes them to lose structural integrity and break more easily. That’s why we normally suggest using heat after the strips are already broken. Removing the Taptic Engine definitely takes a few extra steps, but we feel that it gives fixers the best chance of pulling out the adhesive strips intact.

    Arthur Shi -

    I agree with John, skip 18 through 27. These are to make it easier to remove the battery adhesive. I replaced the batteries on two IPhone 8s. The first one I did all that stuff and the adhesive still broken and I had to carefully pry the battery out anyway. When I reassembled the phone the Home button no longer worked. Looking it up, this is apparently fairly common due to all the fragile wires involved in these steps. The second I skipped these steps and when I reassembled it everything worked fine. Not one of the eight (both phones) adhesive strips came out properly. I fully drained the batteries before doing the repairs. By the way, I use the virtual home button on the one phone, it’s a little annoying, but the phone is still usable if you’re not ready to shell out for a new phone.

    Gary Berman -

    I also skipped these steps. I won’t say it was entirely successful - two of the four adhesive strips broke and could not be grabbed with tweezers. But I had gotten most of the adhesive out already and the battery was quite loose, so I used a warmer under the phone, then gently slid a flat plastic blade under one end of the battery and slowly worked it up the phone. (Dental floss would have been safer-don’t do what I did, kids!)

    Matt D - Replica

  18. Rimuovi le quattro viti tri-wing Y000 che fissano la staffa sopra il sensore home/Touch ID: Una vite da 1,2 mm

    • Una vite da 1,2 mm

    • Tre viti da 1,3 mm.

    • Rimuovi la staffa.

    • In fase di rimontaggio, stai attento non serrare troppo queste viti, altrimenti il tuo pulsante home potrebbe non funzionare più.

    Bei meinem iPhone waren das Y00 Schrauben, nicht Y000

    Andreas Veeser - Replica

    If the screw on the home button is broken, you can bend the metal sides upwards and pull down out of the phone and push and refold into the new display. Example: https://www.youtube.com/watch?v=DTCQA-jn...

    Andy Knapp - Replica

    Andy Knapp - wherever you are - you saved me. NOTE: the iphone 8 has four tri-wing screws - that means you need a tri-wing screwdriver. I ordered an entire replacement set and mine had one in there, but it does not mention anything about tri-wing in these instructions… so. Hope that helps someone.

    Paula Lofland -

  19. Usa uno strumento di apertura per far leva sotto il bordo sinistro del connettore del cavo del pulsante home per disconnetterlo dal suo zoccolino. Se l'intero connettore inizia a sollevarsi ma non si stacca, premi con l'estremità piatta del tuo spudger sul cavo in corrispondenza del bordo superiore del connettore, mentre allo stesso tempo sollevi il bordo sinistro del connettore. Stai attento a non danneggiare il cavo o il connettore, perché potresti disabilitare permanentemente il sensore. Se l'intero connettore inizia a sollevarsi ma non si stacca, premi con l'estremità piatta del tuo spudger sul cavo in corrispondenza del bordo superiore del connettore, mentre allo stesso tempo sollevi il bordo sinistro del connettore. Stai attento a non danneggiare il cavo o il connettore, perché potresti disabilitare permanentemente il sensore.
    • Usa uno strumento di apertura per far leva sotto il bordo sinistro del connettore del cavo del pulsante home per disconnetterlo dal suo zoccolino.

    • Se l'intero connettore inizia a sollevarsi ma non si stacca, premi con l'estremità piatta del tuo spudger sul cavo in corrispondenza del bordo superiore del connettore, mentre allo stesso tempo sollevi il bordo sinistro del connettore. Stai attento a non danneggiare il cavo o il connettore, perché potresti disabilitare permanentemente il sensore.

    To have a better view on this connection I have removed the metal plate covering the back of the glass. Its a thin piece of metal held by 9 screws. To unscrew the 8 screws you need the screwdriver head with 3 sides like the Mercedes Benz symbole. The last is with a phillips near the camera.

    forhereyesonly - Replica

    I thought I was going to tear the cable doing it the way it’s suggested in the guide. After examining the cable on the replacement screen, I found it easier to hold the bottom connector pressed against the screen with one leg of needle nose tweezers whilst gently prying off the top connector with an opening tool.

    Cool_Breeze - Replica

    See step 22 to get a clearer picture of what the connector looks like when it is separated from its socket. Your replacement screen will have a new socket (i.e., the bottom piece of the connector). My replacement screen had a new socket attached to the unit by a thin piece of plastic. For reassembly, when working the Home Button/Touch ID assembly back into the new screen, I had to work the connector cable under the socket in order to get the connector re-attached.

