Introduzione

Segui questa guida per sostituire la batteria del Microsoft Surface Pro 4.

Se la tua batteria è gonfia, prendi le precauzioni appropriate.

C'è una buona probabilità che tu rompa il pannello dello schermo non rinforzato e delicato durante questa procedura. Assicurati di scaldare a sufficienza ed essere molto attento mentre tagli l'adesivo. Indossa degli occhiali protettivi nel caso il vetro si rompa.

Applicare della nuova pasta termica durante il rimontaggio potrebbe migliorare le prestazioni del tuo Surface. Se vuoi farlo, assicurati di avere della nuova pasta termica e dell'alcool isopropilico ad alta concentrazione o un solvente specifico per la pasta termica.

  1. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Fai aderire del nastro allo schermo: passo 1, immagine 1 di 3 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Fai aderire del nastro allo schermo: passo 1, immagine 2 di 3 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Fai aderire del nastro allo schermo: passo 1, immagine 3 di 3
    • Se il tuo schermo è crepato, evita che si rompa ulteriormente e di farti male facendo aderire del nastro al vetro.

    • Fai aderire delle strisce di nastro adesivo trasparente che si sovrappongono sopra lo schermo del Surface fino a coprirlo del tutto.

    • Ciò conterrà le schegge di vetro e fornirà un'integrità strutturale mentre fai leva e sollevi lo schermo.

    • Fai del tuo meglio per seguire il resto di questa procedura come descritta. Comunque, dopo che il vetro si è rotto, continuerà a creparsi mentre lavori e potresti dover usare uno strumento in metallo per rimuovere il vetro.

    • Indossa degli occhiali protettivi e stai attento a non danneggiare il pannello LCD.

  2. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Scalda il bordo destro dello schermo: passo 2, immagine 1 di 1
    • Scalda un iOpener ed appoggialo al bordo destro dello schermo del Surface per due minuti.

    • Potresti dover riscaldare e riappoggiare l'iOpener diverse volte per scaldare abbastanza il tablet. Segui le istruzioni dell'iOpener per evitare di surriscaldarlo.

    • Puoi usare anche un asciugacapelli, una pistola termica o una piastra scaldante per scaldare il Surface.

    • Stai attento a non surriscaldare il Surface: lo schermo e la batteria interna sono facilmente danneggiabili dal calore eccessivo.

    • Non utilizzare una piastra scaldante se hai applicato del nastro adesivo allo schermo.

    I have done dozens of Surface Pro tablet repairs; if your screen is cracked or chipped AT ALL, you WILL make it worse. Plan on replacing it. Even if it's not cracked or chipped, the likely hood of removing this screen without damage (LCD separation or heat marks in the corners) is very low. Ive tried everything from hot plates to heat mats and the iOpener and nothing is reliable enough. I found that using my Warner heat gun set at 800*c and working on half an edge at a time with a LOT of 91% alcohol in a drip bottle along the edge, along with a very thin guitar pick (not the ones sold here, they are too thick) is the trick to loosening the glue. Work on the side and bottom first. The top is going to be the hardest as the adhesive will stick to the wifi/bluetooth antenna and you WILL tear them (Ive had to replace a fair amount of them). There's a delicate trick to doing it, but it's too hard to describe. If you've never done this repair before, I do not recommend it; find a professional.

    Gregg Stanley - Replica

  3. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Prendi nota della disposizione dell'adesivo: passo 3, immagine 1 di 1
    • Prendi nota della disposizione dell'adesivo dello schermo prima di continuare:

    • Queste zone contengono solo dell'adesivo e puoi tagliare in sicurezza.

    • La scheda e i cavi a nastro dello schermo sono qui, vicino al bordo. Taglia con attenzione e non infilare il plettro per più di 3 mm.

    • I delicati cavi dell'antenna sono sotto questa zona dello schermo. Segui attentamente la procedura al passo 13 per evitare di danneggiarli. L'adesivo qui è più spesso.

  4. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Infila un plettro nell'apertura dello speaker: passo 4, immagine 1 di 2 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Infila un plettro nell'apertura dello speaker: passo 4, immagine 2 di 2
    • Infila un plettro nell'apertura dello speaker in alto a destra nello schermo e fallo scorrere tra il vetro e la griglia dello speaker.

    • Non infilare il plettro più a fondo di 12 mm. Infilarlo troppo potrebbe danneggiare lo schermo LCD.

  5. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4: passo 5, immagine 1 di 2 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4: passo 5, immagine 2 di 2
    • Ruota il plettro verso la parte inferiore del Surface per farlo scorrere sotto il bordo inferiore dell'apertura dello speaker.

  6. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Taglia l'adesivo dello schermo: passo 6, immagine 1 di 2 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Taglia l'adesivo dello schermo: passo 6, immagine 2 di 2
    • Fai scorrere il plettro sotto il bordo destro del Surface per tagliare l'adesivo sotto lo schermo.

    • Durante il resto della procedura, se incontri della resistenza significativa mentre fai scorrere il plettro, fermati e riscalda la parte su cui stai lavorando. Fare troppa pressione con il plettro può crepare il vetro.

    • Lascia questo plettro infilato sotto il bordo destro per evitare che l'adesivo si reincolli.

  7. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4: passo 7, immagine 1 di 1
    • Riscalda il tuo iOpener ed applicalo al bordo inferiore dello schermo del Surface per due minuti.

  8. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4: passo 8, immagine 1 di 3 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4: passo 8, immagine 2 di 3 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4: passo 8, immagine 3 di 3
    • Infila un altro plettro sotto l'angolo in basso a destra e fallo scorrere attorno all'angolo, verso il bordo inferiore.

