Panoramica Video

Introduzione

Di tanto in tanto, il nostro team smontaggi dalla sua base terrestre si mette a guardare verso l'alto. Oggi l'obiettivo è di fare a pezzi il Samsung Galaxy S5. Questo dispositivo diventerà immortale salendo tra le stelle della riparabilità o si schiantò al suolo come un meteorite fiammeggiante?

Seguici mentre usiamo i nostri migliori strumenti scientifici per scoprirlo, in puro stile iFixit.

Preoccupato che il cielo possa caderti sulla testa? Fai un Tweet su questo argomento, contatta i tuoi amici riparatori su Facebook e guarda in alto per le foto su Instagram.

Questo smontaggio non è una guida di riparazione. Per riparare il tuo Samsung Galaxy S5, usa il nostro manuale di assistenza.

  1. È bello poter avere una galassia disposizione, perché serve un sacco di spazio per farci stare tutto questo hardware:
    • È bello poter avere una galassia disposizione, perché serve un sacco di spazio per farci stare tutto questo hardware:

      • Display da 5.1" Super AMOLED (1920 x 1080, 432 ppi)

      • Fotocamera posteriore da 16 MP con video 4K a 30 fps; fotocamera anteriore da 2 MP con video 1080p e obiettivo grandangolare

      • Sensori per impronte digitali, battito cardiaco e gesture

      • Processore quad-core da 2,5 GHz Snapdragon 801, 2 GB di RAM LPDDR3

      • Memorizzazione interna da 16 o 32 GB, con possibilità di MicroSD fino a 128 GB

      • LTE, NFC, Bluetooth 4.0 BLE, porta Micro-USB 3.0, WiFi MIMO 802.11/ac

    Aggiungi Commento

  2. La nostra prima ricerca sensoriale non rivela alcun segno di vita, ma solo una gran quantità di elementi per il rilevamento sensoriale della vita.
    • La nostra prima ricerca sensoriale non rivela alcun segno di vita, ma solo una gran quantità di elementi per il rilevamento sensoriale della vita.

      • Dallo scanner di impronte digitali all'interprete di gesti, questo telefono mostra segni di un'iterazione ad alto livello con una civiltà avanzata. In più sa farvi più belli.

    • È visibile vicino alla fotocamera posteriore da 16 megapixel: un rilevatore di battito cardiaco. È utile se hai bisogno di analizzare il tuo battito dallo smartphone. In pratica, serve sempre.

    Aggiungi Commento

    • Aprite la porta! Questa presa argentata e una USB 3.0 Micro-B.

    • Ed è una porta aperta. Almeno fino alla batteria. Lacrime di gioia scendono silenziosamente al tavolo degli smontaggi.

    • Aprire il retro di questo telefono è più facile di sbucciare una banana; il solo attrezzo richiesto è un pollice opponibile.

      • Al di là delle recensioni negative sul disegno del case, per noi la facilità di rimozione rappresenta un grande plus.

    • Ma che cosa succede, non c'è la batteria?

      • Samsung sembra voler promuovere uno stile di vita all'insegna del faidate. Non solo la batteria è sostituibile, ma deve essere l'utente stesso a installarla. Un'idea meritevole di un high five su internet.

    Aggiungi Commento

    • Non c'è alcun bisogno di fare l'autostop fino al bordo estremo della galassia per trovare il case posteriore; è bello libero.

    • Supponiamo che questa strana forma del case non sia un residuo di creature spaziali, ma una guarnizione in gomma. Samsung ha scelto un approccio minimalista per la resistenza all'acqua nella polvere rispetto a metodi più problematici.

      • Inserisci qui la traduzione

    Aggiungi Commento

    • Diamo una rapida occhiata agli avvisi mentre tiriamo fuori la batteria dalla sua strana confezione.

      • Apparentemente, le batterie di provenienza dubbia esploderanno dopo l'installazione.

    • Questa è una batteria da 3,85 V e 10,78 Wh. Samsung vanta di aver migliorato la modalità di risparmio energetico, ma non ha saputo specificare l'autonomia di questa roba nella sua pubblicità, limitandosi a riportare la specifica di 2800 mAh di capacità.

      • È un lieve miglioramento rispetto alla batteria dell'S4 da 3,8 V e 2600 mAh (9,88 Wh). A questa erano attribuite sette ore di autonomia in conversazione e 12,5 giorni in stand-by.