    Kristina Graham - Replica

    Be extra careful with this step: it wasn’t clear to me from the description that the connector wrapped from underneath to connect, nor did my set come with picks. I used a blade from the wrong side, inadvertently (but way too easily) severing the connector and destroying the function of the home button and thus the entire phone.

    Jennifer Indeliclae - Replica

  20. Il riscaldamento dell'area attorno al sensore home/Touch ID aiuta ad ammorbidire l'adesivo che tiene in posizione il suo delicato cavo, rendendo più facile e sicura la rimozione.

    • Capovolgi il gruppo display. Usa un asciugacapelli oppure prepara un iOpener e applicalo sul bordo inferiore del display per circa 90 secondi per ammorbidire l'adesivo sottostante.

    • Non surriscaldare il display. Deve diventare lievemente troppo caldo per poter essere toccato a lungo.

    The stove top works well also. Remember, as the main instructions say, it should be slightly too hot to touch comfortably.

    forhereyesonly - Replica

  21. Usa con delicatezza un plettro di apertura per separare  l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display. Usa con delicatezza un plettro di apertura per separare  l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display. Usa con delicatezza un plettro di apertura per separare  l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display.
    • Usa con delicatezza un plettro di apertura per separare l'adesivo che fissa il cavo del sensore home/Touch ID al retro del pannello display.

    My original assembly broke trying to follow this step carefully. :(

    Ann - Replica

  22. Rimuovi il gruppo sensore home/Touch ID facendolo passare dal lato anteriore del display.

    • La tua parte sostitutiva potrebbe avere delle viti Y000 supplementari già installate vicino al pulsante home. Rimuovi le viti non necessarie in modo da poter rimettere al suo posto la staffa del pulsante home.

    Instructions were great. Putting the connections back is a bit of a hassle, but patience is your friend. Phone is up and running. Thanks iFixit.

    pwpfef01 - Replica

    Couldn’t get the Home Button (original one I was transferring) to work. I know the instructions said something about not tightening down the 4 screws around the Home Button too much, but how much is too much. Also, a day later, the screen I bought starting having green vertical lines. Took everything back apart and started from scratch the next day and still had the same 2 problems. Just for the heck of it, I put the old cracked screen back on the phone and everything started working again. Figured I wasted about 6-8 hours total on this rather small project and I’m right back where I started again. Something definitely wrong with the screen I ordered and I’m very disappointed. I’ve bought products from ifixit before and they worked, but no such luck this time. Anyone know how I get my 70 bucks back?

    Todd Skobjak - Replica

    Hi Todd!

    I’m sorry to hear about your experience! Please contact our customer support and we will get the issue resolved!

    Arthur Shi -

    I greatly support Ifixit… but.. for me the same story as Todd Skobjak. Put in the new screen. Touch button is not found. Retried with screws loosened and refitting the plug. Nothing. Put the old screen back and the touch button worked again. So.. something with the new provided screen from Ifixed must be the case. I'll also get in touch with customer support.

    Ifixed: not only check the screen but also the cable to the touch button!

    Ton Vaes - Replica

Conclusione

Per rimontare il tuo dispositivo, segui i passi qui sopra in ordine inverso. Non scordarti di applicare di nuovo l'adesivo del display prima di reinstallarlo.

La riparazione non è andata secondo i piani? Vai alla nostra Comunità Risposte per trovare aiuto nella risoluzione dei problemi.

Oppure, se cercate un nuovo dispositivo, prendete in considerazione l'idea di prenderne uno ricondizionato.

iPhone 8 presso i nostri amici di Backmarket!

en it

100%

Inizia a tradurre ›

Adam O'Camb

Membro da: 11/04/2015

134.898 Reputazione

392 Guide realizzate

Team

iFixit Membro di iFixit

Community

136 Membri

15.992 Guide realizzate

And do you just wing it for the front camera, proximity sensor etc ?

kyle - Replica

This guide assumes you’re replacing the entire display assembly, with those parts included. If you bought a bare display then yes, you’ll have to transfer those additional components over, and that’s beyond the scope of this guide—although as mentioned in the introduction, we’re working on adding guides for those additional components as well.

Jeff Suovanen -

wait a second… Are you saying that when we change the screen it is also necessary to change the front camera?

Caio Antonius - Replica

@eitantonius A lot of new screens come with a replacement front camera already installed. They cost a bit more, but make the job easier. You can save a few bucks if you buy a stripped-down display, but you’ll need to go through some additional steps to transfer the original front camera (and a few other components) from your broken screen to the new one.

Jeff Suovanen -

I cracked the camera glass (housing) on the back of the phone. Is it possible to replace without replacing the entire back of the phone/case?

