Introduzione

Usa questa guida per rimuovere in sicurezza la batteria incollata del tuo MacBook Pro. Un compito che si svolge meglio con l'aiuto di un kit da sostituzione batteria iFixit; il prodotto antiadesivo nel tuo kit scioglierà l'adesivo che fissa la batteria, permettendoti di rimuoverla facilmente. In alternativa, puoi usare un iOpener per applicare una modesta quantità dic alore per ammorbidire l'adesivo prima di provare a staccare la batteria.

Il prodotto antiadesivo iFixit è altamente infiammabile. Questa procedura va eseguita in un'area ben ventilata. Non fumare e non lavorare vicino a una fiamma libera durante la procedura.

Per la tua sicurezza, scarica la batteria del tuo MacBook Pro prima di iniziare questa procedura.. Una batteria al litio-ioni carica può creare un incendio pericoloso e incontrollabile se viene forata accidentalmente.

Nota: il solvente usato per sciogliere l'adesivo della batteria può danneggiare alcuni tipi di plastica, come le coperture in plastica degli altoparlanti del MacBook Pro. Stai attento quando applichi l'antiadesivo.

Rimuovi le 10 viti seguenti che fissano il coperchio inferiore al case superiore:

    • Due viti Pentalobe da 2,3 mm

    • Otto viti Pentalobe da 3,0 mm

Aggiungi Commento

Infila le tue dita tra il case superiore e quello inferiore.

  • Rimuovi il case inferiore e mettilo da parte.

Aggiungi Commento

Aggiungi Commento

  • Rimuovi la copertura in plastica attaccata alla scheda dei contatti della batteria.

This plastic cover wasn’t included with the new battery so I placed the original one back in. Was it supposed to go back in? This detail wasn’t clear since the original cover didn’t fit exactly over the newer battery connector. Plus any stickiness of adhesive that may have been there was gone.

arnolfo santoro - Replica

  • Rimuovi le seguenti viti che fissano la scheda del connettore della batteria alla scheda logica:

    • Due viti Torx T6 da 2,8 mm

    • Una vite a colletto Torx T6 da 7,0 mm

Top screw in this image was not a T6. I found that a T5 bit fit this one.

Alex Grayson - Replica

  • Usa delle pinzette per rimuovere il piccolo coperchio in plastica posizionato vicino alla parte inferiore destra della scheda del connettore della batteria.

Is adhered to screw beneath, so lift firmly and slowly.

Andrew - Replica

  • Rimuovi la vite a testa larga Torx T6 da 6,4 mm che fissa il connettore della batteria al gruppo della scheda logica.

I lost this screw! How important is it? Will it be okay with just the 3 previously removed screws?

Gerardo Jimenez - Replica

  • Solleva con delicatezza dalla scheda logica la scheda del connettore della batteria.

  • Si raccomanda di piegare poco i cavi della batteria, quanto basta per tenere la scheda sospesa sopra alla scheda logica, dove non dà fastidio.

  • Non ribaltate completamente la scheda e non piegati i cavi, perché questo potrebbe danneggiare la batteria.

Aggiungi Commento

  • Afferra con delle pinzette l'interposer.

    • Interposer è il nome di un'interfaccia elettrica che collega una connessione elettrica ad un'altra. In questa riparazione è la scheda che connette la batteria alla scheda logica.

  • Solleval'interposer dalla scheda logica e rimuovilo.

    • La rimozione di questa scheda assicura che la batteria resti disconnesso durante la tua riparazione, evitando del tuo computer possa accidentalmente accendersi. È anche una buona idea allontanarlo in modo che non possa ricadere inaspettatamente.

WHy to remove battery contact board? Replace can happen without it also, right.

Behram Beldagli - Replica

You don’t want to work on a live system as you could damage parts

Dan -

How can I remove interposer I m not able to remove it

Raunak - Replica

  • Usa l'estremità piatta di uno spudger per staccare il lato destro del connettore del cavo dati della scheda I/O dal suo zoccolo sulla scheda I/O.