    • Installiamo la nuova batteria. Poi la togliamo. Questo smontaggio ha altri posti in cui andare, e questi posti sono sotto la batteria.

      • Per chi a casa tenga conto dei tempi, il totale è stato di 10 secondi. Provaci a far meglio di così, HTC.

    Aggiungi Commento

    • Samsung ci ha favorito facendo una pila degli alloggiamenti delle schede MicroSD e SIM.

    • "Galaxy S5" è senz'altro più attraente ma, per chi preferisce una designazione più formale, SM-G900A è la sigla del modello che cercava.

    • Che cosa c'è dietro la porta numero R1?

      • Per quanto possiamo vedere finora, ci sono solo dei connettori sparsi e certamente non ci sono le viti che speravamo di trovare. Resta collegato perché abbiamo la sensazione che questo sia un fatto importante...

    Pry off the little cover under the battery cover and disengage the tiny connector, that is the fingerprint sensor / home button connector, disengage it so you do not have to scrape off the home button unnecessarily from your screen and later steps.

    danielclarkii - Replica

    Is this to take the screen off

    Kayleb Manderson - Replica

    This is a teardown not a repair guide, use this replacement guide to replace the display on your phone.

    Sam Lionheart -

    Is that connector on the third picture connected to the main board?

    Ricardo Martinez - Replica

  3. Diffondi allegria Fixmas
    Diffondi allegria Fixmas
    • Improvvisamente, tutto si fa triste. Il predecessore, l'S4, aveva affrontato il tavolo di smontaggio con la serenità di un droide protocollare che affronta un bagno nell'olio.

    • Questa volta, invece, sembra che l'intero gruppo display si frapponga a qualsiasi altra operazione di smontaggio.

    • Non essendoci altre possibilità, chiamiamo in gioco le nostre risorse di aggiustamento più muscolose, l'iOpener e il Plettro di Apertura, meglio conosciuti con i loro soprannomi Calore e Forza.

    • Una situazione spaventosa. Che cos'è successo, Samsung? Pensavo che fossimo amici.

    Aggiungi Commento

    • È il momento del passo finale...

      • ...ma no, accidenti. CAVO.

    • I trabocchetti tesi con un cavo sono qualcosa come trovare una fossa di serpenti tra te e il tesoro che stai cercando. Come se non bastasse, Harrison Ford si è reso irreperibile.

    • Dopo aver risolto la questione cavo con lo spudger, cominciamo a liberare il gruppo display. Purtroppo, Samsung sembra pensare che l'unico modo di entrare questo telefono sia di passare prima di tutto dal vetro.

    Use a credit card to disconnect the screen from the tape strips in the center of the screen. The L-shaped and the "i" shaped copper strips on the frame of the phone in picture 3 is the tape you will need to disengage to pull the screen off

    danielclarkii - Replica

    • Quindi, rimosso di conseguenza il display, dobbiamo convincerlo a separarsi dal suo pulsante home. Mandiamo avanti lo strumento di apertura in plastica perché gli parli.

    • Dì pure addio all'appiccicoso nastro che tiene giù lo schermo. Il rimontaggio del display quasi certamente richiederà una nuova serie di adesivo.

    • Questo piccolo cavo del gruppo display ha un sacco di bit da trasferire avanti e indietro. È aiutato da un controller touchscreen Synaptics S5100A.

    • È un cambiamento decisamente radicale nella progettazione della serie S. Siamo abituati a trovare i componenti interni montati sul retro di un grande gruppo display. L'S5 ribalta la situazione e dispone i componenti tra batteria e display, in un proprio scomparto di difficile accesso.

    MyS5 felled off my pocket when i was riding and I smashed the screen .. the front glass is broken, the LCD is fine but the touchscreen don't work .. can I just replace the digitizer without replacing the LCD ? If I can, how to take them apart from each other ?

    Thanks for reading

    Simon Francois - Replica

    Don't remove the button. That's dumb unless you're replacing it. One of the pictures in Step 6 you see that little door that you pry off, it has a small connector under it, disengage that connector, that is the fingerprint sensor so you don't have to ruin the glue around the button.

    danielclarkii - Replica

    galaxy s5 my R1 antenna port broke off can i fix it

    keith - Replica

    i have just a Question my galaxy s5.. the R1 antenna port broke off , can i fix that at home

    keith - Replica

    and is that the reason i dont have any networking mobile data

    keith - Replica

    • Oh Samsung, speravamo di evitare tutto questo. Ma, ahimè, ecco le viti che ci servivano: sull'altro lato del telefono. Sigh.

