Introduzione

Usa questa guida per ripristinare l'autonomia di carica e le prestazioni del telefono con una nuova batteria. Se la tua batteria è gonfia, prendi adeguate precauzioni.

Questa guida ti spiega come staccare completamente il gruppo schermo; una procedura pensata per prevenire danni accidentali ai cavi dello schermo. Se ti senti in grado di rimuovere la batteria senza stressare troppo i cavi del display, puoi saltare i passi al distacco dello schermo. Inoltre, anche se è possibile rimuovere subito le strisce adesive di fissaggio della batteria non appena il telefono è aperto, questa guida raccomanda di rimuovere prima di tutto il Taptic Engine. In questo modo si riduce il rischio di rompere accidentalmente le strisce adesive inferiori, facendole impigliare nel Taptic Engine o applicando la tensione alle strisce secondo un angolo troppo acuto.

Per prestazioni ottimali, dopo aver completato questa guida calibra la tua batteria appena installata: caricala al 100% e tienila in carica per almeno altre due ore. Quindi usa il tuo iPhone finché non si spegne a causa della batteria scarica. Infine, esegui una ricarica senza interruzioni fino al 100%.

    • Spegni il tuo iPhone prima di iniziare lo smontaggio.

    • L'apertura del display dell'iPhone comprometterà le sue tenute impermeabili. Vedi di avere pronte delle guarnizioni sostitutive prima di procedere oltre questo passo, altrimenti dovrai prestare attenzione ad evitare esposizioni a liquidi dopo aver rimontato il tuo iPhone senza sostituire le guarnizioni.

    just how long are those screws- i turn and turn and turn and the lift off is soooo slight, seemingly insignificant…

    An. Jahnke - Replica

    I would recommend, from the very beginning, dumping all tools out of the kit (if you got it) and using that white paper tool box as a tray to organize the screws and braces in. It’s nice to work over because it catches screws well and makes it easy to see them if you drop any.

    Johnny Emrica - Replica

    No hair dryer so GENTLY heated over stove burner

    John Toth - Replica

    Hello,

    What temperature is suitable for removing the front display ? I bought i-Fixit ProTech which is not include the heating "roller" . Thanks for help

    Jiří Sítko - Replica

    Ich habe eine heiße Wärmflasche verwendet. Das hat gut funktioniert :-)

    Moritz Hartges - Replica

    I laid my phone face-down on my 3D printer’s heated bed, and set the temperature to 60 C. After a few minutes, it was ready to loosen.

    Nate B - Replica

    • Se il tuo schermo è molto crepato, ricoprirlo con uno strato di nastro adesivo può aiutarti a far aderire la ventosa. In alternativa, puoi usare del nastro adesivo molto tenace al posto della ventosa. Se tutto questo non funziona, puoi incollare la ventosa con della supercolla (cianoacrilica) allo schermo rotto.

    Even with using high heat from a blow dryer, I had to put the suction cup over the home button or the bottom edge wouldn’t lift at all. That waterproof adhesive is incredibly strong.

    Aaron Soderholm - Replica

    As others have said, this part really stinks, but it’ll work if you keep trying. Agree with multiple rounds of hair dryer on high (did about 60-90s each time), and with having to out the suction cup over the home button. You don’t need a big gap to pry it open - it’ll be slight …

    Johnny Emrica - Replica

    The screen on my phone was so broken, a suction cup did not work, so I softened the adhesive with a blow dryer and used a Jimmy to carefully pry open the phone from the bottom just enough to slip a pick in.

    charguy - Replica

    Just completed a smashed screen replacement, this is probably the most time consuming part. Used packing tape to cover the screen to help create a suction surface (had to replace it a couple times because it pulls away after a purple good pulls ) Used consistent heat for about 5 minutes, then stuck a pick in the tiniest opening… and pry pry pry!

    Brian Gill - Replica

    I failed at this step. No amount of heating, pulling, and rocking opened up enough of a gap to slip in even a knife let alone the blue plastic tool. That's with a phone that has an undamaged screen - just trying to replace the battery. Apple won this round :(

    Michael Sherman - Replica

    Be really careful here. I placed a sucker to the front and rear to help lever off the screen. However, the whole thing came away much easier than I anticipated and I ripped the front part completely away from the rear, tearing all three connector cables. New iPhone required.