  • Quando fai leva per staccare dal suo zoccolo il connettore del cavo dati della scheda, stai attento ad agire sul connettore e non sullo zoccolo. Forzare su quest'ultimo può causare danni irreversibili alla scheda I/O.

Aggiungi Commento

  • Infila l'estremità piatta di uno spudger sotto il lato sinistro del connettore del cavo dati della scheda I/O.

  • Torci delicatamente lo spudger per staccare il connettore del cavo dati della scheda I/O dal suo zoccolo sulla scheda logica.

This step is NOT really necessary. The trackpad can be removed with this cable still in place.

Robert - Replica

  • Solleva e rimuovi dal MacBook Pro il cavo dati della scheda I/O.

Aggiungi Commento

  • Usa l'estremità piatta di uno spudger per staccare il connettore del cavo dell'SSD dal suo zoccolo sulla scheda logica.

  • Sposta il connettore del cavo dell'SSD dove non dia fastidio.

Because it is attached to the battery with a tiny bit of tape near where the spudger is in the picture, this cable should probably be loosened. But it is NOT necessary to remove the speaker entirely.

Robert - Replica

  • Infila l'estremità piatta di uno spudger sotto il connettore del cavo dell'altoparlante destro.

  • Stacca con delicatezza dalla sua sede sulla scheda logica il connettore del cavo dell'altoparlante destro.

  • Assicurati di far leva sul connettore, non sullo zoccolo.

When reassembling be careful that the right speaker wire is flush against the battery. At first, it was slightly touching the airport/bluetooth board causing wifi and bluetooth to not work after restarting.

Stu - Replica

NOT truly necessary to remove either speaker.

Robert - Replica

  • Rimuovi le seguenti viti che fissano l'altoparlante destro al case superiore:

    • Una vite Torx T5 da 6,8 mm

    • Due viti Torx T5 da 6,3 mm

  • La vite nell'angolo potrebbe essere coperta da un pezzo di espanso. Se è questo il caso, usa le pinzette per staccarlo e rimuoverlo.

There are two 6.8mm screws, both fit to the side of the Macbook.

Bhoom Suktitipat - Replica

On my "Early 2013" A1425 EMC2672 the corner screw is under some metallic foam that needs to be removed with tweezers or the corner of a spudger before the screw can be accessed.

Matt Sephton - Replica

On my Early 2013 A1425 EMC2672 the corner screw is covered by foam that needs to be removed with tweezers or the corner of a spudger before the screw can be accessed.

Matt Sephton - Replica

For me the corner screw was covered by metal sponge that needs to be removed before the screw can be accessed.

Matt Sephton - Replica

For me the corner screw was covered by metal sponge

Matt Sephton - Replica

For me the corner screw was covered

Matt Sephton - Replica

  • Solleva e rimuovi dal case superiore l'altoparlante destro.

  • Se necessario, sfila il cavo dell'altoparlante destro dal suo canale nel case superiore.

NOT necessary to remove this speaker.

Robert - Replica

Yes it is…the speakers cover up the three screws on each side that hold in the battery.

Redwolf - Replica

  • Inserisci l'estremità piatta di uno spudger per sollevare, staccandolo, il connettore del cavo del jack altoparlanti dal suo zoccolino sulla scheda logica.

  • Piega con delicatezza il cavo del jack altoparlanti a 90° dalla scheda logica.

  • La piegatura del cavo del jack altoparlanti ti permetterà di disconnettere il connettore del cavo dell'altoparlante sinistro senza interferenze col lavoro.

Aggiungi Commento

  • Infila la punta di uno spudger sotto il connettore del cavo dell'altoparlante di sinistra.

  • Fai leva delicatamente sul connettore del cavo dell'altoparlante di sinistra per staccarlo dal suo zoccolino sulla scheda logica.

  • Accertati di far leva sul connettore e non sullo zoccolo.

Aggiungi Commento

  • Rimuovi le viti seguenti, che fissano l'altoparlante sinistro al case superiore:

    • Una vite Torx T5 da 6,8 mm

    • Due viti Torx T5 da 6,3 mm

  • La vite d'angolo potrebbe essere coperta da un cuscinetto in espanso. Se è questo il caso, usa delle pinzette per staccarlo e rimuoverlo.