    • Abbiamo raggiunto un accordo sulla nomenclatura Galaxica. C'è consenso sul fatto che stiamo rimuovendo il telaio centrale dal... uhm... telaio centrale.

    • Confusi? Certo. Lo siamo anche noi.

      • Ecco di che si tratta: dopo aver staccato il case posteriore, incontri un telaio intermedio e tra questo (primo) telaio intermedio il gruppo display se questo secondo telaio intermedio. Questo è quanto: il telaio intermedio è doppio.

    Note: There are 10 black screws in the midframe and there are 2 silver screws in the back of the device that keeps the midframe together. Make sure to remove all of them before prying it apart.

    Stacy Moffat - Replica

    This is a teardown, and shouldn't be followed as instructions, check our step-by-step S5 repair guides for details like number and size of screws!

    Sam Lionheart -

    • Quindi, per ricapitolare:

      • Sulla sinistra c'è il telaio intermedio interno, con le due schede madre e figlia

      • Sulla destra abbiamo il telaio intermedio esterno, con una pletora di componenti con contatti a molla

    • Abbiamo già una certa confidenza con gli altri pezzi che troviamo qui: presa jack cuffie, altoparlante, pulsanti eccetera.

      • Avvertiamo una crisi di identità. Crisi di riparabilità, forse?

    • Ora si rende visibile, giusto vicino all'ingombrante fotocamera posteriore, anche il nuovissimo rilevatore di battito cardiaco di Samsung, basato sul biosensore Samsung SM-G900S.

    How difficult would it be to replace the rear camera lens on the back panel?

    Jakof allAces - Replica

    Not very u dont have to take phone to pices just apply a bit of heat to the lens and useing a blade or over fine tiped tool lift up the old glass

    daniel willenbrok - Replica

    What is this dark grey material between the corner of the exterior chrome frame and the lighter grey frame inside? In case of shock on the corner resulting in a slight deformation,could it potentially damage the water resistant integrity of the phone?

    Kevin Mungra - Replica

    What on earth is holding the headphone jack down? Unfortunately it doesn't appear to be screws, and I'm looking to replace a headphone jack for a friend..

    Chris - Replica

    What are the spring contact points visible on the back of the s5 immediately after removing the back cover of the phone? There's a little "109" written next to them but what are they for?

    Benjamin Grant - Replica

    • Vi ricordate del misterioso connettore trovato aprendo la porta numero uno? Sorpresa: era il cavo del pulsante home!

      • Questa scoperta va segnata come un bonus per la riparabilità dell'S5 (e una lezione classica sulla necessità dei manuali di riparazione): la disconnessione fin dall'inizio del cavo del pulsante home avrebbe reso la rimozione del display molto più facile e avrebbe certamente aiutato nel rimontaggio.

    • Segniamo come presente all'appello l'attesa tecnologia dello scanner di impronte digitali. Il chip di controllo è etichettato 1200P E43F2.

    Aggiungi Commento

    • Vicino al centro della Galassia del Galaxy troviamo un buco nero la scheda madre. Terminato il lavoro più duro, la tiriamo fuori e iniziamo a cercare qualche segno di intelligenza.

    • Il primo segno riguarda la fotocamera.

    • Non vediamo l'ora di fare una gara a fissarci negli occhi e quindi usiamo il nostro fedele strumento di apertura in plastica per staccare la fotocamera e guardarla meglio.

    Aggiungi Commento

    • A sinistra, abbiamo la fotocamera posteriore Samsung da 16 MP con sensore da 1/2,6".

      • Vantando un autofocus nuovo e più veloce, questa fotocamera dovrebbe permettere agli utenti di catturare finalmente l'evidenza fotografica di un vero UFO.

      • Al sicuro e al caldo nello zainetto della fotocamera principale c'è un chip di controllo: QDA41 L1010 R412.

    • A fianco della fotocamera principale c'è la sua controfigura Hobbit, una fotocamera anteriore da 2,0 MP.

      • Questo grande occhio piccolo obiettivo grandangolare riprende con una risoluzione di 1920 x 1080.

    Can you tell the detail camera dimension?

