Introduzione

Quando si rompe un tirazip, o semplicemente il cursore non scorre più, non è necessario sostituire l'intera zip. Basta sostituire il cursore. Si tratta di una riparazione veloce che può fare la differenza tra una zip che non funziona più e una che funziona come se fosse nuova. Verificate la misura del cursore da sostituire guardando la parte inferiore del cursore originale.

  1. Individuare il fermo superiore della zip sul lato in cui va montato il cursore.
    • Individuare il fermo superiore della zip sul lato in cui va montato il cursore.

    • Utilizzare le pinze per terminali per rimuovere il fermo superiore dalla zip.

      • Fare attenzione a tagliare solo la parte in plastica, e non il tessuto.

    Aggiungi Commento

  2. Utilizzare le pinzette per rimuovere i pezzetti rimanenti del fermo dal capo di abbigliamento.
    • Utilizzare le pinzette per rimuovere i pezzetti rimanenti del fermo dal capo di abbigliamento.

    Aggiungi Commento

  3. Diffondi allegria Fixmas
    Diffondi allegria Fixmas
    • Sfilare il cursore dal capo di abbigliamento.

    Aggiungi Commento

    • Inserire il nuovo cursore nella zip.

      • È probabile che si debba usare un po’ di forza per far scorrere il cursore nel punto in cui era fissato il fermo superiore.

      • Assicurarsi che il cursore sia orientato con la parte superiore rivolta verso l'alto quando scorre sulla zip.

    Aggiungi Commento

    • Prendere un nuovo fermo superiore.

    • Posizionarlo sulla fettuccia della zip nello stesso punto in cui era fissato il fermo superiore originale.

    Aggiungi Commento

    • Fissarlo aiutandosi con le pinze.

    Aggiungi Commento

Linea Traguardo

90%

Inizia a tradurre ›

Brittany McCrigler

Membro da: 05/03/2012

80.056 Reputazione

132 Guide realizzate

Team

iFixit Membro di iFixit

Community

113 Membri

7.330 Guide realizzate

Where do I get the parts needed?

jonaskrat - Replica

Off of another zipper

nerdyrepair -

Amazon has replacement parts, but I found you can get almost any zipper parts from a sailing supply company called sailrite.com.

Scott Lamorte -

Perfect...thank you! I had seen about 10 other videos on how to do this repair but yours was the one that showed me exactly how to do it and it worked perfectly the first time. Much appreciated!

starrdustt57 - Replica

Thank you! This was great - I ordered the knippers and replacement parts for a jacket of mine that I broke, as I know my children will be breaking there's sooner or later. It cost me $10 instead of $40+ to replace a jacket.

Megan Elmore - Replica

I can not thank you enough for this tutorial. I had contacted a seamstress and she said it would have to be replaced. Thank heavens I found your site. The zipper pull has been replaced on the zipper and I'm awaiting my order of stops to replace the top stop. Thank you, Thank you!

Mary Axtell - Replica

Where can I buy the things needed to do this please?

Val Neale - Replica

Amazon or sailrite.com

Scott Lamorte -

Hi

The tutorial is fab and I checked out sailrite for zippers which brings me a step further, but how do I determine the right size zipper. There is no numbers or anything on my current broken zipper. I thought about measuring the bottom or the top and going from that measurement? Any feedback appreciated.

thanks Jenny

Jenny - Replica

Where did you get the replacement stop?

edward schmitt - Replica

I lost the original slider …. how will we know what to buy ?

Rishi Rampaul - Replica

I lost the original slider … how will I know what to buy ?

Rishi Rampaul - Replica

Sometimes, if the slider is not broken, but it doen’t connect the two sides any more, you can very, very gently squize the upper and lower side of the slider. Most of the times it will be o.k. again.

Paul A. - Replica

You can check other zippers (if any) on pockets as they’re often the same size. A good quality zipper will have the size stamped on the back. Standard exterior coat zippers are size 5.

Sarah Gerber - Replica

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 377

Ultimi 7 Giorni: 2,592

Ultimi 30 Giorni: 10,586

Tutti i Tempi: 187,502