The 6.3mm screw appears to be on the lower central part of the Macbook that I'm working on.

Bhoom Suktitipat - Replica

On my Early 2013 A1425 EMC2672 the screw in the corner is under some metallic foam that needs to be removed before the screw.

Matt Sephton - Replica

Be very careful on this step. If you aren’t you can snap the plastic on the corners where the screws go in. Remember to go slowly when spinning the screws back in, it doesn’t take gorilla torque to tighten them, just take it easy!

Stacey Deel - Replica

  • Solleva e rimuovi l'altoparlante sinistro dal case superiore.

Aggiungi Commento

  • Usa il pollice o le dita per tenere piegata la barra a molla in plastica sul vassoio dell'SSD, liberando le due clip sul lato frontale del dispositivo.

  • Mentre tieni premuta la barra a molla, fai ruotare verso l'alto, fuori dalla sua cavità, il gruppo SSD.

Aggiungi Commento

  • Rimuovi il gruppo dell'SSD dal case superiore.

Aggiungi Commento

  • Rimuovi le tre viti Torx T5 da 2,2 mm presenti su ogni lato della batteria (sei viti in totale).

Aggiungi Commento

  • Il liquido antiadesivo contenuto nel tuo kit può rovinare il rivestimento antiriflesso del display del tuo MacBook Pro.

  • Per proteggere il display, disponi un foglio di stagnola tra il display e la tastiera e lascialo lì mentre lavori.

Aggiungi Commento

  • Ora che il tuo MacBook Pro è stato preparato per l'intervento, è ora di preparare anche te.

  • L'antiadesivo iFixit contiene acetone, un debole irritante per la pelle e gli occhi.

    • Indossa occhiali protettivi quando maneggi e applichi l'antiadesivo (gli occhiali protettivi sono inclusi nel tuo kit).

    • Non indossare lenti a contatto senza gli occhiali protettivi.

    • Anche i guanti protettivi sono inclusi nel tuo kit. Se ti preoccupa un'eventuale irritazione alla pelle, mettiti subito i guanti.

Aggiungi Commento

  • Apri il contenitore dell'antiadesivo.

  • Riempi la siringa inclusa nel kit con una piccola quantità (circa 1-2 millilitri) di antiadesivo.

    • È meglio non riempire la siringa con oltre 1-2 ml di antiadesivo alla volta per evitare di farne uscire troppo accidentalmente.

    • Riempi la siringa quando serve durante il resto della procedura.

Aggiungi Commento

  • Applica uniformemente una modesta quantità di antiadesivo (circa 1 ml) sotto il bordo della cella della batteria più a destra.

  • Prima di procedere con il passo successivo, aspetta 2-3 minuti per dare tempo all'antiadesivo di penetrare sotto la cella della batteria.

Aggiungi Commento

  • Inserisci l'estremità piatta di uno spudger o una scheda di plastica sotto la cella della batteria più a sinistra.

  • Fai scorrere il tuo attrezzo lungo il perimetro inferiore della cella della batteria e fai leva per iniziare a separare l'adesivo.

This is the most difficult step. The tip of my spudger got bended and the aluminum case damaged it.

Ahmed Almulhim - Replica

I also broke a spudger trying to do this. Eventually I figured out it is easier to go in diagonally from the corner, just to one side of the screw hole, and lever until you hear the adhesive pad tear and give way.

Matt Sephton - Replica

we use a hair dryer and gently blow hot air in between the battery for a good minute before trying to lift it with a spunger. It worked wonderfully! When lifting, just give it constant force upward and you'll hear the battery slowly breaking away from the macbook, and we don't even see glue residues on our macbook at all. Just be patient. :)

Allen Lin - Replica

Just a note to say that the above comments were written before the liquid adhesive remover was added to the guide—you should definitely NOT be breaking any spudgers using the current procedure, which requires very little force. I recommend using plastic cards rather than spudgers—it's pretty easy to slide them under each battery cell and separate the adhesive once the solvent has done its work.