    • Non infilare il plettro più a fondo di 6 mm sotto l'angolo in basso a destra. Infilarlo troppo potrebbe danneggiare lo schermo LCD.

    • Fai scorrere il plettro sotto il bordo inferiore del Surface per tagliare l'adeesivo dello schermo.

    • Non infilare il plettro più a fondo di 12 mm sotto il bordo inferiore.

    • Lascia questo plettro infilato sotto il bordo inferiore per evitare che l'adesivo si reincolli.

    Yep. I scratched the corner of the LCD with the pick. Take the warning seriously folks! It’s really easy to do.

    Laurence Mayer - Replica

    • Scalda di nuovo il tuo iOpener e applicalo al bordo sinistro dello schermo del Surface per due minuti.

    • Infila un altro plettro sotto l'angolo in basso a sinistra e fallo scorrere attorno all'angolo, verso il bordo sinistro.

    • Stai attento nel tagliare sotto i 65 mm inferiori del bordo sinistro. Non infilare il plettro per più di 3 mm qui. I cavi dello schermo sono vicini a questa parte della cornice e si possono danneggiare facilmente.

    • Dopo aver superato la zona dei cavi dello schermo, puoi infilare il plettro di nuovo di 12 mm.

    • Fai scorrere il plettro sotto il bordo sinistro del Surface per tagliare l'adesivo dello schermo.

    • Lascia questo plettro infilato sotto il bordo sinistro per evitare che l'adesivo si reincolli.

    • Scalda di nuovo il tuo iOpener e applicalo al bordo superiore dello schermo del Surface per due minuti.

    • L'adesivo è più spesso sotto questo bordo e potresti dover riscaldare e riappoggiare l'iOpener diverse volte per scaldare abbastanza il tablet. Segui le istruzioni dell'iOpener per evitare di surriscaldarlo.

    • Fai scorrere il plettro attorno all'angolo sinistro e sotto il bordo superiore del Surface. Fermati quando il plettro è a 7,0 cm dal bordo sinistro.

    • I prossimi 15 cm del bordo superiore della copertura sono coperti dalle antenne destra e sinistra, che stanno tra la copertura e la cornice dello schermo. Segui attentamente i prossimi passaggi per evitare di danneggiare le antenne.

    • Ci sono dei delicati cavi dell'antenna sotto il bordo superiore dello schermo. Segui attentamente la procedura per evitare di danneggiarli.

    • Infila la punta di un plettro sotto lo schermo dove ti sei fermato nel tagliare. Non infilarlo più a fondo del bordo della cornice.

    • Ruota attentamente il plettro verso destra, premendo il lato lungo del plettro nell'adesivo dello schermo sotto la cornice, tagliando l'adesivo mentre procedi. Non far scorrere il plettro lungo il bordo del Surface.

    • Ripeti questa procedura di inserimento del plettro dove hai appena tagliato e rotazione verso destra sotto tutto il bordo superiore del Surface, finché il plettro si trova a 64 mm dal bordo destro del Surface.

    • Dopo aver tagliato sopra le antenne (22 cm dal bordo sinistro), fai scorrere il plettro sotto la parte restante del bordo superiore del Surface e attorno all'angolo in alto a destra per tagliare tutto l'adesivo rimasto.

  15. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Apri il Surface: passo 15, immagine 1 di 3 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Apri il Surface: passo 15, immagine 2 di 3 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Apri il Surface: passo 15, immagine 3 di 3
    • Solleva molto lentamente il gruppo dello schermo dalla copertura del Surface. Se incontri della resistenza, fermati e controlla che tutto l'adesivo sia tagliato.

    • Non rimuovere ancora lo schermo: è ancora collegato alla scheda madre con due cavi.

    • Usa un plettro per tagliare tutto l'adesivo rimasto.

    • Solleva la parte superiore del gruppo dello schermo dal case mentre fai scorrere la parte inferiore dello schermo verso i connettori della scheda madre.

    • Appoggia delicatamente lo schermo sul case con i connettori rivolti verso l'alto. Stai attento a non piegare i cavi dello schermo.

  17. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Suggerimento per rimuovere le schermature EMI: passo 17, immagine 1 di 3 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Suggerimento per rimuovere le schermature EMI: passo 17, immagine 2 di 3 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Suggerimento per rimuovere le schermature EMI: passo 17, immagine 3 di 3
    • Segui questa procedura per rimuovere qualsiasi schermatura EMI necessaria per la riparazione:

    • Usa la punta di un paio di pinzette per fare leva sulla schermatura EMI dalle aperture tra i "denti".

    • Ripeti questa procedura a diversi punti attorno al perimetro della schermatura finché non l'hai liberata.

    • Cerca di non deformare troppo le schermature: dovrai reinstallarle durante il rimontaggio.

    • Per reinstallarle, correggi qualsiasi deformazione il meglio che puoi, assicurati che i "denti" si allineino con il bordo sulla scheda madre, quindi premi lungo l'intero perimetro della schermatura EMI.

    • Assicurati che tutti i "denti" siano fissati al bordo in metallo e non siano piegati sotto la schermatura EMI.

  18. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Scollega lo schermo: passo 18, immagine 1 di 3 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Scollega lo schermo: passo 18, immagine 2 di 3 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Scollega lo schermo: passo 18, immagine 3 di 3
    • Usa le pinzette per rimuovere le due schermature EMI che coprono i connettori dei cavi dello schermo.

    • Fai leva con la parte piatta di uno spudger per scollegare entrambi i cavi dello schermo dalla scheda madre.