    Chris Wood - Replica

    Note that the opening pick they show here does not appear to come with the kit, which is a bummer! The plunger, the mini blue crowbar thing, these are too thick. I ended up using a really thin guitar pick.

    Johnny Emrica - Replica

    Following careful methods can mostly preserve the seal and reusable. Won’t be as water tight but probably still pretty good.

    Bottom edge is pull up with suction + separating tool. Use small precision scissor to cut any tape that gets overly stretched upon initial opening.

    - For the 2 long edges, use an exacto knife to separate the seal from the screen. This keeps the tape on the chassis. Go slow along the long sides. Becareful to avoid scratching the paint on underside of the screen’s edge.

    - Top corners have a thick sealed tape. Best to just use separating tool to twist it open.

    In summary, top and bottom edge use separating tool. Side long edges can use exacto knife to gradually gently separate the seal from underside of the screen’s edge.

    Howard - Replica

    • Fermati vicino all'angolo superiore sinistro del display.

    Nach RECHTS klappen - nicht nach links!

    Manfred Wachtel - Replica

    Als ich das Flachbandkabel auf der rechten Seite sah, hab ich mich auch gefragt, ob die das mit nach Links klappen ernst meinen, und das „Buch“ lieber auf japanische Art nach rechts aufgeklappt. Das sollte dringend in der Anleitung korrigiert werden!

    Sebastian Plickert - Replica

    “Up from the left” means lift up the left side.

    Which is the same as folding to the right.

    “Like the back cover of a book” explains it even more clearly.

    Maybe it gets lost in translation?

    Nick Shtangey -

    Fold to THE RIGHT - not to the left!

    Jim Glenys - Replica

    When I saw the ribbon cable on the right side, I also wondered if they were serious about folding it to the left, and the "book" would rather be opened to the right in the Japanese way.This should be corrected urgently in the manual!

    Jim Glenys - Replica

    Hi Jim, the display opens from the left side, toward the right side. It should look like the back cover of a book. Hope this helps. Good luck with the repair!

    Adam O'Camb -

    • Rimuovi quattro viti a croce Phillips che fissano la staffa del cavo inferiore del display alla scheda logica, delle seguenti lunghezze:

    • Due viti da 1,3 mm

    • Due viti da 2,8 mm

    • Nel corso dell'intera procedura, tieni traccia di ognuna delle tue viti in modo che, durante il rimontaggio, ciascuna di esse torni esattamente dove si trovava in precedenza. Mettere una vite al posto sbagliato può causare danni permanenti al telefono.

    • Rimuovi la staffa.

    Not Y000 this time haha

    Easy Repair - Replica

    can same length screws mixed up?

    Brook布魯克 - Replica

    It is not ideal, but possible for these screws.

    Arthur Shi -

    using the repair kit i purchased with my screen replacement, i am currently having issues removing these screws with the PH000. please help

    Mark Ordaz - Replica

    I was too, thankfully I had another set that contained the PH00 bit, that worked great for me.

    William Mitchell -

    Ok. My screw is stuck. How do I remove it? Philips head is stripped.

    Kristina Graham - Replica

    Solved it myself. Firm pressure did the trick.

    Kristina Graham -

    Takes a little pressure with the Philips head

    John Toth - Replica

    Upon this step, I noticed I had no bracket or screws. I had my screen replaced previously and I’m disappointed to find out the repairperson made no effort to replace these parts. I’ll start trusting myself more to do my own repairs.

    O D - Replica

    Make sure you pry the battery connector off from the right hand side as shown in the picture. Theres a delicate component on the logicboard near the battery connector called a Mosfet which is linked to the battery charging software. If you knock it off accidently you’ll loose battery charging and the phone will boot loop and youll need to have it re-soldered back on.

    Gareth - Replica

    So this is it. You don’t have to go any further removing the screen. You can replace the battery right from this point.

    John M - Replica

    I wish I saw this comment 2 hours ago

    Kenneth Moore -

    • Rimuovi la staffa.

    If you are replacing the adhesive liner, the remaining release liner strips will interfere with the two outer screws. I had to cut a working section out of the liner at each location and move it aside with the spudger.

    Thomas Tritt - Replica

    This part is throwing me for a loop. Having difficulty finding the read head for these screws. Is it the same size as the two small 1.3mm screws in step 12?