    Ellen Fan - Replica

    Is there only one camera replacement part for this phone, or are there multiples? We have seen multiple models and have to figure out each time you open a new one, which one you need. Is there a way to find out which one you need prior, and possibly where to order them?

    kylestricklin - Replica

    • Alcune galassie sono formate da stelle, altre da chip:

      • Elpida FA164A2PM: identico pacchetto di RAM da 2 GB che abbiamo trovato nell'HTC One (M8), differente dal chip Samsung da 2 GB trovato nell'analisi eseguita da Chipworks. Probabilmente Probabilmente stratificato al di sotto c'è la CPU quad-core da 2.5 GHz.

      • Memorizzazione integrata da 16 GB Samsung KLMAG2GEAC-B0

      • Front-end RF multimodale multiband Avago ACPM-7617

      • Murata KM4220004 (probabilmente un modulo Wi-Fi)

      • 1412 (C1N75R UMR3) (C1N78B YMP4)

      • Maxim Integrated MAX77804K (PSoC, Programmable System on Chip) e MAX77826

      • STMicroelectronics 32A M410

    Is it easy to eleven the on board memory? Where can I get a replacement part?

    gabekib - Replica

    • Modulo switch antenna SWEP GRG28 (grazie, Chipworks)

    • Ricetrasmettitore RF Qualcomm WTR1625L (un altro bis dell'HTC One M8) e...

    • Chip accoppiato per la sola ricezione Qualcomm WFR1620

    • IC gestione alimentazione Qualcomm PMC8974

    • FPGA (Field Programmable Gate Array) a bassa potenza Lattice iCE40 LP1K

    • Giroscopio/accelerometro Invensense MP65M (MPU-6500M)

    • Codec audio Qualcomm WCD9320

    • Trasmettitore HD-link mobile SIMG 8240B0 e controller NFC NXP 47803

    What are the markings on the black IC below the Qualcomm WTR1625L tranceiver? Unfortunately due to the light reflections it is not legible in the picture...

    Marco - Replica

    If you havent figured it out yet, SIMG 8240B0 is Silicon Image Chip for MHL and HDMI video/audio transmitter

    http://www.siliconimage.com/solutions/ip...

    Sriram Venugopalan - Replica

    Where is the Snapdragon or Exynos processor?

    I couldn't see it.

    Esteban - Replica

    At the intersection of the SWEP GRG28 antenna switch and the Qualcomm WTR1625L RF transceiver the is a small gold female connector....what size is it? It's smaller than M, maybe O or P?? I wonder why the change from all previous galaxy models that use the FMA/M CONNECTOR. I know it's an inconsequential tidbit to most but if you have the extra time I'd appreciate it.

    Scott Selger - Replica

    Did you find anything out?

    Gerardo Rodriguez -

    Would the wifi module on the phone be the reason why my wifi won't turn on? Could it be the antenna?

    Kevin Hernandez - Replica

    Did you check your files I had to rename my file where data for mic was kept..

    Gerardo Rodriguez -

    has anyone ever replaced the Gyro sensor? Is it easy to remove and replace?

    jbritsch - Replica

    • Con la scheda madre fuori dei piedi, rimaniamo a corto di componenti. Tutto quello che rimane è una piccola, solitaria, scheda secondaria.

    • Un esame da vicino di questa scheda figlia, che accoglie la porta di ricarica, rivela dei cavi per i pulsanti inferiori, oltre a una manciata di IC:

      • Controller sensibilità touch capacitiva Cypress CY8C20075-24LKXI con tecnologia CapSense

      • Controller antenna RFMD RF1119

      • Microfono primario S1221

    Aggiungi Commento

    • Punteggio di Riparabilità del Samsung Galaxy S5: 5 su 10 ( 10 è il più facile da riparare)

      • È incredibilmente facile rimuovere e sostituire la batteria.

      • Il display è ora uno dei primi componenti che si possono rimuovere e questo rende le operazioni di sostituzione un po' più rapide. È però tenuto in posizione da una quantità significative di adesivo; per poterlo togliere senza rompere il vetro o strappare i cavi bisogna far leva con cautela e costanza mentre si applica una gran quantità di calore.

      • Una volta aperto il dispositivo, si accede a diversi componenti modulari e piuttosto facili da sostituire, come le fotocamere, la presa per il jack cuffie, il motore di vibrazione e gli altoparlanti.

      • La sostituzione di qualsiasi parte che non sia la batteria richiede di rimuovere per prima cosa il display, rischiando così di provocare danni prima ancora di eseguire la riparazione.