  20. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Rimuovi lo schermo: passo 20, immagine 1 di 1
    • Rimuovi lo schermo dal Surface.

    • Durante il rimontaggio, fermati qui e segui questa guida per sostituire l'adesivo dello schermo.

  21. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Rimovi la staffa di supporto dell'antenna: passo 21, immagine 1 di 1
    • Utilizza un cacciavite Torx T5 per rimovere le quattro viti da 4,5 mm che tengono in posizione la staffa di supporto per l'antenna

    • Rimuovi la staffa di supporto per l'antenna con cautela.

    • Fai attenzione a non strappare nessun cavo. Non forzare la staffa per rimuoverla se è bloccata in posizione.

    I had ripped through 2 of the 3 antennas when cutting through the top adhesive. Not sure how anyone removes this display without ruining at least one of them.

    I saw on Reddit this post: https://www.reddit.com/r/techsupportmacg...

    It works perfectly! My wifi was one that was cut. It’s now made of aluminum foil and is pulling down 147Mbps and pushing 80.88Mbps up.

    Joshua Snavely - Replica

  23. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Rimuovi la schermatura della CPU: passo 23, immagine 1 di 2 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Rimuovi la schermatura della CPU: passo 23, immagine 2 di 2
    • Infila una punta di un paio di pinzette appuntite in una fessura nell'angolo della schermatura EMI che copre il dissipatore.

    • Usa le pinzette per fare leva e sollevare la schermatura EMI dalla scheda madre il più possibile senza piegarla. Per ora non rimuoverla.

    • Stai attento a non forare la batteria con le pinzette mentre lavori sulla schermatura.

    • Ripeti l'ultimo passaggio in diversi punti attorno al perimetro della schermatura EMI che copre il dissipatore.

    • Rimuovi la schermatura della CPU.

  25. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Svita il dissipatore: passo 25, immagine 1 di 1
    • Usa un cacciavite Torx T3 per svitare le due viti dal dissipatore:

    • Una vite da 2,4 mm lungo il bordo superiore della placca rettangolare che copre la batteria

    • Una vite da 2,2 mm lungo il bordo inferiore della placca rettangolare che copre la batteria

    • Il dissipatore è saldamente fissato alla ventola.

    • Usa un cacciavite a croce Phillips per svitare le tre viti da 2,4 mm che tengono ferma la ventola.

    • Usa un cacciavite Torx T5 per svitare l'ultima vite da 4,4 mm che tiene ferma la copertura della ventola.

    These screws were in a different area on my Surface, Pro 4 bought at release. The fan was visible and attached to the heat sink. Remove the two torx screws on the fan housing. No need to remove the Philips head screws that secure the fan.

    mike_mcquillan - Replica

    My Surface Pro 4 has a fan here. Remove the screws around the fan and the whole heatsink including the fan can now be lifted off. DO NOT try and remove the heatsink from the fan as it is glued on.

    Andy - Replica

    Sorry I’m super brand new to the game. I don’t know the difference between 1.5mm Torx T4 and 3.0mm Torx T4. I look under tools I need to buy, and the tool kits only say Torx T4 or T5, without the milimeters dimensions.

    MInh Le Nguyen - Replica

    Je fais écho au commentaire de vennic, les longueurs indiqués en mm sont les longueurs des vis et n’impactent pas les tournevis à utiliser. Bien ranger les vis par longueur permets de mettre les bonnes vis aux bons endroits lors du remontage de l’appareil.

    Cajuteq -

    MInh Le Nguyen, the mm size refers to the length of the screws, not the size of the bit driver

    vennic - Replica

    Don’t forget to unplug the fan (if present) before yanking on the heat sink! It’s just a small grey clasp that needs to be lifted up.

    vennic - Replica

    The fan connector on mine was held in place by a white clamp on the side closest to the middle of the chassis. The long edge toward the middle flips up to vertical. That frees up the fan connector. Likewise for the black “wire” connector right beside it.

    David Hill - Replica

    As previously mentioned, the fan should be disconnected (look at step 36) BEFORE you remove the fan/heat sink assembly. Ive done DOZENS of these repairs and the fan has always been part of the heat sink assembly.

    Gregg Stanley - Replica

    • Usa un cacciavite Torx T3 per svitare le viti del dissipatore attorno alla CPU nel seguente ordine, un giro alla volta, finché non sono svitate:

    • Vite 1

    • Vite 2

    • Vite 3

    • Vite 4

    • Durante il rimontaggio, usa lo stesso metodo per avvitare queste vite, avvitandole una giro alla volta finché non sono salde.

    These screws were T5 Torx in mine, not T3 as in the instructions.

    Joshua Snavely - Replica

    T5 Torx screwdriver is correct.

    Majid Mazouchi - Replica

  28. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Rimuovi il dissipatore: passo 28, immagine 1 di 2 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Rimuovi il dissipatore: passo 28, immagine 2 di 2
    • Usa la parte piatta di uno spudger per sollevare delicatamente il dissipatore dalla CPU.

    • Stai attento a non ammaccare o piegare i tubi del dissipatore durante la rimozione.

    • Infila la punta di uno spudger in un foro delle viti nella copertura della ventola e sollevala per separarla dalla ventola.

    • La copertura della ventola è tenuta ferma con del leggero adesivo.

    The fan should be disconnected (look at step 36) BEFORE you remove the fan/heat sink assembly. Ive done DOZENS of these repairs and the fan has always been part of the heat sink assembly.