    Jared Hensley - Replica

    ended up getting it with the PH000, I must of just been rushing it.

    Jared Hensley - Replica

    My bracket looks different and none of the screw heads I have fits.

    Ray Rushing - Replica

    Mine too? Any help?

    George Waller -

    These screws did not stick to the magnetic screwdriver. Extremely difficult to get them back in place - but with some patience i succeeded :)

    Niklas Brammer - Replica

  16. Rimuovi il gruppo schermo.

    Hi ifixit, if you find my method dangerous, please remove it.

    After Step 17, I skipped Step 18 to Step 28.

    At Step 29, I lifted up the four adhesive black pull-tabs to expose the white adhesive side. Next, I use hot air gun and blow on the back cover of the iphone for about a minute (maybe a hairdryer will work too) .

    Warning: Don't overheat the iPhone, or you may accidentally ignite the battery.

    I think the temperature was around 60 DegC.

    Extreme Caution: Do Not overheat. I use my hand to gauge the hotness. Careful not to burn yourself or the board.

    I was able to pull out all the white adhesive tapes easily as the adhesive soften.

    DO NOT TRY this method if you are a novice or inexperience! I am not responsible if you hurt yourself or damage your iphone!

    John - Replica

    Hey John! I’m glad the repair worked out for you!

    From our research, applying heat does soften the adhesive strips, but it also causes them to lose structural integrity and break more easily. That’s why we normally suggest using heat after the strips are already broken. Removing the Taptic Engine definitely takes a few extra steps, but we feel that it gives fixers the best chance of pulling out the adhesive strips intact.

    Arthur Shi -

    I agree with John, skip 18 through 27. These are to make it easier to remove the battery adhesive. I replaced the batteries on two IPhone 8s. The first one I did all that stuff and the adhesive still broken and I had to carefully pry the battery out anyway. When I reassembled the phone the Home button no longer worked. Looking it up, this is apparently fairly common due to all the fragile wires involved in these steps. The second I skipped these steps and when I reassembled it everything worked fine. Not one of the eight (both phones) adhesive strips came out properly. I fully drained the batteries before doing the repairs. By the way, I use the virtual home button on the one phone, it’s a little annoying, but the phone is still usable if you’re not ready to shell out for a new phone.

    Gary Berman -

    I also skipped these steps. I won’t say it was entirely successful - two of the four adhesive strips broke and could not be grabbed with tweezers. But I had gotten most of the adhesive out already and the battery was quite loose, so I used a warmer under the phone, then gently slid a flat plastic blade under one end of the battery and slowly worked it up the phone. (Dental floss would have been safer-don’t do what I did, kids!)

    Matt D - Replica

    Likely can skip step 18-28 and all the risks. Battery tape is relatively removable by the following method

    - use a tweezer to pull up a corner of each tape. Then use fingers to peel back all the black tab on top of battery

    - use 2 hands. Index and thumb on both. Pull about 1/4” with one hand, hold the tension and pull 1/4” with the other hand. Alternate, go slow. Pull out all 4 tape completely. I think the pause after each 1/4” while holding the stretched tape firmly prevents the tape from over stretching to become too thin and break.

    - Don’t apply heat, I would guess that makes tape softer and break easier.

    Have tried other methods and failed in the past. Pulling too fast (tape will snap) or use a tweezer to twist/roll (sharp edges will cut tape) Anyway, just use index/thumb on both hands and alternately pull slowly

    I did do 2 iPhone 8 battery change this way. One removed all tape without breaking. Another broken all 4 tape after about 1/3 pulled so likely some factory assembly differeces.

    Howard - Replica

  17. Rimuovi le tre viti che fissano la staffa vicino al Taptic Engine:
    • Rimuovi le tre viti che fissano la staffa vicino al Taptic Engine:

    • Una vite tri-wing Y000 da 1,3 mm

    • Una vite a croce Phillips da 2,7 mm

    • Una vite a croce Phillips da 2,9 mm

    My phone had Phillips screws in all three places, so I did not need the Y000 screwdriver bit.

    Daryl Maunder - Replica

    I don’t see the point in steps 18-27 if we’re only changing the battery. I pulled out the sticky tape with taptic and all this other jazz still intact. Am I missing something? Reconnecting that taptic connection cost me 5 years off my life, needlessly.