    What type of adhesive is holding the screen in place. After replacing a componant, will it just be a matter of reheating the existing adhesive and replacing the screen?

    Simon Blackburn - Replica

    you can add any glue.. anyway if you heat to remove glue works ok

    https://www.youtube.com/watch?v=7pROEuvG...

    Kiko D Dog - Replica

    I have to say, 5 out of 10 is far too forgiving a score. I would give it a 3. screen-replacement is a definite red mark. i think i could do 20 s4 screens in the time it takes to do one s5. Those used to previous sasmung galaxy repair can easily find themselves breaking the home button cable if they don't have forewarning. placeing screws behind the display seems very deliberate and cynical on the part of the design team.

    this also means that you cannot purchase a new screen with the frame included. you must use the phone's existing frame and align it EXACTLY right. (pay extra to get pre-cut industrial glue). the first s5 i did, the new glass wouldn't align with the steel mic mesh. i had to spend over an hour grinding down the mesh!

    i cant beleive samsung would do this to me :(

    pseudonymous - Replica

100%

Inizia a tradurre ›

what is the 802.11ac chip?

Ehsan Nourbakhsh - Replica

it's the wi-fi chip. 802.11 is a norm at IEEE ;)

Thomas -

was the lcd glued to the frame? i mean that reddish foil, did it come

off easily without heating it up? thanks

elvirs - Replica

LCD and touchscreen is fused together. Which reddish foil are you referring to?

adnan amru -

I think he means the copper-coloured backside of the display assembly. And I have the same question, was the backside of the display assembly glued to the midframe, or was it just the sides that were glued to the frame?

Audun -

no it is not. it is a kind of stray capacitance shield(made of copper i guess). so not glued to the main frame. you need to heat the edges. and be careful with the two buttons,,

esref celik celik -

How come iphone 5s scored higher than Galaxy S5? At least S5 is easier to replace battery without any difficulties.

Thomas - Replica

Because for s5, any PROPER repair will involve opening up the display module, which destroys the waterproof LCD adhesive. Special reassembly and functional test procedures are needed to restore the phone to its original performance. On an iPhone 5s no such problem is present.

Tom Chai -

@Thomas- For the iPhone 5s, you have to disconnect the home button (and fingerprint scanner) from the front display assembly as you open it, but opening it is trivial. The only worry is ensuring you don't snag the home button cable connected to the main board. This isn't super hard but requires some dexterity that makes a DIY repair much harder.

For the S5, it appears you have to heat the front of the display (at least the edges) and gently and rather expertly apply force to lift up the screen assembly. Not only do you have to do that to get the screen out for a screen replacement, you have to do that for ANY internal repair. There is a very high risk of breaking the screen doing this. Given that this is by far the most expensive component, that's a substantial risk if all you want to do is replace the camera/speaker/etc.

My guess is that Samsung decided on this approach to keep it water proof/resistant, but it greatly complicates any repair, ones that would be trivial on other Galaxy devices.

blank - Replica

@thomas adhesive like this is an automatic lowering and although it has a replaceable battery, that won't help if anything else breaks.

Ashley Ryan - Replica

How is access to the plastic 'string' piece that connects the USB/charger port cover to the frame? I'm asking as I can see this piece becoming a common break in the coming months. Hopefully it doesn't involve a disassembly of the phone to change the string/charge port cover.

Jon - Replica

The charge port cover is held on by one screw and a small plastic cover piece. It is trivial to replace broken covers so this will probably be a really cheap, easily sourced replacement part. I may pick up a 10-pack for my own S5. Feel like I will need that many.

PMDR -

thank you for help us

mart305 - Replica

best prix for Samsung Galaxy S5 16GB in amazon

SM-G900H WHITE $574.98

http://goo.gl/ccCMaJ

G-900H Black $571.01

http://goo.gl/tL6Kg8

khadir ahmed - Replica

I'm having a problem hearing sound when I'm on the road. It's as if it disconnects from wife or something. Any ideas?

Karina Golabek - Replica

Love the teardown! iFixit Rocks!!!!

Armen Orbelyan - Replica

the device is IP67 certified , so my guess is once you replaced the screen ... it won't be dust/water proof anymore

Ofer Arbeli - Replica

Hello guys!