    Gregg Stanley - Replica

  31. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Rimuovi la schermatura EMI superiore: passo 31, immagine 1 di 3 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Rimuovi la schermatura EMI superiore: passo 31, immagine 2 di 3 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Rimuovi la schermatura EMI superiore: passo 31, immagine 3 di 3
    • Infila una punta di un paio di pinzette appuntite in una fessura nell'angolo della schermatura EMI che copre i connettori della fotocamera.

    • Usa le pinzette per fare leva e sollevare la schermatura EMI dalla scheda madre il più possibile senza piegarla.

    • Cerca di non deformare troppo la schermatura: dovrai reinstallarla durante il rimontaggio.

    • Rimuovi la schermatura EMI.

  32. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Scollega tutti i cavi dalla scheda madre: passo 32, immagine 1 di 3 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Scollega tutti i cavi dalla scheda madre: passo 32, immagine 2 di 3 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Scollega tutti i cavi dalla scheda madre: passo 32, immagine 3 di 3
    • Fai leva con la punta di uno spudger per scollegare tutti i tre cavi delle fotocamere dalla scheda madre.

    • Usa la punta del tuo spudger per sganciare il connettore ZIF che tiene fermo il cavo dei tasti del volume/di accensione.

    • Sfila delicatamente il cavo dei tasti del volume/di accensione dal connettore ZIF.

    While you're here, you'll want to disconnect the ZIF connector directly opposite from this one, which can be seen in the lower right of these photos, nearer the camera cable connection points. The guide doesn't mention removing that cable, but you'll need it removed before you can lift out the motherboard.

    Nick - Replica

    • Infila la punta dello spudger tra i cavi dello speaker e la scheda madre fino a toccare il connettore del cavo dello speaker.

    • Prestando attenzione, fai leva sul connettore del cavo dello speaker per scollegarlo dalla scheda madre.

    • Sii delicato: i cavi dello speaker sono fragili.

    • Durante il rimontaggio, posiziona il nuovo supporto del cavo dello speaker sopra il connettore sulla scheda madre e premilo delicatamente con le dita per ricollegarlo.

    • Usa la punta del tuo spudger per sganciare i connettori ZIF della ventola e della presa jack.

    The fan should be disconnected when you removed the fan/heat sink assembly in Step 29 (which is NOT mentioned).

    Gregg Stanley - Replica

    • Usa la punta del tuo spudger per sfilare delicatamente i cavi della ventola e della presa jack dalle loro prese ZIF.

    Gregg Stanley - Replica

    • Infila una punta di un paio di pinzette in una fessura nel bordo della schermatura EMI che copre il cavo ed il connettore del lettore della scheda microSD.

    • Rimuovi la schermatura.

    • Usa la parte piatta del tuo spudger per sollevare il connettore del lettore della scheda microSD dalla sua presa.

    • Solleva il cavo del lettore della scheda microSD e spostalo dalla schermatura EMI che copre il gruppo della ricarica.

    • Piega il cavo solo il necessario per accedere alla schermatura EMI. Non piegare troppo il cavo.

    Missing from this step: Need to remove the microSD card reader by removing the two T5 black screws holding it down. Otherwise it blocks the motherboard from being removed. It has been removed in the photos below.

    Laurence Mayer - Replica

    It's probably best to remove the microSD card reader at this point. The guide never states to remove it, but it eventually disappears from the photos. Two T5 screws are all that are holding it down. Easier to take those out and remove the assembly than to try to remove the EMI shield underneath while also holding the ribbon cable out of the way.

    Nick - Replica

    Not necessary to remove the reader. When reinserting the motherboard, you can slide it easily enough underneath it. It may make it easier, but isn't necessary.

    Gregg Stanley - Replica

    • Infila una punta di un paio di pinzette in una fessura nel bordo della schermatura EMI che copre il connettore del gruppo della ricarica.

    • Rimuovi la schermatura.

    • Usa la parte piatta di uno spudger per ruotare verso l'alto l'aletta di bloccaggio che tiene fermo il connettore del cavo del gruppo di carica.

    • Usa la punta di uno spudger per spingere attentamente entrambi i lati del connettore.

    • Alterna un lato all'altro, guidando delicatamente il connettore fuori dalla sua presa.

    • Usa la punta del tuo spudger per sganciare il connettore ZIF tra il processore e lo speaker destro.

    • Scollega il cavo dal connettore ZIF.

    During reassembly, do this before installing the speaker.

    mattnovi - Replica

    • Infila la punta di uno spudger tra i cavi dello speaker destro e la scheda madre fino a toccare il connettore del cavo dello speaker.

    • Solleva attentamente il connettore del cavo dello speaker per scollegarlo dalla scheda madre.

    • Usa un cacciavite Torx T3 per svitare le seguenti viti dalla ventola e dalla scheda madre.

    • Dieci viti da 2,4 mm

    • Due viti da 2,2 mm

    • Una vite da 2,5 mm

    • Due viti da 2,4 mm

    • Usa un cacciavite Torx T5 per svitare la vite da 4,2 mm che tiene fermi lo speaker destro e la scheda madre.

    Use a T5 Torx screwdriver to remove screw in left and right speaker.

    Fredrik Strange - Replica

    BE CAREFUL! Use a T5 Torx screwdriver to remove an ADDITIONAL screw on the top corner of the right speaker. It should not take a tremendous amount of force to remove the speaker.

    John Ryan - Replica

    This screw is in the frame of the SP4. Mine was a T3.

    Rashad Parker -

  45. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Rimuovi lo speaker destro: passo 45, immagine 1 di 3 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Rimuovi lo speaker destro: passo 45, immagine 2 di 3 Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Rimuovi lo speaker destro: passo 45, immagine 3 di 3
    • Prendi la sezione stretta dello speaker destro e sollevala leggermente.