    William Mitchell - Replica

    Hey William!

    We instruct people to remove the Taptic Engine in order to minimize the chance that the battery adhesive will tear when you try to pull it out. The steep angle you have to pull the adhesive with the Taptic Engine installed dramatically increases the chance that the adhesive will break under the battery.

    Arthur Shi -

    since the sticky tape will usually tear anyway and it is no big deal, I agree stop at this point and take the battery out. Too many things can go wrong removing more screws and connecting/disconnecting all the connectors. Go to video instructions at this point. Wish I did.

    Bob McCall - Replica

    My tape tore away and now my home button does not work, which from what I see is to do with the tapic engine. It seems to be more dangerous to do that than to use heat and pry the battery out (which I had to do anyway). You should at least put in an warning/option for users.

    Gary Berman - Replica

    Hi Gary,

    The Home button connector is not related to the Taptic Engine and should not be affected by anything close to the battery adhesive. I would suggest carefully disconnecting and reconnecting the screen connectors, and make sure that there is no debris on the contacts. Be sure to disconnect the battery before you do this, or you will risk damaging the screen.

    Arthur Shi -

  18. Rimuovi la staffa.
    • Rimuovi la staffa.

  19. Infila con delicatezza un plettro di apertura tra il cavo flessibile dell'antenna e la parte superiore dell'altoparlante. Questa parte del cavo flessibile è tenuta in posizione da un debole adesivo. Se necessario, applica un po' di calore con un iOpener o un asciugacapelli per ammorbidire l'adesivo. Questo renderà più facile separare il cavo flessibile. Questa parte del cavo flessibile è tenuta in posizione da un debole adesivo. Se necessario, applica un po' di calore con un iOpener o un asciugacapelli per ammorbidire l'adesivo. Questo renderà più facile separare il cavo flessibile.
    • Infila con delicatezza un plettro di apertura tra il cavo flessibile dell'antenna e la parte superiore dell'altoparlante.

    • Questa parte del cavo flessibile è tenuta in posizione da un debole adesivo. Se necessario, applica un po' di calore con un iOpener o un asciugacapelli per ammorbidire l'adesivo. Questo renderà più facile separare il cavo flessibile.

  20. Usa l'estremità a punta di uno spudger per sollevare e disconnettere il cavo flessibile dell'antenna diversity dalla scheda logica. Usa l'estremità a punta di uno spudger per sollevare e disconnettere il cavo flessibile dell'antenna diversity dalla scheda logica.
    • Usa l'estremità a punta di uno spudger per sollevare e disconnettere il cavo flessibile dell'antenna diversity dalla scheda logica.

  21. Infila un plettro di apertura sotto il cavo flessibile dell'antenna per tenere giù lo zoccolo. Usa l'estremità a punta di uno spudger per sollevare e disconnettere dalla sua presa il cavo flessibile dell'antenna, usando il plettro per tenere giù la presa stessa. Può essere difficile riconnettere questo cavo. Puoi semplificare la cosa usando delle pinzette per tenere il cavo flessibile in modo che il connettore sia allineato con il suo zoccolo. quindi premi delicatamente dall'alto verso il basso sul connettore finché un clic ne conferma il corretto posizionamento.
    • Infila un plettro di apertura sotto il cavo flessibile dell'antenna per tenere giù lo zoccolo.

    • Usa l'estremità a punta di uno spudger per sollevare e disconnettere dalla sua presa il cavo flessibile dell'antenna, usando il plettro per tenere giù la presa stessa.

    • Può essere difficile riconnettere questo cavo. Puoi semplificare la cosa usando delle pinzette per tenere il cavo flessibile in modo che il connettore sia allineato con il suo zoccolo. quindi premi delicatamente dall'alto verso il basso sul connettore finché un clic ne conferma il corretto posizionamento.

    Don’t worry if the socket lifts up a bit as you get it out. You’ll need to lift it up later (Step 25) so don’t push it back into place yet.