Jeff Suovanen - Replica

This is much easier to do using a plastic card. Just slide the card under the side of the battery and rock it back and forth. The battery will separate pretty quickly with minimal residue.

lukecparr -

by a plastic card, do you mean a credit card type thing? thanks in advance.

Jennifer McPherson - Replica

Exactly—one of these or an old credit card should work fine.

Jeff Suovanen -

  • Inserisci lo spudger lungo il lato sinistro della cella della batteria più a sinistra.

  • Fai scorrere lo spudger lungo il lato sinistro della cella della batteria più a sinistra.

  • Fai leva delicatamente sulla cella più a sinistra per staccarla dall'adesivo.

Aggiungi Commento

  • Ripeti i passi precedenti per separare la cella adiacente dal suo adesivo:

    • Applica una modesta quantità (circa 1 ml) di antiadesivo sotto la cella della batteria.

    • Attendi 2-3 minuti per lasciar penetrare l'antiadesivo e ammorbidire la colla.

    • Incunea con delicatezza, verso l'interno, uno spudger o una scheda di plastica, stando attento non danneggiare la batteria e separa la cella della batteria dall'adesivo che la fissa al tuo MacBook Pro.

Aggiungi Commento

  • Inserisci l'estremità piatta di uno spudger sotto la cella di sinistra più grande.

  • Incunea con delicatezza, verso l'interno, lo spudger stando attento non danneggiare la batteria.

  • Stacca la cella di sinistra più grande dal case superiore.

Aggiungi Commento

  • Afferra le celle della batteria e muovile dolcemente (ma senza rimuoverle) dal loro alloggiamento nel case superiore.

  • Lascia le celle della batteria sopra il case superiore, come mostrato nella terza immagine.

Aggiungi Commento

  • Inverti i lati e ripeti la procedura precedente per le due celle della batteria sul lato destro del MacBook Pro.

    • Ricordati di applicare una modesta quantità (circa 1 ml) di antiadesivo sotto ognuna delle celle e di aspettare 2-3 minuti per lasciarlo penetrare prima di procedere al distacco.

    • Stai attento a non forare o danneggiare le celle della batteria.

Puncturing the battery’s protective covering can lead to release of caustic fumes or fire.

Chris Leeds - Replica

  • Solleva in una volta sola l'intera batteria fuori dal case superiore e rimuovila.

  • Prima di installare la tua nuova batteria, rimuovi tutto il vecchio adesivo dal case del MacBook Pro.

    • Con un po' di fortuna, dovresti riuscire un po' alla volta a staccare ogni striscia di adesivo con le dita.

    • In caso contrario, bagna ogni striscia di adesivo con un po' di antiadesivo per 2-3 minuti e poi grattala via con uno strumento di plastica. Può essere richiesto abbastanza lavoro, quindi cerca di avere pazienza.

    • Elimina ogni traccia dell'adesivo rimanente e lascia asciugare all'aria il tuo MacBook Pro per qualche minuto.

  • La batteria sostitutiva inclusa nel tuo kit iFixit è dotata di adesivo preinstallato. Controlla bene la posizione e l'allineamento della batteria prima di staccare la pellicola che copre l'adesivo; quindi premi con decisione ogni cella. Se ci fossero ulteriori pellicole o nastri che non erano presenti sulla tua batteria originale, rimuovili ora.

  • Calibra la tua batteria prima di usarla: falla scaricare per tutta la notte, poi caricala al 100% e scaricala di nuovo finché il tuo MacBook Pro non si spegnerà automaticamente. Caricala ancora una volta e quindi usala normalmente.

  • Se noti qualsiasi comportamento insolito o problemi dopo aver installato la tua batteria nuova, potrebbe essere necessario resettare l'SMC (System Management Controller) del tuo MacBook Pro.

During battery replacement take care to position the two left and right battery packs inwards and upwards towards the macbook center such, that there is sufficient space for reinstallation of the two speakers!