    • Sfila lo speaker destro dalla copertura.

    • Rimuovi lo speaker destro.

    I didn’t read about the other T5 (about 6 mm) holding down the right speaker. It needs to be removed prior to this step.

    Laurence Mayer - Replica

    You also need to remove a screw in the top right corner of the speaker

    Daniel Bergstorm - Replica

    Yup there is an unmentioned t5 screw that the other comments catch

    Scott Smith - Replica

    • Rimuovi la scheda madre prima sollevando il lato sinistro ad un angolo di circa 30 gradi.

    • Sfila delicatamente le porte I/O sulla scheda madre dalle loro aperture e rimuovi la scheda madre.

    • Durante il rimontaggio, assicurati che i cavi del gruppo della ricarica, dello speaker sinistro, e delle tre fotocamere non siano sotto la scheda madre prima di procedere.

    There seems to be an additional ZIF connector by the Left most camera that also needs to be disconnected. Beware.[br]

    [br]

    Also, the micro SD reader obstructs a little bit (at bottom right )as you remove the motherboard.

    Scott Smith - Replica

  47. Sostituzione Batteria Microsoft Surface Pro 4, Rimuovi la batteria: passo 47, immagine 1 di 1
    • Scalda un iOpener ed appoggialo al connettore della batteria per due minuti per ammorbidire l'adesivo che lo fissa alla copertura.

    • Cerca di non appoggiare l'iOpener sulla batteria.

    In previous steps an hairdryer, heat gun or hotplate were possible tools to attack the adhesive. Hotplate is a bit difficult here but what about the others? Can you use them here or is the iOpener the only option?

    Ing Lim - Replica

    • Iniziando dal bordo più lontano dalla batteria, fai scorrere un plettro sotto il connettore della batteria per separare l'adesivo sottostante.

    • Assicurati che il connettore della batteria sia completamente separato dalla copertura.

    • Solleva il bordo superiore del Surface di qualche centimetro in modo che sia inclinato verso il bordo inferiore.

    • Fai gocciolare del solvente per adesivo o dell'alcool ad alta concentrazione (>90%) sotto il bordo superiore della batteria.

    • Se stai usando del solvente per adesivo, segui prima questi passaggi di preparazione.

    • Lascia agire il solvente sull'adesivo per 2-3 minuti prima di continuare.

    Probably obvious to all except dolts like me… After soaking the batter in the solvent, set it flat again on the work surface before using the card to start working on the adhesive… I impatiently starting hacking on the adhesive while the Surface was still propped up… and promptly put a bend in the previously flat metal backplate.

    Laurence Mayer - Replica

    • Stai attento a non forare o piegare la batteria con i tuoi strumenti: una batteria forata o piegata può rilasciare pericolosi composti chimici o causare un evento termico.

    • Infila una scheda di plastica sotto il lato sinistro del bordo superiore della batteria.

    • Se incontri una resistenza significativa a qualsiasi punto durante questa procedura, fermati, applica dell'altro solvente per adesivo, e aspetta che agisca.

    • Fai scorrere la scheda da lato a lato sotto la cella superiore sinistra per tagliare l'adesivo sottostante.

    • Ripeti il passaggio precedente per tutti i bordi della batteria finché l'adesivo non viene separato del tutto.

    • Solleva delicatamente la batteria dalla copertura.

    • Non riutilizzare la batteria dopo averla rimossa, in quanto farlo è un potenziale pericolo per la tua sicurezza. Sostituiscila con una nuova batteria.

    • Durante il rimontaggio, segui questa guida per pulire via l'adesivo originale ed applicarne di nuovo da un foglio di adesivo pretagliato.

Conclusione

Per prestazioni ottimali, dopo aver completato la procedura, calibra la tua nuova batteria appena installata.

en it

100%

Inizia a tradurre ›

Sam Omiotek

Membro da: 25/02/2019

45.493 Reputazione

264 Guide realizzate

Team

iFixit Membro di iFixit

Community

141 Membri

15.123 Guide realizzate

59 Commenti

thanks for this, use my surface pro 4 all the time, batteries are a disposable item and really need to be user replaceable

(if a company doesn't have a battery replacement service as good as apple's that is)

Bit of hassle but glad it can be done, zero idea where to get a replacement battery from though )-:

Adrian - Replica

found ! selling on ebay, look totally genuine too

Adrian - Replica

excellent presentation. I’d never try it myself. But I came here with what appears to be a battery problem. If you accept it as a bit offtopic: my battery icon reads 100%. when I am connected to my adaptor. When I remove the aadaptor plug, the screen goes to only a faint outline…to faint to read what % the battery is reading at. Any thoughts? I’m in a rural area of South West Thailand. So, v difficult to get to a reliable repair shop. Thanks !

paddy - Replica

This is probably too late for you now, you’ve probably solved this. But for anyone else experiencing this issue, it COULD be the power options. Windows automatically changes the screen brightness when you unplug, you could’ve accidentally set it right down. Go to Control Panel (Small Icons view) > Power Options. There should be options in there for what to do when removing the power adapter. Sorry I can’t be more specific, I’m on a desktop so it doesn’t have the right options to explain it fully.

dave.robilliard -

Thanks for the tutorial. Managed to break a display cable anyway T_T. Just broke itself… The rest was almost a piece of cake.

Seriously WHY so much shields on the motherboard, its insane… As a Mac Technician for almost two decades never saw such a mess (well except the powerbook 12” maybe).