    Daryl Maunder - Replica

    Every instruction online (including your YouTube video) leaves the Taptic Engine in place. This added step did not help with battery replacement, and led to an hour of frustration trying to get the connector back in place.

    jgrsf - Replica

    I noticed the same thing and wondered if it was necessary. Thanks

    Laura Bernal -

    Yeah, I broke the connector off of my taptic engine trying to get it to reconnect to the lighting connector plate….freaking nightmare with that and the co-axe wifi connector……..I now have a working phone without haptics

    dave -

    I agree jgrsf

    Bob McCall - Replica

    I was glad I had the Taptic Engine removed when I failed to remove the battery adhesives. It leaves more room to work around the battery.

    Alexandre Deloffre - Replica

    I was following this for replacing the loud speaker. I found that during reconnecting the antenna flex, I slightly rocked the taptic connector and it came lose. I was frustrated because my pre-close up test had everything working, then I shut it down, made sure everything was connected and put it all together (including a bang-on job on the display adhesive!!) and wham - no taptic responses.

    Just finishing reseating it, fought with the antenna flex, then ensured the taptic connector was seated properly underneath. All good now.

    Bill Shannon - Replica

  22. Rimuovi l'antenna diversity del Wi-Fi.
    • Rimuovi l'antenna diversity del Wi-Fi.

    • Rimuovi le due viti che tengono in posizione il Taptic Engine:

    • Una vite Phillips da 2,1 mm

    • Un distanziale a vite da 2,1 mm

    • Per rimuovere distanziali a vite l'ideale è usare una punta o un cacciavite per distanziali.

    Tiene que ser una broma que en el kit no te venga el destornillador plano para abrir el tornillo separador. Me habeis dejado a mitad

    Charlie - Replica

    Why is this screwdriver bit not included in the fix kit?

    It’s more important to get this unusual piece than a common Phillips head.

    Daryl Maunder - Replica

    When reinstalling the standoff that connects to the Taptic Engine, I found that the pointy tip of the spudger fits really well into the little hole at the top of the standoff, and helps with getting it into place and screwing it down if you don’t have a screwdriver bit for the standoff. Hope this is helpful!

    Daniel Timothy Case - Replica

    Be sure to look through all the packaging if you bought the iFixit replacement battery - the Standoff Screwdriver bit was in the package with the battery and screen adhesive (the box labeled “Repair Part”) rather than in with the tools (the box labeled “Repair Tools”).

    Owen Edwards - Replica

    I just used a sharp knife for the orange one

    jackjaggermanjanson - Replica

    I broke (twice) the ribbon cable on the tapic engine while trying to reinstall the taptic engine. I ended up taking the loudspeaker out which gave my finger a bit more room to press down and connect the cable to the phone. It was a royal PIA.

    johnoconna - Replica

  23. Usa la punta di uno spudger per fare leva sul connettore dell'antenna sollevandolo e allontanandolo dal connettore sottostante. Usa la punta di uno spudger per fare leva sul connettore dell'antenna sollevandolo e allontanandolo dal connettore sottostante.
    • Usa la punta di uno spudger per fare leva sul connettore dell'antenna sollevandolo e allontanandolo dal connettore sottostante.

    Just a heads up, I found a small bit of adhesive tape between the antenna cable socket and the connector below.

    Nic Giannandrea - Replica

    Yep, I did find it too. Thanks

    Stefano Restuccia -

    Hola,

    Se me ha roto ese conector pequeño de la antena y no encuentro donde puedo comprar un repuesto. ¿Alguna idea?

    Gracias

    Eduardo Moral - Replica

    I also found adhesive between the antenna cable socket and the connector below. I was not able to separate the two (mediocre middle-aged vision and lack of leverage to create the separation), and therefore was not able to fully disconnect the haptic engine. Instead, I gently wriggled the haptic engine out and, leaving it connected, rotated it 180 degrees and out of the way toward the bottom right corner of the phone. I am hoping that I have not damaged the thin ribbon cable. On the up side, for the first time ever I was able to remove the adhesive strips from under the battery (they didn’t break).

    John Weise - Replica

    I just want to follow up to say that I did not damage the thin ribbon cable connecting the Taptic Engine. I did forget to reconnect it, though. Once I got that straight, it worked fine.

    John Weise -

    I found that the Antenna cable socket is best to remain attached to the taptic engine cable has i find that it is very easy to brake.

    I have in the past also broking the Taptic engine cable when trying to fit it to its sockets. the Taptic engine cable is very easy to brake so would advise that great care is taking when both fitting and removing.