Fred Ziegler - Replica

If you're replacing the top case that includes a new battery, can't you skip removal of the battery?

jaredcastello - Replica

Wie setze ich die Zyklen wieder auf 0 wenn ich einen neuen Akku verbaut habe?

Albert Zweistein - Replica

@Albert: you don’t need to reset the cycles as it is done automatically.

Serge Struß - Replica

When you are at this step and before you put the new battery in, take the time to clean your computer really well. You will be surprised how much dust/dirt and even pet hairs have gotten into your computer. After I removed the battery, I use a little more of the acetone to clean the bays up and after it dried, I used a tiny bit of Isopropyl Alcohol to make sure there was a good clean area for the new bonding. Make sure you clean the fans. Don’t use a toothbrush or anything like that. If your have a Lowes or Home Depot, you can buy a shop vac attachment kit for about $20, it’s well worth it. Don’t use that air in a can crap, it will put moisture on circuits. Take your time, it’s not a hard task to do everything, just use a little patience.

Stacey Deel - Replica

thanks to everyone for the helpful comments along with this really good tick list of things to do. The main thing I have learned is, I don’t have the patience to do this so I am taking my macbook pro (early 2013) 90 odd miles to my nearest Apple store with a Genuis bar. They can sort it for me. They might charge a lot to do it, but at least it will be them risking messing the process up not me! Thanks again.

Jennifer McPherson - Replica

Really well done on this. I followed it to a T. Perfect. Thank you for all your work on this.

Stephen Johnson - Replica

Excellently communicated.

Andrew Goldberg - Replica

I wouldn’t have thought to drain my old battery! (Which means I cannot begin my ‘new battery install’ until later today.

Andrew Goldberg - Replica

Conclusione

80%

Inizia a tradurre ›

Sam Lionheart

Membro da: 18/10/2012

332.791 Reputazione

534 Guide realizzate

Team

iFixit Membro di iFixit

Community

107 Membri

6.492 Guide realizzate

Followed this guide step by step. Very comprehensive and accurate. I would never have dared disconnect the speakers if this guide didn't show me how.

One point though. The lower left and right speaker screws had some metallic sponge on top of them. I wouldn't have known there were screws underneath.

wayne - Replica

Excellent guide. I'm a repair technician who works on both PCs and Macs. This was my first rMBP battery replacement and I wasn't sure what to expect. For those experienced with electronics repairs, I'd say this is a relatively easy repair with the exception of releasing the adhesive which holds the battery cells to the case. I was eventually able to do it with a spudger and some elbow grease, but I was worried at times that I was going to puncture the battery. Apple really needs to dial back the strength of adhesive they use for these applications. They are clearly making it as difficult as possible for the average user to attempt, which IMO may end up costing them well informed and thoughtful customers. This setup is similar to the iPhone 6 battery (which I actually did puncture with a spudger the first time I removed one) albeit more involved to remove. In the case of the iPhone, a few minutes on the hot plate loosens it right up but this isn't really feasible in the case of the rMBP.

nick - Replica

Thanks for this guide, I had a faulty battery and replacement by apple would be 400 euro. Now I did it myself with a replica battery for 80 euro.

Tip on prying loose the battery at step 24 and on: Use an old credit card. That worked very well for me.

roelofk - Replica

Old Credit card works very well on Step 24. Excellent guide.

Tiny AIM - Replica

I recommend to skip step 14 ( pry the left speaker cable connector up off from its socket on the logic board). The risk of damaging the socket is very high. There is even a warning in this guide (Be sure you are prying up on the connector, not the socket itself!).

Proceed from 13 to 15 and 16 to remove the right speaker. Still with the connector in place you can put the speaker a bit aside and have enough room to remove the battery packs in the steps later.

Same for left speaker and its connector cable (step 18).

Hint by @roelofk with old credit card is very helpful.