That being said, I love my Surface !

huexley Yannick - Replica

I believe it is shielding EMF/EMI from the LCD, since everything is mounted right behind the LCDin extremely close proximity, electromagnetic interference can distort the picture, at least that’s the theory. On a Mac or traditional laptop, the LCD is well away from the current carrying portions of the laptop

Glen D -

+ 30 just for the 12” Powerbook comment!

lisagrant -

Anyone knows if the Surface Pro is able to run without battery? Connected to power supply of cause.

Søren B - Replica

I was not able to run it with the dead battery, even plugged in. It would start to boot, but once the OS kicked in with all the graphics, it would die. I managed to get Ubuntu Linux to work on it a little better, but I would not suggest it. It did not work well enough to use, and Ubuntu didn’t have drivers to run the pen or touch screen very well. Ultimately, replacing the battery worked, and I am now enjoying my Surface Pro 4 again!

Ray Sewell -

I would also be very interested to know. Any feedback from your question ?

Julien Krieger -

I have two under my belt now.

First was a broken screen, very difficult getting the screen off without leaving shards of glass attached to the adhesive. Replaced all adhesive with new.

Second was a battery that was expanding lifting the left side of the screen. Since the left side was lifted this made getting it started for easier. Screen came off intact. The speaker wire (Red/Black) is very fragile, I pulled the pins out of the holder when trying to remove. I was able to put them back. I would avoid it if you can as you only have to lift the mother board high enough to get the battery out and back in. There is enough slack, so I would recommend only removing if absolutely necessary. Followed tip to remove and replace thermal paste (Cleaner and paste (~$15). Had to replace the adhesive under the batter, just ran several stripes of the 2mm adhesive that I used for the display.

This site was a great guide.

mike_mcquillan - Replica

Thank you for this teardown and instructions! I just finished repairing my Surface Pro 4 after it sat for a year as a brick when the battery died. (I couldn’t get it to reliably boot up - and stay up - with a bad battery, even when it was plugged in.) I purchased all of the suggested equipment but ended up having to use a razor to shave off some of the aluminum case - near the indentation where the speakers are - in order to get the opening pick under the screen. The pictures were very helpful. Mine had a fan attached to the heat sink on the left side of the device, which meant there were a couple more screws to remove, but otherwise, the teardown was spot on.

Ray Sewell - Replica

Hi friend

Where I can get original battery for my Surface Pro 4?

Please give me link

Many thanks

Andread - Replica

Which part of the screen is the actual touch screen connection? I just did all of this and my touch is off a bit. I touch one place and it moves one other place. The pen isn’t accurate anymore either. My guess is it’s that housed connection on the back of the screen itself? I can take this thing apart again and just try it; just wanted to see if anyone had the exact connections..

Thanks

Ward Anderson - Replica

Kinda strange that they take the hear directly to the battery…. I might be paranoid but it smells a little fishy to me!

Also they should make battery replacements way easier! Surface pros are almost a disposable tablet. I didn’t buy one purely cause of this, but I love them so much!

Chloe Mcholoe - Replica

Super !!! Vielen Dank für die Anleitung. Ich habe mir zwar ein wenig mehr Zeit gelassen aber alles funktioniert ;-) der neue Akku läd wieder und mein Surface Pro 4 läuft wieder. Danke noch mal. Achso und es gab noch gleich eine größere SSD =)

Viele Grüße,

Michael

Michael Krömer - Replica

my pro 4 is not working with the replaced battery, only works when plugged in. please what can i do?

Samuel David - Replica

It was challenging for me to get the contacts in the right place. Aside from that, could be a bad diode. https://www.aonemobiles.com.au/2020/03/m...

vennic -

same here, changed the swollen battery, surface boots only with adapter and windows reports 100% full battery. Is there a calibration tool or something?

Philipp - Replica

Sounds like a bad voltage diode. I had similar problem replacing battery, screen and diode on mine.

Alfredo -

hallo, kann man das Sur face auch zur Reparatur schicken?

Johannes Baumgartner - Replica

I change the battery on mine (twice !!!) and it doesn’t charge the new battery.

However, the old battery is charged when plugged in.

If anyone has any info..

Thanks

WhuzDaMan - Replica

I seem to be having a similar issue. I have yet to find out what is wrong. If you ever find out what is wrong let me know; I have heard it could be a blown resistor but have yet to find one that does not give a voltage readout.

Logan Rocha -

Thanks for tutorial, but I wonder that if I remove battery and only use power adaptor ( while wait a new battery ) , I can use it as a pc ?

Tai Le - Replica

Be careful around the antenna when removing the display. I sheared the antenna sticker in half and needed to wait 30 days for a new antenna (25$).

Otherwise, the repair was very doable once the screen is off. The recommended adhesive (tesa), does make the display sit lower than original, giving the border a slight sharp edge all around. I would recommend a slightly thicker adhesive for reassembly.

Henri - Replica

Hallo,

kann man das Surface auch ohne Akku, nur mit dem Netzteil, betreiben ?

Achim Dresser - Replica

I have purchased and successfully follow the guide to replace my battery. But it seems that i am not able to restore charge amount of time when at 100% it’s only report 1 hour and a half approx.. when on the new battery. Is there any tool or calibration to restore this new battery that I purchased from ifixt to full capacity?.