    Jake Hearle - Replica

    Yep, broke my cable…hoping i can order a replacement taptic engine,,,,phone works without it, but no vibrator or haptics

    dave -

  24. Usa la punta di uno spudger per staccare e disconnettere il cavo flessibile del Taptic Engine. Usa la punta di uno spudger per staccare e disconnettere il cavo flessibile del Taptic Engine.
    • Usa la punta di uno spudger per staccare e disconnettere il cavo flessibile del Taptic Engine.

    I found that this cable was glued down with similar adhesive to the screen. It pulled away as I removed the taptic engine from the phone (next step).

    Daryl Maunder - Replica

    My taptic engine had two screws on the lh side. still worked the same.

    Chris Rainone - Replica

    Be really careful here in the reassembly. I managed to rip the cable here, and now best case I won’t have any haptic feedback. :(

    Nick Cox - Replica

    I’m sorry to hear that! If you’d like to get that fixed sometime, we do sell a replacement part!

    Arthur Shi -

    On re-assembly, the taptic engine might not work. Before panicking, ensure that the taptic engine connector didn’t get dislodged when fighting to get the antenna flex reconnected.

    Bill Shannon - Replica

    on my A1905 iphone 8 - This is not correct!

    There is an extra leg coming off the taptic engine’s flex cable with a micro-coax antenna connector going underneath the speaker!

    You can’t take the engine off yet!!

    Jason Minahan - Replica

  25. Rimuovi il Taptic Engine.
    • Rimuovi il Taptic Engine.

  26. La batteria dell'iPhone 8 è tenuta in posizione da quattro pezzi di adesivo elastico: due in alto e due in basso.
    • La batteria dell'iPhone 8 è tenuta in posizione da quattro pezzi di adesivo elastico: due in alto e due in basso.

    • Ogni pezzo di adesivo ha una linguetta da tirare alla sua estremità, incollata non tenacemente alla superficie frontale della batteria.

    Be careful prying around the side button connector when trying to remove the top tabs. There is very little room to maneuverer

    Tom Millard - Replica

    £ Tapes broke on me so I applied iISOPROPYL ALCOHOL using an Eye Dropper waited 30 seconds tHen heated up some oil in the bag rice for 2 minutes on 700W and the applied the unopened packet to the back of the iPhone for 90 seconds.

    Themn I used an out of date credit card with the raised numbers facing down to easily release the battery.

    David Howard

    David Howard - Replica

    It should read heated up some boil in the bag rice

    David Howard

    David Howard - Replica

  27. Stacca la linguetta della prima striscia adesiva dall'angolo inferiore destro della batteria. Se possibile, usa le unghie o delle pinzette a punte smussate. Stai attento a non perforare la batteria con attrezzi affilati. Se possibile, usa le unghie o delle pinzette a punte smussate. Stai attento a non perforare la batteria con attrezzi affilati.
    • Stacca la linguetta della prima striscia adesiva dall'angolo inferiore destro della batteria.

    • Se possibile, usa le unghie o delle pinzette a punte smussate. Stai attento a non perforare la batteria con attrezzi affilati.

    Vor Schritt 30 umbedingt die Rückseite des iPhone erwärmen. Ich habe das iPhone 10 Minuten auf eine heiße Wärmflasche gelegt.

    Moritz Hartges - Replica

  28. Cerca di tenere la striscia adesiva piatta e non arricciata nel corso di questa procedura; le strisce piegate o ritorte si incolleranno su se stesse e si romperanno invece di venire fuori senza problemi. Altra precauzione: non premere sulla batteria mentre tiri le strisce. Se lo farai, creerai dei punti di pressione che potrebbero bloccare la striscia adesiva causandone la rottura. Tira lentamente una delle linguette dell'adesivo della batteria allontanandolo dalla batteria stessa, verso la parte bassa del telefono.
    • Cerca di tenere la striscia adesiva piatta e non arricciata nel corso di questa procedura; le strisce piegate o ritorte si incolleranno su se stesse e si romperanno invece di venire fuori senza problemi.

    • Altra precauzione: non premere sulla batteria mentre tiri le strisce. Se lo farai, creerai dei punti di pressione che potrebbero bloccare la striscia adesiva causandone la rottura.

    • Tira lentamente una delle linguette dell'adesivo della batteria allontanandolo dalla batteria stessa, verso la parte bassa del telefono.