Excellent description and excellent pictures. Thx

Stefan Duckwitz - Replica

Apple should not put Adhesive most specially the time you spent to remove it. Its easy but it takes time cause the adhesive is like a glue, If somebody

read this the tactic is borrow a Hair drier from your wife and heat this Bad Battery really hot and start inserting the Plastic or whatever you have underneath the Battery slowly. Apple should just put some kind of anti static foam so its easy to remove in no time theres cover anyway that foam will keep it from moving period thats it.

ricofamor - Replica

Excellent guide, it worked very well for me, the parts and tools I purchased here made this job easy and a pleasure! Getting the batteries unstuck from their glue is the hardest part for sure, just patience and proper tools and it doesn't take too long though. Thank you so much!

Peter Weldon - Replica

Excellent guide, but PLEASE consider changing the reported difficulty to medium (iFixit, if that's not something the author can do). The process is actually super easy, but just takes over an hour to do.

I nearly didn't do it myself after realising it was rated the same difficulty as an SSD/HDD change in an iMac (with which I cracked my screen in two places), but it isn't. This is about a 2/10 difficulty level, and that's about 9/10.

I just think it would be a shame if the reported difficulty dissuaded people from doing it, and wasted hundreds of dollars paying Apple to do it. If you can read, and have the equivalent dexterity of tying shoelaces, you can do this. :)

Also, the battery removal is a pain, but if you cut an old credit card down the middle, you have two "spudgers" you can use underneath in a turning motion (sort of like rotating a lever in-plane), while pulling it in and out. A bit of patience and you'll get each half out in about 5 minutes.

LongTimeMacUser - Replica

Great manual! Thanks a lot. I do agree with @longtimemacuser tough, difficulty level was discouraging me. Once I read all the steps, I thought I could do it and I did it and it worked! So I believe this difficult level should be medium, it's not hard (expect for the battery adhesive), it just take a long time to do it.

rennerassis - Replica

I had a water incident with my wife's Macbook Pro. After drying the machine it would startup on power but the battery was toast. It said the battery needed replacing. Went through this battery replacement procedure - agree with the posts above that it's not as difficult as I was expecting based on the difficulty level.

Incidentally - after battery replacement the battery charged once then after that the machine wouldn't boot at all. I eventually went through this procedure a second time then removed the logic board and the i/o board and liberally cleaned both with a 99.9% isopropyl alcohol bath. Reassembled all the components and everything works great. I assume this was due to some residual water damage and the cleaning seemed to do the trick.

Kids got a new spill resistant chromebook new and the wife's Macbook Pro is happy again.

Rand Bell - Replica

Just replaced battery + wifi module.

Thanks a lot!

Weichen Zhao - Replica

This was much easier than expected, and the MBP is keeping a charge just like when I pulled it out of the box 4 years ago. Like was said before, this might be the step below "difficult" unless you've got the coordination of an elephant on stilts. Thanks for the guide!

Adam Sharrow - Replica

Very clear instructions, I followed them carefully and everything worked out fine! It was quite easy, actually.

I only improvised by using my nail polish remover (acetone) as an alternative to adhesive remove, worked as expected though :)

Margarida Dinis - Replica

Been repairing Apple laptops on a regular basis for about 17 years now but this was my first ‘Retina Battery Adventure.’ As a long-experienced Apple tech, this really isn’t a very hard job. Just use the adhesive remover very carefully. It does all the hard work.

I bought iFixit’s ‘kit’, which turned out to be a great value; the replacement battery along with a spudger, precision tweezers, a syringe, a super-precision nozzle (for the syringe), small jar of adhesive remover (I think it’s just Acetone nail polish remover ), gloves, pry tool and pry pick, two pry cards, eye protection… oh, and a tool handle like the one in my iFixit universal toolkit, along with all the screwdriver bits required for the repair.

With all the extra pry tools and stuff, it looked like prep for a journey to the center of the earth or somethin’.... And hey, I was NOT disappointed when the job turned out to be waaay easier than implied by all the extra tooling. A nice collection of extra stuff for my kit! I now have two spudgers.

Wow.

clinton - Replica

Did all of you remove the battery with adhesive remover or can i eventually just remove it with a credit card?