I really need help here. My galaxy S5 doesn't pick up my SD Card anymore. It work for few days at first use but now it doesn't. I check my SD card on other phones and tried other SD Cards too, it doesn't pick it up. any suggestion guys?

Hanif Ahmadi - Replica

Google's Android Device Manager helps you to remotely locate your device and wipe your phone’s data, if it is lost or stolen. It also provides protection to your lost phone by enabling remote locking. I found this info here, http://www.spinfold.com/android-tricks-a...

Naresh Landam - Replica

Hi I recently changed my lcd and in the mean time disassembled the device for fun. Now everything is assembled, but the lte signal is a bit static with low upload speed (download is slow but acceptable) anyone have any idea which part may need to be replaced?

pedro - Replica

awesome hardware review of s5 and i saw galaxy s5 tips here: http://www.toptechtune.com/2014/04/14-ma...

shafeeqts - Replica

hi, where is the temperature sensor? Thanks

Paolo Abbate - Replica

I cut the cables to the "back" and "recent apps" buttons. They aren't as sensitive anymore, but fortunately they still work. I also ripped some of the foil on the back of the screen, but I haven't noticed any negative effects from that.

Jonathan Good - Replica

I also cut the cables to my back and recent app button but they don't work how do I fix it

madison -

So.. I have a G900V. I cracked the screen, followed by a trip to the toilet :X

Ever since, I cannot make calls, rarely sms, but have great data?? Every app, sensor, sim status etc says I have reception, but the dialer just hangs at 0:00... Pulldown indicates "No Service" at the bottom. I had a similar problem with the s4, turned out to be one of those micro coaxial type antenna cables/connection. Have any ideas?

Rick Stanley - Replica

Rick, did you find a solution to your problem? I'm having the same issue.

It seems that the LTE/Wifi works but the CDMA radio does not work or the antenna isn't properly connected. I bought some more coaxial cables and another charging port board and replaced them but no luck...

steve -

My version of the SM-G900F has _two_ high-frequency cables going from the motherboard to the USB module. One blue (wired like yours) and one grey (wired from the center of the motherboard, left of the blue one, through the "crack" near the top of the duct the blue one follows and exits at the bottom of the duct turning left and connecting beneath the CY8C20075-24LKXI.

I had to replace the display _and_ the USB module (damaged it while disassembling the phone).

Question: Now I have replaced both display AND USB module - and the phone ALMOST works. The problem it experiences is a very much lacking connectivity in terms of phone and 3/4G internet. Wireless does work. My question is thus, could I have bought an incorrect USB module? The new one has all the same connectors. Could I have forgotten something else? Is there a gnome in my phone? Are the skies falling?

If you happen to know - or if you happen to be a smart Alec that happens to be right as well, please chip in - I'd love to have my phone ok. :)

thor - Replica

I have the same question, did you ever find out the answer to this?

Stacey -

I just replaced the charging port in my s5, taking great care to not break anything. However, the touch screen doesn't work now. Any suggestions?

inquisitionlalia - Replica

Is there any way to check if the back body or mid section of the s5 is bent?

I think my s5's might be bent and I am not sure of how i can verify this.

The reason i ask is the lcd screen cracked while it was in a protective case and withe a glass screen protector on. The phone was in my pocket when it cracked.

Anand - Replica

Are there any water damage indicators other than the battery and its compartment? I'm talking about indicators that need disassembly to find?

2jzgte - Replica

What in your opinion may need to be replaced if my screen continues to turn dark green and take almost 15 minutes to turn on and become active so I can unlock my phone?? I need help with this issue..

Chantal Garant - Replica

Jesus soriano colula - Replica

Can replace the accelerometer/gyroscope?

Fernando Ulloa - Replica

Did you ever do this? I want to do the same thing. Mine has not been working for awhile now.

jbritsch -

Could I add a thermal gel/paste to the SoC like the Nexus 4?

Adrianne Howell Quizana - Replica

I mean a thermal pad? -Adrianne Quizana

Adrianne Howell Quizana -

Thank you this was very helpful

kempc8 - Replica

I have the s5 sport. Is the on board memory the same, and is it possible to get data off it completely outside the now pulverized phone?

xyuryno - Replica

Does anyone know how to get data off the on board memory with a smashed twisted dead phone?

xyuryno - Replica

Odin ..used for flush or safe strap

Gerardo Rodriguez -

Hi, my GPS stopped working and I am sure it is the antenna.