    • Tira con fermezza, mantenendo una tensione costante sulla striscia finché non scivola fuori dalla sua posizione tra la batteria e il case posteriore. Per risultati ottimali, tira la striscia di piatto, a un angolo il più basso possibile, evitando di farle impigliare in qualcuno degli altri componenti dell'iPhone.

    • La striscia si allungherà sino a varie volte la sua lunghezza originale. Continua a tirare e, se necessario, afferra la striscia più vicino alla batteria.

    • Se la linguetta dell'adesivo si rompe nel corso del processo di rimozione, usa le dita o pinzette a punte arrotondate e quindi riprendi a tirare.

    • Se una delle strisce adesive si è rotta sotto la batteria e non può essere recuperata, cerca di rimuovere le strisce rimaste e poi continua come da istruzioni qui sotto.

    This was the most frustrating step of the process. I found that if you pull steadily and slowly while continuing to grip the adhesive as close to the battery as you can there is a much smaller chance of breaking the adhesive strip and losing it under the battery.

    Benjamin Boldt - Replica

  29. Ripeti i passi precedenti per rimuovere le tre strisce rimaste. Tieni giù la batteria mentre rimuovi l'ultima striscia, altrimenti la striscia stessa potrebbe far volar via la batteria. Se hai rimosso con successo tutte le strisce adesive, salta il prossimo passo.
    • Ripeti i passi precedenti per rimuovere le tre strisce rimaste.

    • Tieni giù la batteria mentre rimuovi l'ultima striscia, altrimenti la striscia stessa potrebbe far volar via la batteria.

    • Se hai rimosso con successo tutte le strisce adesive, salta il prossimo passo.

    • Altrimenti, se una delle strisce adesive si è rotta sotto la batteria e non può essere recuperata, continua con il prossimo passo.

    If you have a thin flexible plastic shim shaped like a letter opener, you can slip it under the battery and take it off the adhesive.

    Spencer Chan - Replica

  30. Se una delle strisce adesive si è rotta e la batteria resta attaccata al case posteriore, rimuovila applicando qualche goccia di alcool isopropilico (>90%) sotto la batteria accanto alle strisce rotte. Dopo circa un minuto, solleva delicatamente la batteria. Non cercare di fare leva forzando la batteria. Se necessario, applica qualche altra goccia di alcool per ammorbidire ulteriormente l'adesivo. Non deformare o forare mai la batteria con il tuo strumento di apertura.
    • Se una delle strisce adesive si è rotta e la batteria resta attaccata al case posteriore, rimuovila applicando qualche goccia di alcool isopropilico (>90%) sotto la batteria accanto alle strisce rotte. Dopo circa un minuto, solleva delicatamente la batteria.

    • Non cercare di fare leva forzando la batteria. Se necessario, applica qualche altra goccia di alcool per ammorbidire ulteriormente l'adesivo. Non deformare o forare mai la batteria con il tuo strumento di apertura.

    • Se scegli di usare strumenti per far leva per sollevare la batteria dall'iPhone, devi agire con estrema cautela per non danneggiare i cavi a nastro o la bobina di ricarica che stanno direttamente sotto la batteria.

    • Se la batteria resta attaccata al case posteriore, prepara un iOpener o utilizza un asciugacapelli per riscaldare il case posteriore direttamente dietro la batteria.

    • Scalda l'iPhone finché il case posteriore sia lievemente troppo caldo per essere toccato senza scottarsi. Non surriscaldare il telefono, perché questo potrebbe provocare l'incendio della batteria.

    • In alternativa, fai passare sotto la batteria un pezzo di filo robusto (come un filo interdentale o una corda sottile di chitarra).

    • Tira il filo in modo alternato da un lato all'altro, come se usassi un seghetto, sull'intera lunghezza della batteria per separare l'adesivo. Non deformare o danneggiare la batteria.

    • Per proteggerti le dita, usa i guanti oppure arrotola l'estremità del filo attorno a un attrezzo (come i due manici dei cacciavite mostrati nell'immagine).

    In my case the floss caught on the sharp edge of the wireless charging coil pulling up the edge of the coil, butane cutting off the floss. I think the coil had been damaged by some previous repair, but be careful. After you pull past the first two adhesive strips, peek under the battery to make sure the floss is sliding over not under the coil. The coil doesn't look like a coil – more like a paper thin pad.