Or - as right now there isn’t any repair kit with the adhesive remover available - can I use a different adhesive remover than the one from ifixit?

John Snow - Replica

The adhesive is just acetone….

Henrik Fricke - Replica

I just successfully replaced my battery. I used pure acetone from the pharmacy to “melt” the glue. Afterwards you can easily (but carefully) remove it with a credit card (or similar).

Serge Struß - Replica

Easy to follow guide. Tip: Install new battery AND re-install the speakers at the same time

Rich Sammon - Replica

Wonderfully comprehensive and easy to follow. I was able to remove the old battery and install a new one in around 1 hour. Take your time, read all of the instructions and look at all of the images a couple of times before starting. I separated all of the screws and labeled them so reassembly was a snap. Huge thanks to the author and to this site for offering the parts and detailed guide! My Mac is like new again.

Craig Temple - Replica

I did this battery replacement this morning. If you follow the excellent instructions and take your time this is not very difficult. One thing that wasn’t covered is that the replacement battery comes attached to a piece of plexiglass to aid in the positioning of the 5 pieces of the battery. The quality control on the positioning was not perfect on mine - I had to detach half and position, then place the other half. The placement of the replacement is not covered in the instructions - but isn’t very difficult.

I recommend getting the full kit - it was complete and made the replacement go easier. My new replacement is charging to 97% and has a capacity of 6358 mAh. This is almost 1000mAh more than my original battery was reporting! My old battery was only lasting an hour, this one is reporting 4+ hours.

Thanks! Great documentation and a solid kit.

GeoffC - Replica

Thank you for a great guide! I was a bit worried about this, as it was rated Difficult, but it was not bad at all. I have been working on computers for many years, but had never cracked this model of MBP. My 13-year old daughter assisted me with the “transplant”, and all went well. (She has repaired a few iPhones for friends.) My old battery was only lasting a little over two hours, and I hope I have a significant increase in charge time with this new battery. Changing the battery took us about two hours, the longest amount of time was dealing with the adhesive. We found that the card provided worked better than the spudger, and the cloths in the kit were perfect for getting the remaining adhesive off after removing the battery. My daughter got to learn a new skill, and is confident that she could replace the battery in her MBP.

Charlotte Seehafer - Replica

Zunächst mal großes Erlebnis, wenn das Paket mit all dem passenden Werkzeug und dem Akku ankommt. Alles hervorragende Qualität. Mal abwarten, ob der Akku hält, was er verspricht.

Die Anleitung ist sehr gut geschrieben, allerdings klappte der Akkuwechsel wesentlich leichter, als angekündigt. Hier ist keine Zauberei erforderlich. Nur gute Vorbereitung. Was Sinn macht: Ein Foto vom offenen Laptop machen, auf DIN a 4 ausdrucken, dann kann man die Schrauben immer an die richtige Stelle legen (am besten mit Klebeband fixieren, zB. den PRITT-Roller).

Stellt Euch einen Staubsauger zur Seite mit weicher Bürste. So könnt Ihr sehr vorsichtig die Berge an angesammeltem Staub entfernen, die sich im Gerät abgelagert haben.

Ich würde einen Hinweis begrüßen, dass die Akkus beim Einbau möglichst nah an den inneren Rand eingesetzt werden, um den Einbau der Lautsprecher zu erleichtern, die sind sonst sehr unter Spannung.

Ach ja: Der Akku wird dank eigener Platine als neuer Akku erkannt und die Anzahl Ladezyklen mit 1 angegeben.

Christian F. - Replica

Installation went great, but now my Mac isn’t recognizing the new battery. It doesn’t hold a charge and will shut off if not plugged in. Can anyone help/elaborate on this?! Also, I already reset the SMC…

Amanda Tautges - Replica

You can find a few things to try in this thread: New replacement battery for MacBook Pro not recognised. Good luck!

Jeff Suovanen -

Aggiungi Commento

Visualizza Statistiche:

Ultime 24 Ore: 31

Ultimi 7 Giorni: 248

Ultimi 30 Giorni: 1,108

Tutti i Tempi: 52,824