It look the new battery is original here is what it shows using battery only power:

Description Value

Battery Name X910527

Manufacture Name SMP

Power State Discharging

Current Capacity (in %) 80.4%

Current Capacity Value 26,092 mWh

Full Charged Capacity 32,445 mWh

Designed Capacity 38,152 mWh

Battery Health 85.0%

Voltage 7,896 millivolts

Charge/Discharge Rate -6,480 milliwatts

Chemistry Lithium Ion

Low Battery Capacity (1) 983 mWh

Low Battery Capacity (2) 3,244 mWh

Number of charge/discharge cycles 229

Remaining battery time for the current activity (Estimated) 03:37:46

Full battery time for the current activity (Estimated) 04:30:48

Remaining time for charging the battery (Estimated)

lagarescarlos - Replica

Thanks for this information and useful comments.

I need to add that my Pro4’s heat tube has a cooling fan , so I needed to disconnect the fan cable connector by the power switch connector.

Mikio Kuge - Replica

ahhhh This has been a nightmare trying to perform. The shields are such a pain in the ass!

Matt Faherty - Replica

CAUTION! I completed this process to replace the battery on mine, and there is one IMPORTANT step that should be on this guide. Before removing the battery, a plastic card should be inserted between the battery contacts and the underside of the mainboard to isolate the battery from the contacts on the underside of the mainboard. When I was working the adhesive on the battery contacts from the chassis, the connections crossed and shorted something and burned out the IT8528VG chip. I contacted a repair shop regarding replacement of this part and they said it requires a hot air station to remove and micro soldering to replace. They said they see this common error when repairing. Now my Surface is a paperweight. Please add this crucial step to these instructions.

It is very frustrating to have performed this long, difficult process perfectly, with an intact Surface screen at the end, only to have irreparably destroyed it because of one important missing step.

Kyle Wagner - Replica

This can happen because of a blown battery.

Iam still searching why my pro4 isn't running from the battery only with the power connector.

philip oeh -

Appreciate the guide, this was an absolute pain to replace and I do NOT care for removing a battery as easy to damage as these when they’re mounted with such an obscene amount of adhesive. This guide allowed me to do so regardless, thanks.

SparkWorx - Replica

READ ALL STEPS AND COMMENTS FIRST BEFORE STARTING!!!

My surface would not charge the battery and would go dead if unplugged, then would go dead on reboot unless given a hard restart. New battery fixed the issue.

Step 18 is incomplete without reading the comments first, you could apparently brick your device if you don’t remove the old battery using a step that is not included in the guide. Also the guide gives NO guidance on detaching the battery contact strip from the shell, or how to properly install the new battery, which is odd, considering the title of the article. I (and others) wrote some comments on step 18 that should be helpful. The rest of the guide was great, but as is, incomplete.

vennic - Replica

I recently attempted this repair but with a new battery installed the device now won’t power on. The old battery was severely swollen and despite being as careful as possible I tore the outer foil wrapper and even tore the connector on the battery during removal (the battery did not smoke or seem that it had shorted). Regardless, it’s pretty clear that the device is shorted and is now bricked, right? Is there any remedy or is the motherboard “fried”?

I wish I would have seen the comments on step 18 about putting an insulator (paper) between the old battery and motherboard when removing. This may have saved my device.

Tabaplar - Replica

Just finished replacing the antenna and the battery on Surface Pro4. I highly recommend ignoring the steps to remove the battery without removing the motherboard (mb). Removing the mb is less difficult than trying to get the battery ribbon in and out. As many have learned, you can brick your mb, and, like me not get it aligned properly causing “no battery detected”. After removing the mb, I was able to realign the battery ribbon properly and all worked great. This video is great at removing the mb. Don’t worry about removing the buttons, left speaker, or SSD (they won’t interfere).

Youtube video number: n74Pc_luSGI (How to Take Apart the Microsoft Surface Pro 4)

Once mb is removed, remove the battery, and install the new battery, insuring the battery ribbon is on the plastic locator pin (not in instructions), place adhesive under ribbon to hold in proper place for contacts on the mb.

I purchased these and both work great:

Battery (Amazon ASIN): B08595GYBN

Antenna (Amazon ASIN): B08PV8SZ3R

bncote - Replica

Please add a disclaimer about how to AVOID shorting out the motherboard!!!

Ryan Sicard - Replica

This is some kind of sick joke, right? I just got through this and took out my battery. I do not know how the heck I’m going to get this thing back together.

What’s this paste where the old battery terminal connection was and how the heck am I supposed to get the new battery into place

Nicholas Redding - Replica

Did anyone have to use an adhesive to reseat the screen or did you just reheat the original adhesive?

Scott Evans - Replica

You need new adhesive

philip oeh -

Will a samsung 970 evo plus be fine to replace in the SP4? I know the 970 evo works fine, but just dont know the difference.

quinton - Replica

This worked great for me except I’m now having a problem with my computer not wanting to start up when I have the screen in place. If I hold it by the edges just above the computer, it boots up fine. There must be something touching that shouldn’t and cause it to turn off. Anyone have this problem or have an idea of how I can troubleshoot it?

Marianne Barrier - Replica

I would HIGHLY suggest removing the entire motherboard when performing this repair. It’s just another few screws and a few ribbon cables to take it out, and it will make removing and installing the new battery 10 times easier and allow you to align it properly. The guide is not kidding about the adhesive holding the back of the battery in place - it is very strong! I ended up using a heat gun on the back side of the device (underneath the kickstand) to help soften it a little bit, and an old credit card to help pry the battery out.

Cameron Bunch - Replica

A few thoughts, having done this over the weekend:

First, get yourself one of those sets of three plastic putty knives from the hardware store (the ones that have 3 different sizes). The middle size was the same size as the battery, and made removal of the battery while heating the back of the case a breeze.

Second, remove the tiny screws (two on each side) holding the kickstand to the hinges. It’ll let you fold it all the way back, which makes heating the backside much easier.