Chris - Replica

yes, but it is almost impossible. it involves removing the actual glass from the back housing, and the entire backside has a strong adhesive. Its recommended not to do that as it can result in either cutting yourself, or damaging the wireless charging coil thats found behind the glass.

RaggedMyth Gaming -

Is there any update on the ambient light sensor yet? Is it working with the new beta version of IOS12? I would be delighted to hear about it.

valentijnawc - Replica

Auto Brightness works on all versions of iOS 12 that we’ve tried. True Tone does not. However, if you have your original display, there’s a fairly inexpensive (~$75 USD) device that can clone the data from the original display to the new one and restore True Tone. They’ve been around for a while and most repair shops should have one by now.

Jeff Suovanen -

any idea when the guide for full replacement will be available?

Cody Robinson - Replica

Replaced screen a success now it is stuck on a boot loop….. help please.

kevin s love - Replica

Boot loop can be caused by bad proximity sensor, which is moved to the new screen from the old. Or if you got one that came with it, it may be defective.

Idaho iRepair -

So, the original screen has these three tabs that slide in the recesses in the top of the phone case, all your pictures show only the aftermarket screens with two aluminum rectangulars (at the top of the screen). Isn’t that going to possibly cause the screen to pop out eventually (if the adhesive fails for say) since there is nothing physically holding it in place?

andyradchishin - Replica

There are no aftermarket parts shown in this guide—that’s an original Apple display on a brand-new iPhone. You might be thinking of a different model? But to answer your question, yes, if the clips aren’t secured correctly then there’s a chance of the screen coming loose at the top.

Jeff Suovanen -

Will Touch ID work after the repair? That is my only concern about the repair.

Pietro Romanato - Replica

As stated at the top, it will work fine provided you are careful to transfer the original home button to your new screen, without damaging it.

Jeff Suovanen -

Why is the Lower Display Cable Bracket on the parts list?

Michael Winston - Replica

Hi Michael! The lower cable bracket is accessible during this guide and has no specific guide of its own. If you were replacing that component you would need to use this guide. The bracket is not required for a screen replacement or subsequent replacement guide.

Sam Goldheart -

Used the iFixit screen replacement parts and this guide. Guide was spot on and replacement screen weeks perfectly! Thanks for the guide!

Brian Gill - Replica

Uno de los conectores a presión al parecer se me ensucio o doblo, por no hacer presión a los lados como aconsejan. que debo hacer

yeico_king_22 - Replica

One of the pressure connectors seems to get dirty or dommed, for not pressing the sides as advised. I have to do

yeico_king_22 - Replica

There should be an advisory to be careful when unscrewing the very first screws—mine stripped very quickly and easily. One failed attempt and getting that screw out is nearly impossible.

Zachary Veitch - Replica

Hello, is the replacement camera the same quality as the original? And if not, would it be difficult to get this kit and swap my original camera over? Thank you.

Jakub Wheeler - Replica

I did change my display but did not disconnect the battery while doing it. Now the microphone does not work anymore. Did I connect something wrong or did I damage the mic with the connected battery? (A different “how to video” of youtube does not disconnect the battery :( )

Philipp Ahrens - Replica

My screen is cracked and chipping away in places. It is leaking black ink over most of the top left corner of the screen. Would this repair be able to fix that?

Greyson Haynes - Replica

Hi Greyson,

Yes, this repair will make the screen new again! If this damage is due to a serious drop, you may need to fix some other things—the frame may be slightly warped, or other components may be damaged.

Arthur Shi -

This is inconclusive.

When replacing the display, you purchase (or part of your purchase) a “iPhone 8/SE 2020 Display Assembly Adhesive “ kit, but there are no instructions (even in the kit) on how to apply it.

Why is that?

Anyname - Replica

Hello! The link on how to reapply the adhesive is actually in the conclusion section of this guide. Here is a quick link!

Arthur Shi -

Great instructions! Worked well for both disassembly and assembly. Thanks!

Zachary Schmidt - Replica

Hi!

I successfully replaced my broken display with the replacement display from ifixit and most of the time it works well.

But since the repair it happens very often that the screen does not react anymore after the phone wakes up. I can unlock it via finger print, but it does not react on any touch. After hard reset, it runs again well till it freezes next time. Currently, it happens ~5 times per day, which is especially annoying, when I got a call and can’t take it…

What could be the reason for that?

Thanks!

Niels

nklan - Replica

Hi Niels, it sounds like it could be a loose digitizer connection. Try opening the phone back up, disconnect the display, blow any debris out of the connectors, and carefully reconnect them. If that doesn’t work it could be a faulty display. In that case contact our support team for some help.

Adam O'Camb -

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 228

Ultimi 7 Giorni: 1,494

Ultimi 30 Giorni: 7,053

Tutti i Tempi: 376,742