    Joel - Replica

    Soaking the floss in rubbing alcohol helped also. It took some doing, but eventually came through without issue.

    Trever Knie - Replica

  31. Rimuovi la batteria dall'iPhone.
    • Rimuovi la batteria dall'iPhone.

    • Se c'è dell'alcool rimasto nel telefono, puliscilo attentamente o lascialo asciugare prima di installare la nuova batteria.

    • Se la tua nuova batteria non ha l'adesivo preinstallato, fai riferimento a questa guida per sostituire le strisce adesive.

    • Effettua un riavvio forzato dopo il rimontaggio. Questa operazione può evitare diversi inconvenienti e semplificare la risoluzione dei problemi.

    • Prima di incollare la batteria di ricambio, collegane momentaneamente il connettore alla presa sulla scheda madre. Questo garantisce che la batteria sia allineata correttamente nel suo alloggio.

    • Incolla la batteria, scollegala, e continua a rimontare il tuo dispositivo.

    Having received a replacement battery from CE Store, the phone is now OK with top battery performance. The one received earlier was just a scrap, not chargeable. Now, I’m quite satisfied.

    Miklos Barton - Replica

    I made the mistake of powering the phone on once the new battery was connected to make sure it was working, before I put the screen back on. Now my home button doesn’t work, even after two hard resets. Anyone know how I can get it working again? Note I didn’t disconnect the screen or taptic engine or anything else. I just left the screen hinged 90°, the only connector I touched was the battery connector.

    John M - Replica

    Same issue. Home button is dead. No cables were damaged. Everything else works. Any ideas?

    Aaron Soderholm -

    I had the same issue with the Home button, I turned on Virtual Home Button, which makes the phone usable. Shutting the power off off and restarting the phone bring you to the login screen. go to Settings, Accessibility, Touch, Assistive Touch.

    Gary Berman -

    I recommend making sure the battery connector is lined up with the socket before setting it down on in the compartment, mine was very close, but a little too high and it made getting it connected a little more difficult than it needed to be.

    Benjamin Boldt - Replica

    Performing a force restart at this point makes no sense. Shouldn’t it be performed after the display is installed?

    Richard Dempsey - Replica

Conclusione

Per rimontare il tuo dispositivo, segui queste istruzioni in ordine inverso. Non dimenticarti di riapplicare l'adesivo dello schermo prima di reinstallare il display.

Porta i tuoi rifiuti elettronici a un R2 o e-Stewards.

La riparazione non è andata come previsto? Prova la nostra comunità Risposte iPhone SE 2020 per trovare aiuto nella risoluzione dei problemi.

en it

100%

Inizia a tradurre ›

Adam O'Camb

Membro da: 11/04/2015

141.902 Reputazione

407 Guide realizzate

Team

iFixit Membro di iFixit

Community

137 Membri

16.689 Guide realizzate

5 Commenti

Quick question on this guide, and maybe I missed the listing on this one, but like the iPhone 11, will this give you that message regarding the battery not being an apple part if you replace the battery?

Bryant Alvarez - Replica

It might considering Apple is stooping to these antics.

https://www.ifixit.com/News/33147/apple-...

Imagine that. Your display breaks, by accident or by carelessness - no matter, you want to fix your own display or take it someplace that isn’t “Apple Authorized” and because you don’t go directly to Apple’s den of thieves, they pull this on you. You don’t want to pay out the yingyang? I guess you’ve got a faulty display then!

(Look, I get it. They do this to save their own butts legally. That does not make it right.)

Jesse -

I’ve looked at both the original SE and this next generation SE and I’m wondering if it’s really necessary to remove the entire display. I realize if the phone has its original battery in it that it likely is but if you’ve replaced it once before I don’t see why it’d be necessary to remove the display, just remove the battery itself and then you have less work. Maybe I’m missing something?

Jesse - Replica

You would run the risk of tearing the flexes. It is totally worth the time removing the screen.

Daniel Allen -

if i put another new battery in se 2020, is this message come “non genuine battery warning”

Imran Khan - Replica

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 85

Ultimi 7 Giorni: 628

Ultimi 30 Giorni: 2,993

Tutti i Tempi: 25,175