Where would the antenna connections be on the phone ?

jamech - Replica

I have the same problem.. Did you find a solution to make the gps alive again?

Andres Garza -

I broke my home button ribbon and my touch screen does not work. Do I need the home screen button for the touch screen to work?

AJC - Replica

is the phone still waterproof after opening the screen ?

Amaury Claeys - Replica

i was wondering if i tore the copper foil that's shaped like an L would that be a reason for the bottom of the screen not to work?

cpk0001 - Replica

My phone Samsung S5 SM-G900P not capable for 1800 MHZ frequency for LTE. Can we fix it?

Navdeep - Replica

No, it is never supported to begin with.

Tom Chai -

Hey i had the idea and thought I'd ask if it's possible to take the antenna from a G900T and put it in a G900P so as to make it LTE capable on T-mobile. Is this outlandish or actually possible?

Albeit Pragmus -

Is the antenna from a G900T capable of operations in a G900P if replaced with said antenna? I ask this as i look for apparently an unsolved mystery lol i assume that functionality should be the same since they all say that the G900P antenna on Sprint variant is not capable on of running on Tmo frequencies... this sucks so bad too cause why in the !&&* would you not just put the same hardwarw relative to the region in at the factory... ugh lol

Albeit Pragmus -

Ok the lcd worked when i started haha replaced the lcd, charging port and head phone jack. Now after a brand new lcd nothing is happening? Thoughts

eyeopener78 - Replica

Replaced the lcd and charging port and head phone jack, put back togetjer and nothing? Thoughts

eyeopener78 - Replica

hi guys! i had water damage my galaxy s5...(because i didn't know to what extent is its water proof capabikitues) now my battery drains 4x faster than before. how do i fix it?

katenemesvidad - Replica

My speaked cuts in and out. If the speaker is plug and play, would replacing the speaker even fix my problem? I am talking about the loudspeaker. To me it wouldn't since there are no wired connecting it to the mobo.

Shaun Schlager - Replica

My speaker cuts in and out...mainly out. Would replacing the loudspeaker even fix it since the speaker is plug and play and has no wires connecting it to the mobo?

Shaun Schlager - Replica

Hi guys; which one is the contact for the antenna of the GPS? And where is the GPS antenna?

A picture would be great.

Cheers.

Power17 - Replica

So my primary microphone only works if I put pressure where the home button cable connects. kinda next to the battery. Anybody have an idea of why?

Ryan b - Replica

I did a replacement for the por charger successfully. However i did teared the golden sheet on the behind the lcd .now my touch svreen doesnt work .is tgat golden sheet is the amoled ? Should i get a new screen or the problem isn't on the teared sheet?

Davi T - Replica

Crisis Action -

I can not understand why there is not info about where the gps is :S

square_fire - Replica

I need the screen replaced on my galaxy s5 .....that all its cracked and yea help me

Choochum - Replica

I need to replace the charging port on my Galaxy S5. What will I need to do this and what do I need to watch out for?

Peter G. - Replica

The guide you’re looking for is right here.

Jeff Suovanen -

I need to replace the power button of my S5. Do I really need to go to removing screen and applying new tapes? Or can I just remove the plastic small covers from the backside (glued to middle pane)?

S5user - Replica

hi all my s5 keep rebooting like every 2 min…….how can i fix it

Dwayne Thorne - Replica

Thank you for all great job to explain every thing that related to s5 g900h. I wish if someone can tell me , how I can get the sechmatices for this phone.

thank you again,

Ali RH

Ali - Replica

Hi. Does anyone know what the five contacts (one setof two above three singles clustered in an L shape) under the back cover are for?

Jedi Lewis - Replica

Broke one of the adhesive buttons, snapped of the ribbon. Give that sucker some HEAT!!!

Sindre Johansen - Replica

My phone shuts off if it gets under 20% and it also has an over heating problemwhat should I do?

Fraun /GAMING - Replica

What should I do my phone shuts off if under 20% and also over heats?

Fraun /GAMING - Replica

Should I get a new battery my phone shuts off if it's under 20% ,and my phone Aldo has an overheating problem

Fraun /GAMING - Replica

There is two sensors next to the front camera. Is it some kind of camera sensor, with a video feed? The phone knows when you are looking at the screen. How does the technology works?

al ei - Replica

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 75

Ultimi 7 Giorni: 490

Ultimi 30 Giorni: 2,352

Tutti i Tempi: 463,324