Third, while you’re in there, scrape out the copious and ill-applied thermal paste from on and around the CPU dies, and put on something decent. I did, and my Pro 4 is running much cooler now.

Last, TAKE YOUR TIME. I managed to remove and replace my screen without issue, but it took me a bit more than two hours to get it removed, and then remove the adhesive from the case and the back of the screen. I started in the upper-right corner, used the iFixIt Jimmy, and kept the heat gun around the bezel only, just slightly ahead of the Jimmy

tbldr - Replica

I have a Surface Pro 4 with a swollen battery. actually it’s the second time the battery has swollen. I have a question: Is it possible to remove the battery and just plug the device in whenever I want to use it? Does Surface Pro 4 work without battery?

محمد یوسفی‌شیرازی - Replica

It does work without the battery. I had no problem plugging it in and testing it without the battery connected.

NotABerger _ -

I just finished doing this repair yesterday and I have a few tips for people trying this repair. First of all, when removing the display, be really careful on the sides of the camera assembly, because this is where the antennas are located. These antennas are sandwiched between the adhesive that holds the display on and the frame of the device, so it is very easy to break them when you are opening up the device. I actually did end up breaking one of the antenna “flex cable” style pcb’s, but luckily I didnt break any of the traces and my antennas seem to work fine. Also, test the antennas, and make sure the device is able to charge at least a few percent before gluing the display back in place, as the battery might not be able to charge if the connectors to the battery aren’t all connected. This is a very difficult repair, and it feels like Microsoft tried to make the battery one of the most difficult parts to replace. Getting the display off is hard, but it is only the first step.

NotABerger _ - Replica

NotABerger _ - Replica

NotABerger _ - Replica

hooo, ok that is interested. Thanks for sharing. So the battery case empty ?

Julien Krieger -

Super erklärt und es funktioniert auch!! Schade dass wir so eine Wegwerfgesellschaft geworden sind, aber so kann man als Firma eben Umsatz machen! Top Anleitung!!

Michael Eller - Replica

“No battery detected” after install.. :-(

Sterling Baird - Replica

Habe den Akku erfolgreich getauscht und konnte das Surface anschließend auch wieder starten. Allerdings wird seitdem das Ladekabel (hat vorher einwandfrei funktioniert) nicht mehr erkannt. Jetzt habe ich das Problem dass der Akku nicht geladen wird und auch kein Netzbetrieb möglich ist. Damit ist nun ein neuer Akku drin, benutzen kann ich das Surface aber leider weiterhin nicht :-(. Hat jemand eine Idee was ich ncoh machen könnte?

Dominik - Replica

It’s nuts to me that, knowing full and well that blowing a backlight fuse is so %#*@ easy when accidentally hitting a power on input while servicing the device, that manufacturers willingly make the battery the last thing you can unplug. Great breakdown.

Davey Wavey - Replica

Thanks for the detailed tutorial.

IMHO it’s better to fully remove the motherboard (what I personnaly did), this has the following advantages:

- no shortcircuit risk when ungluing the battery flex-pcb.

- better access to the right side of the battery to remove it.

- easier to precisely stick the flex-pcb on the case after replacing the battery.

nietfou - Replica

Thanks for the tutorial. An excellent presentation on how to carefully access and replace the battery in a Surface Pro 4. I was able to complete this procedure without breaking the display glass and successfully replaced the battery in my old Surface Pro 4 with an iFixIt battery. I used iFixIt tools available from the iFixIt site. The only suggestion I would make would be to use a dental pick to remove the EMI shields from the Surface Pro. The supplied tweezers in the iFixIt tool kit was not strong enough and the tips bent. Also recommend carefully cleaning the glass surface of the display below the camera openings to ensure the cameras have a clear view once all the adhesive is removed, before the display is reattached to the case.

Robert Lusby - Replica

Eine kleine Verbesserung wäre, wenn man ein Foto von der Montage des Mainboards am neuen Display machen könnte.

Ansonsten ist das eine super Anleitung ! Weiter so :)

Tst - Replica

If you prefer to watch a video of disassembly/reassembly, I have successfully completed the whole process ;) You can see it here:

.

Microsoft Surface Pro 4 - screen bulge fixed, battery replaced, SSD upgraded! (https://www.youtube.com/watch?v=3eEbdCMr...)

.

So you can see non-broken screen removal and reattachment, motherboard removal, battery replacement, SSD replacement etc. I even managed to keep the screen intact after all was said and done! ;)

And as few people mentioned, avoid temptation to skip motherboard removal unless you know exactly what you’re doing (and if you’re reading this, you’re probably not). It is a bit more hassle to disconnect a bunch of stuff on the motherboard, but it makes it A LOT easier and more importantly SAFER to remove and reinstall the battery. Shorting motherboard is a real thing, and fixing that problem would be a whole lot more difficult than removing the motherboard. So just do it the right way, you will be thankful later ;)

Just Make It - Replica

It was described perfectly but my question is going to be related with what is the max capacity as MAH for the battery of my MSP4 to make the battery life last longer and stronger. I mean is it possible to make it bigger which will be helping us that we will be using it for more hours than before. If it is possible or if there is any other option to do it please just let me know. I do love my MSP4 and I just wanna use it more without the charger I will be able to use it more than 2 -3 hours for each time I turn it on. Even giving me more suggestions will be appropriate for making a new solution for my problem.

Nebil - Replica

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 209

Ultimi 7 Giorni: 1,402

Ultimi 30 Giorni: 5,913

Tutti i Tempi: 258,506